ترفند اپل واچ

نحوه مشاهده آپدیت جدید اپل واچ

نحوه چک کردن آپدیت اپل واچ

در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه چک کردن آپدیت اپل واچ صحبت کنیم. اگر شما از ساعت هوشمند اپل استفاده می کنید، آپدیت هایی که برای آن عرضه می شود همیشه مشخص و واضح در دسترس شما قرار ندارند. در این صورت شما نمی دانید که از آخرین ورژن سیستم عامل WatchOS استفاده می کنید یا خیر. در این قسمت قصد داریم بررسی کنیم که از چه روشی می توان تشخیص داد که از آخرین ورژن واچ او اس استفاده می کنید یا ساعت هوشمند شما نیاز به یک آپدیت دارد. اما نکته ای را باید در این قسمت در نظر داشت این است که آپدیت کردن اپل واچ تا حد زیادی به آپدیت گوشی آیفون شما بستگی دارد. پس قبل از اینکه شروع به بررسی وضعیت آخرین به روزرسانی اپل واچ خود نمایید بهتر است وضعیت نسخه iOS خود را بررسی کنید. اگر آیفون شما از آخرین نسخه آی او اس استفاده نمی کند، شما نمی توانید آخرین آپدیت واچ او اس را در اپل واچ خود مشاهده کنید.

آپدیت خودکار اپل واچ

در صورتی که گوشی آیفون شما کاملا به روزرسانی شده باشد و اپل واچ شما هم به ایننترنت متصل باشد (چه اینترنت وای فای و چه اینترنت خط)، اپل واچ شما به صورت معمول با یک آلارم به شما اعلام می کند آپدیت جدید برای ساعت هوشمند در دسترس می باشد. (پیامی مانند تصویر زیر بر روی اپل واچ نمایش داده می شود) اپر شما بر روی این پیام بزنید و گزینه Update Tonight را انتخاب کنید وقتی که ساعت را در دست دارید، اپل واچ به شما مجددا در پیامی اعلام می کند که آپدیت ساعت شما امشب انجام خواهد شد.

برای آپدیت شدن اپل واچ شما در شب، ساعت هوشمند شما باید به شارژر و اینترنت وای فای متصل باشد. پروسه آپدیت سیستم عامل اپل واچ زمانی آغاز می شود که باتری ساعت هوشمند شما بیش از 50 درصد شارژ داشته باشد. داشتن شارژ 50 درصد و بیشتر برای آغاز به روز رسانی در اپل واچ به این دلیل است که موقع آپدیت شدن به طور تصادفی ساعت خاموش نشود. چرا که خاموش شدن و کمبود شارژ ممکن است روند به روز رسانی را مختل کند.

آپدیت خودکار اپل واچ

آپدیت خودکار اپل واچ

مراحل مشاهده به روز رسانی WatchOS در ساعت هوشمند اپل

ساعت های هوشمند این روزها به یکی از گجت های پر طرفدار تبدیل شده اند و برای اکثر افراد کاربرد پیدا کرده است. در این میان ساعت هوشمند اپل بیشترین محبوبیت را در بین کاربران دارد. برای به روز رسانی اپل واچ لازم است ابتدا به بخش Setting بروید و سپس قسمت Software Update را باز کنید. سپس بر روی گزینه Sownload and Install و یا گزینه Install بزنید. در این زمان اپل واچ خود را به شارژر اپل واچ وصل کنید. توجه داشته باشید که وقتی شارژ اپل واچ به 50 درصد و بالاتر از آن رسید پروسه به روز رسانی آغاز می شود.

مرحله اول: قسمت Setting را در اپل واچ باز کنید

برای چک کردن سیستم عامل اپل واچ به صورت دستی ابتدا به بخش تنظیمات یا Setting در اپل واچ بروید. همانطور که در شکل زیر نمایش داده می شود این برنامه شبیه یک چرخدنده است که در یک کادر طوسی رنگ قرار دارد.

قسمت Setting را در اپل واچ باز کنید

قسمت Setting را در اپل واچ باز کنید

مرحله دوم: بر روی گزینه Software Update بزنید

در قسمت تنظیمات در اپل واچ بر روی گزینهGeneral کلیک کرده و سپس Software Update بزنید.

بر روی گزینه Software Update بزنید

بر روی گزینه Software Update بزنید

مرحله سوم: مشاهده پیام آپدیت بودن اپل واچ

اگر اپل واچ شما آخرین به روز رسانی را دریافت کرده باشد پیام Apple Watch is up to date را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد.

مشاهده پیام آپدیت بودن اپل واچ

مشاهده پیام آپدیت بودن اپل واچ

مرحله چهارم: مشاهده آخرین نسخه برای آپدیت در اپل واچ

اگر نسخه ای برای ارتقاء سیستم عامل واچ او اس شما وجود داشته شما می توانید نسخه ذکر شده را به همراه یک توضیح مختصر در مورد آن مشاهده کنید. در این توضیحات در مورد بهبود ها یا باگ های احتمالی نسخه گفته شده است.

مشاهده آخرین نسخه برای آپدیت در اپل واچ

مشاهده آخرین نسخه برای آپدیت در اپل واچ

برای نصب نسخه جدید آپدیت، به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی یکی از گزینه های Download and install و یا Install (هر کدام که موجود بود) کلیک کنید. وقتی شارژ باتری ساعت هوشمند شما به 50 درصد یا بالاتر رسید گجت خود به خود شروع به آپدیت شدن می کند.

مراحل چک کردن آپدیت برای اپل واچ از طریق گوشی آیفون

این روزها اغلب افرادی که اقدام به خرید گوشی آیفون می کنند برای تکمیل کاربری و استفاده بهتر از آن ساعت هوشمند اپل را هم خریداری می کنند. چرا که خیلی از کارهایی را که در گوشی آیفون می توانید انجام دهید از طریق اپل واچ هم امکان پذیر هستند بدون اینکه به گوشی خود دست بزنید. برای مثال نحوه باز کردن قفل آیفون از طریق اپل واچ در آخرین به روز رسانی آی یو اس صورت گرفت. علاوه بر چک کردن نسخه آخر سیستم عامل در اپل واچ، شما می توانید این گزینه را در گوشی موبایل آیفون خود هم چک کنید.

مرحله اول: بر روی گزینه Watch در قسمت Apple Watch app بزنید

در گوشی آیفون خود بعد از نصب و راه اندازی برنامه اپل واچ (احتمالا از قبل نصب کرده اید)، بر روی گزینه Watch بزنید و سپس به روز رسانی ها را چک کنید. به دنبال گزینه General بگردید و در میان آن بر روی گزینه ,Software Update بزنید.

بر روی گزینه Watch در قسمت Apple Watch app بزنید

بر روی گزینه Watch در قسمت Apple Watch app بزنید

اگر ساعت هوشمند اپل شما آخرین به روز رسانی را دریافت کرده باشد، می توانید پیام Your Apple Watch is up to date را در این قسمت ببینید. در صورت مشاهده این پیام، می توانید از این قسمت خارج شوید چرا که نسخه ای برای به روز رسانی در گوشی موبایل شما وجود ندارد.

مرحله دوم: مشاهده آخرین نسخه از WatchOS در آیفون

اگر نسخه ای برای به روز رسانی وجود داشته باشد آن را در این قسمت مشاهده خواهید کرد. همچنن توضیحات مختصری در مورد آخرین به روز رسانی انجام شده به همراه تعدادی از ویژگی های نسخه جدید در این قسمت قابل مشاهده هستند.

مشاهده آخرین نسخه از WatchOS در آیفون

مشاهده آخرین نسخه از WatchOS در آیفون

در صورتی که می خواهید ورژن سیستم عامل اپل واچ خود را از طریق گوشی آیفون خود ارتقاء دهید، اپل واچ را در نزدیکی گوشی موبایل خود به شارژ بزنید. اگر برنامه از قبل دانلود شده باشد فقط گزینه Install برای شما نمایش داده می شود ولی اگر برنامه هنوز  دانلود نشده باشد می توانید بر روی گزینه Download and Install بزنید. در صورت نیاز رمز عبور خود را وارد کنید تا به محض اینکه شارژ اپل واچ شما به بالای 50 درصد رسید پروسه نصب آخرین ورژن WatchOS از طریق گوشی موبایل اپل شما صورت پذیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *