ترفند اپل واچ

نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ی Workout در اپل واچ

نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ی Workout در اپل واچ که در این مطلب قصد داریم تا نحوه خاموش کردن اعلان شروع و پایان تمرین در اپل واچ را بررسی کنیم. اپل واچ علاوه بر تمام قابلیت هایی که دارد، یک گجت بسیار خوب برای ثبت و ضبط زمان تمرینات ورزشی محسوب می شود.

تعداد زیادی از کاربران از این ویژگی برای کنترل میزان تمرینات خود استفاده می کنند. اما یک نکته منفی که وجود دارد این است که اپل واچ خیلی از زمینه تمرین آگاهی کافی ندارد.

اپل واچ وقتی در حال نظارت و بررسی تمرینات ورزشی شما می باشد، ممکن است هر حرکتی را به منزله شروع یا خاتمه تمرینات در نظر بگیرد. در این مطلب مشاهده می کنیم که چطور می توان این اعلان های اضافی را می توان غیر فعال کرد بدون اینکه به رصد کردن میزان تمرینات خللی وارد شود.

نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ی Workout در اپل واچ

یکی از دلایل اصلی خرید اپل واچ به دلیل استفاده از ویژگی های خوب آن در هنگام تمرینات ورزشی است. به صورت پیش فرض، ساعت هوشمند اپل هنگامی که شما شروع به فعالیت فیزیکی می کنید برای شما یک نوتیفیکیشن ارسال می کند.

زمان شروع تمرین، هنگام پیاده روی، شنا، قایقرانی و دیگر فعالیت ها این اعلان برای شما و بر روی اپل واچ نمایش داده می شود. همچنین هر زمان که شما تمرین را متوقف کنید برای شما اعلان دیگری ارسال می شود.

اما گاهی شما تمرین را به پایان نرسانده اید و ممکن است اپل واچ به اشتباه متوجه پایان تمرین شود. در ادامه نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ی Workout را برای شما بیان می کنیم.

مرحله اول: وارد قسمت Setting در اپل واچ شوید

برای شروع، ساعت هوشمند خود را بگردانید تا فیس واچ روشن شود. سپس دکمه کناری را مطابق شکل زیر فشار دهید. از این قسمت وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید.

نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ی Workout در اپل واچ

وارد قسمت Setting در اپل واچ شوید

مرحله دوم: گزینه Workout را از بخش تنظیمات انتخاب نمایید

در بخش تنظیمات به سمت پایین اسکرول کنید و از بین آنها برنامه Workout یا تمرین را انتخاب کنید.

نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ی Workout در اپل واچ

گزینه Workout را از بخش تنظیمات انتخاب نمایید

مرحله سوم: گزینه Reminder شروع و پایان تمرین را غیرفعال کنید

در قسمت Workout به سمت پایین اسکرول کنید. به دو گزینه Start Workout Reminder و End Workout Reminder که رسیدید هر دو را روی حالت غیرفعال قرار دهید.

گزینه Reminder شروع و پایان تمرین را غیرفعال کنید

گزینه Reminder شروع و پایان تمرین را غیرفعال کنید

حالا شما پیام هایی که به صورت تصادفی شروع و پایان تمرین شما در نظر گرفته می شوند را دریافت نخواهید کرد.

مرحله چهارم: تنظیم شروع تمرین به صورت دستی در ساعت هوشمند اپل

شما هنوز هم می توانید بعد از غیر فعال کردن اعلان ها، زمان شروع تمرین خود را به صورت دستی تنظیم کنید و به ساعت هوشمند اپل اعلام کنید که زمان دقیق شروع تمرین فیزیکی شما دقیقا چه موقعی است.

تنظیم شروع تمرین به صورت دستی در ساعت هوشمند اپل

می توانید شروع تمرین را به صورت دستی در ساعت هوشمند اپل تنظیم نمایید

مرحله پنجم: متوقف کردن یا پایان زمان تمرین به صورت دستی

برای اعلام پایان و یا توقف تمرینات به صورت دستی، بعد از اینکه تمرین را شروع کردید و به اپل واچ اعلام کرده بودید، فقط کافی است که صفحه ساعت را به سمت راست بکشید. دو گزینه مطابق شکل زیر نمایش داده می شود که می توانید از بین آنها تمرین را به طور موقت متوقف (Pause) کنید یا به پایان برسانید.

متوقف کردن یا پایان زمان تمرین به صورت دستی

پایان زمان تمرین را به صورت دستی متوقف نمایید

یک راه یگر هم برای توقف سریع ثبت زمان تمرین وجود دارد و آن این است که دکمه پاور و دکمه کناری را با هم بگیرید. ساعت هوشمند از محبوب ترین گجت هایی بودند که به بازار عرضه شدند. خیلی از کاربرانی که از گوشی آیفون استفاده می کنند از ساعت هوشمند اپل هم برای تکمیل قابلیت هایی که هر دوی این دیوایس ها در اختیار کاربر قرار می دهند بهره می برند.

شما همچنین می توانید نحوه فعال کردن Do Not Disturb اپل واچ در حین فعالیت ورزشی را در سایت کوک موبایل بخوانید.

با فعال کردن این گزینه وقتی در حال فعالیت ورزشی باشید هیچ پیام یا تماسی با شما برقرار نمی شود تا با تمرکز کافی به فعالیت بپردازید.

در مورد افزایش عمر باتری اپل واچ هم مطلب کاملی در سایت کوک موبایل قرار دارد. امیدواریم این مقاله که در زمینه نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ی Workout در اپل واچ بود برای شما کارآمد باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *