ترفند اپل واچ

تنظیم اپل واچ برای پایش فعالیت های بدنی

blank

تنظیم اپل واچ برای پایش فعالیت های بدنی که در این مقاله به صورت تصویری به آن می پردازیم.

یکی از اساسی ترین کاربردهای ساعت های هوشمند، پایش و نظارت بر روند ورزشی و فعالیت های بدنی کاربران است و اپل واچ هم از این قاعده مستثنی نیست. در این پست قصد داریم ترفندهای مرتبط با تنظیم اپل واچ ها به متظور استفاده از آنها در ورزش را به شما عزیزان آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه بمانید.

  • به روزرسانی اندازه قد و وزن کاربر

برای این منظور لازم است که گام های زیر را روی ساعت خود طی کنید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون متصل شده با ساعت هوشمندتان باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch تپ کرده و در ادامه بر روی Health ضربه بزنید، سپس روی Edit ضربه بزنید.
  • گام سوم: بر روی هر یک از گزینه های Height و Weight ضربه زده و سپس این مقادیر را متناسب با قد و وزن خود تنظیم کنید.

تنظیم اپل واچ برای پایش فعالیت های بدنی

اپل واچ شما با استفاده از اطلاعاتی که در مورد قد، وزن، جنسیت، سن و وضعیت سلامتی خود ارائه می کنید، کالری سوزانده شده و سایر داده های مرتبط با هر فعالیت بدنی شما را محاسبه می کند. هرچقدر که بیشتر با برنامه Workout blank ورزش و فعالیت بدنی کنید، ساعت بیشتر از سطح آمادگی جسمانی شما باخبر می شود و با استفاده از داده هایی که از شما به دست می آورد، کالری سوزانده شده و یا نزدیک شدنتان به هدف تناسب اندامی تان را پایش خواهد کرد.

GPS آیفون این اجازه را می دهد که بتوانید از ساعت اپلتان در انجام فعالیت های بدنی بیرون از خانه هم استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر که هنگام اجرای برنامه Workout blank آیفون متصل شده به ساعت را هم همراه خود می برید، ساعت با استفاده از GPS آیفون گام های شما را کالیبره می کند. حال اگر روزی نتوانستید تلفن همراه خود را با خود به پیاده روی ببرید، ساعت با استفاده از داده های وارده به آن اطلاعات مرتبط با کالری سوزانده شده را طی آن پیاده روی  محاسبه و ذخیره خواهد کرد. این موضوع در مورد اپل واچ سری 2 و مدل های جدیدتر از آن کمی متفاوت است چرا که این مدل از اپل واچ ها کالیبراسیون گام های کاربر را با استفاده از GPS درونی خود محاسبه می کنند و نیازی به آیفون برای این منظور ندارند.

  • تغییر نمایش تنظیمات برنامه Workout اپل واچ

برای تغییر دادن نمایش آیکون ها و دیگر تنظیمات برنامه Workout می بایست گام های زیر را روی ساعت هوشمند خود طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون متصل شده با ساعت هوشمندتان باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه My Watch ضربه زده و در ادامه به آدرس به  Workout > Workout View بروید، حال بر روی یکی از گزینه های  Multiple Metric و یا Single Metric تپ کنید. انتخاب گزینه Metric Multiple، ساعث می شود که چند نمودار مختلف مرتبط با تمرینات ورزشی شما در یک صفحه نشان داده شوند.
تنظیم اپل واچ برای پایش فعالیت های بدنی

تغییر-نمایش-تنظیمات-برنامه-Workout-اپل-واچ

  • گام سوم: برای انتخاب اینکه کدام نمودار برای هر تمرین بدنی نشان داده شود، بر برنامه ورزشی مورد نظر خود ضربه زده و سپس بر روی  Edit ضربه بزنید. حالامی توانید نمودارهای دلخواه خود را اضافه یا حذف کنید و یا آنها را بر اساس دلخواه خود مرتب کنید.

طی انجام تمرینات بدنی می توانید با پرخاندن تاج دیجیتالی هر یک از پارامترهای مورد نظر خود را کمرنگ تر یا پر رنگ تر کنید. برای مثال اگر دوست دارید ضربان خود را طی انجام ورزش ببینید، تاج دیجیتالی را تا زمانی که ضربان قلب پر رنگ تر از بقیه پارامترها شود بچرخانید.

  • متوقف کردن شروع خودکار برنامه های تمرینی روی اپل واچ
  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون متصل شده با ساعت هوشمندتان باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه My Watch و سپس گزینه Workout تپ کرده و در انتها گزینه Running Auto Pause را فعال کنید.
متوقف-کردن-شروع-خودکار-برنامه-های-تمرینی-روی-اپل-واچ

متوقف-کردن-شروع-خودکار-برنامه-های-تمرینی-روی-اپل-واچ

اپل واچ می تواند به صورت خودکار توقف ها و حرکت های شما را حین انجام ورزش تشخیص دهد. برای مثال زمانی که می خواهید از خیابان عبور کنید و سرعت حرکت خود را کاهش می دهید و یا زمانی که برای نوشیدن آب می ایستید، برنامه متوقف شده و با شروع دوباره تمرین برنامه Workout بار دیگر اجرا خواهد شد.

  • خاموش و روشن کردن نوتیفیکیشن ها و یادآوری های مرتبط با برنامه های تمرینی

 ساعت هوشمند اپل به محض آن که حس کند در حال حرکت هستید، به شما هشدار می دهد که برنامه Workout را اجرا کنید. پس از انجام برنامه و تمرین ورزشی نیز اپل واچ به شما تاییدیه انجام شدن برنامه تمرینی را نمایش می دهد. برای آن که یادآوری برنامهWorkout را روشن یا خاموش کنید، می بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گام اول: برنامه Setting را که با آیکون blank  روی ساعتتان نمایش داده می شود، باز کنید.
  • گام دوم: به آدرس General > Workout رفته و در ادامه تنظیمات مرتبط با یادآوری برنامه را که تحت عناوین Start Workout Reminder و  End Workout Reminder می بینید، تغییر دهید. (این گزینه های به صورت پیش فرض روشن و فعال هستند.)
تنظیم-یادآوری-های-مرتبط-با-برنامه-های-تمرینی

تنظیم-یادآوری-های-مرتبط-با-برنامه-های-تمرینی

همچنین می توانید برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کرده، بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید و در ادامه بر روی گزینه Workout تپ کنید و در انتها تنظیمات مربوط به یادآوری های این برنامه را مطابق با خواست خود تغییر دهید.

  • جلوگیری از واکنش برنامه به برخوردهای تصادفی با صفحه نمایش ساعت

چنانچه حین انجام تمرینات بدنی، از برخورد تصادفی دست و یا دستبندی که همراه با ساعت خود در دست دارید نگران هستید، می توانید صفحه نمایش ساعت را قفل کنید. با قفل شدن صفحه، برنامه به نظارت روی روند انجام تمرینات بدنی شما ادامه خواهد داد.

  • قفل کردن صفحه نمایش: انگشت خود را روی صفحه نمایش گذاشته و آن را به سمت راست بکشانید و در ادامه روی گزینه Lock تپ کنید.
  • نادیده گرفتن نوتیفیکیشن و اخطار برنامه: تاج دیجیتالی را فشار دهید.
  • باز کردن صفحه نمایش : تاج دیجیتالی را بچرخانید.
  • صرفه جویی در مصرف شارژ باتری حین تمرین های بدنی

کاربران اپل واچ ها می توانند طی پیاده روی ها و یا انجام تمرینات طولانی از طریق غیر فعال کردن سنسور ضربان قلب،  در مصرف شارژ باتری ساعت صرفه جویی کنند؛ اما دقت کنید که در این صورت شاید نتوان اطلاعات دقیقی از سوخت و ساز بدن طی تمرین ورزشی را بر روی ساعت مشاهده کرد.

صرفه-جویی-در-مصرف-شارژ-باتری-حین-تمرین-های-بدنی

صرفه-جویی-در-مصرف-شارژ-باتری-حین-تمرین-های-بدنی

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون متصل شده با ساعت باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه My Watch و سپس گزینه Workout تپ کرده و در نهایت حالت صرفه جویی مصرف شارژ را که تحت عنوان power saving mode شناخته می شود، روشن کنید.

اگر شما همیشه ورزش می کنید و در حین تمرینات بدنی از موسیقی لذت می برید می توانید برای استفاده از هدفون و هدست های حرفه ای  به سایت کوک موبایل مراجعه کرده و از فروشگاه اینترنتی ما هدفون مورد علاقه ی خود را خریداری کنید.

مطالب مرتبط