ترفند اپل واچ

نحوه فعال کردن Do not Disturb اپل واچ در حین فعالیت ورزشی

نحوه فعال کردن Do not Disturb اپل واچ در حین فعالیت ورزشی

در این مقاله قصد داریم تا نحوه فعال کردن مود Do not Disturb را در اپل واچ توضح دهیم. ممکن است شما در حین فعالیت ورزشی یا در حال تمرینات یوگا باشید و نخواهید تا با نوتیفیکیشن ها و تماس ها تمرکز شما در حین تمرین به هم بخورد. به وسیله فعال کردن Mode ” مزاحم نشوید” یا همان Do not Disturb می توانید از دریافت پیام ها و تماس ها در حین فعالیت ورزشی و در زمانی که اپل واچ در حال ثبت و ضبط اطلاعات تمرینی شماست، جلوگیری کنید. خوبی این روش این است که شما می توانید تماس های مهم و ضروری را از این حالت خارج کنید تا نگران از دست رفتن تماس ها و پیام های اضطراری نباشید.

حالت Do not Disturb در اپل واچ چیست؟

حالت یا مود Do not Disturb یکی از صدها ویژگی است که اپل واچ در اختیار شما قرار می دهد. این حالت تمام نوتیفیکیشن ها و آلارم ها را متوقف می کند تا وقتی در حال فعالیت ورزشی هستید بر روی ساعت هوشمند شما نشان داده نشوند یا صدایی ندهند. فعال کردن این مود باعث می شود که با هر آلارم یا نوتیفیکیشنی موزیک شما در حین ورزش قطع نشود. دو نکته مهم برای حالت Do not Disturb وجود دارد:

  • وقتی شما این Mode را بر روی اپل واچ فعال می کنید این حالت برای گوشی آیفون هم فعال می شود. برعکس این حالت هم امکان پذیر است یعنی وقتی شما Do not Disturb را در گوشی آیفون خود فعال می کنید بر روی اپل واچ هم به صورت اتوماتیک فعال می شود.
  • نکته بعدی این است که شما می توانید یک سری تماس ها را از این حالت خارج کنید و نگران نباشید که تماس اضطراری یا مهمی را با فعال کردن این حالت از دست خواهید داد.

فعال کردن حالت Do not Disturb از طریق Control Center در آیفون و اپل واچ

شما می توانید این حالت را از طریق مرکز کنترل در گوشی آیفون یا ساعت هوشمند اپل خود فعال کنید. برای دسترسی به این قسمت از طریق اپل واچ، صفحه ساعت را از پایین به سمت بالا بکشید. برای دسترسی به این حالت در گوشی آیفون منوی دسترسی را از روی آیکون باتری در گوشه سمت راست بالای تصویر به سمت پایین بکشید. در هر دو حالت شما با زدن بر روی آیکون Moon یا ماه می توانید این حالت را در هر دو دستگاه جفت شده فعال نمایید.

فعال کردن حالت Do not disturb با زدن بر روی گزینه ماه

فعال کردن حالت Do not disturb از مرکز کنترل با زدن بر روی گزینه ماه

نحوه فعال کردن Do not Disturb به صورت اتوماتیک

شما می توانید این حالت را به صورت خودکار فعال کنید تا به محض اینکه اپل واچ خود را برای Track کردن فعالیت های ورزشی در دست گرفتید این مود در آنها به کار گرفته شود. با فعال کردن گزینه Do not Disturb این حالت چه در حال استفاده از برنامه Workouts app خود آیفون و اپل واچ باشید و چه در حال استفاده از هر برنامه دیگر، این مود به کار می افتد. این حالت همچنین برای تمرین با Apple Fitness + هم کار می کند.

مرحله اول: در برنامه Apple Watch گوشی آیفون خود به General بروید.

برای انجام این تنظیمات ابتدا به قسمت اپل واچ بر روی گوشی آیفون خود بروید و بر روی گزینه General بزنید. سپس گزینه Do not Disturb را کلیک کنید.

بر روی گزینه General در آیفون بزنید

برنامه Apple Watch را در گوشی آیفون باز کنید و به قسمت General بروید

مرحله دوم: حالت Workout Do Not Disturb را فعال نمایید

در این قسمت بر روی گزینه Workout Do Not Disturb بزنید تا فعال شود و آیکون آن سبز رنگ شود.

حالت Workout Do Not Disturb را فعال نمایید

حالت Workout Do Not Disturb را فعال نمایید

توجه داشته باشید که اگر می خواهید این حالت برای ساعت هوشمند اپل شما هم فعال شود از فعال بودن گزینه Mirror iPhone مطمئن شوید.

بعد از فعال کردن این گزینه ها، در هر زمانی که شما فعالیت های ورزشی خود را آغاز می کنید حالت Do Not Disturb نیز خود به خود فعال می شود. بعد از تمام کردن فعالیت ورزشی این حالت مجددا غیرفعال می شود و شما به هر Mode که از قبل فعال کرده بودید بر می گردید. اگر تمایل دارید می توانید این حالت را از Control Center خود غیر فعال کنید. بعد از غیر فعال شدن این حالت تمام پیام ها و تماس ها را دریافت خواهید کرد پس نگران از دست رفتن آنها بر روی گوشی موبایل خود نباشید. اگر هم تمایل ندارید که از این مود استفاده کنید یا منتظر یک پیام یا تماس مهم هستید گزینه Workout Do Not Disturb را خاموش کنید. در کل ترفندهای تماس در حالت Do not Disturb در آیفون شامل گزینه های متعددی می شود که می توانید از آنها استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *