ترفند اپل واچ

کالیبره کردن اپل واچ

blank

خوب است بدانید که برای استفاده از اپل واچ در تمرینات ورزشی و فعالیت های بدنی نیاز دارید که اپل واچ را کالیبره کنید تا با کالیبره کردن اپل واچ اولاً ساعت با سرعت معمول ورزش کردن شما آشنا شود و ثانیاً دقت پایش تمرین و فعالیت بدنی افزایش پیدا کند.
کاربران ساعت های هوشمند اپل می توانند ساعت اپل خود را به منظور صحت سنجی فاصله طی شده طی پیاده روی و دو، سرعت سنجی تمرینات سرعتی، اندازه گیری کالری سوزانده شده طی تمرینات و مواردی از این دست کالیبره کنند. با استفاده از کالیبراسیون ساعت، همچنین می توانید سطح آمادگی جسمانی و اندازه گام هایتان را به ساعت و آیفون خود بشناسانید تا اندازه گیری میزان کالری سوزی و … در مواقعی که دسترسی دستگاه های به GPS ممکن نیست، با صحت و دقت بیشتری انجام پذیرد.

بررسی تنظیمات آیفون برای کالیبره کردن اپل واچ

برای اطمینان از اینکه اپل واچتان می تواند اطلاعات صحیح و دقیق مورد نیاز برای پردازش های فعالیت های بدنی و ورزشی شما را دریافت کند، تنظیمات زیر را بر روی آیفون خود بررسی کنید:

  • اول: برنامه Setting را بر روی  iPhone متصل شده با ساعت هوشمندتان باز کنید.
  • دوم: به آدرس Privacy> Services Location بروید.
  • سوم: اطمینان حاصل کنید که گزینه Services Location فعال و روشن باشد.
  • چهارم: به سمت پایین صفحه رفته و در ادامه بر روی گزینه System Services تپ کنید.
  • پنجم: اطمینان حاصل کنید که گزینه Motion Calibration & Distance  فعال و روشن است. پس از فعال کردن تمامی گزینه های مطرح شده در بندهای بالا، گام های بعدی را اجرا کنید.
کنترل-کردن-تنظیمات-مرتبط-با-کالیبراسیون-اپل-واچ

کنترل-کردن-تنظیمات-مرتبط-با-کالیبراسیون-اپل-واچ

تصویر بالا نمایی از صفحه خدمات سیستم را بر روی iPhone نمایش می دهد.

کالیبره کردن اپل واچ

برای این منظور لازم است که گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: پس از پوشیدن اپل واچ و در یک روز آفتابی (روزی که ابری و بارانی نباشد) به محیط بیرون از خانه رفته و در حالی که بر روی سطحی تخت و بدون شیب قرار گرفته اید، GPS ساعت را برای شناسایی محیط آماده کنید.
  • گام دوم: اگر اپل واچی که در دست دارید مدل سری 2 و یا مدلی جدیدتر از آن است، برای رکورد کردن تمرینات خود فقط به ساعت اپلتان نیاز دارید و لازم نیست هر بار گوشی را هم همراه خود ببرید. اما اگر اپل واچ سری 1 و یا مدل های قدیمی تری از آن را به دست دارید، می بایست آیفون خود را نیز برای کالیبره کردن GPS ساعت با خودتان ببرید. در این صورت می بایست آیفون خود را در دستتان نگه دارید و یا آن را به کمر خود متصل کنید.
  • گام سوم: برنامه workout را باز کنید. برای شروع کار، بر روی یکی از گزینه های پیاده روی در فضای باز یا دویدن در فضای باز (Outdoor Walk و یا Outdoor Run) ضربه بزنید. برای تنظیم هدف قبل از شروع برنامه تمرینی خود، بر روی نماد the ... icon ضربه بزنید.
  • گام چهارم: حالا می بایست با سرعت گام معمول خود به مدت 20 دقیقه راه رفته و یا بدوید. چنانچه زمان کافی برای تمرین در اختیار نداشته باشید، می توانید این 20 دقیقه لازم برای کالیبره کرده اپل واچ را طی جلسات مختلف تمرین در فضای باز به انجام برسانید و اگر حین تمرین با سرعت های مختلف تمرین را انجام می دهید، باید برای هر سرعت یک جلسه 20 دقیقه ای کالیبراسیون را در نظر بگیرید.
کالیبره-کردن-اپل-واچ

کالیبره-کردن-اپل-واچ

تصویر بالا نمایی از برنامه Workout و در حال نمایش اطلاعات مرتبط با پیاده روی کاربر است.

پس از انجام کالیبراسیون، هر بار که شروع به دویدن و یا پیاده روی کنید، ساعت اطلاعات مرتبط با ضربان قلب و کالری سوزی شما را پردازش و جمع آوری خواهد کرد. همانطور که در ابتدای مقاله هم عنوان کردیم، با کالیبره کردن اپل واچ دقت محاسبات کالری سوزی شما طی برنامه های تمرین بالاتر می رود و اطلاعات مرتبط با فاصله گام ها، سرعت حرکت و…در برنامه workout صحیح تر و دقیق تر خواهد شد.

بهبود دقت پردازش تمرینات و فعالیت های بدنی 

اطلاعات شخصی که بیشتر مرتبط با موارد سلامتی هستند و شامل قد، وزن، جنسیت و سن می شوند از جمله مهم ترین چیزهایی اند که ساعت اپل برای محاسبه مقدار کالری سوزانده شده طی تمرینات ورزشی و … لازم دارد. برای تنظیم این موارد می بایست از طریق آیفون خود اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نگاهی به مقاله “آموزش برنامه Health” بیندازید.

تصویر زیر نمایی از بخش تنظیمات حریم شخصی در iPhone را نمایش می دهد.

ریست-کردن-داده-های-کالیبراسیون

ریست-کردن-داده-های-کالیبراسیون

ریست کردن و بازنشانی اطلاعات مرتبط با کالیبراسیون اپل واچ

در بخش انتهایی این مقاله، چگونگی بازنشانی داده های مرتبط با کالیبراسیون اپل واچ را شرح می دهیم. برای این منظور می بایست دو گام را اجرا کنید:

  • گام اول: بر روی آیفون متصل شده با ساعت هوشمندتان، برنامه Apple Watch را باز کنید.
  • گام دوم: ابتدا بر روی برگه My Watch ضربه بزنید، سپس با رفتن به آدرس Privacy > Reset Fitness Calibration Data و ضربه زدن روی Reset Fitness Calibration Data تمامی داده ها و اطلاعات مرتبط با کالیبره کردن اپل واچ را ریست کنید.

مطالب مرتبط