ترفند آیفون, ترفند اپل واچ

نحوه به اشتراک گذاری لوکیشن از آیفون و اپل واچ

نحوه به اشتراک گذاری لوکیشن از آیفون و اپل واچ

در این مطلب قصد داریم تا نحوه به اشتراک گذاری لوکیشن از طریق آیفون و اپل واچ را بررسی کنیم. اپل این مورد را به سادگی برای کاربرانش امکان پذیر کرده است که اگر بخواهند لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. کاربران گوشی آیفون و اپل واچ همچنین می توانند برای کاربران اندروید هم لوکیشن ارسال کنند که این مورد با استفاده از یک برنامه ثالث مانند گوگل مپ و واتس اپ شدنی خواهد بود.

البته این موضوع واضح است که ارسال لوکیشن باید برای افرادی صورت پذیرد که به آنها اطمینان کامل دارید. همچنین استفاده از روش های دیگری غیر از آنچه در این مقاله توضیح داده می شود، می تواند افراد را از زمان حضور شما در یک مکان هم آگاه کند. این شیوه بسیار موثر است و قطعا متفاوت از جستجو از طریق بلوتوث و مواردی شبیه به آن است. چیزی مثل کاری که در ایرتگ صورت می پذیرد. این شیوه برای پیدا کردن افراد وقتی در مکان های شلوغ و پرجمعیت هستیم کاربرد زیادی خواهد داشت. این روزها تقریبا همه افراد از ویژگی ارسال لوکیشن در گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی بین دیوایس های اپل

به اشتراک گذاری مکان در آیفون با سایر کاربران اپل بهترین عملکرد را دارد. قدرت این عملکرد در دستگاه های ساخت کمپانی اپل و در سیستم عامل iOS به دلیل اینکه به عنوان یک سرویس اصلی در نظر گرفته شده است، عملکرد مطلوبی از خود ارائه می دهد. در صورتی که اجازه استفاده از این سرویس را به گوشی موبایل اپل، تبلت اپل و اپل واچ خود بدهید این برنامه می تواند در پس زمینه فعال باشد. در مقایسه با یک برنامه ثالث مانند گوگل مپ، سرعت و میزان عملکرد لوکیشن در دیوایس های اپل بهتر می باشد.

سرویس هایی مانند گوگل مپ با همه محاسنی که دارند به دلایل مختلفی می توانند درست کار نکنند. وقتی لوکیشن خود را با یک دستگاه اپل دیگر به اشتراک می گذارید در حقیقت آن را به اپل آی ید شخص دیگری ارسال کرده اید. فرد دریافت کننده، می توان با استفاده از برنامه Find my که یک برنامه درونی برای آی یو اس است و یا برنامه Messages مشاهده کند. (از هر پیام رسانی که برای ارسال لوکیشن استفاده کرده باشید). وقتی بر روی نام مخاطب در بالای مکالمه بزنید، می توانید موقعیت جغرافیایی آنها را در نقشه و با استفاده از info دنبال کنید.

اشتراک گذاری لوکیشن بین دیوایس های اپل

اشتراک گذاری لوکیشن بین دیوایس های اپل

مراحل اشتراک گذاری لوکیشن در آیفون از طریق برنامه Messages

دو روش برای اشتراک گذاری لوکیشن برای شما وجود دارد. یکی از طریق برنامه پیام رسان و دیگری از طریق برنامه Find My. علاوه بر خود برنامه پیام رسان پیش فرض بر روی گوشی موبایل اپل، برنامه های پیام رسان اغلب روش ساده ای را برای این اشتراک گذاری فراهم کرده اند.

مرحله اول: برنامه Messages را در گوشی آیفون باز کنید

برای اشتراک گذاری لوکیشن از طریق این برنامه به فرد یا گروهی که می خواهید لوکیشن خود را برای آنها ارسال کنید، مکالمه خود را با آنها باز کنید. حالا بر روی نام فرد یا نام گروه بزنید. سپس بر روی گزینه info ضربه بزنید.

برنامه Messages را در گوشی آیفون باز کنید

برنامه Messages را در گوشی آیفون باز کنید

مرحله دوم: بر روی گزینه Share My Location بزنید

حالا بر روی گزینه بر روی گزینه Share My Location بزنید. در بین زمان هایی که به شما پیشنهاد می شود می توانید یک مورد را انتخاب کنید. این که اشتراک گذاری برای مدت یک ساعت باشد، برای مدت یک روز یا به صورت نامحدود (indefinitely).

بر روی گزینه Share My Location بزنید

بر روی گزینه Share My Location بزنید

مراحل اشتراک گذاری لوکیشن در آیفون از طریق برنامه Find My

برنامه Find My از ویژگی های خوب و پیش فرض بر روی گوشی موبایل و تبلت اپل است. از طریق فعال کردن این برنامه می توانید در پیدا کردن دیوایس های اپل خود در صورت گم کردن کمک بگیرید. یکی دیگر از خصوصیات Find My این است که می توانید از طریق آن لوکیشن خود را به اشتراک بگذارید. اگر این ویژگی در گوشی آیفون یا تبلت شما فعال نیست باید سیستم عامل iOS خود را آپدیت نمایید.

مرحله اول: بر روی گزینه People  در برنامه Find My بزنید

برنامه Find My را در گوشی آیفون یا آیپد خود باز کنید و بر روی گزینه Find My بزنید.

بر روی گزینه People  در برنامه Find My بزنید

بر روی گزینه People  در برنامه Find My بزنید

مرحله دوم: بر روی گزینه Share My Location بزنید

بر روی گزینه Share My Location بزنید و نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل یا هر برنامه ای که می خواهید از طریق آن لوکیشن خود را انتقال دهید را وارد نمایید. برنامه های دیگر برای انتقال حتما به اپل آیدی احتیاج پیدا خواهند کرد. سپس بر روی گزینه Send بزنید.

بر روی گزینه Share My Location بزنید

بر روی گزینه Share My Location بزنید

مراحل اشتراک گذاری لوکیشن از طریق اپل واچ

اشتراک گذاری لوکیشن از طریق اپل واچ به همان سادگی انجام آن با گوشی آیفون است. اپل واچ شما همیشه لوکیشن گوشی آیفون شما را خواهد داشت مگر اینکه از دسترس آیفون شما خارج شده باشد و یا اینکه اپل واچ شما از هر دو گزینه جی پی اس و اتصال هسته ای خود برخوردار باشد. اما در اغلب موارد ساعت هوشمند اپل شما همان لوکیشن گوشی آیفون را دارد.

مرحله اول: بر روی گزینه Find People در اپل واچ خود بزنید

هر چند توضیحاتی که ادامه می آید برای حفظ باتری شما هم در نظر گرفته شده است اما پروسه به اشتراک گذاری را هم ساده تر می کند. اغلب اوقات تنها زمانی که از لوکیشن در اپل واچ استفاده می شود زمان هایی است که گوشی آیفون شما خارج از محدوده شما باشد. اگر فقط یک مدل GPS دارید آیفون تنها مکانی است که لوکیشن آن برای شما گزارش می شود. حتی اگر خارج از محدوده استفاده از اپل واچ خود باشید. پس لازم است برای ارسال لوکیشن بر روی گزینه Find People بزنید.

بر روی گزینه Find People در اپل واچ خود بزنید

بر روی گزینه Find People در اپل واچ خود بزنید

مرحله دوم: بر روی اپل واچ بر روی گزینه Share My Location بزنید

در این مرحله و در قسمت Find People بر روی اپل واچ بر روی گزینه Share My Location بزنید.

بر روی اپل واچ بر روی گزینه Share My Location بزنید

بر روی اپل واچ بر روی گزینه Share My Location بزنید

مرحله سوم: مخاطب را از طریق اپل واچ پیدا کنید

در این مرحله بر روی گزینه میکروفون (برای اعلام نام)، آیکون مخاطب (برای انتخاب مخاطب از بین مخاطبان موجود) یا از علامت کیبورد (برای وارد کردن شماره مخاطب) استفاده کنید. مخاطب انتخاب شما در این مرحله برای ارسال لوکیشن انتخاب می شود.

مخاطب را از طریق اپل واچ پیدا کنید

مخاطب را از طریق اپل واچ پیدا کنید

مرحله چهارم: انتخاب زمان ارسال لوکیشن

بعد از انتخاب مخاطب مورد نظر خود زمان انتقال لوکیشن برای او را نیز در بین گزینه ها انتخاب نمایید. حالا لوکیشن شما برای فرد مورد نظر و در زمان مورد نظر ارسال می شود.

انتخاب زمان ارسال لوکیشن

انتخاب زمان ارسال لوکیشن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *