ترفند اپل واچ

نحوه فعال کردن اعلام ساعت در اپل واچ

نحوه فعال کردن اعلام ساعت در اپل واچ

در این مطلب قصد داریم تا در مورد نحوه فعال کردن اعلام ساعت در اپل واچ صحبت کنیم. در این روش اپل واچ با صدای بلند ساعت را اعلام می کند. این مورد می تواند کاربری اپل واچ را در شرایط خاص افزایش دهد. راه های زیادی وجود دارند که به وسیله آنها اپل واچ زمان و ساعت را اعلام می کند. اصلی ترین ویژگی یک ساعت، چه ساعت های کلاسیک و چه ساعت های هوشمند فعلی، نمایش ساعت است. در اپل واچ هم با توجه به کاربردهای زیاد، روش های زیادی برای نمایش ساعت بر روی صفحه آن وجود دارد. اما در برخی واچ فیس ها امکان تنظیم اعلام ساعت هم وجود دارد.

مراحل فعال کردن اعلام ساعت در اپل واچ

ممکن است در شرایطی قرار داشته باشید که امکان نگاه کردن به اپل واچ یا گوشی آیفون و مشاهده زمان برای شما وجود نداشته باشد. در واچ فیس یا تم Mickey Mouse اگر شما بر روی صفحه اپل واچ بزنید و با دو انگشت آن بر روی آن نگه دارید ساعت برای شما خوانده می شود. اگر بخواهید این اعلام ساعت با صدای یکی از کاراکترهای میکی یا ماینی موس (شخصیت دختر و پسر کارتون میکی موس) خوانده می شود.

اما روش وجود دارد که می توان با کمک آن این تنظیمات را برای واچ فیس های دیگر هم اعمال کرد:

فعال کردن اعلام ساعت در اپل واچ

استفاده از واچ فیس میکی موس برای اعلام ساعت در اپل واچ

مرحله اول: اپ اسکرین را بر روی ساعت اپل باز کنید

از روی اپل واچ دکمه Digital Crown یا همان دکمه اصلی پاور کناری اپل واچ را بگیرید و نگه دارید. بعد از ظاهر شدن لیست اپلیکیشن ها بر روی صفحه اپل واچ بر روی گزینه تنطیمات اپ ها بزنید. این گزینه در شکل زیر نشان داده شده است.

اپ اسکرین را بر روی ساعت اپل باز کنید

اپ اسکرین را بر روی ساعت اپل باز کنید

مرحله دوم: گزینه Clock را در تنظیمات Apple Watch انتخاب کنید

بعد از انتخاب Setting در این قسمت به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Clock برسید. از اینجا شما می توانید ویژگی Speak Time را روشن کنید. با فعال کردن این ویژگی شما می توانید انتخاب کنید که حتی وقتی ساعت در حالت Silent هم قرار دارد، ساعت را برای شما اعلام کند. بر روی ویژگی Always Speak بزنید تا این عملکرد بر روی ساعت هوشمند شما اجرا شود.

گزینه Clock را در تنظیمات اپل واچ انتخاب کنید

گزینه Clock را در تنظیمات اپل واچ انتخاب کنید

مرحله سوم: بر روی صفحه اپل واچ با دو انگشت بزنید و نگه دارید

تنظیماتی که باید صورت می گرفتند انجام شد. حالا شما می توانید بر روی صفحه اپل واچ بزنید و با دو انگشت رو صفحه نگه دارید تا زمان برای شما اعلام شود.

بر روی صفحه اپل واچ با دو انگشت بزنید و نگه دارید

بر روی صفحه اپل واچ با دو انگشت بزنید و نگه دارید

درخواست از برنامه Siri برای اعلام زمان در اپل واچ

یکی از روش های دیگری که برای اعلام ساعت در اپل واچ شما مقدور می باشد این است که به سیری اعلام کنید تا زمان را برای شما بخواند.  فقط کافی است که ساعت را بالا بیاورید ( می توانید بر روی دکمه Digital Crown هم بزنید و آن را نگه دارید) و با اعلام جمله : Hey Siri, what’s the time این برنامه ساعت را برای شما اعلام می کند.

در خواست از Siri برای اعلام زمان

در خواست از Siri برای اعلام زمان

ساعت هوشمند اپل یک گجت بسیار کاربردی است که می توان با کمک آن ویژگی های زیادی را فعال کرد. می توان علاوه بر پایش فعالیت های بدنی با کمک اپل واچ از ابزارهای دیگری که این گجت در اختیار شما قرار می دهد هم استفاده نمایید. برای مثال استفاده از کرنومتر در اپل واچ، یا استفاده از برنامه پیش بینی وضعیت آب و هوا در اپل واچ امکان پذیر می باشد. همچنین می توانید با تنظیم ساعت جهانی و تایمر اپل واچ از اطلاعات زمانی ساعت جهانی بهره ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *