ترفند اپل واچ

نحوه ریست کردن و Unpair کردن اپل واچ

نحوه ریست کردن و Unpair کردن اپل واچ

در این پست نحوه ریست کردن و Unpair کردن اپل واچ آموزش داده می شود. علاوه بر آن مورد در  نحوه Unpair کردن اپل واچ با گوشی هم توضیح داده می شود. دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه شما تصمیم می گیرد که اپل واچ خود را از حالت جفت شدن با دستگاه های دیگر اپل خود، خارج کنید و یا بخواهید اطلاعات خود پاک کنید. در هر صورت در مواردی پیش از فروختن اپل واچ، نصب یک برنامه خاص یا تعمیر مورد خاصی در ساعت هوشمند اپل، نیاز است که دستگاه Unpair شود و یا به طور کامل ریست شود تا برای نصب مجدد برنامه ها و جفت شدن با دستگاه های دیگر آماده شود.

نحوه ریست کردن و Unpair کردن اپل واچ

اپل انجام این کار را به ساده ترین صورت ممکن امکان پذیر ساخته است. همچنین بعد از ریست کردن دستگاه هم باز به شیوه ای آسان می شود تمام برنامه های مورد نیاز را بر روی ساعت مچی هوشمند اپل ست کرد. نحوه آنپیر کردن اپل واچ در زیر توضیح داده شده اما توجه داشته باشید که بعد از انجام این مراحل اطلاعات شما به طور کامل از اپل واچ پاک شده است و دیگر با گوشی آیفون یا آیپد شما جفت نیست.

نحوه ریست کردن و Unpair کردن اپل واچ

هشدار از دست رفتن کل اطلاعات از روی اپل واچ

برای اینکه مانع از دست رفتن اطلاعات شوید، اپل امکان پک آپ گرفتن را پیش از ریست کردن فراهم کرده است. هرچند باید این کار را به صورت دستی انجام داد تا اطلاعات به صورت امنی ذخیره شوند.

 نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از اینترنت LTE برای اپل واچ استفاده می کنید بعد از ریست کردن دستگاه، تا راه اندازی مجدد آن باید از شبکه اینترنت دیگری برای نصب و راه اندازی مجدد استفاده کنید.

ریست کردن و Unpair اپل واچ از طریق آیفون

ریست کردن و Unpair اپل واچ از طریق آیفون امن ترین و موثر ترین روش برای انجام این کار است. اگر اپل واچ شما به آیفون Pair است و می خواهید برای ریست کردن از آیفون استفاده کنید اپل واچ خود را نزدیک به گوشی آیفون بگیرید.

مرحله اول: قسمت All Watches در آیفون و پیدا کردن نام اپل واچ

در گوشی آیفون خود به قسمت Watch app بروید و نام ساعت هوشمند خود را در بین مواردی که با دستگاه جفت شده اند پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید. مطابق شکل زیر تصویر اپل واچ خود را می بینید که یک حرف i نارنجی رنگ در کنار آن قرار دارد.

ساعت های اپل جفت شده را در قسمت همه اپل واچ ها پیدا کنید

در قسمت همه ساعت های جفت شده، اپل واچ خود را با علامت i نارنجی رنگ در کنار آن پیدا کنید و بر روی آن بزنید

مرحله دوم: کنسل کردن جفت شدن گوشی و اپل واچ

بعد از اینکه بر روی این گزینه کلیک کردید یک منوی دیگر برای شما باز می شود که جزئیات مختصری از تنظیمات را به همراه ردیفی با عنوان Unpair Apple Watch به رنگ قرمز برای شما نشان می دهد. شما باید بر روی این گزینه بزنید.

روی گزینه unpair کردن اپل واچ بزنید

بعد از پیدا کردن ساعت جفت شده و کلیک بر روی آن روی گزینه unpair کردن اپل واچ بزنید

با زدن بر روی این گزینه، علامت و متن اخطاری برای شما نمایش داده می شود که به شما اعلام می کند در ادامه شما تمام اطلاعات موجود بر روی اپل واچ خود را پاک خواهید کرد. با تایید این گزینه بر روی نوشته Unpair Apple Watch در قسمت پایین صفحه گوشی بزنید. در این مرحله از شما اپل آی دی و پسورد خواسته می شود که باید آن را برای ادامه و تایید نهایی وارد کنید.

از اینجا به بعد اپل واچ و آیفون شما در حال Disconnect شدن هستند و این مرحله حدودا ده دقیقه زمان می برد. این زمان بسته به میزان اطلاعاتی که در اپل واچ ذخیره شده بوده، ممکن است کمتر یا بیشتر طول بکشد.

این پروسه معمولا کمتر از ده دقیقه طول می کشد پس برای همین چشمتان به اپل واچ باشد و آن را از گوشی آیفون خود دور نکنید. در تمام طول این کار اپل واچ و گوشی باید به هم نزدیک باشند. بعد از اینکه این مراحل انجام شد ارتباط بین گوشی و ساعت هوشمند اپل با هم قطع شده است و اطلاعات شما از روی اپل واچ پاک شده است. حالا شما می توانید اپل واچ را با اطلاعات جدید خود مجددا با دستگاه دیگری Pair  کنید یا آن را بفروشید یا به فرد دیگری بدهید.

اما در مواردی پیش می آید که متوجه می شوید اطلاعات به صورت کامل از روی دستگاه پاک نمی شود هرچند که ارتباطش با آیفون شما به طور کامل قطع شده است. اگر چنین موردی پیش آمد می توانید با دنبال کردن مسیر زیر اطلاعات را از روی خود دستگاه هم پاک کنید.

مرحله سوم: پاک کردن اطلاعات از روی اپل واچ

برای اینکه اطلاعات را به طور کامل از روی اپل واچ پاک کنید بر روی گزینه خاکستری رنگ بر روی اپل واچ بزنید. بعد از طی کردن مسیر Setting و رسیدن به گزینه General حالا می توانید گزینه Reset را ببینید و با زدن بر روی آن کلیه اطلاعات و محتواهایی که بر روی اپل واچ شما قرار دارد پاک می شود.

هشدار پاک کردن کامل اطلاعات از روی اپل واچ

قبل از تایید نهایی هشدار پاک کردن کامل اطلاعات از روی اپل واچ برای شما نمایش داده می شود

توجه داشته باشید که اگر فقط این مرحله را از روی اپل واچ پیش ببرید، ارتباط شما با دستگاهی که ساعت به آن جفت شده از بین نمی رود. پس مراحل توضیح داده شده در بالا (برای Unpair کردن گوشی و اپل واچ) را هم باید انجام دهید. حالا اپل واچ شما آماده است که مجددا تنظیمات را بر روی آن انجام دهید.

مرحله چهارم: ریست کردن اپل واچ در صورت فراموش کردن رمز عبور

اگر رمز ورود اپل واچ را فراموش کرده بودید و قصد داشتید که اپل واچ را ریست کنید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا ساعت هوشمند اپل شما ریست شود و بتوانید از ابتدا تنظیمات را بر روی آن انجام دهید.

چند گام ساده برای پاک کردن اطلاعات اپل واچ در صورت فراموشی رمز ورود

برای این کار باید ابتدا اپل واچ را به شارژ بزنید. سپس دکمه کناری دستگاه را فشار دهید و چند ثانیه آن را نگه دارید. چند گزینه برای شما باز می شود و باید بر روی گزینه Power Off بزنید.

پاک کردن کامل اطلاعات از روی اپل واچ

می توانید در چند گام ساده تمام اطلاعات موجود در اپل واچ خود را پاک کنید

سپس گزینه Erase all content and setting نشان داده می شود که با زدن بر روی آن به تنظیمات کارخانه اپل واچ بر می گردید.

هشدار پاک کردن کامل اطلاعات از روی اپل واچ

قبل از تایید نهایی هشدار پاک کردن کامل اطلاعات از روی اپل واچ برای شما نمایش داده می شود

در هر صورت قبل از اینکه ساعت هوشمند اپل خود را واگذار کنید از اینکه تمامی اطلاعات شما از روی آن پاک شده باشد، اطمینان حاصل کنید. امنیت دستگاه های هوشمند اپل بالاست ولی با در نظر گرفتن نکات امنیتی و چک کردن تمام مراحل این اطمینان و امنیت را بالاتر ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *