ترفند نرم افزار

آموزش حل مشکل سرویس Ok Google

blank

دستیار گوگل به عنوان یک دستیار همراه و یک فناوری پیشرو برای کمک و اجرای دستورات صوتی کاربران اندروید معرفی شده است؛ اما متاسفانه کاربران اندرویدی مشکلاتی از قبیل تکرار پشت سر هم OK Google و عدم پاسخ گویی تلفن را گزارش کرده اند. اگر شما هم دوست دارید تنها با چند فرمان صوتی ساده، گوشی خود را وادار به انجام فرامین کنید و دوست دارید OK Google این وظیفه را به انجام برساند، ناامید نشوید! با اجرای این چند روش ساده میتوانید مشکلات دستیار صوتی OK Google را حل کرده و بار دیگر با این دستیار صوتی کار کنید. برای این منظور بایستی قدم های زیر را طی نمایید.

قدم اول: تنظیمات زبان دستگاه خود را چک کنید.
گام اول: اگر گوگل صدا و فرمان شما را تشخیص نمیدهد، ممکن است تنظیمات این دستیار صوتی، به زبان دیگری صورت گرفته شده باشد. پس طبیعی است که گوگل صدای شما را تشخیص نخواهد داد. زبان شنود دستیاران صوتی به صورت پیش فرض بر روی زبان US ENGLISH تنظیم شده است ولی باز هم بد نیست به بخش تنظیمات زبان سری بزنید. برای این کار به آدرس ذیل بروید:

Google app > Main Menu > setting > Voice

گام دوم: حال می بایست از MENU VOICE زبان مناسب را انتخاب کنید.

آموزش حل مشکل سرویس Ok Google

آموزش حل مشکل سرویس Ok Google

در این بخش حتی میتوانید چند زبان را انتخاب کنید و تیک بزنید تا گوگل همه آنها را بتواند تشخیص دهد و اگر چند زبانه هستید باید دقت کنید که کیفیت تشخیص زبان های دیگر مثل انگلیسی نیست. انگلیسی زبانی است که دانشمندان بسیاری برای مدت های مدیدی روی پردازش آن کار کرده اند و از همین جهت است که می توانید به راحتی با دستوری، فرمانی را روی گوشی اجرا کنید.هم چنین آپدیت پکیج زبان نیز ممکن است مفید واقع شود. برای آپدیت به مسیر ذیل بروید:

Voice menu > offline speech recognition

و بسته ی زبان انگلیسی را دانلود یا به روز رسانی کنید.
قدم دوم.میکروفن دستگاه خود را چک کنید.
دستیار گوگل به عنوان یک سیستم صوتی باید به میکروفن تلفن هوشمند دسترسی بالمانع داشته باشد. زمانی که app Google را باز میکنید باید در سمت راست نوار جست وجو آیکون میکروفن را که پررنگ شده ببینید. اگر به صورت خط نقطه نقطه ای میبینید بدانید میکروفن شما مشکل دارد. ممکن است به علت گرفتگی سوراخ میکروفن که معموال در کنار پورت شارژ گوشی قرار دارد، صدای شما توسط گوگل تشخیص داده نشود. با دقت به سوراخ ها ضربه بزنید تا اگر چیزی درون آن رفته است خارج شود و اگر این کار جواب نداد از طریق app Google تنظیمات میکروفن را چک کنید. گاهی اوقات هم برنامه های درحال اجرا صداهای اضافه ای تولید میکنند که باعث عدم تشخیص درست فرمان صوتی شما توسط دستگاه صوتی گوگل میشود. این مورد را هم حتما چک کنید و نرم افزارهایی را که صدا تولید میکنند، ببندید.

قدم سوم .اگر دارنده یک دستگاه سامسونگ هستی VOICE s و Bixby را غیرفعال کنید.
به دلایل نامعلومی گزارش شده است که دستیار گوگل یا Bixby( دستیار صوتی سامسونگ( تداخل دارد. اگر شما جزو دارندگان گوشی های سامسونگ هستید و برای استفاده از دستیار صوتی گوگل مشکل دارید شاید با غیرفعال کردن Bixby یا VOICE s مشکلتان برطرف شود. برای این کار انگشت خود را برروی آیکون VOICE s یا Bixby نگه دارید و disable را بفشارید.

قدم چهارم .همه مشکلات ساده را بررسی کنید.
راه حل های این بخش بدیهی میباشد همانطور که میدانید این سرویس به اینترنت نیاز دارد پس اتصال دیوایس خود به اینترنت را بررسی کنید. یکی از قدیمی ترین توصیه هایی که وجود دارد راه اندازی مجدد دستگاه میباشدکه گاهی جادو میکند. پیش از هر چیزی از فعال بودن  OK Google اطمینان حاصل کنید. برای این کار به آدرس ذیل بروید:

Google app > setting > voice > OK Google detection

سپس Google OK را فعال کنید.

قدم پنجم .Google OKرا دوباره تنظیم کنید.

گاهی اوقات دستوراتی را که ارسال میکنید بدون دلیل قبول نمیشوند . در این حالت یکی از راهکارها تنظیم مجدد (retrain) فرمان صوتی از طریق زیر است :

Google app > setting > voice > OK Google detection

و ازبخش OK Google گزینه model voice retrain را انتخاب کنید. 3 بار بگویید OK Google… انجام اینکار تنظیمات را به حالت اولیه برمی گرداند.

 

خلاصه اینکه:

سرویس Ok Google نیز همانند هر دستیار صوتی گوشی های تلفن همراه، با استفاده از پردازش زبان طبیعی، فرامین  صوتی کاربر را اجرا می کند. اگر با صدا کردن اوکی گوگل، فرامین شما اجرا نمی شود احتمالا این سرویس با مشکل مواجه شده است و می توانید با استفاده از ترفندهای ارائه شده در این پست نسبت به حل مشکل اقدام کنید.

 

مطالب مرتبط