ترفند آیفون

رفع مشکل no service آیفون

مشکل no service آیفون

در این قسمت قصد داریم، در رابطه با رفع مشکل no service آیفون 6 را بررسی کنیم. مشکل seraching شدن گوشی های آیفون معمولاً به دلیل مشکلات بیس باند اتفاق می افتد و همچنین برای رفع مشکل no service آیفون باید به سراغ مقر آنتن گوشی ها رفت. (آی سی های RF و PF)

آی سی بیس باند گوشی های اپل ساخت کمپانی Qualcomm میباشد که در آیفون 6 نسل چهارم شبکه جهانی موبایل (4G و LTE) را پوشش میدهد و همچنین تحلیل همزمانی دریافت و ارسال دیتا و همچنین ارتباط صوتی رادیویی نیز امکان پذیر شده است، در کنار این آی سی نیز یک آی سی PF نیز برای ارسال این امواج بعد از تحلیل می باشد که وظیفه آن تقویت این امواج برای ارسال میباشد. همچنین سیم کارت نیز به این آی سی وصل است و در صورت ایجاد موردی در سیم کارت نیز در صورت سالم بودن سوکت سیم کارت این مسئله نیز میتواند بر اساس مشکلات مسیر بیس باند نیز باشد، در بعضی موارد این مشکلات از آی سی تغذیه بیس باند نیز میتواند باشد. در صورت ریستور کردن دستگاههای اپل و بروز error های نظیر 1 و -1 و 9 و در گوشی های جدیدتر 4005 میتوان این ایرادات را به بیس باند و تغذیه بیس باند مرتبط دانست.

اما در مورد رفع مشکل no service آیفون 6 آنچه که میتوان در این رابطه بسط داد،  باز هم به دلیل مشکلات مقر آنتن است. همان طور که در ویدئو مشاهده میکنید بعد از برداشتن آی سی بیس باند iPhone 6 به سراغ پایه هایی از این آی سی میرویم که رابط بین مقر آنتن و بیس باند و همچنین بیس باند و پردازشگر اصلی گوشی یعنی cpu میباشد. این دو پایه ای که در این فیلم آموزشی مشاهده میکنید، یک پایه مرتبط به مقر آنتن است که در تصاویر مشاهده میشود که این مسئله ارتباط میان پایه های ماژول FEM که شامل آمپلی فایر و دوپلکسر RF در باندهای مختلف GSM و پایه دریافت و تحلیل فرکانسای دریافتی (و تبدیل شده) مقر آنتن میباشد و پایه کناری رابط میان بیس باند و CPU میباشد که در واقع اجازه اجرایی شدن فرامین را صادر میکند، در این حالت اگر این پایه ها دچار مشکلاتی از قبیل لحیم سردی یا اختلال پایه شده باشند، باید با سیم کشی به ترمیم این پایه ها بپردازیم. حتماً برای انجام این کار به مشاهده کامل فیلم بپردازید.

دقت داشته باشید که این کار نیاز به مهارت و تجربه بالا و تجهیزات تعمیر موبایل مخصوص دارد، لطفاً از انجام این کار در منزل یا در صورت عدم دسترسی به تجهیزات خودداری فرمایید و کار خود را به مرکز معتبر تعمیرات آیفون بسپارید تا به گوشی شما آسیبی وارد نشود. همچنین به این نکته باید اشاره کرد که شما در گوشی های آیفون به دلیل نوشته شدن شماره سریال دستگاههای کمپانی اپل روی آی سی بیس باند شما قادر به تعویض این قطعه نیستید و برای این کار باید بعد از شابلون کاری مجدداً از همان آی سی استفاده کنید.

سوالات متداول – رفع مشکل no service آیفون

1- عمده ترین دلیل مشکل  searching شدن گوشی های آیفون چیست؟

این مشکل معمولاً به دلیل مشکلات بیس باند اتفاق می افتد و همچنین برای رفع مشکل no service آیفون باید به سراغ مقر آنتن گوشی ها رفت ) آی سی های RF و PF).

2- چگونه می توانم مشکل no service را در iPhone 6 رفع کنم؟

اگر روی iPhone یا iPad خود علامت No Service و یا Searching را مشاهده می کنید

  • ابتدا پوشش دهی انتن منطقه خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که در منطقه ای هستید که دارای پوشش شبکه تلفن همراه است.
  • آیفون یا آیپد خود را مجدداً راه اندازی کنید. دستگاه خود را ریستارت کنید.
  • به روزرسانی تنظیمات سیم کارت و شبکه اپراتوری خود را بررسی کنید. .
  • سیم کارت را خارج کنید.
  • تنظیمات شبکه خود را مجدداً تنظیم کنید.
  • iPhone یا iPad خود را به روز کنید
  • با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.

3- چرا علامت No Service و یا Searching روی iPhone یا iPad مشاهده می شود؟

اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به Wi-Fi یا شبکه سلولی وصل شده است. به تنظیمات> عمومی بروید و روی درباره ضربه بزنید. اگر به روزرسانی موجود باشد ، گزینه ای برای به روزرسانی تنظیمات شرکت مخابراتی خود مشاهده خواهید کرد. برای دیدن نسخه تنظیمات شبکه اپراتوری خود در دستگاه خود، روی تنظیمات> عمومی> درباره ضربه بزنید و شبکه اپراتوری را بررسی کنید.

4- چرا آیفون 6 با مشکل No Service و یا Searching مواجه است؟

اگر می توانید تنظیمات شبکه اپراتوری خود را به روز کنید

هر از گاهی ، شبکه های اپراتوری بی سیم، به روزرسانی های نرم افزاری را منتشر می کنند که نحوه تعامل آیفون شما با شبکه تلفن همراه را تغییر می دهد. بعضی اوقات، این به روزرسانی ها مشکلاتی no service و یا searching را برطرف می کند.

5- مشکل No Service آیفون 11 خود را چگونه برطرف کنم؟

آیفون 11 خود را راه اندازی مجدد کنید.

خطای no service میتواند در میان سایر سایر مشکلات تصادفی ایجاد شده توسط خطاهای سیستم عامل جزئی ایجاد شود. اگر چنین خطاهایی منجر به نمایش خطای no service در آیفون شما شود، با یک راه اندازی مجدد ساده یا ریست نرم احتمالاً مشکل برطرف می شود.

6- چرا آیفون من ناگهان no service شد؟

به تنظیمات> تنظیمات شبکه تلفن همراه بروید. … در حالی که تلفن روشن است سیم کارت خود را 3 بار برداشته و دوباره جا بزنید. آیفون خود را مجدداً راه اندازی کنید. دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید آیا اکنون مشکل از بین رفته است.

7- پیام Searching در iPhone 6 به چه معنی است؟

پیغامی که می گوید “جستجو” که گاهی در آیفون شما وجود دارد ، به معنای یک چیز است: دستگاه قادر به اتصال به یک شبکه تلفن همراه نیست. چندین دلیل احتمالی وجود دارد که شما ممکن است آن پیام را دریافت کنید.

8- چرا سیم کارت من روی آیفون کار نمی کند؟

ممکن است آیفون، سیم کارت شما را که برای اتصال به شبکه ها استفاده می شود، تشخیص ندهد. این مشکل همچنین می تواند به معیوب شدن و یا خرابی سیم کارت شما نسبت داده شود. علت هر چه باشد ، راه حل بسیار آسان است: تنها چیزی که برای رفع این مشکل نیاز دارید این است که سیم کارت را بیرون بیاورید ان را چک کنید و در صورت نیاز با یک سیم کارت دیگر امتحان کنید.

9- آیا مشکل نداشتن آنتن در آیفون می تواند به دلیل تنظیم نبودن ساعت و تاریخ گوشی باشد؟

گاهی ممکن است مشکل آنتن نداشتن آیفون شما به دلیل درست نبودن ساعت و تاریخ باشد. از مسیر زیر می‌توانید از تنظیم بودن آن مطمئن شوید:

Setting ≫ General ≫Date & Time

10- اگر در آیفون مشکل No service  داشته باشم می توانم تماس بگیرم و یا پیامک بدهم؟

وقتی آیفون شما با مشکل نداشتن آنتن و از دست دادن سیگنال و نمایش پیام No Service مواجه می شود دیگر نمی توانید کارهایی مانند ارسال پیامک، برقراری تماس، استفاده از دیتای تلفن همراه و غیره را انجام دهید. تنها راه دسترسی به اینترنت، اتصال به یک شبکه وای فای است. تا زمانی که این مشکل را رفع نشود شما نمی توانید از اینترنت گوشی استفاده کنید

مطالب مرتبط