تعمیرات

زمان تعویض باتری گوشی آیفون یا اندروید

زمان تعویض باتری گوشی آیفون یا اندروید

هر کاربری که از یک گوشی هوشمند استفاده می‌ کند، باید اطلاعات کافی در مورد باتری آن داشته باشید و بهتر است در این زمینه مطالعاتی انجام دهد. منظور از این اطلاعات، مواردی همچون نحوه کارکرد باتری، زمانی تعویض باتری، چگونگی تعویض آن و غیره می باشد. در این مقاله قرار است به طور جامع به تعویض باتری آیفون و اندروید بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ تعویض باتری آیفون و اندروید

در حال حاضر بیش از 90 درصد مردم از گوشی های موبایل استفاده می‌کنند و گوشی به اصلی ترین لوازم شخصی شان تبدیل شده است، ولی معمولاً بیشتر این افراد در مورد باتری گوشی های موبایل بی اطلاع هستند! کسب اطلاعات در مورد باتری آیفون و گوشی های اندرویدی از بسیار مهم و با اهمیت است، زیرا می ‌تواند تجربه استفاده و بهره ای لذت‌بخش ‌تر و همچنین امن ‌تری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. همانطور که می دانید در مورد باتری گوشی های موبایل سوالات و موضوعات زیادی هستند که می توان در مورد آن ها بحث و گفتگو کرد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله اختصاصی به طور جامع در مورد باتری آیفون و اندروید صحبت کرده و به سوالاتی مثل بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون و اندروید، زمان تعویض باتری گوشی، روش های تعویض باتری آیفون و اندروید و غیره پاسخ دهیم. اگر در این رابطه با هر یک از بخش های توضیح داده شده سوالی داشتید، می ‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی کوک موبایل از آن ها راهنمایی با جزئیات بیشتری بگیرید.

زمان تعویض باتری آیفون یا گوشی اندروید

بی تردید ممکن است مهترین سوالی که در مورد تعویض باتری آیفون و اندروید در ذهن هر کاربر ایجاد گردد، این است که واقعاً چه لزومی برای تعویض باتری گوشی وجود دارد؟ آیا تعویض باتری آیفون و گوشی های اندرویدی مهم است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در ابتدای هر چیزی بهتر است با جنس و خصوصیات رفتاری باتری گوشی های موبایل امروزی آشنا شوید. در حال حاضر باتری هایی که در گوشی های موبایل (اندروید، آیفون، ویندوزفون و غیره) از آن ها استفاده می‌ شود از نوع لیتیوم یونی هستند! درست است که باتری های لیتیوم یونی در حال حاضر بهترین نوع باتری برای استفاده در گوشی ها و دستگاه های بهره ‌مند از باتری های شارژی به حساب می آیند، اما متاسفانه یک خصوصیت بد دارند! خصوصیت بد آن ها مربوط به کم شدن تدریجی ظرفیت و توان شارژدهی آنها می باشد!

پس همانطور که گفتیم، باتری های لیتیوم یونی به مرور زمان قدرت شارژدهی و ظرفیت خود را از دست خواهند داد و این موضوع امری اجتناب ناپذیر می باشد، پس گوشی هوشمندی نیست که از این مسئله مستثنا بوده و تمام گوشی هایی که از باتری لیتیوم یونی استفاده می کنند، به مرور زمان با افت کیفیت عملکرد باتری مواجه می شوند. مطمئناً خودتان هم متوجه این موضوع شده ‌اید که گوشی موبایلتان در هفته یا ماه های اولی که خریداری کرده بودید در نگهداری شارژ به مراتب بسیار بهتر از وضعیت فعلی بود. این امر به دلیل همان خاصیت بدی است که در مورد باتری های لیتیوم یونی اشاره کردیم.

پس با توضیحات بالا و با توجه به این خصوصیت پس از گذشت مدت زمانی مثلاً بعد از 1 تا 2 سال، توان شارژدهی و ظرفیت باتری لیتیوم یونی گوشی به شدت افت کرده و این زمان است که کاربر از گوشی خود خسته می شود و شروع به اعتراض به آن خواهد کرد! در صورتی که با توجه به توضیحات ما معلوم است که ضعف عملکرد باتری گوشی در آن زمان یک موضوع طبیعی است و ارتباطی با کیفیت ساخت آن گوشی ندارد. در این شرایط توصیه می ‌کنیم باید به تعویض باتری آیفون یا گوشی اندرویدی خود فکر کنید!

فقط توجه کنید که هیچ الزامی مبنی بر تعویض باتری آیفون و اندروید در این دوره زمانی که باتری گوشی با وضعیت عملکرد پایین تر مواجه شده است، وجود ندارد و هر فردی می ‌تواند همچنان با همان وضعیت از گوشی خود استفاده نماید، ولی این را هم باید گفت که مطمئنا در این حالت تعویض باتری گوشی یک اقدام نجات دهنده است. در نهایت تصمیم با شماست که این کار را انجام دهید یا خیر!

دلیل اصلی افت کیفیت باتری گوشی ها

در بالاتر گفته شد، افت تدریجی کیفیت باتری گوشی های موبایل یک امر بسیار طبیعی و اجتناب ناپذیر می باشد، پس شما نمی‌ توانید گوشی بخرید که باتری آن به مرور زمان و با زدن به شارژ با افت کیفیت و ظرفیت روبرو نشود. ولی در این بین عاملی هست که به شدت در آسیب زدن به کیفیت عملکرد باتری های لیتیوم یونی مؤثرند! این عامل چیزی گرماست! گرما اصلی ترین عاملی می باشد که باعث افت هرچه بیشتر و سریع تر کیفیت عملکرد باتری های لیتیوم یونی گوشی های موبایل می ‌شود. هرچقدر گوشی شما بیشتر در معرض گرما باشد، باتری آن هم افت کیفیت بیشتری خواهد داشت.

پس با این تفاسیر، توصیه می ‌کنیم چند مسئله را جدی بگیرید. یکی از این موضوعات کار کردن با گوشی در حین شارژ می باشد. این امر معمولاً باعث می ‌شود که گرمای تولید شده توسط قطعات گوشی به حداکثر رسیده و فشار زیادی به باتری وارد گردد. اگر دقت نمایید انجام این کار اغلب سبب داغ شدن بیش از حد بدنه گوشی خواهد شد. این داغی و گرمای به وجود آمده می ‌تواند به شدت به باتری گوشی شما آسیب بزند. پس همیشه آیفون یا گوشی اندرویدی خود را از گرما دور کرده، زیرا گرما اصلی ترین عامل آسیب زننده به باتری گوشی های موبایل می باشد.

پس به این نکته توجه کنید که داغ شدن بیش از اندازه گوشی و باتری آن یکی از اصلی ترین دلایلی است که همواره باعث بروز حوادثی مانند انفجار و آتش گرفتن باتری گوشی ها می شود. در نهایت باید گفت که حتماً این موضوع را بسیار جدی بگیرید.

اطلاعات مربوط به زمان تعویض باتری موبایل را مطالعه کنید.

زمان تعویض باتری آیفون یا گوشی اندرویدی

مطمئناً با خواندن مطالب بالا متوجه شدیم که چه زمانی برای تعویض باتری آیفون و اندروید مناسب است. بهترین زمان برای انجام این کار وقتی ست که باتری گوشی شما زود به زود شارژ خالی کرده و احساس می‌ کنید که خالی شدن شارژ گوشی بیش از اندازه سریع اتفاق می افتد.

آیا تعویض باتری آیفون و اندروید به گوشی آسیب می زند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برخلاف تصور خیلی از افراد تا وقتی که تعویض باتری آیفون و اندروید به تعمیرکاری حرفه ای و ماهر سپرده شود، هیچ آسیبی به گوشی وارد نمی شود. همین طور خیلی از افراد فکر می ‌کنند که هیچ وقت یک باتری جایگزین و جدید نمی ‌تواند کیفیت عملکرد باتری فابریک و اصلی گوشی آن ها را با خود داشته باشد، اما این طرز تفکر کاملاً اشتباه بوده و متاسفانه این تفکر از آنجایی شکل گرفته است که خیلی از تعمیرکاران باتری های بی کیفیت و درجه 2 چینی را به جای باتری اصلی گوشی ها در آن ها نصب می کنند و به مشتری تحویل می ‌دهند. ما هم مطمئنیم که این دسته از باتری ها نسبت به باتری های اورجینال آیفون و گوشی های اندرویدی کیفیت کمتری داشته و سبب ایجاد این ذهنیت در مشتری خواهد شد که با تعویض باتری آیفون و اندروید هیچ وقت نمی ‌توان به کیفیت عملکرد باتری اصلی و اولیه گوشی دست پیدا کنیم! پس همیشه سعی کنید تعویض باتری آیفون و اندروید خود را به تعمیرکاری ماهر و با تجربه بسپارید.

چگونگی تعویض باتری آیفون و اندروید

برخی مواقع خیلی راحت با استفاده از مقالاتی که در این زمینه آمده است می ‌توانید شخصاً تعویض باتری را انجام دهید، اما متاسفانه یا خوشبختانه اغلب گوشی های هوشمند امروزی از بدنه ‌ای یکپارچه و کیپ شده تشکیل شده اند که به باتری آن ها به راحتی قابل دسترسی و تعویض نیستند. اگر گوشی شما هم از این دسته گوشی باشد و قصد تعویض باتری آن را دارید، توصیه می‌کنیم که آن را به تعمیرکار مجربی بسپارید. یکی از اصلی ترین خدمات شرکت کوک موبایل مربوط به ارائه سرویس تعویض باتری آیفون و اندروید می باشد.

کارشناسان ما افرادی بسیار با تجربه و مجرب در این امر هستند و با دقت و توجه بسیار بالا این کار را انجام می دهند و کیفیت باتری های نیز توسط کوک موبایل تضمین خواهد شد. در صورتی که به دنبال تعویض باتری آیفون، آیپد، گوشی یا تبلت اندرویدی خود هستید، کافیست از خدمات کوک موبایل بهره ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *