ترفند اپل واچ

به روزرسانی سیستم عامل اپل واچ

blank

در این پست قصد داریم روش به روزرسانی سیستم عامل اپل واچ را به شما عزیزان آموزش دهیم. برای آپدیت اپل واچ می بایست از آیفون متصل شده به ساعت هوشمندتان استفاده کنید.

پیش از شروع کار می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: آیفون خود را به آخرین نسخه موجود از IOS به روز رسانی کنید.
  • گام دوم: اطمینان حاصل کنید که ساعت هوشمندتان درون شارژ قرار دارد و حداقل 50 درصد شارژ شده است.
  • گام سوم: آی فونتان را به شبکه Wi-Fi وصل کنید.
  • گام چهارم: آیفون متصل شده به ساعت را در کنار اپل واچ نگه دارید، به طوری که در محدوده یکدیگر قرار بگیرند. زمان به روزرسانی سیستم عامل از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر است. اگر که دوست داشته باشید، می توانید به روزرسانی را در طول شب انجام دهید.

به روز رسانی و آپدیت اپل واچ

هرگاه که بروزرسانی جدیدی در دسترس قرار می گیرد، ساعت هوشمند اپل کاربر را با ارسال نوتیفیکیشنی مطلع می کند. در این صورت تنها کافی است که روی اعلان Update Tonight ضربه بزنید و سپس به رفتن به بخش تنظیمات آیفون، آپدیت شبانه ساعت را فعال کنید. در این صورت با گذاشتن گوشی درون شارژر طی شب، سیستم عامل آپدیت خواهد شد.

چنانچه اعلان به روز رسانی به صورت خودکار برایتان ارسال نشد، می توانید برای بررسی به روزرسانی های موجود برای اپل واچ و آپدیت ساعت به صورت دستی، مراحل زیر را طی کنید:

  • گام اول:  اپل واچ خود را درون شارژ قرار دهید.
  • گام دوم: بر روی آیفون متصل شده به ساعت، برنامه Apple Watch را باز کرده و در ادامه بر روی برگه My Watch تپ کنید.
  • گام سوم: به آدرس General> Software Update بروید.
  • گام چهارم: با تپ کردن روی اعلان نمایش داده شده در این بخش، می توانید به روز رسانی موجود برای سیستم عامل ساعت را دانلود کنید. چنانچه از شما کد گذرواژه آیفون و یا رمز عبور اپل واچ خواسته شد، می بایست آن را وارد کنید.
  • گام پنجم: تا زمانی که فرآیند دانلود و نصب سیستم عامل جدید تمام شود، صبر کنید. همانطور که قبلاً هم گفته شد این فرآیند ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت متفاوت باشد.
کنترل-وجود-آپدیت-برای-سیستم-عامل-اپل-واچ

کنترل-وجود-آپدیت-برای-سیستم-عامل-اپل-واچ

نکته بسیار مهم: بسیار مهم است که اپل واچ را تا پایان فرآیند دانلود و نصب سیستم عامل جدید درون شارژ قرار دهید. هرگز حین به روزرسانی سیستم عامل iPhone یا Apple Watch را ریستارت و یا خاموش نکنید. دقت کنید که با تمام شدن فرآیند دانلود و نصب، ساعت خود به خود ریستارت و راه اندازی مجدد خواهد شد.

بررسی سازگاری سخت افزار ساعت هوشمند با سیستم عامل watchOS 5

قبل از اقدام به آپدیت سیستم عامل اپل واچ، می بایست از سازگاری سخت افزار ساعت خود با سیستم عامل WatchOS 5.0 مطمئن شوید. خوب است بدانید که watchOS 5 نیاز به مدل آیفون 5s یا بالاتری که سیستم عامل iOS 12 یا بالاتر بر روی آن نصب شده است دارد. دقت کنید که سیستم عامل watchOS 5 با Apple Watch (نسل اول) سازگار نیست.

حل مشکلات مرتبط با آپدیت سیستم عامل اپل واچ

چنانچه طی به روزرسانی اپل واچ به مشکل برخورد کردید؛ راه حل های زیر را امتحان کنید:

  1. اطمینان حاصل کنید که اپل واچتان را حتماً به شارژر متصل کرده باشید.
  2. اپل واچ را ریستارت کنید. برای این کار می بایست دکمه ساید ساعت را فشار داده و تا وقتی که Power Off را مشاهده کنید، آن را فشار دهید و در ادامه اسلایدر Power Off را بکشانید. برای روشن کردن دوباره ساعت می بایست دکمه ساید را بار دیگر فشار داده و آن را نگه دارید.
  3. آیفون متصل شده به ساعت را ریستارت کنید.برای این منظور می بایست دکمه Sleep / Wake را تا زمانی که اسلایدر قرمز رنگی روی ساعت نمایش داده شود، فشار داده و نگه دارید و در ادامه اسلایدر را بکشید. برای روشن کردن دوباره گوشی می بایست دکمه Sleep / Wake را بار دیگر فشار داده و آن را نگه دارید.
  4. فرآیند به روزرسانی را دوباره شروع کنید. چنانچه پس از طی کردن این مراجل بروز رسانی شروع نشود، برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید و با رفتن به مسیر General> Usage> Software Update،  فایل به روز رسانی را حذف کنید. پس از حذف فایل، سعی کنید با دانلود دوباره فایل سیستم عامل جدید،  WatchOS را نصب کنید.
استفاده-از-آیفون-در-آپدیت-سیستم عامل-اپل-واچ

استفاده-از-آیفون-در-آپدیت-سیستم عامل-اپل-واچ

چنانچه نسخه بتایی از iOS  و یا watchOS را بر روی ساعت و یا گوشی خود نصب کرده اید؛ مراحل کار کمی متفاوت خواهد بود و باید به موارد زیر دقت کنید. برای یادآوری خوب است بدانید که نسخه بتای سیستم عامل های موبایل در بیشتر موارد شامل باگ هایی است که شرکت های سازنده برای تشخیص و رفع این ایرادات آنها را در اختیار کاربران توسعه دهنده سیستم عامل ها قرار می دهند.

  • قبل از به روزرسانی، نمایه بتا را از دستگاه خود حذف کنید. برای مشاهده و حذف کردن پروفایل ها لازم است یکی از مراحل زیر را طی کنید:
    • برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کرده و بر روی برگه My Watch ضربه بزنید، سپس به آدرس General> Profiles بروید. حالا بر روی پروفایل بتایی که میخواهید آن را حذف کنید ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه Delete Profile ضربه بزنید. در صورت درخواست کد گذرواژه آیفون متصل شده به ساعت، آن را وارد کنید.
    • برنامه Setting را بر روی آیفون متصل شده به ساعت هوشمند باز کرده و در ادامه به آدرس General> Profiles & Device Manager بروید. حالا بر روی پروفایل بتایی که میخواهید آن را حذف کنید ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه Delete Profile ضربه بزنید. در صورت درخواست کد گذرواژه آیفون متصل شده به ساعت، آن را وارد کنید.
  • به-روز-رسانی-نسخه-بتای-سیستم-عامل

    به-روز-رسانی-نسخه-بتای-سیستم-عامل

  • پس از حذف پروفايل های بتا، هم ساعت و هم آیفون متصل به ساعت را ریستارت كنيد و فرآیند به روزرسانی را از سر بگیرید. برای ادامه استفاده از نسخه بتای عمومی iOS، می توانید پروفایل بتا را بار دیگر روی ساعت نصب کنید.

مطالب مرتبط