راهنمای خرید موبایل

مقایسه گوشی سامسونگ A72 و گوشی A52 5G

در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه دو گوشی سامسونگ A72 و A52 5G بپردازیم. چند هفته پیش بود که سامسونگ از این دو گوشی میان رده خود رونمایی کرد. این دو مدل که از سری A سامسونگ می آیند از پرفروش ترین گوشی های میان رده سامسونگ هستند که سالهاست در بین کاربران سامسونگ شناخته شده اند. اما این دو گوشی با بهبودهایی که در سری جدید خود یافته اند چیزی در حد یک پرچمدار هستند. در واقع گوشی A52 که در سال 2021 عرضه شد، اولین سری از میان رده های سامسونگ هستند که از اینترنت 5 جی پشتیانی می کند. در مجموع این دو گوشی موبایل سامسونگ خیلی بالاتر از یک میان رده هستند و پیش بینی می شود فروش سه ماهه دوم سامسونگ را تحت تاثیر قرار دهند.

شباهت های گوشی آ 72 و گوشی آ 52 مدل 5 جی سامسونگ

یکی از مهمترین نکات در مورد این دو گوشی موبایل در حقیقت پشتیبانی از درجه IP67 است. این درجه به این معناست که این دو گوشی موبایل سامسونگ به درصد قابل توجهی ضد آب هستند. گغته می شود مدل گوشی سامسونگ A72 و A52 5G در عمق حداکثر 1 متری آب و برای مدت 30 دقیقه می توانند در آب دوام بیاورند. اما همچنان توصیه می شود که از این دو مدل به عنوان گوشی ضد آب در حمام، ساحل و استخر استفاده نکنید. این درجه در حقیقت به شما اطمینان می دهد که اگر گوشی موبایل شما در معرض رطوبت قرار گرفت یا در آب افتاد به سرعت خراب نمی شود یا نمی سوزد. بلکه اگر زمانی بیش از 30 دقیقه در آب باشد ممکن است آسیب ببیند. این دو مدل در برابر فشار کم آب ایمن هستند و فشار زیاد آب مانند جریان آب شیر و یا دوش ممکن است باعث آسیب رساندن به قطعات گوشی موبایل سامسونگ شود.

شباهت دیگری که بین این دو مدل گوشی هوشمند سامسونگ وجود دارد این است که از صفحه نمایش FHD+ Super AMOLED پشتیبانی می کنند که برای ارائه وضوح در نور روشن روز، 800 نیت روشنایی ارائه می ‌دهند. به ‌علاوه، سپر راحتی چشم در صفحه نمایش این دو مدل گوشی نور آبی را کاهش می ‌دهد. در حالی که صفحه کاملا جذاب و روان است حالا چه در حال بازی با این دو گوشی باشید چه در حال نمایش فیلم یا استفاده معمول از آن.

شباهت های گوشی موبایل آ 72 و آ 52 مدل 5 جی سامسونگ

شباهت های گوشی موبایل آ 72 و آ 52 مدل 5 جی سامسونگ

نکته دیگری که برای شباهت این دو مدل می توان به کار برد در مورد منحنی های دور نمایشگر است که علاوه بر کاربردی تر کردن نمایشگر ظاهر جذابی به آن می دهد. پنل دوربین در این دو گوشی هم به جز سنسور تشخیص عمق کاملا به هم شبیه هستند. سیستم دوربین چند لنزه Galaxy A52 5G و Galaxy A72 عکس ‌هایی با سطح بالاتر برای شما ثبت می کند.

در دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی همراه با لرزش‌ گیر تصویر اپتیکال از وضوح فوق ‌العاده بالا استفاده می کند تا در طول روز عکس ‌هایی واضح و شفاف گرفته شود. با دوربین فوق عریض، زاویه مشاهده گسترده تر می شود و با دوربین عمق‌ سنج، فوکوس را مطابق میل خود تنظیم می کنید یا با دوربین ماکرو، به جزئیات نزدیک ‌تر شوید. در حقیقت با لزرشگیر اپتیکال در دوربین این دو مدل گوشی موبایل باید با عکس های تاز و ویدئوهای ناواضح خداحافظی کرد.

این لرزشگیر همچنین باعث می شود شما بتوانید هنگام نور خیلی کم هم حرکت را واضح و همزمان نگه دارید. چرا که این لنز نور بیشتری را وارد لنز می کند تا عکس های کم نور شما روشن تر شوند. با دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی میدان دید گسترش بیشتری خواهد داشت طوری که کل منظره به خوبی پوشش داده می شود. با دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل جزئیات فوق ‌العاده دقیقی را می توانید در عکس ‌هایتان برجسته کنید. این دوربین جلوه طبیعی تری را روی عکس ‌های شما اعمال می‌کند و باعث می‌شود سوژه شما نسبت به پس ‌زمینه متمایز شود. دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی Galaxy A52 5G و Galaxy A72 در طول روز سلفی ‌هایی شفاف با وضوح بالا می ‌گیرد. قابلیت محو کردن پس زمینه و شفافیت بیشتر سوژه در این دوربین سلفی هم وجود دارد.

در مورد سیستم صوتی این دو مدل هم باید گفت با دو بلندگو که یکی در بالا است، و دیگری در پایین، می ‌توانید بدون هدفون و هندزفری، صدای استریویی را تجربه کنید. با صدای سینمایی نیز می توانید از تماشای فیلم با این گوشی لذت بیشتری ببرید.

سخت افزار قدرتمند گوشی A72 و گوشی موبایل A52 5G سامسونگ

در دو مدل گوشی موبایل A72 و A52 5G نکته قابل توجه به تقویت کننده بازی در این مدل های گوشی سامسونگ بر می گردد. با تقویت ‌کننده بازی عملکرد شما به حداکثر می رسد. با رابط کاربری اختصاصی و منویی با دسترسی آسان، عوامل پرت ‌کننده حواس از بین می رود و بازی در سطح قابل قبولی ارتقا پیدا می کند. تقویت‌کننده فریم هم باعث می ‌شود تصاویر گرافیکی روان و کاملا واقعی به نظر برسند. بهترین سطح از بازی را انجام دهید، زیرا تقویت‌کننده بازی الگوهای استفاده شما را فرا می ‌گیرد تا باتری، دما، حافظه و دیگر قطعات موبایل را بهینه ‌سازی کند. همچنین پلتفرم امنیتی Samsung Knox در سخت ‌افزار و نرم ‌افزار این تلفن تعبیه شده و از لحظه ‌ای که تلفن راه ‌اندازی می ‌شود، از آن محافظت می‌کند و با ارائه امنیت چند لایه‌ای، محافظ حساس ‌ترین اطلاعات شما در مقابل بد افزارها و تهدیدات مخرب است.

نکته ایمنی دیگر در مورد این دو گوشی موبایل به ایمنی ال سی دی گوشی موبایل بر می گردد. حسگر اثر انگشت روی صفحه Galaxy A72 قرار دارد و اجازه می‌دهد تا قفل تلفن خود را به روشی آسان و ایمن باز کنید. با سرویس احراز هویت بیومتریک Samsung Pass، اثر انگشتتان روش احراز هویتی سریع ‌تر و امن ‌تری برای ورود به برنامه و وب‌ سایت فراهم می‌نماید.

همچنین حرکت روان و طراحی دلپسند در One UI که برای هر اندازه صفحه نمایش بهینه سازی شده است، به شما اجازه می ‌دهد تا به شیوه‌ای راحت بر آنچه اهمیت بیشتری دارد، تمرکز کنید. One UI به شما اجازه می‌ دهد تا بعد از خرید گوشی سامسونگ خود، آن را مطابق با سلیقه ‌تان سفارشی ‌سازی کرده و از تجربه گوشی Galaxy خود لذت ببرید.

تفاوت ها در دو گوشی سامسونگ A72 و A52 5G

خب قطعا بارزترین تفاوت این دو مدل گوشی موبایل سامسونگ به پشتیبانی آنها از شبکه های اینترنت برمی گردد. همانطور که از نام آن پیداست گوشی موبایل A52 از اینترنت 5G پشتیبانی می کند در حالی که که گوشی A72 تا 4G را پشتیانی می نماید. به همین دلیل است که گوشی آ 52 از تراشه اسنپدراگون 750G و گوشی آ 72 از تراشه اسنپدراگون 720G پشتیبانی می کنند. برای همین است که در میزان سرعت و قدرت سخت افزار متوجه تفاوت خاصی در آنها نخواهیم شد.

تفاوت ها در دو گوشی سامسونگ A72 و A52 5G

تفاوت ها در دو گوشی سامسونگ A72 و A52 5G

هرچند نمایشگر این دو گوشی موبایل سامسونگ از جهات زیادی به هم شباهت داشتند. از تفاوت های دیگر بین این دو مدل تفاوت جزئی بین اندازه نمایشگر است. صفحه نمایش گوشی گلکسی آ 72 سامسونگ از نوع Infinity-O بزرگ و 6.7 اینچ می باشد در حالی که گوشی آ 52 با اینترنت 5 جی در اندازه 6.5 عرضه می شود. تفاوت دیگر این دو گوشی در باتری آنهاست. هرچند باتری هر دو مدل قدرتمند است اما در A52 5G باتری 4500 میلی آمپر و در A72 باتری 5000 میلی آمپر می باشد. سامسونگ درباره این دو گوشی ادعا کرده که می توانند تا دو روز بدون شارژ کردن دوام بیاورند. هرچند هر دو از سیستم شارژ فوق سریع 25 واتی بهره می برند.

قیمت گوشی A52 5G و گوشی A72 سامسونگ

با توجه به شباهت ها و تفاوت های بیان شده بین این دو مدل گوشی، قیمت گوشی سامسونگ از 430 یورو در بازار جهانی آغاز می شود. این قیمت مربوط به مدل پایه گوشی A52 5G است. مدل پایه گوشی A72 سامسونگ 128 گیگابایت هم از 450 یورو در بازار جهانی آغاز می شود. گوشی آ52 سامسونگ از دو مدل 6 و 8 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می ‌کند و حافظه داخلی آن هم 128 و 256 گیگابایت است و البته کاربران با استفاده از کارت حافظه microSD می‌توانند آن را افزایش دهند.

قیمت گوشی موبایل A52 5G و گوشی A72 سامسونگ

قیمت گوشی موبایل A52 5G و گوشی A72 سامسونگ

بنابراین با توجه به میزان حافظه قیمت آن متغیر می گردد. در آ72 نیز ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مدل پایه محسوب می شود. همچنین مدل ۸ گیگابایت رم و۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم راهی بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *