ترفند اپل واچ

قفل گشایی مک بوک با اپل واچ و Handoff

blank

در این پست قصد داریم روش اجرای همزمان برنامه ها و سوییچ میان آنها در میان دستگاه های اپل را که تحت عنوان Handoff شناخته می شود و نیز نحوه قفل گشایی مک بوک با استفاده از اپل واچ را آموزش دهیم.

اجرای یک برنامه به صورت همزمان بر روی دیوایس های اپل با استفاده از Handoff

قابلیتHandoff یکی از کاربردی ترین قابلیت های سیستم عامل iOS است که به شما اجازه می دهد تا بدون وقفه در اجرای برنامه ها، از یکی از دستگاه های اپل به دستگاهی دیگر مهاجرت کنید. برای مثال، شاید دوست داشته باشید که نوشتن ایمیل در برنامه ایمیلی که بر روی Apple Watch خود باز کرده اید، را با استفاده از آیفونتان انجام دهید و از صفحه کلید بزرگتری برای دیدن کاراکترهای نوشتاری بهره ببرید. خبر خوب اینکه، با  Handoff این کار به سرعت و آسانی انجام می شود. برای فعال کردن و استفاده از  Handoff می بایست مراحل زیر را طی نمایید:

  • گام اول: قفل آیفون خود را باز کنید.
  • گام دوم: دکمه هوم را دوبار کلیک کنید تا سیستم عامل برنامه های کاربردی را که بر روی گوشی در حال اجرا شدن هستند نشان دهد. (در آیفون X و مدل های جدیدتر، می باید انگشت خود را از لبه پایینی صفحه به سمت بالا بکشید و با کمی مکث  App Switcher نمایش داده خواهد شد.)
  • گام سوم: برای باز کردن و اجرا شدن همان برنامه ای که بر روی اپل واچ در حال اجرا است، بر روی دکمه ای که در بخش پایینی صفحه آیفون ظاهر می شود تپ کنید. پس از این کار برنامه مورد نظر بر روی آیفون اجرا خواهد شد.

blankنکته: چنانچه دکمه مورد نظر را در بخش App Switcher مشاهده نمی کنید، مطمئن شوید که قابلیت Handoff را بر روی  آیفون خود و از طریق مسیر Settings> General> Handoff روشن کرده باشید.

روشن-کردن-قابلیت- Handoff-بر-روی-آیفون

روشن-کردن-قابلیت- Handoff-بر-روی-آیفون

قابلیت Handoff به صورت پیش فرض بر روی گوشی های آیفون فعال است. برای غیرفعال سازی آن، برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه General ضربه بزنید، سپس گزینه Enable Handoff را خاموش کنید.

خاموش-کردن-Handoff

خاموش-کردن-Handoff

قابلیت Handoff از برنامه های Activity، Alarm، Calendar، Home، Mail، Maps، Messages، Music، News، Phone، Podcasts، Reminders، Settings، Siri Stocks، Stopwatch، Timer، Wallet، Weather و World Clock پشتیبانی می کند. دقت کنید که برای کار کردن Handoff، می بایست ساعت اپل را به آیفون خود متصل کرده باشید و آن دو با هم جفت شده باشند.

چنانچه لپ تاپ Mac با سیستم عامل OS X 10.10 و یا بالاتر دارید، می توانید از ساعت اپل برای اجرای برنامه ها و یا ادامه دادن بخشی از فعالیت خود بر روی Mac استفاده کنید. برای این منظور نیز لازم است قابلیت Handoff را بر روی مک بوک خود فعال کرده و ساعت را با لپ تاپ جفت کرده باشید.

قفل گشایی مک بوک با استفاده از اپل واچ

چنانچه Mac بوکی را که تولیدی سال 2013 و یا بعد از آن است دارید و سیستم عامل نصبی روی آن MacOS Sierra است (به همراه اپل واچ سری1و سری 2) و یا MacOS که سیستم عامل سیرا دارد ( به همراه اپل واچ های سری 3 و یا بالاتر)، می توانید با استفاده از اپل واچ خود لپ تاپتان را نیز قفل گشایی کنید. برای این منظور تنها کافی است که با یک اکانت اپل آی دی واحد به آی کلاد هر دو دستگاه لاگین کرده باشید.

blankنکته: برای پیدا کردن سال ساخت مک بوک، بر روی منوی Apple که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه دسکتاپ قرار گرفته است کلیک کنید، حال گزینه About This Mac را انتخاب کنید. با باز شدن صفحه توضیحات محصول می بینید که سال ساخت Mac به همراه مدل آن ذکر شده است، به عنوان مثال شاید مدل و سال ساخت مک بوک شما (“MacBook Pro (Retina، 13-inch، mid 2014” باشد.

  • فعال کردن قفل گشایی خودکار (Auto Unlock)

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: بر روی لپ تاپ Mac، مسیر Apple menu > System Preferences را انتخاب کنید.
فعال-کردن-قفل-گشایی-خودکار-(Auto-Unlock)

فعال-کردن-قفل-گشایی-خودکار-(Auto-Unlock)

  • گام دوم: روی گزینه Security & Privacy کلیک کنید و سپس بر روی گزینه General کلیک کنید.
  • گام سوم: از میان گزینه های موجود، کادر “Allow Apple Watch to unlock your Mac” را انتخاب کنید.

چنانچه احراز هویت دو عاملی را برای شناسه Apple ID خود اعمال نکرده باشید،  می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های روی صفحه نمایش و انتخاب دوباره کادر صدور مجوز برای اپل واچ در بازگشایی مک بوک، کار را خاتمه دهید.

blankنکته: دقت کنید که برای بازگشایی کردن Mac با استفاده از اپل واچ، می بایست Wi-Fi و بلوتوث لپ تاپ روشن باشد.

قفل-گشایی-خودکار-(Auto-Unlock)

قفل-گشایی-خودکار-(Auto-Unlock)

در تصویر بالا می بینید که صفحه نمایش اپل واچ حاوی پیامی است که می گوید:  “مک بوک مارک Pro توسط این ساعت اپل باز شده است.”

  • باز کردن مک بوک

تا زمانی که اپل واچ را پوشیده اید و آن را بر روی مچ خود دارید، تنها با بیدار کردن مک بوک و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور می توانید به آن وارد شده و از دستگاه استفاده کنید.

blankنکته:  برای این منظور لازم است که مطمئن شوید اپل واچ بر روی مچ دست بسته شده و همچنین آنلاک شده باشد.

مطالب مرتبط