ترفند اپل واچ

اتصال اپل واچ به وای فای و استفاده از Siri

blank

 در این پست قصد داریم روش اتصال اپل واچ به شبکه وای فای و همچنین نحوه استفاده از دستیار صوتی هوشمند Siri در اجرای فرامین بر روی اپل واچ را آموزش دهیم.

اتصال اپل واچ به شبکه وای فای

با اتصال ساعت اپل به یک شبکه Wi-Fi، می توان از بسیاری از خدمات اینترنت بهره مند شوید. دقت کنید که اتصال اپل واچ به وای فای ربطی به همراه داشتن آیفون ندارد و حتی می توان بدون همراه داشتن گوشی از اینترنت وای فای بر روی ساعت هوشمند اپل استفاده کرد.

  • انتخاب شبکه وای فای

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه تنظیمات را که با آیکون blank  مشخص شده است، بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی Wi-Fi ضربه زده و در ادامه بر روی نام یکی از شبکه های  Wi-Fi موجود در اطراف ساعت تپ کنید.

 شبکه ی Wi-Fi سازگار با اپل واچ ها دارای استاندارد 2.4GHz 802.11b / g / n است.

گام سوم: چنانچه اتصال به شبکه نیازمند وارد کردن رمز عبور است، از انگشت خود برای تایپ کردن کاراکترهای رمز عبور بر روی صفحه نمایش ساعت استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از تاج دیجیتال و چرخاندن آن، کاراکترها را بزرگ و یا کوچک کنید.

گام چهارم: بر روی گزینه  Join ضربه بزنید.

با متصل شدن به شبکه وای فای می بینید که آیکونblank  در قسمت نوار وضعیت ساعت ظاهر می شود. برای اطلاع از علائم و معنای هر یک از آیکون های موجود در نوار وضعیت ساعت اپل، نگاهی به پست “مرکز کنترل اپل واچ” بیندازید.

  • Forget کردن یک شبکه وای فای موجود

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه تنظیمات را که با آیکون blank  مشخص شده است، بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی Wi-Fi ضربه زده و در ادامه بر روی نام یکی از شبکه های  Wi-Fi موجود در اطراف ساعت تپ کنید. شبکه ی Wi-Fi سازگار با اپل واچ ها دارای استاندارد 2.4GHz 802.11b / g / n است.
  • گام سوم: بر روی گزینه Forget This Network ضربه بزنید.

چنانچه قصد دارید پس از مدتی باز از این شبکه وای فای استفاده کنید، لازم است که رمز عبور آن را همراه داشته باشید و یا آن را به خاطر سپرده باشید.

استفاده از Siri بر روی ساعت اپل 

کاربران ساعت های هوشمند اپل می توانند با طی کردن دو گام ساده، انجام بسیاری از کارها را به سیری بسپارند و این کار را تنها با ادا کردن جملاتی همانند آنچه در ادامه است به انجام برسانند.

استفاده-از-Siri-بر-روی-ساعت-اپل 

استفاده-از-Siri-بر-روی-ساعت-اپل

در تصویر بالا نمایی از ساعت اپل را می بینید که نمایش دهنده لیستی از موضوعاتی است که می توانید انجام آنها را با استفاده از دستور دادن به سیری به ساعت بسپارید. این گزینه ها شامل تمامی فرامین بر روی برنامه های آلارم، یادآوری ها، ساعت و تایمر است.

برای آنکه سیری بتواند فرمان شما را متوجه شود، جملاتی را همانند آنچه در ادامه می آید برای آن ادا کنید.

  • “Start a 30-minute outdoor run” این بدان معناست که “شما قصد دارید  30 دقیقه ورزش در فضای باز انجام دهید.”
  • “Tell Ali  I’m almost finished”  این بدان معناست که از سیری می خواهید به یکی از مخاطبان شما به نام علی پیام دهد که کار شما تمام شده است.
  • “Open the Heart Rate app” این بدان معناست که از سیری می خواهید”برنامه ضربان قلب را باز کند.”
  • برای پخش یکی از موزیک های دلخواه خود بایستی نام آن موزیک را به همراه خواننده آن برای سیری ادا کنید. برای مثال برای شنیدن آهنگ ‘Fists of Fury’ ‘Fists of Fury’ بایستی بگویید: “Play ‘Fists of Fury’ by Kamasi Washington”

تعامل دو طرفه با Siri

برای ایجاد یک رابطه تعاملی با سیری می بایست یکی از روش های زیر را اجرا کنید:

  • در اپل واچ های سری 3 و مدل های جدیدتر از آن، می بایست مچ دست خود را بالا آورده و با Apple Watch خود صحبت کنید.

برای غیرفعال کردن این قابلیت، بخش تنظیمات را که با آیکون blank  مشخص شده است، بر روی ساعت اپل خود باز کرده و در ادامه به آدرس General> Siri بروید، سپس گزینه Raise To Speak را خاموش کنید.

  • در مدل های قدیمی تر اپل واچ ها، با گفتن عبارت “Hey Siri” سیری احضار شده و گوش به فرمان اوامر شما خواهد شد.
  • بر روی دکمه Siri  که روی واچ فیس سیری قرار گرفته است، ضربه بزنید.
  • دکمه Digital Crown را فشار داده و اندکی آن را نگه دارید تا نشانگر شنیدن سیری را در پایین صفحه مشاهده کنید، سپس درخواست خود را مطرح کرده و در انتها تاج دیجیتال را رها کنید.
تعامل-دو-طرفه-با-Siri

تعامل-دو-طرفه-با-Siri

تصویر بالا نشان دهنده صفحه آب و هوا بر روی ساعت اپل است و مضمون سوالی که کاربر از سیری پرسیده است، این است که: “آب و هوای دریاچه تاهو چگونه است؟” پاسخ سیری به سوال کاربر در بخش زیرین صفحه آمده است و شامل پیش بینی ساعت آب و هوا در آن منطقه است. شکل بالا یکی از نمودهای تعامل کاربر با اپل واچ و از طریق Siri است.

blankنکته: پس از اینکه از سیری چیزی پرسیدید، می توانید مچ دست خود را پایین بیاورید. همزمان با پاسخ دادن سیری به درخواست شما، ضربه کوچکی از ساعت به مچ دست شما وارد خواهد شد.

برای پاسخ دادن مجدد به درخواستی که از سیری داشته اید و یا برای ادامه گفتگو، تاج دیجیتال را نگه داشته و سپس با سیری صحبت کنید.

دراپل واچ های سری 3 و مدل های جدیدتر از آن، سیری می تواند پاسخ ها را برای شما بخواند. این قابلیت بر روی لپ تاپ های مک نیز وجود دارد. شما می توانید با اتصال یک هدست بلوتوث به ساعت خود تعامل دو طرفه ای را با اپل واچتان برقرار کنید.

blankتوجه: برای استفاده از سیری، ساعت اپل می بایست به اینترنت متصل باشد. در صورتی که از داده های سلولار برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید، بایستی به فکر مدیریت مصرف اینترنت خود نیز باشید.

مطالب مرتبط