ترفند اپل واچ

تنظیم اولیه و جفت کردن اپل واچ با آیفون

blank

در این پست قصد داریم روش تنظیم اولیه و جفت کردن اپل واچ با آیفون را آموزش دهیم. در بخش اول به تنظیمات مربوط با راه اندازی Apple Watch خواهیم پرداخت و در ادامه آموزش جفت کردن ساعت هوشمند اپل را با گوشی های آیفون خواهیم گفت. با کوک موبایل همراه بمانید.

برای استفاده از ساعت های هوشمند اپل Apple Watch  سری 1 و جدیدتر و یا ساعت های با سیستم عامل watchOS 5 ، باید ساعت را با آیفون های مدل 5s یا بالاتر که سیستم عامل iOS 12 و نسخه های جدیدتر بر روی آنها اجرا می شود، استفاده کنید – اپل واچ هایی سلولار نیاز به جفت شدن با آیفون 6 و یا مدل های بالاتر دارند.

blankتوجه: دقت کنید که آموزش دستیارهای صوتی و تصویری نصب بر روی آیفون و اپل واچ به صورت هماهنگ با یکدیگر کار خواهند کرد تا شما را در تنظیم و راه اندازی Apple Watchیاری برسانند.

تنظیم اولیه و جفت کردن اپل واچ با آیفون: مراحل

برای روشن و جفت کردن ساعت هوشمند با گوشی و نیز راه اندازی اولیه آن، نیاز است گام های زیر را به ترتیب بپیمایید:

  • گام اول: پس از خرید اپل واچ و اطمینان از سلامت فیزیکی این گجت، آن را بر روی مچ دست خود قرار دهید. بند ساعت را طوری تنظیم کنید که ساعت اپل نزدیک به مچ دست شما قرار بگیرد. بسیار از اپل واچ ها این قابلیت را دارند که اندازه بند آنها تنظیم شود. بند ساعت را طوری تنظیم کنید که سنسورهای موجود بر روی پشت ساعت بتوانند پوست دست شما را لمس کنند.
  • گام دوم: برای روشن کردن اپل واچ، دکمه ساید را فشار داده و آن را تا زمانی که لوگوی اپل را مشاهده کنید، نگه دارید.
  • آیفون خود را در نزدیکی ساعت قرار داده و تا زمانی که آیکون جفت شدن ساعت با گوشی را بر روی صفحه نمایش گوشی خود ببینید، صبر کنید. حال بر روی گزینهContinue تپ کنید. در روشی دیگر می توانید برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کرده و در ادامه بر رویPair New Watch ضربه بزنید. این برنامه با آیکون the Apple Watch app icon بر روی صفحه اصلی گوشی قرار گرفته است.

در تصویر زیر می توانید بزرگ شده آیکون اپل واچ را بر روی گوشی ببینید. تنظیم اولیه و جفت کردن اپل واچ با آیفون

  • گام سوم: با مشاهده پیغام، ایفون خود را در نزدیکی ساعت قرار دهید تا اپل واچ مورد نظرتان در بخش فایندر گوشی ظاهر شود. یا این کار می توان ساعت و گوشی را با یکدیگر جفت کرد.
  • گام چهارم: روی Set Up Apple Watch ضربه بزنید و  دستورالعمل های مربوط به آیفون و اپل واچ را برای اتمام فرآیند نصب و اتصال آنها به یکدیگر دنبال کنید.

blankنکته: چنانچه زمان جفت کردن گوشی با ساعت و یا در مرحله راه اندازی اولیه ساعت،  دچار مشکل در مشاهده تنظیمات مرتبط با ساعت و یا آیفون هستید، می توانید از VoiceOver یا Zoom استفاده کنید. در آموزش های آتی در این مورد مفصلاً صحبت خواهیم کرد.

در زمانی که آیفون با ساعت جفت می شود، نکات و ترفندهایی بر روی ساعت ارائه می شود که راهنمایی در مورد چگونگی تعامل با آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش نکات تعامل با ساعت هوشمند اپل، بر روی نمایشگر، تاج دیجیتال و دکمه ساید ساعت ضربه بزنید.

 سرویس داده های سلولار را نیز می توان با استفاده از تلفن همراه و در هنگام راه اندازی اپل واچ فعال کرد. چنانچه دوست ندارید اپل واچ شما با استفاده از داده های دیتای سلولار به اینترنت متصل شود، می توانید بعداً آن را بر روی ساعت غیرفعال کنید. آیفون و اپل واچ باید از یک اپراتور تلفن همراه واحد استفاده کنند.

روشن-کردن، -جفت-کردن-و-راه-اندازی-اولیه-اپل-واچ 

روشن-کردن، -جفت-کردن-و-راه-اندازی-اولیه-اپل-واچ

در تصویر بالا می توانید نمایی از جفت شدن آیفون با اپل واچ را ببینید. بر روی صفحه نمایش آیفون دستورالعمل های جفت شدن با اپل واچ دیده می شود. این اطلاعات را می توان از طریق پنجره ViewFinder دید. بر روی اپل واچ هم تصویری مشابه را می بینید که شامل دستور العمل های لازم برای راه اندازی و تنظمیات اولیه برای استفاده از ساعت هوشمند اپل است.

رفع مشکلات بر سر راه جفت شدن ساعت با گوشی 

  • چنانچه حین تلاش برای جفت کردن ساعت با گوشی، فیس واچ می بینید: این بدان معنی است که اپل واچ مورد نظر در حال حاضر با یکی از گوشی های آیفون نزدیک شما جفت شده است و برای حل این مشکل، می بایست ابتدا باید تمام محتویات موجود بر روی اپل واچ را پاک کنید و تنظیمات اپل واچ را ریستور و بازنشانی کنید.
  • چنانچه دوربین فرآیند جفت شدن ساعت با گوشی را شروع نکند: در قسمت پایینی صفحه نمایش آیفون بر روی Pair Apple Watch Manually تپ کنید و دستورالعمل هایی را که بر روی صفحه نمایش داده می شود دنبال کنید.

Unpair کردن ساعت اپل از گوشی آیفون

برای جدا کردن ساعت هوشمند از گوشی، نیاز است گام های زیر را به ترتیب بپیمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی اپل واچ خود که در بخش بالایی صفحه ظاهر می شود، ضربه بزنید.
  • گام سوم: روی دکمه the Info button که در کنار اپل واچ مورد نظر برای جدا کردن از گوشی می بینید، تپ کرده و در ادامه بر روی Unpair Apple Watch ضربه بزنید.

جفت کردن بیش از یک ساعت اپل با دستگاه های iOS

شما می توانید اپل واچ های دیگری را نیز به همان شیوه و ترتیبی که اولین اپل واچ را به گوشی متصل کرده اید، با گوشی جفت کنید. آیفون خود را در نزدیکی اپل واچ قرار دهید و تا زمانی که علامت جفت شدن ساعت با گوشی بر روی صفحه نمایش آیفون ظاهر شود صبر کرده و در ادامه بر روی Pair ضربه بزنید.در روشی دیگر می توانید با طی کردن مراحل زیر، عملیات اتصال اپل واچ های بیشتر با گوشی را به انجام برسانید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی اپل واچ خود که در بخش بالایی صفحه ظاهر می شود، ضربه بزنید.
  • گام سوم: روی Pair New Watch ضربه بزنید و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

جا به جایی سریع میان اپل واچ های Pair شده به گوشی

آیفون ساعت های جفت  شده با خود را می شناسد و زمانی که آنها را به دست کنید، به صورت خودکار به آنها متصل می شود. برای این منظور تنها کافی است که اپل واچ مورد نظر خود را به دست کرده و مچ دست خود را بالا ببرید.

شما همچنین می توانید اپل واچ مورد نظر خود را برای اتصال به گوشی به صورت دستی انتخاب کنید. برای این منظور کارهای زیر را انجام دهید.

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی اپل واچ خود که در بخش بالایی صفحه ظاهر می شود، ضربه بزنید.
  • گام سوم: گزینه Auto Switch را خاموش کنید

برای مشاهده اینکه آیا اپل واچ به آیفون متصل شده است یا خیر؟ پایین صفحه نمایش را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، حال برای باز کردن مرکز کنترل صفحه را به سمت بالا بکشانید و با تپ کردن بر روی نوار وضعیت گوشی، دستگاه های متصل شده را با گشتن به دنبال آیکون blank  رصد کنید.

جا-به-جایی-سریع-میان-اپل-واچ-های-Pair-شده-به-گوشی

جا-به-جایی-سریع-میان-اپل-واچ-های-Pair-شده-به-گوشی

وجود تیک در سمت چپ هر یک از اپل واچ ها، نشانگر اپل واچ فعال و متصل شده به گوشی است.

جفت کردن اپل واچ با گوشی آیفون جدید

چنانچه ساعت اپل خود را به آیفون قدیمی تان متصل کرده اید و حالا قصد دارید که آن را با آیفون جدیدتان جفت کنید، این مراحل را دنبال کنید:

  • گام اول: برای پشتیبان گیری از iPhone ای که در حال حاضر به Apple Watch متصل است، از iCloud Backup استفاده کنید.
  • گام دوم: آیفون جدید خود را تنظیم و راه اندازی کنید. حال در صفحه Apps & Data، بازگردانی داده های را از iCloud Backup انتخاب کرده و سپس آخرین نسخه بکاپ موجود را برای بازگردانی انتخاب کنید.
  • گام سوم: همچنان تنظیم آیفون را ادامه دهید و هنگام نمایش پیغام برای جفت شدن ساعت با آیفون، اپل  واچ تان را برای جفت شدن با گوشی خود انتخاب کنید.

 زمانی که تنظیمات مرتبط با راه اندازی آیفون کامل شد، بر روی Apple Watch پیغامی نشان داده می شود که از شما می خواهد آن را به آیفون جدیدتان متصل کنید. در این صورت می بایست بر روی گزینه OK که روی ساعت نمایش داده می شود، ضربه بزنید و در نهایت کد عبور خود را وارد کنید.

انتقال یک برنامه سلولار موجود بر روی اپل واچ جدید

شما می توانید برنامه و پلن سلولار موجود بر روی اپل واچ از سری (Apple Watch Series 3 (GPS + Cellular را به سری (Watchdog Series 4 (GPS + Cellular منتقل کنید.برای این منظور لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گام اول: درحالیکه اپل واچ ( Series 3 (GPS + Cellular را به دست خود کرده اید، برنامه اپل واچ را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده  و در ادامه بر روی Cellular ضربه بزنید، سپس روی دکمه the Info button  که در کنار پلن سلولار خود می بینید، ضربه بزنید.
  • گام سوم: عبارت [نام اپراتور] Remove را فشار داده و پس از آن انتخاب خود را تایید کنید. ممکن است برای حذف اپل واچ از روی پلن موجود، نیاز به برقراری تماس با اپراتور سیم کارت خود داشته باشید.
  • گام چهارم: حال ساعت قدیمی خود را حذف کرده و پس از پوشیدن اپل واچ سری (Watch 4 (GPS + Cellular بر روی My Watch ضربه بزنید، سپس روی Cellular ضربه بزنید.

حال با دنبال کردن دستورالعمل های نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش، فعال سازی اپل واچ سری 4 خود (GPS + تلفن همراه) را به پایان ببرید. در صورتیکه پیشتر، از ساعت هوشمند اپل استفاده می کردید و الان دچار ایرادات سخت افزاری و یا نرم افزاری شده است، می توانید با مراجعه به بخش تعمیر ساعت هوشمند اپل کوک موبایل، با اطمینان کامل، آی واچ خود را به تعمیرکاران ما بسپارید و آن را پس از تعمیر، کاملا سالم و در اسرع وقت دریافت نمایید.

مطالب مرتبط