ترفند اپل واچ

اپل واچ و استفاده از دیتای موبایل

blank

استفاده از اینترنت موبایل برای اتصال اپل واچ به اینترنت

ساعت هوشمند اپل نیز همانند هر دستگاه هوشمند دیگری می تواند به شبکه وای فای و دیتای موبایل متصل شود و با استفاده از اینترنت این شبکه ها، برنامه هایی را که نیاز به اینترنت دارند اجرا کند. با استفاده از دیتای موبایل بر روی اپل واچ های سری 3 و سری 4 می توانید به پیام ها پاسخ دهید، به تماس ها پاسخ داده و یا تماس تلفنی برقرار کنید، از برنامه Walkie-Talkie استفاده کرده و مدیا و فیلم و موزیک را از اینترنت دانلود کنید. دیتای موبایل می تواند اتصال اپل واچ به اینترنت را حتی زمانی که آیفون به شبکه وای فای متصل نباشد، تضمین کند.

blankتوجه: سرویس دیتای موبایل برای تمامی مناطق موجود نیست و برای استفاده از آن بایستی نزدیک به دکل دیتای موبایلی که توسط اپراتور سیم کارتتان بنا شده است، قرار داشته باشید.

  • اضافه کردن اپل واچ به دیتای موبایل

کاربران ساعت های هوشمند اپل می توانند سرویس  دیتای تلفن همراه را بر روی ساعت خود فعال کنند. برای این منظور لازم است که با پیروی از دستورالعمل هایی که در طول تنظیم اولیه و راه اندازی ساعت نمایش داده می شود، دیتای ساعت را فعال کنید. چنانچه زمان انجام تنظیمات اولیه ساعت، دیتا را برای آن تعریف نکردید، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر این کار را بعداً انجام دهید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch بر روی آیفون باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه Cellular ضربه بزنید.
  • گام سوم: دستورالعمل هایی را که روی صفحه نمایش داده می شوند، دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات و سرویس های اپراتور سیم کارت خود کسب کنید و دیتای تلفن همراه را برای استفاده اپل واچ فعال کنید.
  • روشن یا خاموش کردن دیتای موبایل

ساعت هوشمند اپلی که به دیتای تلفن همراه متصل شده است، سعی می کند که از بهترین اتصالات موجود شبکه ها برای اتصال به اینترنت استفاده کند- این شبکه ها شامل شبکه آیفونی که نزدیک به ساعت قرار گرفته است، شبکه Wi-Fi ای که قبلا آیفون به آن متصل شده است و یا اتصال سلولار به دیتای موبایل باشد. چنانچه دیگر نیازی به استفاده از دیتای موبایل ندارید، برای غیرفعالسازی دیتای موبایل مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گام اول: پایین صفحه را لمس کنید و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید و در ادامه برای باز کردن مرکز کنترل، صفحه را به سمت بالا بکشانید.
  • گام دوم: بر روی دکمه the Cellular button تپ کنید و در ادامه گزینه Cellular را خاموش یا روشن کنید.
  • گام سوم: با روشن کردن گزینه Cellular ساعت به دنبال شبکه دیتای موبایل می گردد تا به آن متصل شود.

blankتوجه: روشن کردن دیتای تلفن همراه برای مدت طولانی، باعث مصرف بیشتر باتری می شود. این مورد هم درباره گوشی و هم درباره ساعت هوشمند صادق است. نکته دیگر در مورد آپدیت خودکار برخی از برنامه ها حین اتصال به شبکه های سلولار است.

  • بررسی قدرت سیگنال دیتای تلفن همراه

برای پایش و مشاهده قدرت سیگنال شبکه ای که قصد استفاده از آن را دارید، می بایست هنگام اتصال به شبکه تلفن همراه یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

بررسی-قدرت-سیگنال-دیتای-تلفن-همراه

بررسی-قدرت-سیگنال-دیتای-تلفن-همراه

  • روش اول: با استفاده از اکسپلورر و نوار جست و جویی که بر روی فیس واچ قرار گرفته است، می توانید شدن و ضعف سیگنال شبکه سلولار را ببینید. جست و جو گر شبکه، از نقاط سبز برای نشان دادن قدرت سیگنال استفاده می کند. وجود چهار نقطه در این بخش نمایانگر یک اتصال خوب و قوی است و وجود تنها یک نقطه به معنی شدت سیگنال بسیار ضعیف است.
  • روش دوم: مرکز کنترل را با کشیدن صفحه از قسمت پایینی آن به سمت بالا باز کنید تا نقطه های سبز را در بخش بالایی و سمت چپ نوار وضعیت ببنید. این نقاط نشان دهنده قدرت سیگنال سلولار هستند.

blankتوجه: نماد LTE به شکل blank است و به این معنا است که اپل واچ به دیتای سلولار متصل شده است. تعداد نقطه ها نمایانگر قدرت سیگنال در شبکه سلولار متصل به ساعت هوشمند اپل است. برای کسب اطلاع از آیکون های نوار وضعیت و معنای هر کدام از آن ها می توانید نگاهی به پست “سازماندهی برنامه ها بر روی اپل واچ” بیندازید.

  • نظارت بر استفاده برنامه ها از دیتای موبایل

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفونتان باز کنید.
  • گام دوم: روی گزینه My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی Cellular ضربه بزنید.

مطالب مرتبط