ترفند اپل واچ

سازماندهی برنامه ها (App) بر روی اپل واچ

blank

سازماندهی و دانلود برنامه ها در اپل واچ

ساعت هوشمند اپل شامل برنامه هایی برای پاسخگویی به نیازهای مانند ارتباطات، سلامت، تناسب اندام، زمانبندی کارها و … است.  علاوه بر برنامه هایی که به صورت بومی بر روی اپل واچ نصب هستند، می توان برنامه های واسط دیگری را نیز از App Store دانلود و بر روی ساعت نصب کرد. تمامی این برنامه ها را که بر روی ساعت هوشمند اپل نصب شده اند،  می توان بر روی صفحه Apps ساعت مشاهده کرد.

blankتوجه: زمانی که کاربر برنامه جدیدی را از App Store و برای نصب روی سیستم عامل های watchOS دریافت می کند، نسخه iOS این نرم افزار نیز بر روی آیفون جفت شده با ساعت، نصب می شود.

  • نصب برنامه بر روی اپل واچ

 برنامه های موجود در iPhone که نسخه برنامه watchOS ای را نیز در دسترس دارند، به صورت پیشفرض و خودکار  بر روی اپل واچ جفت شده با آیفون نصب می شوند و بر روی صفحه اصلی ساعت ظاهر می شوند. برای نصب برنامه های بیشتر و به جز برنامه های بومی اپل واچ، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه بزنید، روی General ضربه بزنید و در ادامه گزینه Automatic App Install را غیرفعال نمایید.
  • گام سوم: روی My Watch ضربه بزنید و در ادامه با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین بر روی گزینه Available Apps تپ کنید.
  • گام چهارم: در کنار برنامه هایی که اینجا می بینید، گزینه Install وجود دارد که برای نصب آنها می بایست روی این دکمه تپ کنید.
  • دانلود و دریافت برنامه از  App Store
  • گام اول: برنامه Apple Watch  را بر روی آیفون باز کنید.
  • گام دوم: بر روی App Store تپ کرده و تمامی برنامه های Apple Watch را در فروشگاه ببینید و هر برنامه دلخواه را تپ کرده و آن را دانلود کنید. در تصویر زیر می توانید پایین صفحه برنامه Apple Watch را بر روی آیفون ببینید که شامل چهار زبانه و از سمت چپ به راست است: برگه سمت چپ My Watch است که برای تنظیمات Apple Watch به کار می رود. زبانه بعدی گالری فیس واچ ها قرار دارد که می توان از آنجا تم های دلخواه برای فیس واچ را انتخاب و اعمال کرد. سومین زبانه App Store و چهامی نیز برای جست و جو به کار می رود.
دانلود-و-دریافت-برنامه-از -App-Store

دانلود-و-دریافت-برنامه-از -App-Store

  • گام سوم: حال بر روی دکمه  purchase تپ کنید تا برنامه دلخواه را دانلود و نصب نمایید.

blankنکته: چنانچه نام برنامه را می دانید، می توانید با استفاده از جستجو خیلی سریعتر آن را پیدا و دانلود کنید.

  • آرایش برنامه ها برای نمایش در نمای شبکه (Grid)

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: بر روی ساعت اپل ، Digital Crown را فشار دهید تا به صفحه اصلی بروید.
  • گام دوم: چنانچه نمای صفحه نمایش لیستی است، صفحه نمایش را محکم تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه  Grid View ضربه بزنید.
آرایش-برنامه-ها-برای-نمایش-در-نمای-شبکه-(Grid)

آرایش-برنامه-ها-برای-نمایش-در-نمای-شبکه-(Grid)

  • گام سوم: یکی از برنامه ها را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید تا زمانی که ایکون برنامه شروع به لرزش کند، حال آن را گرفته و به مکان جدید بکشانید. در تصویر زیر نمایی از اپل واچ را در شمای شبکه می بینید. برای تنظیم برنامه ها در این حالت باید آیکون برنامه را گرفته و آن را به مکان جدید آن بکشانید.
آرایش-برنامه-ها-برای-نمایش-در-نمای-شبکه-از-طریق-ایفون

آرایش-برنامه-ها-برای-نمایش-در-نمای-شبکه-از-طریق-ایفون

  • گام چهارم: با جای گرفتن آیکون برنامه در جای دلخواه، تاج دیجیتال را یک بار و به آرامی بفشارید.

در روشی دیگر می توانید برنامه اپل واچ را بر روی آیفون خود باز کرده و در ادامه بر روی My Watch تپ کنید، حال بر روی  App Layout  ضربه بزنید. حال نماد یکی از برنامه های دلخواه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگهداشته و آن را به مکان جدید بکشانید.

صفحه نمایش طرح در برنامه Apple Watch در iPhone، نشان می دهد که چگونه برنامه ها در صفحه اصلی مرتب شده اند.

blankتوجه: در نمای لیست، برنامه ها همیشه به ترتیب حروف الفبا مرتب شده اند.

  • حذف برنامه های واسط از روی Apple Watch 

برای این منظور می بایست در دو حالت نمایش برنامه ها به صورت شبکه و یا لیست دو مسیر متفاوت را طی نمایید:

  • نمای شبکه: در صفحه اصلی، نماد برنامه مورد نظر را لمس کرده و  انگشت خود را بر روی آن نگه دارید تا علامت X را بر روی آیکون برنامه مشاهده کنید، حال کافی است بر روی علامت X ضربه بزنید تا برنامه را از Apple Watch حذف کنید. دقت کنید که با این کار، برنامه بر روی آیفون باقی می ماند، تا زمانی که برنامه را از روی آیفون نیز Remove کنید.
  • نمای لیست: آیکون برنامه را به سمت چپ کشانیده و در ادامه بر روی دکمه the Trash button ضربه بزنید تا آن را از ساعت اپل خود حذف کنید. با این کار، برنامه بر روی آیفون باقی می ماند، تا زمانی که برنامه را از روی آیفون نیز Remove کنید.

blankنکته: شما می توانید یک برنامه را به صورت همزمان از روی گوشی آیفون و ساعت اپل حذف کنید. برای این منظور می بایست بر روی آیفون ، نماد برنامه را لمس کرده و انگشتتان را بر روی آن نگه دارید تا علامت X را بر روی آیکون برنامه مورد نظر مشاهده کنید، سپس روی X ضربه بزنید تا برنامه را به صورت همزمان از روی iPhone و Apple Watch حذف کنید. برای بازگرداندن هر برنامه حذف شده، می بایست بار دیگر آن را از App Store دانلود کنید.

  • اجرای تنظیمات برنامه 
  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی My Watch ضربه زده و در ادامه برای مشاهده برنامه هایی که آنها را قبلاً بر روی ساعت خود نصب کرده اید، صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید.
  • گام سوم:  برای تغییر تنظیمات یک برنامه دلخواه، بر روی نام و آیکون آن برنامه تپ کنید.

دقت کنید که اعمال برخی از محدودیت ها بر روی آیفون و از طریق آدرس Settings > Screen Time > Content & Privacy Restrictions  بر روی ساعت اپل مورد استفاده اکانت اپل آی دی آن آیفون نیز تاثیر می گذارد. برای مثال، چنانچه از طریق آدرس گفته شده، دوربین را بر روی آیفون خود غیرفعال کنید، نماد دوربین Remote نیز از روی صفحه نمایش اپل واچ حذف خواهد شد.

  • بررسی و پایش حافظه مورد استفاده توسط برنامه ها 

برای این منظور تنها می بایست دو گام را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در  ادامه به آدرس General> Usage بروید.

نوار وضعیت اپل واچ را می توان آینه تمام نمای فرآیندهایی دانست که در حال انجام شدن بر روی ساعت هوشمند اپل هستند. هر آیکونی که بر روی نوار وضعیت نمایش داده می شود، بیانگر اجرای برنامه و یا وضعیتی خاص بر روی ساعت است. نام و معنای آیکون ها و نمادهای وضعیتی که بر روی فیس واچ ساعت های هوشمند اپل دیده می شوند، در جدول زیر آمده است.

آیکون نمایش داده شده در نوار وضعیت

معنای هر آیکون

blank

آیکون Walkie Talkie: شما دستگاه خود را برای دریافت یک تماس واکی تاکی (بیسیم) موجود ساخته اید و دیگران می توانند دستگاه شما را پیدا کنند. بر روی آیکون تپ کنید تا برنامه واکی تاکی باز و اجرا شود.

blank
آیکون Turn-by-turn: برنامه نقشه برای پیدا کردن مسیرها آماده به کار است. بر روی این آیکون تپ کنید تا برنامه Maps بر روی ساعت هوشمند اپل باز و اجرا شود.
blank
آیکون تماس تلفنی: یک تماس تلفنی در حال دریافت است و یا شما در حال تماس گرفتن با یکی از مخاطبان خود هستید. بر روی این آیکون تپ کنید تا برنامه Phone باز و اجرا شود.
blank
آیکون Now Playing: برنامه ای که دارای خروجی صوتی است در حال اجرا بر روی ساعت هوشمند شما است. بر روی این ایکون تپ کنید تا برنامه Now Playing را باز و اجرا کنید.
blank
نماد LTE: اپل واچ به دیتای سلولار متصل شده است. تعداد نقطه ها نمایانگر قدرت سیگنال در شبکه سلولار متصل به ساعت هوشمند اپل است.
blank
آیکون ضبط صدای پس زمینه: صداها در پس زمینه ساعت هوشمند در حال ضبط شدن هستند.
blank
نماد فعالیت بی سیم: اقدام و فرآیندی مرتبط با وایرلس در حال شکل گرفتن و یا انجام شدن است.
blank
نماد Wi-Fi: اپل واچ به شبکه اینترنت بیسیم یا همان  Wi-Fi شناخته شده ای متصل شده است.
blank
شاخص موقعیت مکانی: یکی از برنامه های روی اپل واچ در حال استفاده از سرویس Location  است.
blank
نماد اتصال به آیفون: اپل واچ به  iPhone جفت شده ای متصل شده است.
blank
آیکون قطع ارتباط میان ساعت و آیفون : اتصال میان اپل واچ و آیفون جفت شده با آن دچار مشکل شده است. زمانی که ساعت را از آیفون دور کنید و یا وضعیت پرواز و یا همان Airplane Mode را بر روی ساعت و یا گوشی فعال کنید، این آیکون در نوار وضعیت ساعت نمایان می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید نگاهی به پست “جفت کردن اپل واچ با آیفون”  بیندازید.
blank
نماد اتصال دیتا: اتصال سلولار اپل واچ از دست رفته است.
blank
آیکون برنامه Workout: برنامه Workout بر روی ساعت در حال اجرا است. برنامه workout مربوط به ثبت داده های تولیدی زمان ورزش و فعالیت های بدنی بیرون از خانه است.
blank
آیکون Theater Mode: مد تئاتر و یا همان Theater Mode بر روی اپل واچ فعال شده است. در این صورت ساعت سایلنت می شود و صفحه نمایش آن با بالا بردن مچ دست روشن نخواهد شد.
blank
آیکون Airplane Mode: مد پرواز و یا همان Airplane Mode بر روی ساعت روشن و فعال شده است. در این صورت تمامی اقدامات مرتبط با وایرلس بسته می شوند و مابقی برنامه هایی که از وایرلس در اجرای خود استفاده نمی کنند به اجرای خود روی ساعت ادامه می دهند.
blank
 آیکون مد Do not Disturb:  حالت Do not Disturb بر روی اپل واچ فعال شده است.در این صورت تماس های دریافتی و یا دریافت پیام ها بدون صدا انجام خواهد شد اما تایمر و آلارم هایی که بر روی ساعت تنظیم شده است به روال سابق خود باقی خواهند ماند.
blank
آیکون WaterLock: قفل آب و یا همان Water Lock روشن و فعال شده است و صفحه نمایش به تپ شدن ها  و ضربه های انگشت شما پاسخ نخواهد داد. برای فعال کردن پاسخ صفحه به تپ شدن ها لازم است تاج دیجیتال را بچرخانید. این قابلیت تنها برای اپل واچ های سری 2 و پس از آن موجود است.
blank
نماد قفل اپل واچ: اپل واچ قفل شده است. برای بازگشایی آن لازم است بر روی صفحه نمایش آن تپ کرده و در ادامه رمز عبور را وارد نمایید.
blank
نماد باتری ضعیف: باتری اپل واچ کم شده است و ساعت نیاز به شارژ دارد.
blank
آیکون شارژ: اپل واچ در حال شارژ شدن است.
blank
نماد نوتیفیکیشن: شما پیام خوانده نشده و یا تماس از دست رفته ای دارید. برای دیدن تمامی نوتیفیکیشن ها می بایست صفحه را از روی فیس واچ به سمت پایین جاروب کنید تا تمامی اعلان ها را بر روی صفحه ساعت خود ببینید.

مطالب مرتبط