ترفند اپل واچ

مرکز کنترل اپل واچ

blank

استفاده از مرکز کنترل بر روی اپل واچ

مرکز کنترل اپل واچ راهی آسان برای بررسی میزان شارژ باتری، فعال کردن حالت سکوت، فعال کردن حالت عدم مزاحمت، تبدیل ساعت اپل به چراغ قوه، فعال کردن مد و حالت تئاتر و … است. در ادامه روش استفاده از مرکز کنترل برای فعال و غیرفعال سازی موارد برشمارده شده را آموزش خواهیم داد. با کوک موبایل همراه بمانید.

  • بستن یا باز کردن مرکز کنترل 
  • باز کردن مرکز کنترل: زمانی که ساعت روی صفحه واچ فیس قرار دارد، صفحه را از پایین به سمت بالا بکشانید. اگر صفحه نمایش بر روی واچ فیس قرار ندارد،  می بایست ابتدا پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه داشته و در نهایت صفحه را به سمت بالا بکشانید.

blankتوجه: نمی توان مرکز کنترل را از روی صفحه اصلی بر روی Apple Watch باز کرد. به جای اینکار می بایست، دکمه Digital Crown را فشار داد تا واچ فیس باز شود و یا یکی از برنامه ها را اجرا کنید و در ادامه مرکز کنترل را باز کنید.

  • بستن مرکز کنترل: صفحه را از بخش بالایی آن گرفته و به سمت پایین بکشانید و یاتاج دیجیتال را فشار دهید.
مرکز-کنترل-اپل-واچ

مرکز-کنترل-اپل-واچ

در تصاویر بالا می توانید مرکز کنترل های دو ساعت اپل را با داده های تلفن همراه  که در سمت راست نمایش داده شده است و یا با داده های وای فای که در سمت چپ نشان داده شده است ببینید. دکمه Wi-Fi در سمت چپ و بالای مرکز کنترل قرار گرفته است، دکمه حالت هواپیما در سمت راست و بالا است، دکمه نمایش درصد شارژ باتری در مرکز و سمت چپ،، دکمه آیفون پینگ در مرکز و سمت راست، دکمه فلاشر یا همان چراغ قوه در بخش پایینی و سمت چپ و دکمه Do not Disturb در بخش پایینی تصویر قرار دارد. تصویر سمت راستی نمایشگر اپل واچ را با داده های تلفن همراه نشان می دهد.در مرکز کنترل آن می توان دکمه Cellular را در سمت چپ و بالای تصویر دید، دکمه Wi-Fi در بخش بالایی و سمت چپ، دکمه حالت هواپیما در مرکز و سمت چپ، دکمه نمایش درصد شارژ باتری در سمت راست، دکمه آیفون پینگ در بخش پایینی و سمت چپ و در آخر هم دکمه چراغ قوه است که در سمت راست و پایینی صفحه مرکز کنترل واقع شده است.

نام و معنای آیکون ها و نمادهای به کار رفته در مرکز کنترل اپل واچ ها در جدول زیر آمده است.

آیکون نمایش داده شده در مرکز کنترل

معنای هر آیکون

blank

خروجی صدای ساعت هوشمند خود را انتخاب کنید. خروجی صدا می تواند هدفون و یا بلوتوث باشد.

blank
ساعت هوشمند را با استفاده از رمز عبوری مطمئن قفل کنید.
blank
قفل آب و یا Water Lock را فعال کنید. این قابلیت تنها بر روی اپل واچ  های سری 2 و سری های جدیدتر وجود دارد.
blank
مد تئاتر و یا همان Theater Mode را روشن کنید.
blank
برای روشن کردن فلاش ال ای دی و یا چراغ قوه بر روی ساعت هوشمند اپل به کار می رود. برای روشن کردن فلاش ال ای دی بر روی این آیکون تپ کنید.
blank
پینگ کردن آیفون ( پیدا کردن آیفون به وسیله اپل واچ )
blank
فعال کردن  Do Not Disturb بر روی ساعت
blank
سایلنت کردن اپل واچ
blank
با تپ کردن بر روی این آیکون ساعت را از اتصال به شبکهWi-Fi قطع خواهید کرد.
blank روشن و فعال کردن Airplane Mode بر روی ساعت
blank
روشن و فعال کردن دیتای سلولار بر روی ساعت
blank
 کنترل کردن درصد شارژ باتری ساعت هوشمند
  • سفارشی سازی مرکز کنترل

می توان دکمه های موجود در مرکز کنترل را با انجام این مراحل  به دلخواه تنظیم کرد:

  • گام اول: پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، سپس برای باز کردن مرکز کنترل صفحه را به سمت بالا جاروب کنید.
  • گام دوم: به بخش پایینی مرکز کنترل رفته و در ادامه بر روی Edit ضربه بزنید.
  • گام سوم: یکی از دکمه ها را گرفته و آن را به مکان جدید و دلخواهتان بکشانید.
  • گام چهارم: زمانی که جا به جایی آیکون ها را به انجام رساندید، بر روی Done تپ کنید.
  • روشن و فعال کردن حالت هواپیما ( Airplane Mode)

بعضی از خطوط هوایی هستند که به کاربران ایفون ها اجازه می دهند با ساعت اپل (و آیفون) روشن پرواز کنند. با این حال بسیاری از ایرلاین ها اجازه پرواز را با داستگاه های هوشمند روشن نمی دهند. روشن کردن حالت هواپیما به صورت خودکار باعث غیرفعال شدن Wi-Fi، بلوتوث و سلولار دیتای اپل واچ می شود.

  • روشن کردن حالت هواپیما بر روی ساعت اپل: پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگهدارید، برای باز کردن مرکز کنترل صفحه را به سمت بالا جاروب کنید و بر روی آیکون Airplane Mode icon  تپ کنید.
فعال-کردن-Airplane-Mode

فعال-کردن-Airplane-Mode

 در تصویر بالا مرکز کنترل به همراه دکمه حالت هواپیمای روشن را مشاهده می کنید.

شما همچنین می توانید با استفاده از سیری و ادای جمله ای مانند “Turn on Airplane Mode.” حالت هواپیما را بر روی ساعت خود فعال کنید.

  • روشن کردن حالت هواپیما به صورت همزمان بر روی اپل واچ و آیفون: برنامه Apple Watch را بر روی آیفونتان باز کنید، روی My Watch تپ کنید، به General> Airplane Mode رفته و در ادامه گزینه Mirror iPhone را روشن کنید. با روشن کردن این گزینه، هر زمانی که حالت هواپیما را بر روی یکی از دستگاه های خود روشن کنید، دستگاه دیگر هم به صورت خودکار وارد حالت پرواز خواهد شد.

هنگامی که حالت هواپیما بر روی دستگاه روشن شود، می توانAirplane Mode icon را در بالای صفحه نمایش و بر روی نوار وضعیت مشاهده کرد.

blankتوجه: حتی با فعال بودن گزینه Mirror iPhone ، باید حالت هواپیما را به طور جداگانه بر روی iPhone و Apple Watch غیرفعال کرد.

  • روشن کردن چراغ قوه بر روی ساعت هوشمند

شما می توانید با استفاده از فعال کردن چراغ قوه بر روی ساعت هوشمند از آن به عنوان راهنمای شب و یا وسیله ای برای هشدار به رانندگان و عبور از عرض خیابان استفاده کنید.

  • روشن کردن چراغ قوه: پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، برای باز کردن مرکز کنترل صفحه را به سمت بالا جاروب کنید و  دکمه  the Flashlight button را فشار دهید. می توانید در حالی که انگشتتان روی چراغ قوه است آن را به سمت چپ بکشانید و یکی از مدهای steady white light, flashing white light,  و یا steady red light را برای نور خروجی چراغ قوه انتخاب کنید.
  • خاموش کردن چراغ قوه: تاج دیجیتال و یا دکمه ساید را فشار دهید و یا صفحه را از بخش پایینی آن به سمت بالا بکشانید.
  • استفاده از حالت تئاتر(Theater Mode) بر روی ساعت اپل

فعال کردن حالت تئاتر باعث جلوگیری از چرخش صفحه نمایش و روشن شدن آن به هنگام حرکت مچ دست می شود، بنابراین می توان زمان حضور در سینما، کنسرت ها و یا دیگر رویدادهای عمومی این حالت را بر روی ساعت فعال کرد. روشن کردن مد تئاتر حالت Silent Mode را نیز روشن می کند ولی باز هم نوتیفیکیشن ها برای اعلان رویدادها فعال می مانند.

برای فعال کردن مد تئاتر می بایست پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، برای باز کردن مرکز کنترل صفحه را به سمت بالا بکشانید و بر روی آیکون  the Theater Mode button تپ کنید.

فعال-کردن-Theater-Mode

فعال-کردن-Theater-Mode

در تصویر بالا می بینید که مرکز کنترل به همراه حالت تئاتر  روشن نمایش داده شده است.
با روشن شدن مد تئاتر روی اپل واچ، آیکون  the Theater Mode status icon  در نوار وضعیت ساعت نمایش داده خواهد شد. برای روشن کردن صفحه نمایش اپل واچ در زمان هایی که حالت تئاتر روشن است، بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید و یا تاج دیجیتالی و یا دکمه ساید ساعت را فشار دهید.

blankتوجه: در اپل واچ های سری 2 و مدل های جدیدتر از آن، با چرخاندن تدریجی و پله ای تاج دیجیتال می توان میزان نور صفحه نمایش را تنظیم کرد.

  • قطع اتصال اپل واچ از شبکه های Wi-Fi 

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند به صورت موقت از یک شبکه Wi-Fi جدا شده و از دیتای موبایل در دسترس خود استفاده کنند. برای این منظور می بایست  پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، برای باز کردن مرکز کنترل صفحه را به سمت بالا بکشانید و بر روی آیکون  the Wi-Fi button  تپ کنید.

غیرفعال-کردن-Wi-Fi

غیرفعال-کردن-Wi-Fi

در تصویر بالا می توانید مرکز کنترل اپل واچ (GPS + تلفن همراه) را به همراه دکمه Wi-Fi در بالاو سمت راست تصویر ببینید.
با تپ کردن روی آیکون وای فای، ساعت اپل به طور موقت از شبکه Wi-Fi قطع می شود. چنانچه اپل واچ جفت شده با تلفن همراه خود داشته باشید، می توانید اتصال سلولی را فعال کنید. با وارد شدن به محیطی که شبکه  وی فای قوی را پشتیبانی می کند، ساعت به صورت خودکار به شبکه وای فای متصل خواهد شد.

  • روشن و فعال کردن حالت سکوت (Silent Mode) بر روی اپل واچ

برای این منظور می بایست  پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، برای باز کردن مرکز کنترل صفحه را به سمت بالا بکشانید و بر روی آیکون  the Silent Mode button  تپ کنید.

فعال-کردن-Silent-Mode

فعال-کردن-Silent-Mode

در تصویر بالا می بینید که مرکز کنترل به همراه آیکون سایلنت نمایش داده شده است.
برای سایلنت کردن اپل واچ می توانید برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، روی Sounds & Haptics ضربه زده و در نهایت گزینه Silent Mode را فعال کنید.

blankنکته: با دریافت اعلان و نوتیفیکیشن ها، می توانید با قرار دادن کف دست به مدت 3 ثانیه روی صفحه نمایش، صدای نوتیفیکیشن ساعت را خاموش کنید. با احساس کردن یک ضربه کوچک، می توان از سایلنت شدن ساعت مطمئن شد.  برای این منظور بایستی ابتدا بر روی آیکون برنامه Apple Watch بر روی آیفون خود ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه My Watch تپ کنید و سپس به Sounds & Haptics رفته و گزینه Cover to Mute را فعال کنید.

  • روشن و فعال کردن حالت  Do Not Disturb

با استفاده از فعال کردن  Do not Disturb تماس تلفنی و سایر اعلان ها و هشدارها (به جز هشدارهای مرتبط با ضربان قلب) بی صدا خواهند شد. می توان Do not Disturb را برای مدت مشخصی و تا ترک مکان فعلی و یا تا پایان یک رویداد که بر روی تقویم ثبت شده است، فعال کرد. برای این منظور پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگهدارید و صفحه را به سمت بالا بکشانید و بر روی  the Do Not Disturb button ضربه بزنید، حال می توانید یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید که شامل موارد On, On for 1 hour, On until this evening, On until I leave, On until end of event است.

فعال-کردن-Do-Not-Disturb

فعال-کردن-Do-Not-Disturb

در روشی دیگر می توان تنظیمات  blank را باز کرد و روی Do not Disturb ضربه زد و آن را فعال کرد. با روشن شدن این گزینه آیکون the Do Not Disturb button در نوار وضعیت ساعت نمایش داده خواهد شد.

blankنکته: برای روشن کردن همزمان the Do Not Disturb button بر روی هر دو دستگاه آیفون و اپل واچ، برنامه Apple Watch را بر روی آیفون باز کنید، روی My Watch ضربه بزنید، به General> Do not Disturb رفته و در ادامه گزینه Mirror iPhone را روشن کنید.  حال با فعال کردن the Do Not Disturb button بر روی هر یک از دستگاه ها، این وضعیت به صورت خودکار بر روی دستگاه دیگر نیز اعمال خواهد شد.

  • پیدا کردن آیفون به وسیله اپل واچ

اگر نمی توانید گوشی آیفون خود را پیدا کنید، می توانید با استفاده از اپل واچ گوشی گم شده خود را بیابید. شرط استفاده از اپل واچ برای پیدا کردن آیفون این است که دو دستگاه از نظر فیزیکی نزدیک به هم قرار داشته باشند. برای این منظور گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: پایین صفحه را لمس کنید و نگه دارید، برای باز کردن مرکز کنترل کش رفتن، سپس دکمه آیفون Ping را لمس کنید.

گام دوم: آی فون خود را یک تن می سازد، بنابراین شما می توانید آن را پیگیری.

blankنکته: چنانچه آیفون خود را در مکان تاریکی گم کرده اید می توانید با تپ کردن بر روی دکمه the Ping iPhone button و نگه داشتن انگشت روی آن باعث شوید که آیفون شروع به چشمک زدن کند.

چنانچه آیفون و اپل واچ در یک محدوده مکانی واقع نشده اند، می بایست برای پیدا کردن آیفون گم شده از طریق  Find My iPhone و رفتن به سایت iCloud.com اقدام کنید.

فعال-کردن-پینگ-آیفون

فعال-کردن-پینگ-آیفون

در تصویر بالا می توانید مرکز کنترل را به همراه دکمه پینگ آیفون که در بخش بالایی و سمت چپ آن نمایش داده شده است، ببینید.

  • پیدا کردن اپل واچ

چنانچه اپل واچ خود را گم کرده اید، می توانید با استفاده از Find My iPhone محل قرار گفتن آن را ببینید و یا با استفاده از برنامه Apple Watchای که روی آیفون نصب کرده اید، صدایی را روی ساعت پخش کنید تا بتوانید آن را پیدا کنید.

  • استفاده از Find My iPhone: برنامه Find My iPhone را بر روی آیفون باز کنید و سپس بر روی نام ساعت خود که در لیست دستگاه ها مشاهده می نمایید، ضربه بزنید.
  • پخش صدا بر روی اپل واچ: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون باز کنید، بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، سپس بر روی نام اپل واچ مورد نظر خود که در بالای صفحه ظاهر می شود، ضربه بزنید. روی دکمه the Info buttonتپ کنید، سپس روی Find My Apple Watch تپ کنید. حال می بایست با رفتن به برنامه Find My iPhone و اجرای آن روی آیفون،  بر روی Play Sound ضربه بزنید.

چنانچه نمی توانید اپل واچ خود را پیدا کنید، آن را در حالت Lost Mode قرار دهید و یا برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی داده های آن را پاک کنید.

مطالب مرتبط