ترفند اپل واچ

اجرا کردن برنامه ها روی ساعت هوشمند اپل

blank

اجرا کردن برنامه های اپل بر روی ساعت هوشمند اپل (Apple Watch)

داک به شما امکان دسترسی سریع به برنامه هایی را که بیشترین استفاده بر روی ساعت شما را دارند، می دهد. شما می توانید حداکثر 10 برنامه  پرکاربرد را به داک اضافه کنید تا لیست برنامه های مورد علاقه تان را به روز نگه دارید. از طرفی دیگر، صفحه اصلی و یا همان هوم ساعت هوشمند اپل به کاربران اجازه می دهد تا هر برنامه ای را از طریق دسترسی به آیکون آن برنامه بر روی هوم باز و اجرا کنند.

باز و اجرا کردن برنامه از طریق Dock 

برای این منظور تنها کافی است گام های زیر راطی نمایید:

  • گام اول: دکمه ساید را فشار داده و سپس تاج دیجیتالی ساعت را برای پیمایش میان برنامه ها و نمایش آنها در لیست بالا رونده ای که روی صفحه نمایش داده می شود، بچرخانید.
  • گام دوم: برای باز کردن هر برنامه ی دلخواهی بر روی آن ضربه بزنید.
باز-کردن-برنامه-از-طریق-داک

باز-کردن-برنامه-از-طریق-داک

در تصویر بالا می توانید داک  را ببینید که در حال نشان دادن برنامه موسیقی است. برای مشاهده برنامه های بیشتر می بایست تاج دیجیتالی را بچرخانید و برای باز کردن هر یک از برنامه ها با انگشت بر روی آیکون آن تپ کنید.

انتخاب کردن برنامه ها برای نمایش بر روی Dock

شما می توانید برنامه های اخیرا استفاده شده  و یا 10 تا از برنامه ای مورد علاقه خود را بر روی داک نشان دهید. در ادامه روش نمایش هر یک از انتخاب های موجود برای نمایش روی داک و اقداماتی را که می توان بر روی برنامه های قرار گرفته روی داک داشت، توضیح خواهیم داد:

  • مشاهده برنامه های اخیرا استفاده شده: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کرده و در ادامه بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، حال بر روی گزینه Dock ضربه زده و در ادامه بر روی Recents ضربه بزنید. حالا می توانید ببینید که برنامه اخیرا استفاده شده در بالای Dock و سایر برنامه ها در بخش زیرین آن ظاهر می شوند. ترتیب قرار گرفتن برنامه ها بر اساس توالی آخرین باز شدن آنها است.
  • مشاهده برنامه های مورد علاقه: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کرده و در ادامه بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، حال بر روی گزینه Dock ضربه بزنید. گزینه  Favorites را انتخاب کرده و بر روی Edit ضربه بزنید. حال می بایست بر روی دکمه the Plus button که در کنار هر برنامه قرار گرفته است تپ کنید تا آن برنامه را به لیست مورد علاقه های خود اضافه کنید.. با گرفتن و کشیدن نماد  the Reorder icon  که در کنار هر یک از برنامه ها قرار گرفته استف ترتیب قرار گرفتن آنها را به دلخواه خود تغییر دهید. با انتخاب Favorites، برنامه اخیرا استفاده شده در بخش بالایی Dock ظاهر می شوند و به شما این امکان را می دهند که آنها را دوبار سریعا باز کنید. برای اضافه کردن برنامه های مورد نظر خود به داک، بر روی Keep in Dock ضربه بزنید.
اضافه-کردن-برنامه-به-داک

اضافه-کردن-برنامه-به-داک

در تصویر بالا می توانید صفحه برنامه تایمر را ببینید. همانطور که می بینید دکمه Keep in Dock زیر آن قرار گرفته است.

  • حذف برنامه از روی Dock: دکمه ساید را فشار دهید، حال تاچ دیجیتال را بچرخانید و زمانی که به برنامه دلخواه برای حزف شدن رسیدید، صبر کنید. حال برنامه را گرفته و آن را به سمت چپ بکشانید و بر روی آیکون X تپ کنید.
حذف-برنامه-از-داک

حذف-برنامه-از-داک

در تصویر بالا می توانید داک را ببینید. برای پاک کردن هر برنامه از داک تنها بایستی بعد از انتخاب آن، برنامه را به سمت چپ بکشانید و بر روی آیکون X تپ نمایید.

  • تغییر صفحه نمایش از داک به صفحه اصلی(هوم) : صفحه را به پایی اسکرول کرده و در ادامه بر روی گزینه All Apps تپ نمایید.

blankنکته: می توانید برنامه های بسیار پرکاربرد را به فیس واچ اضافه کنید تا هر زمانی که دوست دارید آنها را در دسترس داشته باشید.

نمایش برنامه ها بر روی یک شبکه یا یک لیست 

صفحه اصلی ساعت هوشمن اپل شما می تواند برنامه ها را در نمای شبکه ای و یا در قالب لیست نمایش دهد. برای انتخاب یکی از این دو نمایش، این مراحل را دنبال کنید:

  • گام اول:  تاج دیجیتال را برای رفتن به صفحه اصلی فشار دهید.
  • گام دوم: صفحه نمایش را خیلی محکم فشار داده و در ادامه بر روی نمایش گرید(Grid) یا لیست (list) ضربه بزنید.

باز کردن برنامه ها از روی صفحه اصلی ساعت هوشمند اپل (صفحه هوم)

اینکه چگونه می توان یکی از برنامه ها را بر روی ساعت هوشمند اپل خود باز کنید، کاملاً بستگی به نمای انتخابی برای نمایش برنامه ها روی صفحه نمایش ساعت دارد.

  • نمای شبکه (Grid): روی نماد برنامه ضربه بزنید.  چنانچه در حال حاضر بر روی صفحه اصلی ساعت قرار دارید، می توانید برای باز کردن برنامه ای که در مرکز نمایش قرار دارد  تاج دیجیتال را روشن کنید.  در تصویر زیر می توانید صفحه اصلی ساعت هوشمند اپل را در نمای شبکه ببینید. برای مشاهده هر برنامه و اجرا شدن آن تنها می بایست بر روی برنامه تپ کنید.
نمایش-برنامه-ها-در-Grid-view

نمایش-برنامه-ها-در-Grid-view

  • نمایش لیست(List): تاج دیجیتال را روشن کنید، سپس یکی از برنامه های دلخواه برای اجرا شدن ضربه بزنید. در تصویر زیر می توانید صفحه اصلی را نمای لیست مشاهده کنید. برای پیمایش میان برنامه ها می بایست تاج دیجیتال را بچرخانید.
نمایش-برنامه-ها-در-List-view

نمایش-برنامه-ها-در-List-view

blankنکته: در هر دو نمایش ذکر شده با دوبار فشردن تاج دیجیتال می توانید خیلی سریع آخرین برنامه اجرا شده بر روی ساعت هوشمند اپل را اجرا کنید.،

برای بازگشت از یک برنامه به صفحه اصلی، یکبار دیجیتال تاج را فشار داده و سپس آن را مجددا فشار دهید تا واچ فیس روی صفحه نمایش ظاهر شود . در روشی دیگر می توان در نمای شبکه (Grid)، آیکون  the watch icon  را بر روی صفحه اصلی لمس کرد).

نام و آیکون مرتبط با تمامی برنامه های بومی (برنامه هایی که در کارخانه بر روی ساعت های هوشمند اپل نصب شده اند) در جدول زیر آمده است.

آیکون نمایش داده شده بر روی صفحه برنامه ها

نام انگلیسی و فارسی هر برنامه

blank

World Clock (ساعت جهانی- برنامه ای برای مشاهده ساعت بر روی نقاط مختلف کره زمین)

blank
Workout (برنامه ورزش و پایش و ثبت فعالیت های بدنی و کارهای بیرون از خانه)
blank
Weather (برنامه آب و هوا برای مشاهده و پایش وضعیت آب و هوا)
blank
 Wallet (برنامه کیف پول- شامل حساب های بانکی و …)
blank
Walkie-Talkie (برنامه بیسیم)
blank
Timer (برنامه تنظیم زمان برای اعلان و هشدار)
blank
Stopwatch (کورنومتر)
blank
Stocks (برنامه مشاهده و پایش سهام بورس های جهانی)
blank
Settings (بخش تنظیمات مرتبط با اپل واچ)
blank
Remote (کنترل راه دور برای کار با تلویزیون اپل و …)
blank
Reminders (برنامه یادآوری ها)
blank
Radio (رادیو)
blank
Podcasts (برنامه دانلود و شنیدن پادکست های صوتی)
blank
Photos (برنامه مشاهده، تنظیم و ویرایش تصاویر)
blank
Phone (برنامه برقراری و دریافت تماس تلفنی بر روی اپل واچ)
blank
News (برنامه اخبار)
blank
Music (برنامه اجرای موسیقی بر روی اپل واچ)
blank
Messages (برنامه ارسال و دریافت پیامک توسط اپل واچ)
blank
Maps (برنامه نقشه)
blank
Mail (برنامه مرتبط برای خواندن و نگارش ایمیل ها)
blank
Home ( صفحه خانه)
blank
 Heart Rate (ضربان قلب)
blank
Find My Friends (برنامه ویژه پیدا کردن مخاطبین و دوستان در شبکه های اجتماعی)
blank
Camera Remote (ریموت و کنترل برنامه دوربین)
blank
Calendar (تقویم)
blank
Breathe (برنامه مرتبط با تنفس کاربر)
blank
Alarms (آلارم -تنظیم ساعت برای اعلان هشدار)
blank
     Activity (فعالیت ها)

مطالب مرتبط