ترفند کامپیوتر

ریکاوری فایل های پاک شده آفیس

blank

ریکاوری فایل های پاک شده آفیس در این مقاله بررسی می شود، با ما همراه باشید.

ابزار مایکروسافت آفیس که مشتمل بر برنامه های Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access, OneNote, Publisher است، در بسیاری از مورد به کمک کاربران آمده و کار نگارش، محاسبات، ارائه و … را برای ما آسان می سازد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از ساعت ها کار با ورد و اکسل و دیگر ابزار مایکروسافت آفیس، فایلی را فراهم کرده باشید و به اشتباه آن را پاک کرده باشید. بدتر از پاک کردن اشتباهی این فایل ها آن است که پس از سر زدن به Recycle Bin مشاهده کنید که محتوای پاک شده در آنجا موجود نیست! گاهی نیز ممکن است این فایل های مهم در اثر ریبوت شدن های ناگهانی سیستم و یا باگ در برنامه آفیس رخ دهد. پس از پاک شدن فایل های مهم آفیس به هر دلیلی هم که باشد، نیاز به برنامه ریکاوری خواهید داشت. در این پست قصد داریم روش بازیابی و ریکاوری فایل های پاک شده آفیس را به شما عزیزان آموزش دهیم. با استفاده از ترفند معرفی شده در این مقاله می توانید فایل های پاک شده بر روی کامیپوتر خود را بازیابی کنید.

ریکاوری فایل های پاک شده آفیس: مراحل

برنامه Data Recovery یکی از کاربردی ترین ابزار مایکروسافت آفیس است که به شما در بازیابی و ریکاوری فایل های آفیس کمک می کند. با استفاده از این برنامه می توانید تمامی فایل ها از فرمت های DOC &, DOCX, PPT & PPTX, XLS and XLSX, MDB, PST را ریکاوری کنید. برای بازیابی و ریکاوری فایل های پاک شده آفیس گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Data Recovery را با کلیک بر روی لینک و رفتن به بخش توضیحات Step 1،  بسته به اینکه از ویندوز و یا مک بوک استفاده می کنید، دانلود کرده و آن را روی کامپیوتر خود نصب و راه اندازی کنید.
  • گام دوم: فرمت فایلی که قصد ریکاوری آن را دارید، انتخاب کنید. برای این منظور می بایست ابتدا بر روی گزینه ” Document”  و در ادامه بر روی دکمه “Next” کلیک کنید.
ریکاوری فایل های پاک شده آفیس

انتخاب-نوع-فایل-مورد-نظر-برای-ریکاوری

  • گام سوم: حالا باید مکانی که برای ریکاوری فایل در نظر دارید را انتخاب کنید. این مکان همان جایی است که برنامه در آن به دنبال فایل گمشده خواهد گشت. دقت کنید که اگر برای انتخاب این مکان ایده ای ندارید، بر روی گزینه “Whole Computer” کلیک نمایید. پس از این مرحله، برنامه تمام کامپیوتر شما را به دنبال فایل خواهد گشت. این کار با اسکنی سریع از تمامی فایل های کامیپوتر آغاز خواهد شد. اگر در این مرحله فایلی برای شما نمایش داده نشد، می بایست گزینه اسکن فایل های برنامه را بر روی گزینه Deep Scan  تنظیم نمایید.
انتخاب-محل-اسکن-برنامه

انتخاب-محل-اسکن-برنامه

  • گام چهارم: پس از اتمام فرآیند اسکن، لیستی از فایل های پاک شده روی کامپیوتر به شما نمایش داده خواهد شد. از بین این فایل ها به دنبال فایل پاک شده مورد نظر خود بگردید و پس از انتخاب آن، بر روی گزینه “Recover” که در بخش پایینی صفحه برنامه نشان داده می شود، کلیک کنید.
انتخاب-فایل-مورد-نظر-برای-ریکاور-شدن

انتخاب-فایل-مورد-نظر-برای-ریکاور-شدن

این برنامه هم برای بازیابی و ریکاوری فایل های آفیس و هم برای بازیابی ایمیل ها، تصاویر، ویدیوها و دیگر فایل هایی که روی کامپیوتر دارید و احیاناً ممکن است آنها را به اشتباه پاک کنید و بعدها به آنها نیاز پیدا کنید، مفید است.

اگر چنانچه احتیاج به مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه داشتید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط برقرار نمایید.

مطالب مرتبط