ترفند کامپیوتر

انتقال فایل با برنامه Pocketshare گوشی-کامپیوتر

انتقال فایل با برنامه Pocketshare گوشی-کامپیوتر

در صورتی که می خواهید روشی جدید و جالب برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر ویندوزی یا مک بوک خود پیدا کنید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله قرار است نحوه استفاده از برنامه Pocketshare را آموزش دهیم؛ این برنامه گوشی شما را به یک فلش مموری وایرلس تبدیل و انتقال بی سیم فایل بین گوشی و کامپیوتر را فراهم می کند. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

مطمئناً برای هر کاربری پیش آمده که بخواهد بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر خود فایلی را رد و بدل کند. در این شرایط یکی از اصلی‌ترین روش هایی که بیشتر ما از آن استفاده می ‌کنیم استفاده از کابل USB مربوط می شود. بدین منظور، یک سر کابل را به گوشی و سر دیگر آن را به کامپیوتر متصل می‌ کنیم و پس از شناسایی دستگاه توسط کامپیوتر می توان به رد و بدل فایل بین گوشی و کامپیوتر اقدام کنیم. حال این سوال پیش خواهد آمد، که واقعاً این روش بهترین روش ممکن برای انتقال فایل از گوشی اندرویدی به کامپیوتر یا برعکس می باشد؟ بی تردید این چنین نیست! روش ‌های بی سیم یا وایرلس انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر به مراتب بازده بهتری از روش ‌های سنتی و به‌ کارگیری کابل رابط USB خواهند داشت.

وقتی که به صورت بی سیم بین گوشی و کامپیوتر خود ارتباط برقرار نمایید، دیگر درگیر استفاده از کابل USB  و دست و پاگیر بودن آن نخواهید بود. حال انتقال بی سیم فایل بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر هم شامل روش ‌های متفاوتی می باشد که یکی از جالب‌ ترین این روش ‌ها به واسطه برنامه ‌ای تحت عنوان Pocketshare  فراهم می شود. اپلیکشینی Pocketshare  برنامه ای ست که می ‌تواند دستگاه اندرویدی شما را به یک فلش مموری بی سیم تبدیل کرده و ضمن برقراری ارتباط وایرلس با کامپیوتر ویندوزی یا مک بوک، شما می توانید انتقال فایل از هر کدام از دو دستگاه به دستگاه دیگر را انجام داد. در این مقاله قرار است در مورد آموزش استفاده از برنامه Pocketshare برای انتقال بی سیم فایل بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر ویندوزی یا مک بوک صحبت کنیم.

استفاده از برنامه Pocketshare 

همانطور که در بالاتر گفته شد، برنامه Pocketshare گوشی اندرویدی شما را به یک فلش مموری وایرلس تبدیل کرده و آن را قادر به تعامل با کامپیوترهای ویندوزی و مک بوک می کند. برای استفاده از برنامه مذکور در راستای انتقال بی سیم فایل بین گوشی و کامپیوتر مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه Pocketshare 

در ابتدا برنامه Pocketshare را از گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود کنید و در گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب نمایید. اگر می خواهید که بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر ویندوزی تعامل برقرار شود باید چند مرحله زیر را سپری شود. برای ایجاد ارتباط بین گوشی اندرویدی و مک بوک نیازی به طی کردن چند مرحله بعدی نیست.

کامپیوتر ویندوزی: 

در گوشی اندرویدی خود برنامه Pocketshare را اجرا کرده و به منوی تنظیمات یا همان Settings برنامه مراجعه نمایید. گزینه Configure Windows را انتخاب کرده و بخشی از پیام نمایش داده شده و مشابه با عکس زیر را انتخاب و گزینه Save را لمس کنید.

کامپیوتر ویندوزی

حالا باید در کامپیوتر ویندوزی خود مرورگر تان را اجرا کنید. آدرسی که در اپلیکیشن Pocketshare ذخیره کرده بودید را در نوار URL مرورگر پیست (Paste) کرده و کلید اینتر را بزنید. در این شرایط محیطی برای شما به نمایش در می آید که بین گزینه های موجود باید بر روی pocketshare_windows.bat راست کلیک کرده و بعد گزینه Save link as را انتخاب نمایید.

آدرسی که در اپلیکیشن Pocketshare ذخیره کردید را در نوار URL مرورگر Paste کنید

در این بخش با کلیک بر روی گزینه Save link as پنجره ‌ای شبیه به عکس زیر به نمایش در می آید. در منوی کشویی Save as type گزینه All Files را انتخاب کنید. در کنار گزینه File name هم عبارت Pocketshare.bat  را وارد کرده و بر روی گزینه Save کلیک نمایید.

در کنار گزینه File name عبارت Pocketshare.bat  را وارد کنید

بعد از انجام این کار با دو بار کلیک کردن بر روی فایل Pocketshare.bat که آن را ذخیره کرده بودید، نسبت به اجرای آن اقدام کنید. در این صورت پنجره‌ ای دیگری باز خواهد شد، که در آن قسمت باید روی گزینه More info  کلیک کنید.

نحوه ی انتقال فایل از موبایل به کامپیوتر را مطالعه کنید.

بر روی گزینه More info  کلیک کنید

حال پنجره جدید دیگری بالا می آید. در این پنجره گزینه Run anyway را انتخاب کنید. در این لحظه یک پنجره بر روی نمایشگر کامپیوتر نمایش داده می‌ شود و سریعاً ناپدید خواهد شد. کامپیوتر خود را ریستارت نمایید تا تغییرات اعمالی ذخیره گردد. به این صورت پروسه همگام‌ سازی کامپیوتر ویندوزی و گوشی اندرویدی شما از طریق برنامه Pocketshare به پایان خواهد رسید. سپس وارد مرحله بعدی شوید. اگر بخواهید که گوشی اندرویدی خود را با مک بوک در تعامل کنید، نیازی به طی کردن مراحل بالا نیست و می ‌توانستید سریعاً وارد مرحله ‌ای شوید که در پایین تر شرح می ‌دهیم.

گزینه Run anyway را انتخاب کنید

پس از اینکه کامپیوتر ویندوزی خود را ریستارت کردید، گوشی اندرویدی و کامپیوتر را به شبکه وای فای مشابهی متصل کنید. سپس برنامه Pocketshare را در گوشی اندرویدی خود اجرا کنید. در این شرایط سروری به صورت اتوماتیک در آن اجرا می‌شود. اگر از شما درخواست شد که برنامه pocketshare به آلبوم، گالری و سایر محتوای دستگاه اندرویدی دسترسی پیدا کند، باید این اجازه را به آن بدهید.

برنامه Pocketshare را در گوشی اندرویدی خود اجرا کنید

حال در کامپیوتر ویندوزی خود وارد My Computer شده و اگر از مک بوک های اپل استفاده می ‌کنید باید از منوی Devices در بخش سمت چپ صفحه، کامپیوتر خود را انتخاب کنید. سپس درایوی تحت عنوان Pocketshare  را می بینید. با دو بار کلیک بر روی آن وارد درایو Pocketshare خواهید شد.

با دو بار کلیک بر روی آن وارد درایو Pocketshare خواهید شد

حالا می ‌توانید برای این کار انتقال بی سیم فایل بین گوشی و کامپیوتر از قابلیت “کشیدن و رها کردن” یا همان “Drag & Drop” استفاده نمایید. فایل‌ های مورد نظر خود را از کامپیوتر به درایو Pocketshare منتقل کنید. اپلیکیشن Pocketashre را در گوشی اندرویدی خود اجرا کرده و به تب Files مراجعه کنید. آیکون  Refershوجود در گوشه بالا و سمت راست برنامه را لمس نمایید تا محتوای این بخش Refersh شود. سپس فایل ‌هایی که از کامپیوتر در درایو Pocketshare اضافه کرده بودید را خواهید دید و قادر به دانلود آن ‌ها هستید.

آیکون  Refersh موجود در برنامه را لمس کنید

با انتخاب آیکون نارنجی رنگ با نماد “پوشه” در برنامه Pocketshare هم می‌توانید از حافظه گوشی خود فایل‌های مد نظرتان را انتخاب و به صورت وایرلس به کامپیوترتان منتقل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *