ترفند اندروید

فکتوری ریست کردن در اندروید (Factory Reset)

فکتوری ریست کردن در اندروید

همانطور که بسیاری از کاربران می دانند، شما هر زمان که تمایل داشته باشید می ‌توانید با انجام یک فکتوری ریست یا Factory Reset تمام تنظیمات و اطلاعات دستگاه اندرویدی خود را به حال پیش فرض کارخانه برگردانید. انجام این کار می ‌تواند برای رفع مشکلات بسیاری، موثر واقع شود. در این مقاله قرار است نحوه فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

ریست فکتوری یا همان “Factory Reset” قابلیتی است که با آن تمام اطلاعات و داده ‌های موجود در دستگاه حذف شده و تنظیمات دستگاه به وضعیت پیش فرض کارخانه برگردانده می ‌شود. شاید این سوال در ذهنتان خطور کند، که چرا باید تمایل داشته باشیم که گوشی یا تبلت خود را Factory Reset کنیم؟! سوال شما کاملا منطقی بوده و فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) یا هر گوشی و تبلت دیگری می ‌تواند به دلایل متعددی صورت گیرد. یکی از اصلی ‌ترین دلایلی که کاربران را مجبور به Factory Reset  دستگاه می ‌کند به اقدام به منظور فروش آن به عنوان جنس دسته دوم مربوط می شود.

این امکان وجود دارد که کاربری قصد فروش گوشی اندرویدی خود را دارد و مایل است یک گوشی جدیدتر خریداری کند. مطمئنا در این شرایط لازم است که تمام اطلاعات شما در گوشی هوشمندتان حذف گردد تا خریدار مورد نظر به آن‌ ها دسترسی پیدا نکند. برای انجام این کار باید از فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset)  استفاده کنید. علاوه بر این کار، Factory Reset کردن (Factory Reset) برای رفع مشکلات دیگری هم انجام می ‌شود که برخی از این مشکلات به شرح زیر هستند:

  • Factory Reset کردن اندروید در برخی از شرایط می‌ تواند سبب از بین رفتن باگ ‌های سخت‌ افزاری یا نرم ‌افزاری مانند مشکل در اتصال بلوتوث، مشکل در اتصال وای فای، مشکل در هات‌ اسپات (Hotspot) و غیره گردد.
  • در برخی از موارد دیده شده که کاربران از فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) برای بهبود توان شارژدهی باتری دستگاه استفاده کرده و نتیجه خوبی دریافت کرده اند.
  • Factory Reset کردن اندروید می ‌تواند به شدت در بالا بردن سرعت عملکرد دستگاه و رفع لگ و تاخیرهای دائمی آن موثر باشد.
  • فکتوری ریست کردن (Factory Reset) می ‌تواند منجر به از بین رفتن مشکلاتی مانند فریز شدن دائمی گوشی و هنگ کردن آن گردد.

موارد بالا تنها بخشی از کاربردهای Factory Reset کردن اندروید یا هر گوشی دیگری به شمار می رود. ولی سوال اصلی اینجاست که چگونه می ‌توانیم یک گوشی یا تبلت اندرویدی را فکتوری ریست کنیم؟ خوشبختانه فکتوری ریست کردن اندروید به هیچ وجه کار پیچیده‌ ای را شامل نمی ‌شود، بنابراین شما به سادگی می توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله قرار است نحوه فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset)  را آموزش دهیم.

نحوه ی رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی اندروید را مطالعه کنید.

نحوه فکتوری ریست گوشی اندرویدی

همانطور که در بالاتر گفته شد، Factory Reset کردن اندروید به آسانی قابل انجام است و هیچ پروسه پیچیده‌ ای را در بر نخواهد داشت. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا به منوی تنظیمات یا همان Settings تبلت یا گوشی اندرویدی خود وارد شوید.
  • سپس گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • حالا باید گزینه Factory Data Reset را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپ‌ آپ نمایان شده گزینه Reset Device یا Delete All را انتخاب کرده تا انجام فکتوری ریست تایید گردد.

با طی کردن مراحل بالا در هر دستگاه اندرویدی شاهد آغاز پروسه فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset)  هستید. مدت زمان مورد نیاز برای انجام این کار با توجه به حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه تان می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین کمی صبر کنید و اجازه دهید تا دستگاه Factory Reset شود. بعد از اتمام مراحل مورد نیاز، گوشی یا تبلت اندرویدی شما ریستارت شده و با تنظیمات و وضعیت ابتدایی کارخانه راه‌ اندازی می ‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *