ترفند آیپد

نحوه مشاهده و آپدیت آیپد

نحوه مشاهده و آپدیت آیپد

در این مطلب نحوه مشاهده و آپدیت آیپد را بررسی خواهیم کرد. اگر شما یک تبلت اپل دارید بهتر است بدانید که سیستم عامل این دیوایس هم مانند دیگر گجت ها به آپدیت نیاز دارد. اگر iPadOS یا همان سیستم عامل آیپد از آخرین ورژن خود برخوردار باشد نحوه کارکردن با آیپد ساده تر بوده و شما از آخرین تغییرات مربوطه نیز برخوردار خواهید بود.

نحوه مشاهده و آپدیت آیپد

تبلت اپل از محبوب ترین تبلت ها در بازار می باشد و علاوه بر تمامی ویژگی های خوبی که دارد قابلیت سینک شدن و مشارکت با دستگاه های دیگر اپل را نیز دارد.

نحوه چک کردن آخرین آپدیت آیپد با استفاده از Setting

اگر قصد خرید تبلت اپل را دارید باید بدانید که در هر دوره از به روز رسانی ها در این گجت، ویژگی ها .و بهبود هایی به تبلت شما اضافه می ود. شما می توانید از طریق  بخش تنظیمات یا همان Setting آخرین ورژن از سیستم عامل آی پد او اس را مشاهده و آن را دانلود کنید. استفاده از بخش تنظیمات ساده ترین روش برای کنترل آپدیت های آیپد می باشد.

مرحله اول: وارد بخش تنظیمات در آیپد شوید

اگر قصد چک کردن آخرین به روزرسانی در دسترس برای آیپد را دارید بهترین راه مشاهده بخش تنظیمات یا Setting است. در ابتدا مطمئن شوید که آیپد شما به اینترنت متصل است. سپس بر روی گزینه Setting که معمولا در صفحه اصلی آیپد شما قرار دارد، بزنید.

وارد بخش تنظیمات در آیپد شوید

وارد بخش تنظیمات در آیپد شوید

مرحله دوم: بر روی گزینه General در آیپد خود بزنید

در بخش تنظیمات بر روی گزینه General بزنید که در منوی سمت چپ بخش تنظمیات قرار دارد.

بر روی گزینه General در آیپد خود بزنید

بر روی گزینه General در آیپد خود بزنید

مرحله سوم: بر روی گزینه Software Update در آیپد بزنید

در بخش جنرال در تنظیمات آیپد بر روی گزینه Software Update بزنید. اگر یک آپدیت برای آیپد شما قرار داشته باشد شما می توانید آن را با یک شماره درون یک دایره قرمز رنگ در این قسمت ببینید. این شماره نشان می هد یک ورژن از iPadOS برای دستگاه شما قرار وجود دارد.

بر روی گزینه Software Update در آیپد بزنید

بر روی گزینه Software Update در آیپد بزنید

مرحله چهارم: بر روی ورژن iPadOS برای دانلود بزنید

اگر آخرین نسخه از آپدیت برای تبلت شما در قسمت Software Update  قرار داشته باشد همانطور که در شکل زیر می بینید، در ابتدا می توانید بر روی گزینه Download and install بزنید و آن را دانلود کنید. ولی اگر نسخه از قبل دانلود شده بود فقط کافی است بر روی گزینهnow install بزنید.

بر روی ورژن iPadOS برای دانلود بزنید

بر روی ورژن iPadOS برای دانلود بزنید

مرحله پنجم: آیپد را به شارژ بزنید

اگر شما برای آپدیت کردن آیپد خود آماده بودید بهتر است  آیپد را به شارژ بزنید. در صورت نیاز بهتر است یک بک آپ هم از برنامه های خود بگیرید. بعد از آن بر روی گزینه Download and install و یا گزینهnow install بزنید. دستورات بعدی برای شما نشان داده می شوند تا بتوانید آن ها را اجرا کنید. پروسه آپدیت کردن سیستم عامل آپید در تبلت اپل ساده است ولی ممکن است کمی زمان بر باشد.

بر روی گزینه Download and Install در آیپد ضربه بزنید

ابتدا آیپد را به شارژ بزنید و بر روی گزینه Download and Install در آیپد ضربه بزنید

مرحله ششم: مشاهده آخرین ورژن آپدیت iPadOS

اگر هیچ نسخه ای از سیست عامل برای آپدیت شدن وجود نداشته باشد شما در قسمت Software Update می توانید آخرین نسخه از به روز رسانی را که بر روی آیپد است را مشاهده کنید. در این حالت در زیر ورژن آیپد او اس خود پیام iPadOS is up to date را مشاهده خواهید کرد.

مشاهده آخرین ورژن آپدیت iPadOS

مشاهده آخرین ورژن آپدیت iPadOS

تا زمانی که آیپد شما به اینترنت متصل است و شما در صفحه Software Update پیامی را مشاهده نمی کنید می توانید مطمئن باشید که از آخرین نسخه این برنامه برخوردارید.

نحوه مشاهده آخرین آپدیت آیپد از طریق iTunes یا Mac Finder

برای مشاهده و کنترل آخرین وضعیت به روزرسانی دستگاه خود می توانید از  iTunes یا Mac Finder هم استفاده کنید که روش ساده ای محسوب می شود. در آی تیونز شما رد ویندوز یا macOs 10.14 به بالا و در مک فایندر در سیستم عامل 10.15 به بعد می توانید آپدیت آیپد خود را چک کنید.

مرحله اول: بر روی آیکون iPad در آی تیونز بزنید

اگر شما از حساب کاربری iTunes خود استفاده می کنید و دستگاه های اپل خود مثل گوشی آیفون، کتمپیوتر مک و غیره را تعریف کرده اید می توانید با زدن بر روی آیکون آیپد در منوی تولبار بالای صفحه آخرین به روزرسانی های در دسترس برای آیپد خود را مشاهده کنید.

بر روی آیکون iPad در آی تیونز بزنید

بر روی آیکون iPad در آی تیونز بزنید

مرحله دوم: به قسمت Locations در مک خود بروید

اگر از نسخه macOS 10.15 به بعد استفاده می کنید، با رفتن به قسمت Mac Finder می توانید وارد بخش Locations شوید و در سایدبار آن بر روی نام آیپد خود بزنید.

به قسمت Locations در مک خود بروید

به قسمت Locations در مک خود بروید

مرحله سوم: مشاهده اطلاعات مربوط به آپدیت آیپد

اگر در این قسمت اطلاعات آیپد خود را مشاهده می کنید می توانید بر روی آن بزنید و در آن قسمت با زدن بر روی گزینه General بر روی Check for Updates بزنید. اگر از طریق iTunes هم این به روز رسانی را چک می کنید می توانید بر روی گزینه Setting و سپس بر روی گزینه Summary بزنید.

مشاهده اطلاعات مربوط به آپدیت آیپد

مشاهده اطلاعات مربوط به آپدیت آیپد

اگر در هر دو این قسمت ها، آپدیتی برای آیپد شما وجود نداشته باشد شما پیام Your iPad software is up to date را مشاهده خواهید کرد که به همراه آخرین نسخه نصب شده سیستم عامل آپید را به شما نشان می دهد. اما اگر نسخه ای برای آپدیت کردن وجود داشته باشد می توانید بر روی آن بزنید و سپس دکمه Download را کلیک کنید. دستورلعمل های بعدی برای شما نمایش داده می شوند.

بررسی مشکل در آپدیت آخرین به روز رسانی آیپد

اگر یک نسخه برای به روزرسانی برای مدل آپید شما وجود داشت ولی شما آن را مشاهده نکردید یا در لیست آپدیت های شما قرار نداشت امکان وجود و مشکل متداول وجود دارد. اولین مشکل ممکن است مربوط به ناحیه جغرافیایی که شما زندگی می کنید باشد. وقتی یک نسخه از به روزرسانی برای یک دستگاه عرضه می شود ممکن است ابتدا برای برخی نواحی خاص عرضه شود. یعنی شما در اخبار می شنوید که یک به روزرسانی عرضه شده ولی آن را بر روی آیپد خود مشاهده نمی کنید. این موضوع ممکن است بعد از چند هفته برطرف شود و آن نسخه از آپدیت به مکان زندگی شما هم برسد.

مشکل بعدی این است که شما از یک کدل قدیمی از آیپد استفاده می کنید که به روزرسانی جدیدی از iOS و یا iPadOS را دریافت نمی کند.  مدل های قدیمی تر آیپد با سیستم عامل آی یو اس عرضه می شدند و بعد از آن آپید ها سیستم عامل خودشان را داشتند. در هر صورت ممکن است دستگاه شما بیش از این از سیستم عامل پشتیبانی نکند و در این حالت چاره ای جز استفاده از همان سیستم عامل قدیمی و یا خرید یک آیپد جدید ندارید.

اگر هنوز نمی دانید که به روزرسانی برای آیپد شما وجود دارد یا خیر، می توانید در وبسایت اپل و در قسمت lists the official latest iPadOS release for every device به دنبال مدل آپید خود بگردید که برای آن، به روز رسانی وجود دارد یا خیر. خیلی از تنظیمات برای گوشی آیفون و آیپد مشترک است و در خیلی از موارد می توانید از برنامه های آیفون برای تبلت اپل خود هم بهره بگیرید. برای مثال نحوه غیر فعال کردن دوربین در حالت قفل گوشی آیفون یا آیپد که در سایت کوک موبایل بارگزاری شده است در کنار دیگر ترفندهای آیفون می تواند به شما کمک کند.

مطالب مرتبط

1 thoughts on “نحوه مشاهده و آپدیت آیپد

  1. blank Meli گفت:

    من نميتونم اپديت كنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *