اخبار فناوری

اپل واچ قابلیت باز کردن قفل گوشی آیفون را پیدا خواهد کرد

اپل واچ قابلیت باز کردن قفل گوشی آیفون را پیدا خواهد کرد

اپل به‌ زودی سیستم‌ عامل ‌های WatchOS 7.4 و iOS 14.5 را برای اپل واچ و آیفون ارائه خواهد کرد. این دو سیستم عامل به روز رسانی شده ویژگی های جدید و خوبی را به همراه خواهند داشت. از مهم ‌ترین ویژگی‌ هایی که این به ‌روز رسانی‌ ها به اپل واچ اضافه خواهند کرد، می توان به قابلیت باز کردن آیفون بدون نیاز به استفاده از Face ID اشاره کرد. اپل هنوز تاریخ رسمی عرضه به‌ روز رسانی WatchOS 7.4 را مشخص نکرده است، اما نسخه‌ بتای عمومی آن از ویژگی ‌های جدیدی که در هفته‌ های آینده به اپل واچ می‌ آیند خبر می ‌دهد.

باز کردن قفل آیفون به کمک اپل واچ در آپدیت جدید WatchOS

با شیوع کرونا و استفاده از ماسک، افراد مشکلات زیادی با قابلیت فیس آی دی در گوشی های آیفون خود روبرو شدند. بنابراین اپل تصمیم گرفت برای حل این مشکل از اپل واچ کمک بگیرد و به کمک ساعت هوشمند خود امکان باز کردن قفل آیفون را برای کاربران فراهم کند، هرچند پیش تر این قابلیت برای اندروید فراهم شده بود. برای فعال کردن این ویژگی، هم گوشی آیفون و هم اپل واچ باید به آخرین نسخه از سیستم عامل ‌های خود مجهز شده باشند و توسط رمز عبور باز شوند.

در تنظیمات گوشی و زیر گزینه ‌های Face ID و رمز عبور، گزینه جدیدی برای این ویژگی در نظر گرفته شده که باید فعال شود. در هنگام استفاده از این قابلیت قفل اپل‌ واچ هم باید باز باشد و روی مچ دست کاربر قرار داشته باشد. ممکن است برای اولین بار از شما خواسته شود تا رمز عبور خود را وارد کنید، اما پس از آن می‌توانید با بالا کشیدن صفحه قفل گوشی خود را باز کنید. زمانی که قفل آیفون باز شود، ساعت با نمایش هشدار و بازخورد لرزشی به شما اطلاع می‌دهد.

باز کردن قفل آیفون به کمک اپل واچ در آپدیت جدید WatchOS

باز کردن قفل آیفون به کمک اپل واچ در آپدیت جدید WatchOS

نمایش اطلاعات فیتنس پلاس روی دستگاه ‌های مجهز به Airplay 2

اگر از ساعت هوشمند اپل استفاده می ‌کنید و بخش جدید Fitness Plus را امتحان کرده باشید، با روش ‌های بیشتری برای ورزش کردن آشنا خواهید شد. در به‌روز رسانی جدید WatchOS 7.4 شما می‌توانید اطلاعات سرویس ورزشی اپل واچ خود را روی تلویزیون یا هر دستگاه دیگری که از Airplay 2 پشتیبانی کند نمایش دهید و در نتیجه در در هنگام استفاده از Fitness Plus اپل تمرینات را بر روی صفحه تلویزیون مشاهده کنید. تا پیش از به روز رسانی، سرویس مذکور فقط روی آیفون، آیپد و نسخه ‌های جدید Apple TV قابل مشاهده بود.

نمایش اطلاعات فیتنس پلاس روی دستگاه ‌های مجهز به Airplay 2

نمایش اطلاعات فیتنس پلاس روی دستگاه ‌های مجهز به Airplay 2

البته برای دسترسی به محتوای این سرویس روی دستگاه‌ های دیگر، همچنان نیاز است که برنامه Fitness Plus را روی گوشی آیفون یا آیپد باز کنید. سپس با انتخاب آیکون casting در گوشه سمت راست صفحه نمایش یا انتخاب گزینه screen mirroring در بخش تنظیمات سریع، انتقال و نمایش اطلاعات روی دستگاه ‌های دیگر هم امکان پذیر می شود. علاوه بر این دو ویژگی کاربردی، اپل واچ به بعضی از ویژگی‌های دیگری که در iOS 14.5 وجود دارند هم مجهز خواهد شد که از جمله آنها می ‌توان به تعداد زیادی ایموجی جدید و امکان تغییر موزیک پیش ‌فرض اشاره کرد.

هرچند با عرضه آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4 با قابلیت های بیشتر در گوشی آیفون روبرو بودیم اما موارد بیشتر و کاربردی تری به ورژن بعدی آن اضافه خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *