ترفند اندروید

نحوه پاک کردن خودکار سابقه لوکیشن گوگل از روی دستگاه اندروید

نحوه پاک کردن خودکار سابقه لوکیشن گوگل از روی دستگاه اندروید

پاک کردن خودکار فعالیت‌ها در گوگل روشی بسیار ساده است که در این مقاله به آن می پردازیم.

گوگل تعداد زیادی سرویس رایگان عالی در اختیار ما قرار می دهد، اما بر سر داده ها و حریم خصوصی ما معامله می کند. این شرکت اخیراً ابزارهای جدید برای حذف خودکار سابقه لوکیشن و فعالیت وب ارائه می دهد.

سابقه موقعیت مکانی گوگل شما، و همچنین فعالیت وب و برنامه شما به صورت نامحدود ذخیره می شود، مگر اینکه خودتان هر از گاهی به صورت دستی آن را حذف کنید. خوشبختانه، گوگل به شما امکان می دهد این فرآیند را خودکار کنید و حفظ حریم خصوصی خود را بسیار آسان تر کنید. برای انجام این کار می توانید مستقیماً و از طریق گوشی هوشمند اندروید خود وارد عمل شوید.

پاک کردن خودکار فعالیت‌ها در گوگل

براحتی می توان گفت که برای نگهداری و آرشیو کردن سابقه موقعیت مکانی (لوکیشن) و یا فعالیت های وب و برنامه های خود به گوگل نیازی ندارید. حریم خصوصی برای هر کاربری بیش از هر چیز مهم است. با این حال، اگر برای تجربه شخصی خود هم که شده به خدمات گوگل مانند دستیار گوگل، گوگل مپ یا حتی Digital Wellbeing نیاز دارید، باید برخی از داده های خود را با گوگل به اشتراک بگذارید.

پاک کردن خودکار فعالیت‌ها در گوگل

نگهداری و آرشیو کردن سابقه لوکیشن

در حالی که برخی افراد ترجیح می دهند به طور کلی اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات خود را با گوگل متوقف کنند، اکثر کاربران به مزایای آن، مثل، ساعات رفت و آمد، اخبار محلی و بسیاری موارد دیگر اعتماد می کنند.

شما نیز می توانید همه این ویژگی ها را روی گوشی اندروید خود داشته باشید و از طرفی اطمینان داشته باشید که موقعیت مکانی و فعالیت وب شما در فواصل از پیش تعیین شده توسط خودتان از بین می روند.

انجام این کار روی گوشی اندروید شما بسیار راحت است. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه پاک کردن خودکار سابقه لوکیشن گوگل از روی دستگاه اندروید را بررسی کنیم.

1- به منو «تنظیمات» بروید و سپس گزینه Accounts را انتخاب کنید.

روی آیکون به شکل چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید. این آیکن معمولاً در صفحه اصلی گوشی شما قرار دارد و یا براحتی با سوایپ کردن صفحه نمایش از بالا به پایین آیکن تنظیمات را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. از میان گزینه های پیش رو به سمت پایین اسکرول کنید و روی اکانت گوگل که می خواهید سابقه لوکیشن و یا فعالیت وب آن را حذف کنید ضربه بزنید و سپس گزینه Info, Accounts & Personalization را انتخاب کنید.

 

به منو «تنظیمات» بروید و سپس گزینه Accounts را انتخاب کنید

به منو «تنظیمات» بروید و سپس گزینه Accounts را انتخاب کنید

2- روی گزینه «Manage your data & personalization» ضربه بزنید.

با ضربه روی این گزینه می توانید داده ها خود را مدیریت و شخصی سازی کنید. با انتخاب این گزینه می توانید تجربه گوگل خود را بهینه سازی کنید و این امکان برای شما فراهم می شود که خود انتخاب کنید چه فعالیت هایی ذخیره شوند.

روی گزینه «Manage your data & personalization» ضربه بزنید

روی گزینه «Manage your data & personalization» ضربه بزنید

3- روی گزینه «Web & App Activity» و سپس «Manage Activity» ضربه بزنید.

گزینه web & App Activity مربوط به فعالیت های شما برای وبگردی و استفاده از برنامه هاست. داده های ذخیره شده در اکانت شما به شما کمک می کنند که تجربیات خود را برای استفاده از تمام سرویس های گوگل شخصی سازی کنید. با انتخاب این گزینه مشخص کنید کدام تنظیمات، داده های شما را در اکانت گوگل ذخیره خواهند کرد. سپس برای مدیریت فعالیت های خود روی گزینه Manage Activity ضربه بزنید.

روی گزینه «Web & App Activity» و سپس «Manage Activity» ضربه بزنید

روی گزینه «Web & App Activity» و سپس «Manage Activity» ضربه بزنید

4- مدت زمان فعالیت آنلاین خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Next ضربه بزنید.

در این مرحله می توانید گزینه حذف خودکار سابقه را انتخاب کنید و همچنین می توانید مشخص کنید که قبل از اینکه خودتان به صورت دستی هیستوری را پاک کنید، این سابقه تا چه مدت در هیستوری شما باقی بماند و سپس به صورت خودکار پس از 18 ماه حذف شود.

مدت زمان فعالیت آنلاین خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Next ضربه بزنید

مدت زمان فعالیت آنلاین خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Next ضربه بزنید

مدت زمانی که می خواهید این داده ها در هسیتوری دستگاه اندروید شما نگه داشته شوند به خود شما بستگی دارد. در عکس بالا، این مدت زمان برای 18 ماه نگهداری شود و سپس به صورت خودکار حذف شود، قرار داده شده است. سپس روی گزینه Next ضربه بزنید. به یاد داشته باشید که تمام داده های قدیمی تر از مدت تعیین شده شما در لحظه تأیید حذف می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *