اخبار فناوری

بهترین گوشی های موبایل سال 2020 را بشناسید

بهترین گوشی های هوشمند سال 2020 را بشناسید

در یک گوشی هوشمند، ابعاد، رابط کاربری، دوربین، نمایشگر، پردازنده و عمر باتری اهمیت بسیار زیادی دارد. در سال ۲۰۲۰ شاهد گوشی‌های هوشمند بسیار موفق و با قابلیت‌های گسترده و پیشرفته‌ای بوده‌ایم. همچنین در سال ۲۰۲۰ گوشی‌های تاشو بسیار رایج شدند و قابلیت‌های پریسکوپ، نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا، شارژ سریع بی‌سیم و سیمی، 5G و UWB در گوشی‌های هوشمند رواج یافت. در نهایت در این مطلب سعی داریم تا به معرفی بهترین اسمارت فون‌های سال ۲۰۲۰ بپردازیم و ویژگی‌های این گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ را در اختیارتان قرار دهیم.

گوشی آیفون ۱۲ مینی

شاید بسیاری از شما با دیدن این گوشی در این لیست تعجب کنید و بپرسید که چرا گوشی هوشمند آيفون SE را به جای آیفون ۱۲ مینی در این لیست قرار نداده‌ایم. در واقع علت انتخاب این گوشی اپل ابعاد مناسب آن است. گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود تا به مرور زمان در دست راحت نباشند یا مشکلاتی از این قبیل داشته باشند. آیفون 12 مینی اپل بسیار کوچک است و در واقع باید بگوییم که ابعاد قابل قبول و مناسبی دارد. این دستگاه گل سرسبد تمام عیار این لیست بوده که دارای چیپ ست سریع، اتصال 5G و سال‌ها پشتیبانی نرم افزاری است و بهترین کارایی و عملکرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر دوربین‌های آیفون هم نیاز به تعریف و تمجید ندارند و در این سال‌ها خود را ثابت کرده‌اند.

گوشی هوشمند آیفون ۱۲ مینی

گوشی هوشمند آیفون ۱۲ مینی

به طور کلی اپل بیشترین تاثیر را در روند تولید گوشی‌های هوشمند دارد. برای مثال اپل جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را در گوشی‌های هوشمند از بین برد و پس از آن بسیاری از شرکت‌ها از اپل پیروی کردند. در نتیجه بعید نیست که اپل مجددا گوشی‌های کوچک را باب کند و گوشی‌هایی با ابعاد بسیار بزرگ از دور خارج شوند.

اسمارت فون سونی اکسپریا 5 II

Sony Xperia 5 II یک گوشی عالی بوده و اندازه آن نیز بسیار دلپذیر است. Xperia 1 II ممکن است دارای یک نمایشگر OLED 4K باشد که روی کاغذ به نظر جالب می‌رسد، اما در عمل تأثیر چندانی ندارد و در گوشی سونی اکسپریا 5 II شاهد نمایشگری با کیفیت تصویر بالاتر هستیم. این نمایشگر از نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره برده و طراحی حاشیه‌های آن کمی کلاسیک با دوربین سلفی بوده است. به طور کلی این گوشی سونی یک گزینه‌‌ی عالی برای رفع نیازهای کاربران است و دوام بالایی خواهد داشت.

اسمارت فون سونی اکسپریا 5 II

اسمارت فون سونی اکسپریا 5 II

سونی این گوشی را به یک دوربین سه گانه قدرتمند مجهز کرده است (که شامل یک ماژول تله فوتو نیز می‌شود) و عمر باتری برای چنین دستگاهی بسیار چشمگیر است. با این حال قیمت گذاری این محصول کمی بلند پروازانه است اما ارزش خرید بالایی دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۲

Samsung Galaxy Z Fold2 اولین دستگاهی بوده که در طول سال‌های اخیر، آینده‌ی طراحی و فناوری گوشی‌های هوشمند را به تصویر کشیده است. مشکلات Fold در سال گذشته باعث شد که این محصول یک اسباب بازی گران قیمت به نظر برسد، اما سامسونگ لولا را بهینه کرد، چندین مسئله را برطرف کرد و در نهایت Z Fold 2 را به یک محصول بی‌نظیر و فوق‌العاده در سال ۲۰۲۰ تبدیل کرد. دانشمندان سعی کردند در ساخت این گوشی‌ها از شیشه‌های ضدخش استفاده کنند و شاید همین موضوع عاملی برای تولید کم این محصولات تاشو بوده است.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۲

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۲

با حل مشکلات گوشی‌های تاشو، احتمالا در آينده این محصولات مورد استقبال بسیاری قرار خواهند گرفت و از سوی دیگر در آينده امکانات و قابلیت‌های گسترده‌تری را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد. در واقع احتمالا در آينده فرصت‌های بهتری برای گوشی‌های تاشو وجود خواهد داشت.

گوشی موبایل ایسوس زنفون 7 پرو

گوشی موبایل ایسوس زنفون ۷ و زنفون ۷ پرو ترکیب بسیار خوبی از طراحی بی‌نظیر، ویژگی‌های بروز و قیمت مناسب را دارند. این گوشی ایسوس از طراحی بسیار جالبی بهره برده و مجهز به دوربین‌های بالاجهنده است. از سوی دیگر در کنار پنل ۹۰ هرتز Super AMOLED با پشتیبانی از قابلیت HDR 10+، شاهد یک باتری فوق‌العاده با دوام ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز هستیم.

گوشی موبایل ایسوس زنفون ۷ پرو

گوشی موبایل ایسوس زنفون ۷ پرو

Zenfone دارای یک دوربین سه گانه قدرتمند است که برای عکاسی سلفی، قابلیت flips up فعال خواهد شد. از سوی دیگر مدل Zenfone 7 Pro حتی OIS را به ماژول‌های اصلی و تله فوتو اضافه می‌کند وچیپست را به نسخه Plus Snapdragon 865 ارتقا می‌دهد. مدل پرو حافظه بیشتری نیز دارد و از حافظه خارجی microSD تا ۱۲۸ گیگابایت نیز پشتیبانی خواهد کرد در نتیجه می‌توانید این مدل پرو را نیز در لیست خرید خود داشته باشید.

موبایل شیائومی می ۱۰ اولترا

موبایل شیائومی می ۱۰ اولترا دارای دوربین‌های بسیار خوبی بوده و یک تعامل خوب با رزولوشن تصویر نمایشگر ایجاد کرده است. ابعاد این محصول بسیار مناسب بوده و از طراحی بی‌نظیری برخوردار است. ازسوی دیگر این محصول نسبت به دیگر محصولات این لیست اقتصادی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است در نتیجه نظر بسیار را به خود جلب خواهد کرد. اما مهم‌ترین مسئله، دشواری در دسترسی به این محصول است. در واقع این محصول در سطح جهانی به فروش نمی‌رسد و شاید تنها مشکل ما با این گوشی شیائومی همین باشد. Xiaomi Mi 10 Ultra ترکیبی از دو سنسور تله فوتو با قابلیت زوم ۵ برابر بیشتر و ۲ برابر بیشتر بوده که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. در نتیجه احتمالا تا سال آینده این میزان قابلیت زوم به قابلیتی عادی و طبیعی تبدیل شود. در واقع بیشتر پرچمداران بر روی زوم دیجیتال متمرکز هستند تا بتوانند در این زمینه قابلیت‌ها و امکانات جذابی را ارائه دهند.

موبایل شیائومی می 10 اولترا

موبایل شیائومی می 10 اولترا

این گوشی شیائومی از قابلیت شارژ ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات برخوردار بوده و در این زمینه نیز خوش درخشیده است. طراحی بدنه‌ی این محصول نیز بسیار خاص و منحصربه‌فرد است و برای بسیاری از کاربران این طراحی بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. اما متاسفانه تولید این محصول بسیار کم بوده و از سوی دیگر در دسترس تمامی مشتریان جهان قرار نگرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *