تعمیرات اپل

مشکل آی سی تاچ در iPhone 6 Plus

blank

 اگر شما نیز یکی از دارندگان iPhone 6 Plus  هستید، به احتمال خیلی بالا با مشکلات تاچ گوشی دست به گریبان شده اید. گوشی های iPhone 6 Plus  با احتمال بالاتری به مشکلات مربوط به آی سی تاچ مبتلا می شوند.  مدتی که از خرید و استفاده گوشی های آیفون 6 پلاس گذشت، خطی خاکستری رنگ در قسمت بالای صفحه نمایش ظاهر می شود. اگر گوشی را به یک متخصص تعمیرات موبایل نشان دهید، احتمالا مشکل را از لایت گوشی می داند و اولین راه حل را برای حل مشکل، تعویض لایت گوشی تشخیص می دهد.

مشکل آی سی تاچ در آیفون های 6 پلاس که صفحه نمایش آیفون های قدیمی تر از این مدل را تحت تاثیر قرار می دهد و عمدتا باعث از کار افتادگی این گوشی ها می شود، ما را به یاد مشکلی می اندازد که آیفون ها 6 تولیدی در سال 2014 را نیز تحت تاثیر قرار داده بود.

متخصصان تعمیرات آیفون، به کرات شاهد ارجاع آیفونهای 6 پلاس به دلیل مشکلات مربوط به تاچ گوشی به مراکز تعمیرات موبایل بوده اند. کاربران iPhone 6 Plus ها ادعا می کنند که با کمی حرارت دادن به گوشی و یا فشار دادن قسمت بالای صفحه نمایش، مشکل به صورت موقت برطرف شده است.

مشکل آی سی تاچ در iPhone 6 Plus

جالب است بدانید که حدود 90 درصد از گوشی های آیفون 6 پلاس با مشکل آی سی تاچ،  پس از یکسال از بروز مشکل به صورت کامل غیرقابل استفاده می شوند. جالب تر آن است که قریب به اتفاق گوشی های آیفون که با مشکل آی سی تاچ مواجه می شوند، آیفون های 6 پلاس هستند. جا دارد که کمی به علت بروز این مشکل پرداخته و دلایل این مشکل را واکاوی کنیم.

آیا مشکل آی سی تاچ iPhone 6 Plus حین تولید این گوشی ها رخ داده است؟ آیا گوشی ها به همراه این عیب بزرگ به کاربران فروخته شده اند؟

یکی از کارشناسان تعمیرات سخت افزار موبایل ابراز داشته که اپل این مشکل را  با ایجاد تغییراتی روی لاجیک برد iPhone 6 به وجود آورده است. دلیل آن هم این است که اپل هنگام طراحی این گوشی ها به جای استفاده از یک شیلد فلزی همانند آن چه روی iPhone 5s استفاده کرده بود، از یک شیلد چسبان برای محافظت از لاجیک برد استفاده کرده است. زمانی که گوشی خم می شود، این شیلد چسبان نمی تواند به درستی از چیپ های قرار گرفته روی برد محافظت کند. این مساله مخصوصا روی iPhon 6 Plus نمود بیشتری یافته است و باعث ایجاد مشکل جدی در آی سی تاچ شده است. در واقع این مشکل را می توان یکی از عمده ترین ضعف های اپل در تولید و طراحی گوشی های هوشمندش دانست.  این مشکل سبب شده است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان آیفون های 6 پلاس راهی تعمیرگاه های گوشی های هوشمند شوند و برد گوشی های خود را به دست تعمیر بسپارند. نکته ی قابل توجه این است که گوشی های iPhone 6s , iPhone 6s Plus این باگ در طراحی را ندارند و بسیار کمتر از مدل های iPhone 6 Plus به مشکلات مربوط به آی سی تاچ گرفتار می شوند.

خوب حال که دلیل بروز مشکل آی سی تاچ در iPhone 6 Plus را دانستید، خوب است در مورد راه های پیشگیری از بروز مشکلات بر روی این قطعه موبایل نیز بدانید. برای آن که بتوانید جلوی بروز مشکل آی سی تاچ روی iPhone 6 Plus خود را بگیرید، لازم است توصیه های زیر را عملی کنید:

  • آیفون خود را حتما درون قابی قرار دهید که از گوشی در برابر ضربه محافظت نماید.
  • آیفون خود را به هیچ عنوان درون جیب شلوار خود قرار ندهید. هر گونه حواس پرتی شما که باعث شود روی آیفون خود بنشینید، می تواند منجر به مشکل در آی سی تاچ گوشی شده و آن را برای همیشه غیرقابل استفاده نماید.
  • با دست روی ال سی دی گوشی خود فشار نیاورید.
  • در کل با گوشی iPhone 6 Plus خود که بیش از یکسال است از آن استفاده می کنید، همچون کودکی بیمار رفتار کنید.

کوک موبایل نیز به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات ایفون، با حجم گسترده ای از مراجعات به منظور حل مشکل آی سی تاچ iPhone 6 Plus مواجه بوده است. کارشناسان ما با تعویض آی سی تاچ iPhone 6 Plus ها توانستند به صورت موقتی این مشکل را حل کنند اما پس از اندکی دریافتند که به دلیل مشکل در طراحی برد iPhone 6 Plus این مشکل را نمی توان به صورت قطعی حل کرد. در نتیجه اگر شما نیز iPhone 6 Plus دارید که تاچ آن لگ و تاخیر دارد و با مشکل تاچ مواجه شده است، باید بدانید که راه حل مشکل، تعویض آی سی تاچ نیست و پس از مدتی اندک که از تعویض آی سی تاچ گوشی گذشت، باز مشکل پدیدار خواهد شد؛ در نتیجه قویا به شما توصیه می کنیم که برای حل این مشکل، تعویض آی سی تاچ را برنگزینید.

مطالب مرتبط