تلفن هوشمند و تبلت

تشخیص سخت افزاری یا نرم افزاری بودن مشکل دوربین

blank

در این پست قصد داریم روش های تشخیص سخت افزاری یا نرم افزاری بودن مشکل دوربین را به شما عزیزان آموزش دهیم.

  • مشکل دوربین متوقف شد ( با ارور معروف Camera has Stopped) یا خطای دوربین

اکثر تعمیرکار ها برای این که تشخیص بدهند مشکل دوربین سخت افزاری است و یا نرم افزاری، دستگاه را فلش می کنند و این کار زمان زیادی از صاحب گوشی و تعمیر کار می گیرد. شما می توانید با راهکار زیر به راحتی متوجه سخت افزاری و یا نرم افزاری بودن مشکل بشوید :
برنامه camera_360 و یا برنامه های مشابهی را که هر دو دوربین در آن قابل رویت می باشد نصب کنید و بعد از نصب برنامه را اجرا کنید، اگر دوربین جلو و یا دوربین پشت بدون مشکل اجرا شدند مشکل نرم افزاری است ولی اگر با این برنامه هم مشکل همچنان پابرجا بود، مشکل سخت افزاری است.
که در اکثر مواقع ایراد از لنز و یا فلتی که لنز روی آن سوار می باشد، است.

blankنکته: یکی از مشکلات رایج در گوشی های آیفون عدم کارکرد دوربین می باشد که معمولا با تپ کردن روی گزینه ی دوربین صفحه سیاه باز می شود و با سوییچ کردن روی دوربین جلو می توانید تصویر را ببینید، لازم به ذکر است اگر دوربین پشت به همراه فلش گوشی هم زمان از کار بیفتد در اکثر مواقع ایراد سخت افزاری می باشد و درباره ی دوربین سلفی نیز اگر صفحه سیاه باز شود معمولا ایراد از فلت مربوطه می باشد که می توانید نحوه تعویض و تعمیر این قطعه از گوشی را در قسمت راهنمای تعمیرات در صفحه اول سایت مشاهده نمایید. همچنین برای تعمیر گوشی آیفون خود می توانید به کوک موبایل مراجعه نموده و از تخصص کارشناسان ما در زمینه تعمیرات تلفن همراه، بهره مند شوید.

مطالب مرتبط