ترفند آیپد, ترفند آیفون

نحوه قفل صفحه آیفون بدون استفاده از دکمه پاور

نحوه قفل صفحه آیفون در صورت آسیب دیدن دکمه های آن

در این مطلب قصد داریم تا در مورد نحوه قفل صفحه آیفون بدون استفاده از دکمه پاور آن صحبت کنیم. به هر دلیلی ممکن است یکی از دکمه های گوشی آیفون یا آیپد شما آسیب دیده باشد. در مدل های مختلف گوشی آیفون از دکمه هوم یا دکمه پاور در آیفون برای Lock Screen یا قفل صفحه استفاده می شود.

اما ممکن است یکی از این دکمه شکسته یا خراب شده باشد. راه دیگری که برای قفل صفحه آیفون بدون استفاده از دکمه های آن وجود دارد، استفاده از آیکون AssisitiveTouch است. با استفاده از این ویژگی می توانید از آپشن های متعددی برای کاربری آسان در گوشی آیفون خود بهره ببرید. هرچند ممکن است افرادی علاقه ای به استفاده از این دکمه نداشته باشند.

نحوه قفل صفحه آیفون بدون استفاده از دکمه پاور

با استفاده از آیکون هوم بر روی گوشی موبایل اپل یا آیپد می توان به برخی از حرکات فیزیکی که با دکمه ها قابل انجام هستند را در آیفون و آیپد فعال کرد. اغلب کاربران دیوایس های اپل با این آیکون به صورت بصری آشنا هستند اما اگر امکان تعمیر گوشی موبایل آیفون برای شما مقدور نبود می توانید با استفاده از این دکمه ها از ویژگی های آن بهره ببرید.

برای مثال می توانید قفل صفحه یا ری استارت کردن و دیگر فعالیت ها را با کمک آن انجام دهید.

مرحله اول: وارد بخش Setting در آیفون یا آیپد خود شوید

برای شروع وارد بخش Setting در گوشی آیفون یا آیپد خود شوید.

نحوه قفل صفحه آیفون بدون استفاده از دکمه پاور

وارد بخش Setting در آیفون یا آیپد خود شوید

مرحله دوم: بر روی گزینه Accessibility بزنید

در بخش تنظیمات بر روی گزینه Accessibility بزنید و بعد از آن گزینه Touch را انتخاب نمایید.

بر روی گزینه Accessibility بزنید

بر روی گزینه Accessibility در گوشی آیفون یا آیپد خود بزنید

مرحله سوم: گزینه AssistiveTouch را انتخاب کنید

در قسمت Touch گزینه AssistiveTouch را انتخاب نمایید.

گزینه AssistiveTouch را انتخاب کنید

گزینه AssistiveTouch را انتخاب کنید و بر روی آن بزنید

مرحله چهارم: دکمه گزینه AssistiveTouch را فعال کنید

در این مرحله باید دکمه کناری گزینه AssistiveTouch را فعال کنید و روی حالت روشن قرار دهید.

دکمه گزینه AssistiveTouch را فعال کنید

دکمه گزینه AssistiveTouch را فعال کنید

مرحله پنجم: گزینه AssistiveTouch بر روی صفحه نمایش داده می شود

در این مرحله گزینه AssistiveTouch را به شکل یک مربع خاکستری که دایره ای درون آن قرار دارد مشاهده می کنید. این ویژگی در گوشه صفحه ظاهر می شود.

گزینه AssistiveTouch بر روی صفحه نمایش داده می شود

گزینه AssistiveTouch بر روی صفحه نمایش داده می شود

به محض اینکه این گزینه را فعال کردید می توانید این گزینه را بر روی صفحه خود ببینید. هر چند ممکن است این گزینه به طور موقت از سر راه شما کنار برود تا بتوانید صفحه کامل را در اختیار داشته باشید. شما می توانید با حرکت انگشت خود این آیکون را بر روی صفحه جابجا کنید.

مرحله ششم: بر روی آیکون Device بزنید

برای خاموش کردن یا قفل صفحه بدون استفاده از دکمه گوشی آیفون یا آیپد بر روی آیکون فعال شده AssistiveTouch بزنید. در قسمت منوی این آیکون بر روی گزینه Device  بزنید.

بر روی آیکون Device بزنید

بر روی آیکون AssistiveTouch بر روی صفحه گوشی آیفون یا آیپد بزنید و سپس Device را انتخاب کنید

مرحله هفتم: بر روی آیکون Lock Screen بزنید

در این قسمت بر روی ویژگی و آیکون Lock Screen بزنید.

بر روی آیکون Lock Screen بزنید

بر روی آیکون Lock Screen بزنید

بعد از اینکه بر این آیکون ضربه زدید، صفحه گوشی شما تاریک می شود و قفل صفحه فعال می شود. ابزار AssistiveTouch ویژگی های خیلی خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین شما با استفاده از این آیکون می توانید گوشی آیفون یا تبلت اپل خود را ری استارت یا خاموش کنید. برای این کار بعد از اینکه بر روی آیکون AssistiveTouch زدید در قسمت more بر روی گزینه Restart بزنید. این گزینه برای ری استارت شدن و روشن شدن مجدد گوشی گزینه بسیار مناسبی می باشد.

باز کردن یا بیدار کردن آیفون و آیپد بدون استفاده از دکمه پاور

بعد از اینکه کوشی آیفون یا آپید خود را قفل کردید چند راه برای باز کردن قفل آن وجود دارد. اولین و ساده ترین را استفاده از دکمه هوم است (در مدل هایی که این دکمه را بر روی صفحه دارند).

با فعال کردن گزینه Tap To Wake در قسمت General در بخش تنظیمات اپل هم می توانید وقتی گوشی موبایل یا تبلت شما در حالت قفل است فقط با زدن بر روی صفحه آن را بیدار کنید.

همچنین اگر از قبل گزینه Raise to Wake را هم فعال کرده باشید فقط با بلند کردن و گرداندن گوشی می توان آن را روشن کرد. این تنظیمات هم در بخش General در قسمت Setting شما قرار دارد. راه ساده دیگر هم استفاه از برنامه Siri و صدا کردن این دستیار صوتی است که با گفتن Hey Siri فعال می شود.

اگر به دلایل دیگری نتوانستید گوشی را باز کنید می توانید آن را به شارژ بزنید و سپس یک نوتیفیکیشن دریافت می کنید. این نوتیفیکیشن این شانس را به شما می دهد که آیفون یا آیپد را از حالت قفل صفحه دربیاورید.

در هر صورت اگر برای تعمیر گوشی موبایل خود اقدام کردید پیش از آن می توانید با پشتیبانی اپل در contacting Apple Support و یا visiting an Apple Store ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *