ترفند آیپد, ترفند آیفون

نحوه تنظیم موزیک پلیر پیش فرض بر روی آیفون

نحوه تنظیم موزیک پلیر پیش فرض بر روی آیفون و آیپد

در این مقاله قصد داریم تا نحوه تنظیم موزیک پلیر پیش فرض بر روی آیفون را بررسی کنیم. در گوشی آیفون و آیپد اپ موزیک در هنگامی که شما می خواهید به یک موسیقی گوش کنید، به صورت پیش فرض موزیک اپ آیفون یا آیپد برای شما باز می شود. اما در iOS 14 و iPadOS 14 به بعد این امکان برای کاربران فراهم شد، تا اپ موزیک خود را انتخاب کنند. برای مثال می توانید از اسپاتیفای، یوتیوب موزیک و دیگر اپ ها استفاده کنید تا به موزیک ها گوش کنید. این در حالی است که در تنظیمات خود اپلیکیشن نمی توانید تنظیمات را تغییر دهید ولی با استفاده از سیری می توانید اپلیکیشن انتخاب شده را انتخاب کنید تا موزیک هایتان بر روی آن پلتفرم اجرا شود.

نحوه تنظیم موزیک پلیر پیش فرض بر روی آیفون: مراحل

زمانی که در گوشی موبال آیفون یا تبلت اپل خود می خواهید یک مرورگر را باز کنید، در ابتدا از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید این برنامه پیش فرض شما باشد و همیشه همین مرورگر برای شما باز شود یا خیر. حتی اگر بر روی یک لینک کلیک کنید این لینک در همان مرورگر باز می شود. اما در مورد اپلیکیشن های دیگر خصوصا برنامه های اجرای موزیک در آیفون و آیپد به طور معمول این اتفاق نمی افتد (جز در مواردی محدود). اما در عوض از iOS 14.5 و iPadOS 14.5 به بعد سیری از شما خواهد پرسید که کدام برنامه اجرای موزیک در گوشی تلفن همراه خود را می خواهید که برای شما موزیک را اجرا کند.

مرحله اول: سیری را بر روی گوشی آیفون یا آیپد باز کنید

مراحل اجرای این عملکرد با باز کردن سیری انجام می شود. در دیوایس های جدیدتر اپل با گفتن Hey Siri (در صورت روشن بودن این گزینه) یا با نگه داشتن دکمه پاور، دکمه بالابردن صدا یا دکمه پایین آوردن صدا این سیری را فعال کنید. (این مورد در مورد مدل هایی از آیفون و آیپد است که به فیس آی دی مجهز باشند)

سیری را بر روی گوشی آیفون یا آیپد باز کنید

سیری را بر روی گوشی آیفون یا آیپد باز کنید

اگر گوشی آیفون شما جز مدل های قدیمی تر بوده که فیس آیدی ندارند و از تاچ آی دی پشتیبانی می کنند، می توانید با نگه داشتن دکمه هوم سیری را فعال کنید.

مرحله دوم: مشاهده آیکون سیری بر روی صفحه

در این مرحله و بعد از ظاهر شدن سیری بر روی صفحه سیری منتظر شنیدن فرمان صوتی شما خواهد بود. از تبلت یا گوشی موبایل خود بخواهید یک آهنگ، یک خواننده، پادکست یا کتاب صوتی را پلی کند. برای مثال شما می توانید بگویید: Play Pill Collins (برای مثال می توانید نام هر خواننده ای را بگویید). یا نام یک پاکست را بگویید.

مشاهده آیکون سیری بر روی صفحه

مشاهده آیکون سیری بر روی صفحه

مرحله سوم: بر روی اپ موزیک مورد نظر خود بزنید

حالا گوشی آیفون یا آیپد شما از شما می پرسد که آهنگ، پادکست یا آرتیست مورد نظر را روی کدام اپ اجرا کند. شما می توانید در بین اپ های موزیکی که از پیش بر روی دیوایس خود نصب کرده بودید را انتخاب نمایید.

بر روی اپ موزیک مورد نظر خود بزنید

بر روی اپ موزیک مورد نظر خود بزنید

مرحله چهارم: بر روی گزینه Yes در پیام ظاهر شده بزنید

در برخی موارد سیری قبل از اجرای برنامه برای اینکه کنترل بهتری داشته باشد، از شما اجازه دسترسی به دیتای از گوشی موبایل شما را درخواست می کند. این اجازه به صورت یک پیام که بر روی صفحه ظاهر می شود نشان داده می شود. با زدن بر روی گزینه Yes بر روی پیام مورد نظر آن را تایید کنید.

بر روی گزینه Yes در پیام ظاهر شده بزنید

بر روی گزینه Yes در پیام ظاهر شده بزنید

مرحله پنجم: مشاهده ویجت اجرای موزیک بر روی صفحه آیفون یا آیپد

سیری حالا بر روی صفحه و به شکل یک ویجت فایل صوتی در حال پخش را نشان می دهد. شما می توانید از روی همین صفحه اجرای موزیک را کنترل کنید و حتی صدای آن را تنظیم کنید. اگر بر روی خارج از ویجت اجرا شده بر روی صفحه ضربه بزنید، ویجت مینیمایز می شود و دیگر روی صفحه آن را نمیبینید. در حالی که موزیک و فایل صوتی شما در حال پخش است شما می توانید فعالیت های دیگری را روی گوشی آیفون یا آیپد خود انجام دهید.

مشاهده ویجت اجرای موزیک بر روی صفحه آیفون یا آیپد

مشاهده ویجت اجرای موزیک بر روی صفحه آیفون یا آیپد

از حالا به بعد شما اگر از سیری درخواست کنید که یک فایل صوتی یا موزیک را بر روی گوشی آیفون یا آیپد شما اجرا کند، برنامه انتخابی شما باز خواهد شد. دیگر Music App اپل به صورت خودکار باز نمی شود. همانطور که گفته شد در هنگام نصب برنامه موزیک تنظیمات زیادی ندارد. بعضا سیری ممکن است از شما بخواهد از کدام برنامه پخش موزیک که بر روی گوشی یا آیپد خود نصب کرده اید استفاده کنید. همچنین می توانید این برنامه را به اختیار خودتان و هر زمان تمایل داشتید تغییر دهید.

در سایت کوک موبایل می توانید مطالب جالب و متنوعی را در خصوص دیوایس های اپل بیابید و با مطالعه آنها به کارکرد بهتری از گوشی آیفون یا آیپد خود برسید. تعمیرات گوشی موبایل و تعمیرات گوشی آیفون هم در مقالات دسته بندی شده ای در این وبسایت قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *