ترفند آیپد, ترفند آیفون

آموزش مخفی کردن ایمیل در آیفون و آیپد با iCloud+

آموزش مخفی کردن ایمیل در آیفون و آیپد با iCloud+

اگر نمی خواهید ادرس ایمیل تان به دست هر فرد یا شرکت تبلیغاتی بیفتد، و به نوعی هنگام ارسال ایمیل با آیفون خود ناشناس بمانید، می توانید آدرس ایمیل خود را مخفی کنید و یا با ساخت یک جیمیل جعلی و یا یکبار مصرف، خود را از شر شرکت های تبلیغاتی خلاص کنید.

در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از Hide My Email ویژگی جدید در iOS 15 را به شما آموزش دهیم. از این ترفند می توانید برای مخفی کردن ایمیل و یا ساخت ایمیل جعلی در آیفون و آیپد با iCloud+ استفاده کنید. با کوک موبایل همراه باشید.

با معرفی iOS 15، اپل برنامه‌های iCloud پولی خود را به «iCloud+» تغییر داد تا این واقعیت که کاربران اکنون به ویژگی‌های حریم خصوصی بیشتری مانند Private Relay و Hide My Email دسترسی دارند، را منعکس کند. این مقاله توضیح می دهد که Hide My Email چیست و چگونه از آن استفاده کنید.

نسخه ی نمایشی سافاری و Hide My Email

نحوه استفاده از Hide My Email

Hide My Email بر اساس ایده Sign in With Apple (که به شما امکان می‌دهد با استفاده از Apple ID خود برای ورود به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها، اکانت بسازید، بدون اینکه اطلاعات شخصی خود را بدهید) طراحی شده است.

با قابلیت Hide My Email نیز می توانید آدرس‌های ایمیل منحصر به فرد و یا تصادفی بسازید و از ارائه ایمیل و اطلاعات خصوصی خود به افراد و شرکت ها، بخصوص آنهایی که از شما برای تبلیغات خود استفاده می کنند، جلوگیری کنید. استفاده از یک آدرس ایمیل تصادفی یا یکبار مصرف به این معنی است که می توانید آدرس را در هر زمانی حذف کنید و مطمئن شوید که ایمیل های ناخواسته به صندوق ورودی شما نمی رسند.

نحوه ساخت آدرس ایمیل جعلی با Hide My Email در آیفون

شما با Hide My Email می توانید یک آدرس ایمیل جعلی جدید بسازید و از آن برای Safari و ورود به Mail استفاده کنید. این ویژگی به iOS 15 اضافه شده است. بنابراین، مطمئن شوید که دستگاه شما دارای iOS 15 یا بالاتر است. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه تنظیمات را در iPhone یا iPad خود را باز کنید.

2- روی نام Apple ID خود در بالای منوی تنظیمات اصلی ضربه بزنید.

3- روی iCloud ضربه بزنید.

روی iCloud ضربه بزنید

روی iCloud ضربه بزنید

4- روی گزینه Hide My Email ضربه بزنید.

5- روی Create new address (ایجاد آدرس جدید) ضربه بزنید.

روی Create new address (ایجاد آدرس جدید) ضربه بزنید

روی Create new address (ایجاد آدرس جدید) ضربه بزنید

6- روی Continue ضربه بزنید، سپس به آدرس خود یک لیبل یا شناسه بدهید. اگر دوست دارید می توانید در کادر پایین آن، یادداشت کوتاهی بگذارید.

روی Continue ضربه بزنید، سپس به آدرس خود یک لیبل یا شناسه بدهید.

روی Continue ضربه بزنید، سپس به آدرس خود یک لیبل یا شناسه بدهید.

7- روی Next ضربه بزنید، سپس گزینه Done را انتخاب کنید.

اکنون می توانید هنگام ارسال ایمیل در Mail یا زمانی که از شما خواسته می شود آدرس ایمیل خود را در وب سایتی در Safari وارد کنید، از آدرس ایمیل یکبار مصرف استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه عکس ها را از کامپیوتر مک یا ویندوز به آیفون انتقال دهیم

نحوه غیرفعال کردن آدرس ایمیل جعلی

اکنون اگر می خواهید ایمیل جعلی خود را به طور موقت مخفی کنید. اگر در حال حاضر نمی خواهید از ایمیل یکبار مصرف که توسط Hide My Email ساخته اید، استفاده کنید، می‌توانید آن را موقتاً غیرفعال کنید.

برای دی اکتیو کردن آدرس ایمیل جعلی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه تنظیمات (Settings) را در آیفون یا آیپد خود باز کنید.

2- در بالای منوی تنظیمات اصلی، روی نام Apple ID خود ضربه بزنید.

3- روی iCloud ضربه بزنید.

روی iCloud ضربه بزنید

روی iCloud ضربه بزنید

4- روی گزینه Hide My Email ضربه بزنید.

5- در لیست روی صفحه، روی آدرس ایمیلی که می‌خواهید غیرفعالش کنید ضربه بزنید.

6- روی عبارت Deactivate email address (غیرفعال کردن آدرس ایمیل) که به رنگ قرمز دیده می شود، ضربه بزنید.

7- مجددا روی گزینه Deactivate ضربه بزنید و اقدام خود را تایید کنید.

مجددا روی گزینه Deactivate ضربه بزنید و اقدام خود را تایید کنید

مجددا روی گزینه Deactivate ضربه بزنید و اقدام خود را تایید کنید

از این پس دیگر ایمیل های ارسال شده به آن آدرس ایمیل یکبار مصرف را دریافت نخواهید کرد. اگر می‌خواهید دوباره آن را فعال کنید، آدرس ایمیل جعلی را در بخش «Inactive addresses» در پایین لیست آدرس‌های فعال خود پیدا خواهید کرد. روی آدرس مورد نظر ضربه بزنید، سپس روی گزینه Reactivate Address ضربه بزنید تا دوباره فعال شود. همچنین می توانید با انتخاب Delete Address آن را برای همیشه حذف کنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل یکبار مصرف در آیفون

اگر می خواهید هر بار با یک آدرس به طرف مقابل خود ایمیل بزنید، می توانید یکی از ایمیل های جعلی که با Hide My Email ساخته اید را انتخاب و کار خود را با آن انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه تنظیمات را در آیفون یا آی پد خود باز کنید.

2- روی اپل آیدی خود در بالای منوی تنظیمات اصلی ضربه بزنید.

3- روی گزینه iCloud ضربه بزنید.

روی گزینه iCloud ضربه بزنید

روی گزینه iCloud ضربه بزنید

4- روی گزینه Hide My Email ضربه بزنید.

5- به پایین لیست آدرس اسکرول کنید و روی Forward to ضربه بزنید.

به پایین لیست آدرس اسکرول کنید و روی Forward to ضربه بزنید

به پایین لیست آدرس اسکرول کنید و روی Forward to ضربه بزنید

6- یکی از آدرس های ایمیل خود را انتخاب کنید، سپس روی Done ضربه بزنید.

نتیجه گیری

در این مقاله نحوه هاید کردن ایمیل اصلی در آیفون و آیپد آموزش داده شد. اگر نمی خواهید آدرس ایمیل تان دست هر شرکت و یا افراد غیر بیفتد، از ویژگی Hide My Email استفاده کنید و ایمیل جعلی بسازید. امیدوارم این ترفند برای شما لذت بخش بوده باشد. لطفا در بخش دیدگاه برای ما بنویسید که دوست دارید در مورد چه ترفندهایی از آیفون صحبت کنیم.

همچنین بخوانید: نحوه ارسال عکس و فیلم یکبار مصرف در واتس اپ

سوالات متداول مخفی کردن ایمیل در آیفون و آیپد (Hide My Email)

1- مخفی کردن ایمیل من (Hide My Email) در آیفون چیست؟

Hide My Email به شما امکان می‌دهد آدرس‌های ایمیل تصادفی و منحصربه‌فرد ایجاد کنید تا از آنها در برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و موارد دیگر استفاده کنید تا ایمیل شخصی شما خصوصی بماند. برای ورود به سیستم با Apple و iCloud+ ساخته شده است.

2-چگونه می توانم ایمیل اپل خود را مخفی کنم؟

به Settings > [your name] > iCloud > Hide My Email بروید، سپس یکی از کارهای زیر را انجام دهید: برای ساخت ایمیل جعلی، روی Create New Address ضربه بزنید، سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. برای غیر فعال کردن آدرس ایمیل مخفی، روی یک آدرس ضربه بزنید، سپس روی غیرفعال کردن آدرس ایمیل ضربه بزنید.

3- برای چه از Hide My Email استفاده می شود؟

Hide My Email همانطور که از نامش پیداست: به افراد اجازه می دهد تا با ساخت خودکار آدرس های ایمیل یونیک یا تصادفی، آدرس ایمیل اصلی خود را از شرکت ها و حتی از افراد دیگر مخفی کنند.

4- آیا مخفی کردن ایمیل من امن است؟

اگر قبلاً برای حساب iCloud حود پول هزینه کرده اید، Hide My Email یک ویژگی فوق العاده مفید برای امنیت و محافظت از اسپم و جلوگیری از ایمیل های تبلیغاتی است. اگر کاربر iCloud پولی نیستید، باید فضای ذخیره سازی iCloud خود را برای استفاده از Hide My Email ارتقا دهید.

5- آیا Hide My Email اپل رایگان است؟

اپل به شما امکان می دهد از ویژگی Hide My Email به صورت رایگان استفاده کنید. با این حال، اگر می‌خواهید از ویژگی های بیشتر آن (از جمله توانایی ایجاد آدرس‌های تصادفی و پنهان کردن آدرس ایمیل خود در هنگام ارسال ایمیل) استفاده کنید، باید به iCloud+ ارتقا دهید. خرید اشتراک از 0.99 دلار در ماه شروع می شود.

6- آیا می توانم با آدرس ایمیل جعلی، ایمیل ارسال کنم؟

بله با Hide My Email می توانید ایمیل ارسال کنید. هر بار فقط می توانید به یک مخاطب پیام ارسال کنید. روی قسمت From ضربه بزنید، دوباره روی آن ضربه بزنید، سپس روی Hide My Email ضربه بزنید. یک آدرس ایمیل جدید و منحصر به فرد در قسمت From ظاهر می شود.

7- آیا همه آیفون ها دارای ویژگی Hide My Email هستند؟

اگر شما یا فردی در گروه اشتراک‌گذاری خانواده شما اشتراک iCloud+ داشته باشد، می‌توانید در iPhone، iPad، iPod touch، و Mac و در iCloud.com به Hide My Email دسترسی داشته باشید.

8- آیا می توانید از Hide my email برای سرویس جیمیل استفاده کنید؟

بخش درباره من در حساب Google خود را باز کنید. در بخش «ایمیل»، آدرس ایمیل خود را اضافه، ویرایش یا حذف کنید. OK را انتخاب کنید. در زیر آدرس ایمیل خود، گزینه پنهان یا قابل مشاهده را برای نمایش ایمیل خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *