ترفند آیفون, ترفند آیپد

غیر فعال کردن دوربین در حالت قفل گوشی آیفون

نحوه غیر فعال کردن دوربین در حالت قفل گوشی آیفون یا آیپد

در این مقاله قصد داریم تا غیر فعال کردن دوربین در حالت قفل گوشی آیفون را بررسی کنیم. ممکن است شما بخواهید که وقتی گوشی شما در حالت قفل صفحه قرار دارد، امکان دسترسی به دوربین آن وجود نداشته باشد. در این حالت حتی آیکون دوربین هم بر روی قفل صفحه قرار نمی گیرد. در حالت کلی شما وقتی گوشی موبایل اپل یا آیپد شما در حالت Lock Screen قرار دارند، شما می توانید با کشیدن آیکون دوربین به آن دسترسی پیدا کنید و به عنوان یک میانبر از آن استفاده نمایید. ام ممکن است در مواقعی شما تخواهید میانبر دوربین بر روی حالت صفحه قفل شده شما قرار بگیرد.

غیر فعال کردن دوربین در حالت قفل گوشی آیفون

محدود کردن دسترسی به برنامه ها در گوشی آیفون و آیپد در حقیقت از طریق ویژگی Screen Time قابل انجام است. در مواقعی اگر آیفون یا آیپد شما در دسترس کودکان قرار دارد ممکن است بخواهید محدودیت هایی را در دسترسی به برخی برنامه ها پدید آورید. در این قسمت هم در مورد ایجاد محدودیت دسترسی به دوربین از طریق ویژگی اسکرین تایم در آیفون بحث خواهیم کرد. از این طریق شما می توانید دسترسی به برنامه ها را محدود نمایید بدون اینکه در کلیت عملکرد آن برنامه تغییری ایجاد شود. برای مثال دوربین را از حالت قفل صفحه بردارید اما وقتی قفل گوشی را باز می کنید می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. همانطور که گفته شد از طریق اسکرین تایم شما می توانید دسترسی به یک اپ خاص را محدود کنید و اپلیکیشن های دیگر هیچ تغییری نخواهند کرد و به همان صورت قبل عمل خواهند کرد.

مرحله اول: وارد قسمت تنظیمات در گوشی آیفون یا آیپد خود شوید

برای شروع این مراحل شما باید وارد قسمت Setting یا تنظیمات در گوشی موبایل یا تبلت اپل خود بشوید.

غیر فعال کردن دوربین در حالت قفل گوشی آیفون

وارد قسمت تنظیمات در گوشی آیفون یا آیپد خود شوید

مرحله دوم: وارد قسمت Screen Time شوید

در قسمت Setting بر روی گزینه Screen Time بزنید و وارد این قسمت شوید.

وارد قسمت Screen Time شوید

وارد قسمت Screen Time شوید

مرحله سوم: گزینه Screen Time را روی حالت On قرار دهید

اگر قبلا این گزینه روی حالت On بود که نیازی نیست مرحله بعدی را دنبال نمایید. اما اگر این قسمت روی حالت Off بود بر روی گزینه Turn on Screen Time بزنید. سپس گزینه Continue را انتخاب نمایید. بر اساس انتخاب و ترجیح شما یکی از گزینه های This is My iPhone و یا This is My Child’s iPhone را انتخاب نمایید. در صورت انتخاب هر یک از این موارد گزینه غیرفعال کردن دوربین به کار خواهد افتاد.

گزینه Screen Time را روی حالت On قرار دهید

گزینه Screen Time را روی حالت On قرار دهید

مرحله چهارم: بر روی گزینه Content & Privacy Restrictions بزنید

در قسمت تنظیمات اسکرین تایم به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Content & Privacy Restrictions برسید و بر روی آن بزنید.

بر روی گزینه Content & Privacy Restrictions بزنید

بر روی گزینه Content & Privacy Restrictions بزنید

مرحله پنجم: بر روی گزینه Allowed Apps بزنید

در قسمت Content & Privacy Restrictions گزینه Allowed Apps را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

بر روی گزینه Allowed Apps بزنید

بر روی گزینه Allowed Apps بزنید

مرحله ششم: اجازه دسترسی به دوربین را روی حالت Off قرار دهید

در این قسمت و در بین اپ های موجود هر کدام از آنها را که خواستید با کنار کشیدن برچسب، آنها را روی حالت Off قرار دهید. در اینجا ما می خواهیم اجازه دسترسی به دوربین را محدود کنیم. بنابراین برچسب دوربین را خاموش می کنیم.

اجازه دسترسی به دوربین را روی حالت Off قرار دهید

اجازه دسترسی به دوربین را روی حالت Off قرار دهید

مرحله هفتم: قرار دادن رمز عبور برای دسترسی به Screen Time

تا مرحله قبل شما به تنظیماتی که مدنظرتان بود، رسیدید. اگر می خواستید دسترسی افراد برای رسیدن به اسکرین تایم را نیز در گوشی خود محدود کنید، می توانید برای ورود به این بخش یک رمز عبور در نظر بگیرید. برای این کار دو بار به عقب برگردید تا به صفحه اصلی تنظیمات اسکرین تایم برسید. سپس بر روی گزینه Use Screen Time Passcode بزنید. سپس دستورالعمل هایی را که به شما داده می شود دنبال کنید تا رمز عبور برای برنامه شما فعال شود.

قرار دادن رمز عبور برای دسترسی به Screen Time

قرار دادن رمز عبور برای دسترسی به Screen Time

در صورتی که نیاز داشتید دوباره دسترسی به دوربین را بر روی گوشی خود فعال کنید از طریق این منو اقدام نمایید: ابتدا وارد بخش Setting شوید، سپس وارد بخش Screen Time شده و بر روی Content & Privacy Restrictions بزنید. سپس بر روی گزینه Allowed Apps زده و دکمه کنار دوربین را روی حالت سبز رنگ که به معنای فعال بودن آن است قرار دهید.به این صورت دوربین مجددا بر روی صفحه قابل دسترس می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *