ترفند آیپد, ترفند آیفون

نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون 13

برای ثبت تصویری از آنچه در صفحه نمایش آیفون 13 خود می بینید، آسان ترین کار گرفتن اسکرین شات است. در این بخش روش گرفتن اسکرین شات آیفون 13 را به شما آموزش خواهیم داد. این دستورالعمل برای آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس نیز یکسان است.

برای گرفتن اسکرین شات آیفون 13، دکمه افزایش صدا و دکمه کناری را به طور همزمان فشار دهید. یک تصویر کوچک در پایین صفحه ظاهر می شود. آیفون شما اسکرین شات را در عکس های شما ذخیره می کند.

چگونه در آیفون 13 اسکرین شات بگیریم؟

ساده ترین راه برای گرفتن اسکرین شات آیفون 13 استفاده از دو دکمه در دو طرف گوشی است. برای انجام این کار، دکمه افزایش صدا (در سمت چپ آیفون) و دکمه جانبی (سمت راست) را به طور همزمان فشار دهید.

ممکن است کمی مشکل باشد، اما اگر هر دو را دقیقاً همزمان بزنید، یک افکت صدای شاتر را می شنوید (مگر اینکه صدای شما قطع شده باشد). یک تصویر کوچک از تصویری که به تازگی گرفته اید در گوشه سمت چپ پایین صفحه ظاهر می شود.

یک تصویر کوچک از تصویری که به تازگی گرفته اید در گوشه سمت چپ پایین صفحه ظاهر می شود

یک تصویر کوچک از تصویری که به تازگی گرفته اید در گوشه سمت چپ پایین صفحه ظاهر می شود

اگر تصویر کوچک گوشه را نادیده بگیرید، پس از یک لحظه ناپدید می شود. یا می توانید آن را به سمت چپ بکشید تا از شر آن خلاص شوید.

هنگامی که تصویر کوچک ناپدید می شود، آیفون 13 شما به طور خودکار تصویر را در برنامه Photos ذخیره می کند. از دسامبر 2021، هیچ راهی برای غیرفعال کردن پیش‌نمایش تصویر کوچک وجود ندارد، اما ممکن است در نسخه بعدی iOS تغییر کند.

چگونه اسکرین شات آیفون 13 را بلافاصله ویرایش کنیم؟

تصویر کوچکی که بعد از گرفتن اسکرین شات آیفون 13 در گوشه صفحه نمایش داده می شود را به خاطر دارید؟ اگر روی آن ضربه بزنید، حالت ویرایش خاصی را مشاهده خواهید کرد که می توانید قبل از ذخیره کردن، تصویر را برش دهید، بچرخانید یا حاشیه نویسی کنید.

حالت ویرایش تصویر آیفون

حالت ویرایش تصویر آیفون

اگر در این مرحله دوست ندارید، می توانید اسکرین شات را حذف کنید: فقط روی نماد سطل زباله در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. وقتی در حالت ویرایش تمام شد، روی «انجام شد» در گوشه صفحه ضربه بزنید، سپس «ذخیره در عکس‌ها» را انتخاب کنید. اسکرین شات ویرایش شده شما در برنامه Photos ذخیره خواهد شد.

گرفتن اسکرین شات آیفون 13 بدون دکمه عکس

اگر با فشار دادن همزمان هر دو دکمه برای گرفتن اسکرین شات آیفون 13 مشکل دارید (یا یکی از دکمه های شما خراب است)، چند راه برای گرفتن اسکرین شات بدون نیاز به هیچ دکمه ای وجود دارد.

روش اول این است که به لطف قابلیتی به نام «Back Tap» روی درب پشت گوشی خود ضربه بزنید. برای تنظیم آن، تنظیمات را باز کنید و به Accessibility > Touch > Back Tap بروید. “Screenshot” را به گزینه دو یا سه ضربه زدن اختصاص دهید و می توانید برای گرفتن اسکرین شات روی پشت آیفون خود ضربه بزنید.

در تنظیمات Back Tap، "image" را در iPhone انتخاب کنید

در تنظیمات Back Tap، “image” را در iPhone انتخاب کنید

ویژگی AssistiveTouch همچنین به شما امکان می دهد بدون انجام ترکیب دو دکمه، یک اسکرین شات بگیرید. برای تنظیم آن، برنامه تنظیمات را باز کنید و به Accessibility > Touch > AssistiveTouch بروید.

هنگامی که به آنجا رسیدید، «Screenshot» را به یک اقدام سفارشی اختصاص دهید. یا می توانید مستقیماً از منوی AssistiveTouch با باز کردن منو و ضربه زدن روی Device، More و سپس Screenshot از صفحه نمایش عکس بگیرید.

اسکرین شات ها در آیفون 13 کجا ذخیره می شوند؟

در آیفون 13، تمام اسکرین شات‌هایی که می‌گیرید به‌طور خودکار به‌عنوان فایل‌های PNG در آلبوم عکس‌های شما ذخیره می‌شوند که با باز کردن برنامه Photos می‌توانید آن‌ها را ببینید. پس از رسیدن به آنجا، می‌توانید با رفتن به آلبوم > عکس‌های صفحه، لیست بندانگشتی (thumbnail list) از تمام اسکرین‌شات‌های خود را مشاهده کنید.

تصاویر آیفون در Photos > Album > images هستند

تصاویر آیفون در Photos > Album > images هستند

برای مشاهده اسکرین شات در Photos، روی تصویر کوچک آن ضربه بزنید تا در صفحه نمایش شما بزرگتر نشان داده شود. پس از آن، می توانید آن را ویرایش کنید (برش، چرخش، اضافه کردن فیلترها و موارد دیگر) یا با استفاده از نوار ابزار روی صفحه به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای حذف تصویری که نمی‌خواهید، آن را انتخاب کنید، سپس روی نماد حذف‌شده ضربه بزنید.

مراحل گرفتن اسکرین شات از صفحه کامل وبسایت در آیپد و آیفون

در ادامه قصد داریم تا نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه یک وبسایت در گوشی آیفون و آیپد را بررسی می کنیم. در مرورگر سافاری در گوشی موبایل اپل و آیپد خود می توانید از اطلاعاتی که در کل صفحه ای که در حال مطالعه آن هستید تهیه  کرده و آن را به صورت فایل پی دی اف ذخیره نمایید. این ویژگی است که در iOS 13 به بعد و در آیپد هایی با iPadOS 13 به بعد قابلیت اجرا دارد. در هنگام گرفتن اسکرین شات از یک صفحه وب ممکن است مجبور باشید از یک مطلب دنباله دار چندین اسکرین شات جداگانه بگیرید. اما با این روش می توانید از یک صفحه کامل یک فایل ذخیره کنید که تمام اطلاعات صفحه به صورت کامل در آن وجود داشته باشد.

امروزه اغلب افراد با استفاده از گوشی موبایل خود کارهایی مانند سرچ کردن یک مطلب یا دنبال کردن یک وبسایت را انجام می دهند. اما در نسخه موبایلی و تبلتی وبسایت ها ممکن است اطلاعات در برخی موارد به دلیل کوچک تر بودن نمایشگر نسبت به کامپیوتر و لپ تاپ، در بخش های کوچک تری نمایش داده شود. در تبلت اپل و گوشی آیفون و با استفاده از مرورگر Safari می توانید تمام مطالب یک صفحه را به صورت کامل اسکرین شات گرفته و ذخیره نمایید. این مرورگر یکی از پرکاربردترین مرورگر ها در سیستم عامل iOS است که ویژگی های خوبی را شامل می شود. توجه داشته باشید این ویژگی هنوز برای مرورگر کروم بر روی گوشی آیفون و آیپد راه اندازی نشده است اما ممکن است به زودی بتوان در کروم هم از این روش استفاده کرد.

مرحله اول: مرورگر سافاری را بر روی آیفون یا آیپد باز کنید

در ابتدا وارد مرورگر سافاری در گوشی آیفون یا آیپد خود شوید. صفحه وبسایتی را که می خواهید از آن اسکرین شات کامل از تمام صفحه بگیرید را، باز کنید.

مرورگر سافاری را بر روی آیفون یا آیپد باز کنید

مرورگر سافاری را بر روی آیفون یا آیپد باز کنید

مرحله دوم: از قسمت مورد نظر اسکرین شات بگیرید

هر زمان که آماده بودید از صفحه مورد نظر اسکرین شات بگیرید. نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون بستگی به مدل گوشی شما دارد. در زیر نحوه گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون را با مدل های مختلف مرور می کنیم:

  • گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون بدون دکمه هوم: با نگه داشتن دکمه کناری و دکمه بالا بردن صدا به طور همزمان می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید
  • گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون با دکمه هوم و دکمه کناری: با فشار دادن و نگه داشتن دکمه هوم و دکمه های کناری به طور همزمان می توانید از صفحه گوشی آیفون اسکرین شات بگیرید.
  • گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون با دکمه هوم و دکمه بالا: با فشار دادن و نگه داشتن دکمه هوم و دکمه بالایی به طور همزمان می توانید از صفحه گوشی آیفون اسکرین شات بگیرید.
  • گرفتن اسکرین شات در آیپد بدون دکمه هوم: با نگه داشتن دکمه کناری و دکمه بالا بردن صدا به طور همزمان می توانید از صفحه آیپد اسکرین شات بگیرید.
  • گرفتن اسکرین شات در آیپد با دکمه هوم: با فشار دادن و نگه داشتن همزمان دکمه هوم و دکمه بالای آیپد به صورت همزمان می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید.
گرفتن اسکرین شات آیفون 13

از قسمت مورد نظر اسکرین شات بگیرید

مرحله سوم: بر روی عکس کوچک اسکرین شات در گوشه صفحه بزنید

بعد از گزفتن اسکرین شات، شما یک تصویر کوچک از اسکرین شات گرفته شده را در گوشه پایین صفحه خود می بینید. بر روی آن ضربه بزنید.

بر روی عکس کوچک اسکرین شات در گوشه صفحه بزنید

بر روی عکس کوچک اسکرین شات در گوشه صفحه بزنید

مرحله چهارم: بر روی گزینه Full Page بزنید

بعد از اینکه بر روی تصویر کوچک اسکرین شات زدید، وارد قسمت ویرایش اسکرین شات خواهید شد. مطابق تصویر زیر بر روی گزینه Full Page که در تولبار و در بالای صفحه شما قرار دارد ضربه بزنید. در این قسمت شما یک پیش نمایش یا Preview از صفحه وبسایت به صورت کامل در کنار نمایشگر خود خواهید دید. شما می توانید بر روی صفحه اسکرول کنید تا تمام صفحه را بگیرید.

بر روی گزینه Full Page بزنید

بر روی گزینه Full Page بزنید

مرحله پنجم: بر روی گزینه Done بزنید

اگر تصویر گرفته شده مورد تایید شما نبود با زدن بر روی آیکون سطل زباله در گوشه بالای سمت راست تصویر می توانید آن را حذف نمایید. اگر تصویر مورد تایید شما بود باید بر روی گزینه Done بزنید تا در مرحله بعدی آن را به صورت فایل PDF ذخیره نمایید.

بر روی گزینه Done بزنید

بر روی گزینه Done بزنید

مرحله ششم: بر روی گزینه Save PDF بزنید

یک پیام بر روی صفحه برای شما نمایش داده می شود که می توانید بر روی گزینه Save PDF to Files بزنید تا فایل به صورت پی دی اف بر روی گوشی موبایل اپل یا آیپد شما ذخیره شود.

بر روی گزینه Save PDF بزنید

بر روی گزینه Save PDF بزنید

مرحله هفتم: مکان مورد نظر برای ذخیره فایل در آیفون یا آیپد خود را انتخاب نمایید

در این مرحله جایی را که می خواهید فایل را در آن ذخیره کنید را انتخاب نمایید. این فایل تصویر تمام صفحه را برای شما نمایش می دهد. حالا بر روی گزینه Save کلیک کنید.

مکان مورد نظر برای ذخیره فایل در آیفون یا آیپد خود را انتخاب نمایید

مکان مورد نظر برای ذخیره فایل در آیفون یا آیپد خود را انتخاب نمایید

حالا می توانید برای مطالعه صفحه ذخیره شده ابتدا به قسمت Open the Files app بروید و سپس به مسیری که فایل پی دی اف خود را ذخیره کرده بودید رفته و با زدن بر روی فایل مورد نظر آن را باز کرده و بخوانید.

این مراحل را می توانید برای وبسایت های دیگری نیز از طریق سافاری تکرار کنید تا اسکرین شات کاملی از صفحه یک وبسایت را برای خودتان ذخیره نمایید. جالب است که بدانید این تکنیک گرفتن و ذخیره اسکرین شات در صفحات اپل یا Apples’s Page و قسمت نوت های اپل هم کاربرد دارد. البته ممکن است کمی در جزئیات با سافاری تفاوت داشته باشد. نکته این است که ممکن است این روش در قسمت های دیگری هم کاربرد داشته باشد بنابراین می توانید آن را در قسمت های مختلف تبلت یا گوشی موبایل اپل خود امتحان کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *