ترفند, ترفند آیپد, ترفند آیفون

نحوه اتصال گیم پد ایکس باکس به گوشی آیفون و آیپد

در این مقاله قصد داریم تا نحوه جفت کردن کنترلر وایرلس ایکس باکس با گوشی آیفون و آیپد را بررسی کنیم. کنسول های بازی جذابیت های زیادی برای گیمرها و افراد عادی دارند اما گاهی می توان جذابیت بازی با آنها را بیشتر کرد. با استفاده از گوشی آیفون و آیپد خود می توانید آنها را به کنترلر ایکس باکس سری ایکس و سری اس Pair کرد و از آنها به عنوان کنترلر وایرلس استفاده کرد. کنترلر یا دسته بی سیم Xbox با تعداد زیادی از بازی های آیفون و آیپد قابلیت بازی خوبی دارد. خصوصا با یک سری از بازی ها در Apple Arcade که پلتفرم جذاب بازی های اپل است. حتی در موارد زیادی نیازی نیست شما طرز کار خاصی را با استفاده از آیفون و آیپد به عنوان کنترلر یاد بگیرید. چرا که خود گوشی دستورالعمل های دقیق استفاده از دکمه های کنترلر بی سیم ایکس باکس را به شما نشان خواهد داد.

مراحل Pair کردن کنترلر ایکس باکس با گوشی آیفون و آیپد

با خرید گوشی آیفون و آیپد می توانید از تعداد زیادی بازی بر روی سخت افزار خوب این دیوایس ها بهره ببرید. اما همزمان می توانید از بازی با کنسول بازی هم لذت بیشتری ببرید. چرا که می توانید با جفت کردن گوشی موبایل و تبلت اپل هم آنها را به عنوان کنترلر ایکس باکس خود بهره ببرید. اولین گام برای این کار جفت کردن این دو دستگاه به یکدیگر است. گام اول از طریق گوشی آیفون یا آیپد شما صورت می گیرد.

مرحله اول: وارد بخش Setting آیفون و آیپد شوید و بلوتوث را فعال کنید

برای شروع کار باید مطمئن شوید که بلوتوث در گوشی موبایل یا تبلت اپل شما روشن است. پس وارد بخش تنظیمات شوید و بلوتوث را فعال کنید.

وارد بخش Setting آیفون و آیپد شوید

وارد بخش Setting آیفون و آیپد شوید و بلوتوث را فعال کنید

مرحله دوم: دکمه پاور دسته ایکس باکس را روشن کنید

با نگه داشتن دکمه پاور بر روی دسته ایکس باکس مطمئن شوید که دسته روشن است و در حالت Power On قرار دارد. وقتی چراغ دکمه پاور روشن شد به این معنی است که کنترلر روشن است.

دکمه پاور دسته ایکس باکس را روشن کنید

دکمه پاور دسته ایکس باکس را روشن کنید

مرحله سوم: دکمه Pair کردن را بزنید و نگه دارید

در این مرحله دکمه جفت شدن در Xbox را که در قسمت عقبی دسته قرار دارد بزنید و آن را نگه دارید. این دکمه همانطور که در شکل زیر می بینید نزدیک درگاه ورودی USB-C در عقب کنترلر قرار دارد. تا زمانی که Pairing Mode فعال شود آن را نگه دارید. در این حالت لوگوی ایکس باکس شروع به چشمک زدن می کند.

دکمه Pair کردن را بزنید و نگه دارید

دکمه Pair کردن را بزنید و نگه دارید

مرحله چهارم: بر روی گزینه Other Device در آیفون یا آیپد بزنید

در این مرحله مجددا به بخش تنظیمات و بلوتوث گوشی آیفون یا آیپد برگردید. در بخش Bluetooth و در پایین گزینه Other Device بر روی گزینه Xbox Wireless Controller بزنید.

بر روی گزینه Other Device در آیفون یا آیپد بزنید

بر روی گزینه Other Device در آیفون یا آیپد بزنید

ممکن است در این مرحله هیچ اتفاقی نیوفتد و دو دیوایس با هم جفت نشوند. در صورت بروز این مشکل یک بار بلوتوث گوشی موبایل یا تبلت خود را خاموش کنید و مجددا روشن کنید. سپس بر روی گزینه Xbox Wireless Controller در قسمت دیوایس های دیگر بزنید.

مرحله پنجم: مشاهده پیام Bluetooth Pairing Request و تایید آن

در این مرحله شما پیام Bluetooth Pairing Request را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن بزنید سپس بر روی Pair بزنید. حالا کنترلر شما با گوشی آیفون و یا آیپد شما جفت شده است.

مشاهده پیام Bluetooth Pairing Request و تایید آن

مشاهده پیام Bluetooth Pairing Request و تایید آن

حالا شما می توانید با استفاده از اتصال گوشی آیفون به کنترلر ایکس باکس بازی را آغاز کنید.

گام بعدی بعد از جفت شدن کنترلر با گوشی موبایل اپل یا آیپد، شروع به بازی کردن است. یک لیست کامل و پشتیبان برای بازی هایی که می توانید از طریق آیپد و آیفون با ایکس باکس اجام دهید وجود دارد. شما می توانید در آدرس controller.wtf/mfi-games این لیست را پیدا کنید. همچنین بازی های بیشتری را که می توانید با ایکس باکس از آنها لذت ببرید هم در این قسمت قرار دارند. اگر شما یک حساب کاربری Apple Arcade داشته باشید می توانید تمام بازی هایی را که از این طریق می توانید انجام دهید را هم در وبسایت اپل و در اپ استور مشاهده کنید. برای استفاده از بخش پشتیبانی کنترلر می توانید مطابق شکل زیر، بر روی گزینه Get در قسمت بازی مورد نظر بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *