ترفند, ترفند آیفون

نحوه باز کردن دوربین گوشی آیفون در حالت قفل صفحه

نحوه باز کردن دوبین گوشی آیفون در حالت قفل صفحه

در این مطلب نحوه باز کردن دوبین گوشی آیفون در حالت قفل صفحه را بررسی خواهیم کرد. وقتی گوشی موبایل آیفون شما در حالت قفل قرار دارد، به صورت پیش فرض دو دسترسی به گوشی شما از حالت قفل صفحه وجود دارد. یکی از این دسترسی ها به دوربین است که از روی صفحه امکان پذیر است. شما می توانید تنها با کشیدن آیکون دوربین و بدون باز کردن قفل صفحه به دوربین گوشی خود برای گرفتن عکس یا فیلمبرداری دسترسی پیدا کنید.

زمانی که گوشی شما در حالت Lock Screen یا قفل صفحه قرار دارد شما می توانید فقط به خود دوربین دسترسی داشته باشید. در این حالت کسی نمی تواند به عکس های موجود در گوشی موبایل آیفون شما دسترسی داشته باشد و آنها را ببیند. اما هر عکسی که بعد از باز کردن دوربین گوشی گرفته شده یا فیلمی که در همان زمان گرفته شده قابل مشاهده است. مگر اینکه شما دوباره صفحه را قفل کنید که در آن حالت دیگر عکس ها و فیلم های اخیرا گرفته شده هم دیده نمی شوند. ضمن اینکه در مورد نحوه غیرفعال کردن دوربین در حالت قفل گوشی آیفون یا آیپد هم قبلا در سایت کوک موبایل بررسی شده است.

گرفتن عکس یا ضبط ویدئو با دوربین آیفون در حالت Lock Screen

اگر شما اخیرا اقدام به خرید گوشی آیفون کرده اید از مدل های بدون دکمه هوم استفاده می کنید. با لمس هر قسمت از صفحه می توانید باعث روشن شدن صفحه گوشی موبایل خود شوید. با کشیدن انگشت خود از سمت چپ به راست از گوشه نمایشگر آیفون، برنامه دوربین برای شما نشان داده می شود.

صفحه گوشی آیفون را روشن کنید

صفحه گوشی آیفون را روشن کنید

وقتی از این قسمت به دوربین در گوشی موبایل خود دسترسی پیدا می کنید، می توانید عکس بگیرید و یا ویدئو ضبط کنید. این موارد به صورت خودکار در گوشی آیفون شما ذخیره خواهند شد. شما همچنین با استفاده از دکمه های بالا و پایین کردن صدا می توانید صفحه را به میزان دلخواه کادر بندی نمایید.

گرفتن عکس یا ضبط ویدئو با دوربین آیفون در حالت Lock Screen

گرفتن عکس یا ضبط ویدئو با دوربین آیفون در حالت Lock Screen

برای خارج شدن از دوربین در حالت قفل صفحه می توانید بر روی دکمه بالایی گوشی موبایل خود (اگر دکمه هوم دارد) بزنید و یا در گوشی هایی که دکمه هوم ندارند با زدن بر روی دکمه های کناری صفحه را ببندید و از دوربین خارج شوید. نگران نباشید چون همه عکس ها و فیلم هایی که گرفته بودید ذخیره خواهند شد.

استفاده از دوربین در حالت قفل صفحه در گوشی های آیفون مجهز به فیس آی دی

اگر گوشی موبایل اپل شما، بدون دکمه هوم است و از مدل هایی است که مجهز به فیس آیدی برای شناسایی هستند، شما آیکون کوچک دوربین را در پایین صفحه مشاهده می کنید. شما می توانید بدون استفاده از فیس آیدی و با نگه داشتن این آیکون یا با قرار دادن انگشت خود روی آیکون دوربین، این اپ را بر روی موبایل اپل خود باز کنید. وقتی انگشت شما در جای درست قرار بگیرد دوربین باز می شود. وقتی کار شما با دوربین تمام شد با فشار دادن دکمه های Side Button می توانید از این اپ خارج شوید و مطمئن باشید که عکس های شما به صورت اتوماتیک ذخیره شده اند.

استفاده از دوربین در حالت قفل صفحه در گوشی های آیفون مجهز به فیس آی دی

استفاده از دوربین در حالت قفل صفحه در گوشی های آیفون مجهز به فیس آی دی

گوشی آیفون میانبرهای زیادی برای کاربر در نظر گرفته است که شما می توانید آنها را با توجه به نیاز خود فعال یا غیر فعال نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *