ترفند کامپیوتر

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

blank

اندروید یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایل در جهان است که میلیاردها کاربر را به خود جذب کرده است. این سیستم‌عامل دارای امکانات و قابلیت‌های فراوانی است که به شما اجازه می‌دهد تا از برنامه‌ها و بازی‌های متنوع و جذاب استفاده کنید. اما گاهی اوقات، شما ممکن است بخواهید تجربه‌ی اندروید را روی کامپیوتر خود نیز داشته باشید. شاید شما یک توسعه‌دهنده اندروید باشید و به یک محیط آزمایش برای برنامه‌های خود نیاز دارید. شاید شما یک علاقه‌مند به بازی باشید و بخواهید بازی‌های اندرویدی را با صفحه‌ی بزرگتر و کنترلر بهتر لذت ببرید. شاید شما یک کاربر عادی باشید و فقط دوست داشته باشید اندروید را روی ویندوز ۱۰ خود نصب و اجرا کنید. این یعنی تبدیل ویندوز به اندروید که در اینجا بررسی خواهیم کرد.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

برای این منظور، شما به یک نرم‌افزار شبیه‌ساز اندروید برای ویندوز ۱۰ نیاز دارید. شبیه‌ساز اندروید یک برنامه است که به شما امکان می‌دهد تا یک محیط اندرویدی را روی ویندوز ۱۰ خود نصب و اجرا کنید. با این کار، می‌توانید به فروشگاه گوگل پلی دسترسی داشته باشید و برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و نصب کنید.

برای خرید جدیدترین گوشی اندروید و انواع گوشی های شیائومی با قیمت بسیار مناسب به فروشگاه سایت کوک موبایل مراجعه کنید.

اما همه شبیه‌سازهای اندروید یکسان نیستند. بعضی از آن‌ها دارای سرعت، پایداری، قابلیت پشتیبانی، تنظیمات، و قابليت های بيشتري هستند. بعضي از آن ها هم مناسب تر برای توسعه دهندگان، بازيكنان، يا كاربران عادي هستند. پس چگونه مي توانيم بهترين شبيه ساز اندرويدي را برای ويندوز ۱۰ پيدا كنيم؟

در این مقاله، ما به شما نشان می‌دهیم که چطور معيار های مناسب برای انتخاب يك شبيه ساز اندرويدي را در نظر بگيريد. همچنین، ما به شما 8 تا از بهترین شبيه ساز های اندرويدي برای ويندوز ۱۰ را معرفي كرده و نقاط قوت و ضعف هر كدام را بررسي مي كنيم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: تنظیمات VPN روی گوشی اندروید

شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 و قبل تر 

اگر می‌خواهید برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی کامپیوتر ویندوز ۱۰ خود اجرا کنید، می‌توانید از یک نرم‌افزار شبیه‌ساز اندروید استفاده کنید. شبیه‌ساز اندروید یک برنامه است که به شما امکان می‌دهد تا یک محیط اندرویدی را روی ویندوز ۱۰ خود نصب و اجرا کنید. با این کار، می‌توانید به فروشگاه گوگل پلی دسترسی داشته باشید و برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و نصب کنید.

برای اجرای اندروید در ویندوز و دانلود شبیه‌ساز اندروید برای ویندوز ۱۰، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید. این لینک‌ها به شما معرفی چند تا از بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای ویندوز ۱۰ می‌کنند. هر کدام از این شبیه‌سازها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود هستند. برای انتخاب بهترین شبیه‌ساز برای نیاز خود، می‌توانید نقد و بررسی هر کدام را مطالعه کنید.

بهترین شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر کدام است

به برنامه هایی که امکان نصب سیستم عامل اندروید روی کامپیوتر را فراهم می‌آورند، شبیه ساز اندروید گفته می‌شود. امروزه با افزایش محبوبیت اندروید، محبوبیت شبیه سازهای این سیستم عامل نیز در میان کاربران رشد چشمگیری داشته است. با نصب شبیه ساز اندروید در کامپیوتر می‌توان به برنامه ها و بازی های اندرویدی روی صفحه نمایش بزرگ‌تر به همراه موس و کیبورد دسترسی داشت. خوشبختانه برنامه های شبیه ساز اندروید متعددی برای کامپیوترها ارائه شه که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید: چگونه از حالت fastboot شیائومی خارج شویم؟

شبیه ساز Nox App player

شبیه ساز Nox App player برای آن دسته از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های اندرویدی بسیار کاربردی خواهد بود. این شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندرویدی هم مناسب بوده با این وجود یکی از بهترین شبیه سازها برای اجرای بازی‌های موبایل روی کامپیوتر نظیر PUBG و Justice League محسوب می‌شود. شبیه ساز Nox App player به صوت کاملا رایگان قابل دانلود و استفاده است و شامل هیچ گونه تبلیغات درون برنامه‌ای نمی‌شود.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

این شبیه ساز امکان استفاده از موس، کیبورد و گیم پد را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید جهت دریافت نتایج بهتر هنگام اجرای بازی، میزان مصرف رم و پردازنده را در قسمت تنظیمات مشخص کنید. امکان روت دستگاه اندرویدی در کمترین زمان ممکن از دیگر قابلیت‌های ارائه شده توسط این شبیه ساز به شمار می‌رود. در حال حاضر شبیه ساز Nox App player مبتنی بر اندروید 4.4.2 (کیت کت) است. از معایب این شبیه ساز می‌توان به قرار دادن بار زیاد روی سیستم و عدم امکان اجرای همزمان چندین برنامه اشاره کرد.

دانلود شبیه ساز Nox App player

شبیه ساز بلواستکس (BlueStacks)

به طور قطع شبیه ساز BlueStacks (بلواستکس) یکی از بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7 محسوب می‌شود. این شبیه ساز در میان کاربران اندروید از محبوبیت بسیاری بالایی برخوردار است. نصب این شبیه ساز بسیار آسان بوده و از آن می‌توان جهت اجرای بازی‌های اندروید روی کامپیوتر استفاده نمو.. علاوه بر امکان دانلود اپلیکیشن‌ها از پلی استور، شما می‌توانید اپلیکیشن های بهینه سازی شده برای شبیه ساز بلواستکس (BlueStacks) را مستقیما از طریق اپ استور این شبیه ساز دانلود کنید.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

از معایب شبیه ساز BlueStacks (بلواستکس) می‌توان به وجود تبلیغات درون برنامه‌ای اشاره کرد. در حال حاضر شبیه ساز بلواستکس (BlueStacks) مبتنی بر اندروید نوقا است و علاوه بر ارائه نسخه رایگان این برنامه شامل نسخه پریمیوم هم می‌شود.

دانلود شبیه ساز BlueStacks (بلواستکس)

شبیه ساز MeMu

شبیه ساز MeMu در مقایسه با سایر شبه سازها جدیدتر بوده و در سال 2015 ارائه شده است. این شبیه ساز نیز همانند شبیه سازهای ذکر شده در فوق، بر روی اجرای بازی‌ها تمرکز دارد. همچنین سرعت اجرای آن مشابه با شبیه سازهای BlueStacks و Nox App player است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبیه ساز MeMu مربوط به پشتیبانی از تراشه‌های AMD و Nvidia می‌شود. همچنین این شبیه ساز از ورژن‌های مختلف اندروید نظیر Jelly Bean، Kit Kat و Lollipop پشتیبانی می‌کند.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

با وجود اینکه شبیه ساز MeMu روی اجرای بازی‌های اندرویدی تمرکز دارد، از عملکرد گرافیکی نسبتا ضعیفی برخوردار است. این شبیه ساز در حال حاضر مبتنی بر اندروید Lollipop بوده و جهت اجرای بازی‌های نظیر Ingress یا Pokémon Go روی کامپیوتر گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

دانلود شبیه ساز MeMu:

شبیه ساز Ko Player

شبیه ساز Ko Player از دیگر بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7 محسوب می‌شود. این شبیه ساز در تلاش است تا تجربه اجرای بازی‌ بدون وقفه و یا به اصطلاح بدون لگ را برای کاربران خود فراهم کند. شبیه ساز مذکور به صورت رایگان قابل استفاده است. با این وجود شامل تبلیغات درون برنامه‌ای هم می‌شود. نصب شبیه ساز Ko Player بسیار آسان بوده و از کیبورد و گیم پد هم پشتیبانی می‌کند. از معایب شبیه ساز Ko Player می‌توان به هنگ کردن آن اشاره کرد. همچنین حذف این شبیه ساز از روی کامپیوتر به دلیل وجود باگ کمی دشوار خواهد بود.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

دانلود شبیه ساز Ko Player

شبیه ساز Genymotion

شبیه ساز Genymotion یک شبیه ساز اندروید معمولی نیست. بلکه این شبیه ساز برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی ارائه شده است. شبیه ساز Genymotion این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را بر روی دستگاه‌های مجازی با نسخه‌های مختلف اندروید، تست کنند. این شبیه ساز از Android SDK و برنامه Android Studio پشتیبانی می‌کند. همچنین علاوه بر امکان نصب آن بر روی ویندوز، می‌توان آن را روی سیستم عامل‌های macOS و لینوکس نیز نصب نمود.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

از آنجایی که شبیه ساز Genymotion برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها ارائه شده، شامل قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز توسعه دهندگان می‌شود. بنابراین ممکن است برای کاربرانی که قصد اجرای بازی و برنامه های اندروید روی کامپیوتر را دارند، گزینه چندان مناسبی نباشد.

دانلود شبیه ساز Genymotion:

شبیه ساز Android Studio (اندروید استودیو)

شبیه ساز اندروید استودیو (Android Studio) توسط کمپانی گوگل ارائه شده و از بهترین شبیه ساز برای ویندوز 10 ، 8 و 7 به شمار می‌رود. این شبیه ساز نیز همانند Genymotion برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها مناسب خواهد بود. شبیه ساز مذکور شامل ابزار و پلاگین‌های مختلف جهت ساخت اپلیکیشن می‌شود.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

برنامه Android Studio (اندروید استودیو) از یک شبیه ساز پیش فرض هم بهره می‌برد. با این وجود قابلیت‌های کمتری نسبت به شبیه ساز Genymotion در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بدون شک شبیه ساز Android Studio برای استفاده عمومی و اجرای بازی‌های سنگین مناسب نخواهد بود. لازم به ذکر است که راه‌اندازی شبیه ساز Android Studio می‌تواند کمی دشوار باشد. با این حال محبوبیت بسیاری در میان توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی دارد.

دانلود شبیه ساز اندروید استودیو (Android Studio)

شبیه ساز Remix OS

در واقع Remix OS یک سیستم عامل بر پایه اندروید است که برای کامپیوترها ساخته شده و می‌توان آن روی ویندوز نصب کرد. با نصب سیستم عامل Remix OS، قادر به اجرای تمام برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی در کامپیوتر خود خواهید بود. با این وجود لازم به ذکر است که سیستم عامل برای اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی چندان مناسب نیست.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

شبیه ساز ARChon

شبیه ساز ARChon از دیگر بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7 است. شما می‌توانید با نصب این شبیه ساز روی کامپیوتر خود، اپلیکیشن های اندرویدی را از طریق مرورگر کروم اجرا کنید. شبیه ساز مذکور برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب نخواهد بود. با این وجود به جهت دسترسی و راه اندازی آسان، برای اجرای اپلیکیشن ها بسیار کاربردی است.

8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7

دانلود شبیه ساز ARChon

بهترین شبیه ساز اندروید برای بازی

اگر شما یک علاقه‌مند به بازی‌های اندرویدی هستید و می‌خواهید آن‌ها را روی کامپیوتر خود تجربه کنید، می‌توانید از یک شبیه‌ساز اندروید برای بازی استفاده کنید. شبیه‌ساز اندروید برای بازی یک نرم‌افزار است که به شما امکان می‌دهد تا یک محیط اندرویدی را روی ویندوز ۱۰ خود نصب و اجرا کنید و بازی‌های اندرویدی را با صفحه‌نمایش بزرگتر، صدای بلندتر، کنترلر بهتر و عملکرد سریع‌تر لذت ببرید.

برای انتخاب بهترین شبیه‌ساز اندروید برای بازی، باید به چند عامل توجه کنید. اولین عامل ثبات است. شبیه‌ساز اندروید باید قادر باشد بازی‌های مختلف را بدون توقف، تأخیر، گیر کردن یا خطای دادن اجرا کند. دومین عامل سازگاری است. شبیه‌ساز اندروید باید قادر باشد با تمام نسخه‌های مختلف اندروید و بازارهای مختلف برنامه (مانند گوگل پلی، کافه بازار، مایکت و …) همکاری کند. سومین عامل قابلیت پشتیبانی است. شبیه‌ساز اندروید باید قادر باشد از ویژگی‌های مختلف بازی (مانند چند نفره، آفلاین، آنلاین، پشتیبانی از کنترلر و …) پشتیبانی کند. چهارمین عامل قابليت تنظيم است. شبيه ساز اندرويدي بايد قادر باشد به شما اجازه دهد تا تنظيمات مختلفي را بر روي محيط اندرويدي خود (مانند حافظه، پردازشگر، صفحه نمايش، صوت و …) اعمال كنيد.

براساس این عوامل، می‌توان چندین شبیه‌ساز اندروید را به عنوان بهترین شبیه‌ساز اندروید برای بازی معرفی کرد. البته هر کدام دارای نقط قوت و ضعف خود هستند و به سلیقه و نظر شخصی شما بستگی دارد که کدام را ترجیح دهید. در زیر به معرفی بهترین شبیه سازی اندروید برای بازی می‌پردازیم:

  • GameLoop: GameLoop یک شبيه ساز اختصاصي است كه توسط كمپاني Tencent ساخته شده است. اين شبيه ساز در اصل براي اجراي بازي هاي موبايلي كه توسط همان كمپاني ساخته شده اند (مانند PUBG Mobile و Call of Duty Mobile) طراحي شده است. اما مي تواند بازي هاي ديگر را نيز اجرا كند. اين شبيه ساز داراي عملكرد بسيار سريع و پايدار است و از كنترلر ها و صفحه كليد و موس پشتيباني مي كند. همچنین، این شبیه‌ساز با ایجاد فضایی عادلانه، سعی می‌کند تا مانع رخ دادن تقلب در بازی‌های آنلاین شود. دانلود شبیه ساز اندروید GameLoop برای بازی را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10 ، 8 و 7 پرداختیم. شما می‌توانید با نصب هر یک از شبیه سازهای ذکر شده در فوق، نسبت به  اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی روی کامپیوتر شخصی خود اقدام نمایید.

سوالات متداول

1- شبیه ساز اندروید چیست؟

به برنامه هایی که امکان نصب سیستم عامل اندروید روی کامپیوتر را فراهم می‌آورند، شبیه ساز اندروید گفته می‌شود. امروزه با افزایش محبوبیت اندروید، محبوبیت شبیه سازهای این سیستم عامل نیز در میان کاربران رشد چشمگیری داشته است. با نصب شبیه ساز اندروید در کامپیوتر می‌توان به برنامه ها و بازی های اندرویدی روی صفحه نمایش بزرگ‌تر به همراه موس و کیبورد دسترسی داشت.

2- آیا شبیه ساز اندروید برای ویندوز وجود دارد؟

شبیه ساز Bluestacks App Player (بلواستاکس) یکی از قوی ترین شبیه سازهای اندرویدی است که به شما امکان می دهد بازی ها و برنامه ها را در Android 7.1.2 (نوقا) در دسکتاپ ویندوز خود اجرا کنید.

3- آیا می توانید برنامه های اندروید را در ویندوز 10 اجرا کنید؟

فروشگاه اندروید (که Google Play نامیده می شود) میلیون ها برنامه رایگان دارد. از آنجا که تعداد قابل توجهی از کاربران رایانه شخصی از تلفن های اندرویدی استفاده می کنند و بیشتر برنامه ها و بازی های اندروید برای ویندوز 10 در دسترس نیست ، مایکروسافت برنامه هایی ها را ارائه داده است که می توان برنامه های اندروید را روی ویندوز 10 نصب و اجرا کرد.

4- کدام شبیه ساز اندروید بهترین است؟

بهترین شبیه ساز اندروید 2020

1- BlueStacks App Player . یک شبیه ساز عالی که بازی های اندرویدی را روی دسک تاپ می آورد.

2-Nox . یک شبیه ساز رایگان که به شما امکان می دهد برنامه های از خارج از Google Play را نصب و اجرا کنید.

3- KOPLAYER یک شبیه ساز اندروید قدیمی است، که به شما امکان می دهد چندین نمونه برنامه را اجرا کنید.

4- AndY . اندروید را روی دسک تاپ خود شبیه سازی کنید و برای اجرای برنامه های بیشتر آن را اجرا کنید.

5- MeMU.

5- سریعترین شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر کدام است؟

  • Nox App Player Emulator. نرم افزار پخش Nox بهترین سریعترین و نرمترین نرم افزار شبیه ساز اندروید برای رایانه شخصی است.
  • AmiDuOS . شبیه ساز آسان و سریع برای کامپیوتر است.
  • Remix OS Player. یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین شبیه ساز اندروید برای رایانه شخصی است.
  • بلواستاکس.

6- آیا شبیه سازها روی اندروید ایمن هستند؟

برنامه های شبیه ساز برای اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی در دستگاه های Windows یا Mac شما استفاده می شوند. این ویروس یا هر چیز دیگری نیست. به نظر من کاملاً بدون ریسک است و می توانید باخیال راحت از آن استفاده کنید. با این حال ، شبیه سازها می توانند شما را از طریق تلفن اندروید خود با دستگاه هایی که از آن شبیه ساز استفاده می کنید ، همگام سازی کنید.

7- آیا نصب شبیه ساز، سرعت کامپیوتر را کند می کند؟

شبیه سازهای اندروید محیطی اندرویدی مجازی هستند که روی دستگاهی که از قبل روی یک سیستم عامل کار می کند اجرا می شود. بنابراین اگر کامپیوتر شما به اندازه کافی قدرتمند نیست، نصب شبیه ساز روی ان، احتمالاً سرعت کامپیوتر آن را به تأخیر می اندازد و کامپیوتر شما را کند می کند. … نهایتاً، سعی کنید در حالی که برنامه شبیه ساز را اجرا می کنید ، هیچ برنامه ای را در پس زمینه اجرا نکنید.

8- چگونه می توان برنامه های اندرویدی را بدون استفاده از شبیه ساز روی رایانه شخصی اجرا کرد؟

اجرای فایلهای Apk روی برنامه Chrome رایانه

بعد از افزودن ARC Welder به Chrome ، باید میزبان فایل شخص ثالث را اضافه کنید. اکنون فایل برنامه APK را در رایانه شخصی یا لپ تاپ خود دانلود کنید. بعد از دانلود فایل APK روی گزینه Open کلیک کنید، سپس دستگاه (تبلت یا گوشی) که می خواهید فایل های APK خود را اجرا کنید را انتخاب کنید. در آخر، روی دکمه Launch App کلیک می کنید و لذت ببرید.

9- سبک ترین شبیه ساز اندرویدی چیست؟

سبک ترین و سریعترین شبیه سازهای اندرویدی زیر را دانلود و نصب کنید.

  • Nox Player. یکی از بهترین ابزارهای سبک و سریعترین نرم افزار شبیه ساز اندروید.
  • Jar of Beans.
  • Remix OS
  • Manymo
  • BlueStacks
  • GenyMotion
  • Droid4x.

10- آیا فایلهای APK روی رایانه شخصی قابل اجرا هستند؟

همچنین می توانید یک فایل APK را در ویندوز ، macOS یا هر سیستم عامل دسک تاپ دیگر با یک ابزار استخراج کننده فایل باز کنید. … با این وجود ، به شما امکان نمی دهد که در واقع از فایل APK در رایانه استفاده کنید. برای این کار به یک شبیه ساز اندروید مانند بلواستکاس نیاز دارید که اساساً سیستم عامل اندروید را روی رایانه اجرا می کند.

مطالب مرتبط