تست و بررسی سامسونگ

مقایسه گوشی گلکسی S9 پلاس با S8 پلاس

مقایسه گوشی گلکسی S9+ با گلکسی S8+

برخی از کاربران قبل از خرید گوشی گروه اس سامسونگ مایلند آنها را با هم مقایسه کنند. شاید شما نیز مانند بسیاری از کاربران بخواهید دو گوشی گلکسی S9+ با گلکسی S8+ را با هم مقایسه کنید و بدانید چه تفاوت هایی دارند. در این مقاله قرار است به مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+ بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ سامسونگ گلکسی S9 Plus

چند وقت پیش سامسونگ دو پرچمدار جدید سری گلکسی اس خود یعنی گوشی های گلکسی S9 و S9+ را به کاربران خود معرفی کرد. یکی از انتقاداتی که در مورد دو پرچمدار جدید سامسونگ مردم بیان کردند این بود که چرا طراحی آن ها کاملا مشابه است و در مقایسه با پرچمداران سال گذشته این شرکت خیلی تفاوتی بایدیگر ندارند.

به عقیده برخی از افراد، شرکت سامسونگ در طراحی دو پرچمدار جدیدش نوآوری را ایجاد نکرده و گلکسی S9  کاملاً مشابه با گلکسی S8 می باشد و گلکسی S9+ هم کاملاً شبیه به گلکسی S8+ است! در مقالاتی دیگر اس 8 و اس 9 را با یکدیگر مقایسه کرده ایم و حالا می خواهیم به مقایسه سری اس پلاس آنها بپردازیم.

بنابراین در این مقاله قصد داریم مقایسه‌ای مابین گوشی گلکسی S9+ و گلکسی S8+ داشته باشیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

طراحی و ظاهر

همانطور که در بالاتر نیز اشاره شد، متاسفانه سامسونگ در طراحی Galaxy s9 plus نسبت به گذشته گوشی گلکسی S8+ تغییرات چندان زیادی ایجاد نکرده است. طراحی دو محصول یکسان بوده و ظاهر آن ها به ویژه از نمای رو به رو کاملا مشهود و مشخص می باشد. شاید به جرات می توان بیان کرد که شباهت این دو به حدی زیاد است که از نمای جلو تقریباً تشخیص سامسونگ گلکسی S9+ از گلکسی S8+ نیست! فریم هر دو گوشی آلومینیومی بوده و بدنه اصلی آن ها توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است. هر دو گوشی از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی کرده و صفحه نمایشی مشابه، با یک اندازه و بدون حاشیه در آن ها بکار رفته است.

می توان تنها تفاوت ظاهری اصلی این دو را در سامسونگ گلکسی S9+ در مقایسه با گلکسی S8+ دارد مربوط به تجهیز آن به دوربین دوگانه و تغییر محل نصب اسکنر انگشت گوشی دانست. در گلکسی اس 9 سامسونگ دوربین دوگانه اضافه و اسکنر انگشت این گوشی هم در زیر لنز دوربین آن تعبیه شده است. ناگفته نماند که از نظر ابعاد و وزن هم تغییرات نه چندان محسوسی در طراحی Galaxy s9 plus ایجاد شده است. بعنوان مثال وزن این گوشی از 173 گرم به 189 گرم افزایش یافته و ابعاد آن هم 158.1 در 73.8 در 8.5 میلیمتر شده است، حال آنکه ابعاد بدنه Galaxy S8+ برابر با 159.5 در 73.4 در 8.1 میلیمتر بود.

طراحی و ظاهر گلسی گلکسی S9+ و گلکسی S8+

پس از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریباً هیچ تفاوت محسوسی بین سامسونگ Galaxy s9 plus و گلکسی S8+ وجود نداشته و تنها تفاوت اصلی قابل مشاهده مربوط به مجهز شدن گلکسی اس 9 پلاس از دوربین دوگانه و قرارگیری اسکنر انگشت در زیر این لنز در پنل پشت دستگاه می‌ شود.

چگونگی تعویض باتری سامسونگ گلکسی s8 plus را مطالعه کنید.

صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 پلاس و گلکسی S8 باید بیان کنیم که این دو کاملاً مشابه و یکسان هستند! بدین معنی که گلکسی اس 9 پلاس دقیقاً از همان صفحه نمایشی بهره مند است که گلکسی اس 8 پلاس به آن مجهز است. صفحه نمایش گلکسی S9+ سامسونگ 6.2 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED)  می باشد و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را فراهم کرده است. این امر سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه در حدود 529 پیکسل در هر اینچ باشد. در ضمن دقیقاً مثل صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس، صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S9 پلاس هم 84.2 درصد از مساحت پنل جلوی گوشی را احاطه نموده است و حالت بدون حاشیه و بسیار زیبای خود را حفظ کرده است.

صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس گلکسی

صفحه نمایش گلکسی S9+هم مانند گلکسی اس 8 پلاس توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است و بدین ترتیب مقاومت نمایشگر در برابر خراش و ضربه افزایش یافته است. صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S9+  از قابلیت های  HDR10 Compliant، لمس به بعدی برای دکمه هوم و نمایشگر همیشه روشن (Always on Display)  هم پشتیبانی خواهد کرد که قبلاً گلکسی S8+ نیز همه ی این ها را پشتیبانی می کرد. پس در یک جمله باید گفت که سامسونگ از نظر صفحه نمایش در گلکسی S9+ نسبت به گلکسی S8+   هیچ تغییری نداشته است.

تراشه، رم و حافظه داخلی

اگر بخواهیم به یکی از اصلی ترین تفاوت های سامسونگ گلکسی S9+ و S8+ اشاره کنیم باید گفت این تفاوت مربوط به تراشه آن‌ ها می باشد. تا به اکنون هم همین طور بوده و هر سال هم شاهد آن هستیم، گلکسی S9 پلاس به تراشه قدرتمندتری مجهز شده است. این گوشی از نظر تراشه شامل دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی می باشد. نسخه اگزینوسی آن که در بیشتر بازارهای جهانی عرضه می شود و از تراشه اگزینوس 9810 بهره ‌مند است و نسخه مخصوص بازار ایالات متحده و چین آن از تراشه اسنپدراگون 845 استفاده می کند. ولی گلکسی S8+  سامسونگ در دو نسخه و با تراشه‌های اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 پا به عرضه گذاشت.

پس گلکسی S9 پلاس از نظر تراشه و پردازنده مرکزی نسبت به گلکسی S8+ ارتقاء یافته است. همچنین تفوت دیگرش این است که برخلاف سال گذشته که گلکسی اس 8 پلاس از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی بود، گلکسی S9+ فقط با رم 6 گیگابایتی روانه بازار شده است. از نظر حافظه داخلی هم گوشی شامل سه نسخه مختلف با ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی می باشد.در حالی که گلکسی S8+ از نظر حافظه داخلی دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی را پشتیبانی می‌ کرد که به ترتیب از رم 4 و 6 گیگابایتی بهره‌ مند بودند. از نظر سیستم عامل هم در گلکسی S8+ اندروید نوقا به صورت پیش فرض نصب بوده و دستگاه قابلیت ارتقاء به اندروید اوریو را داشته، اما سامسونگ گلکسی S9+ به صورت پیش فرض از اندروید اوریو بهره مند است.

دوربین

در حالت کلی، سامسونگ گلکسی S9+ از نظر ساختار دوربین با گلکسی S8+ تفاوت های محسوسی دارد. همانطور که می دانید دوربین اصلی گلکسی اس 8 پلاس از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 تشکیل شده بود که از قابلیت‌هایی مثل دوآل پیکسل و OIS پشتیبانی می‌کرد، ولی دوربین اصلی در گلکسی S9 پلاس به دوربین دوگانه تبدیل شده است! بدین معنی که گلکسی S9+ سامسونگ از دو لنز دوربین اصلی تشکیل شده است. هر دو لنز دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس 12 مگاپیکسلی می باشند. در حالی که لنز دوربین ثانویه گوشی دیافراگم F/2.4 را ارائه می‌ کند، لنز دوربین اولیه به مجموعه دیافراگم متغیر مجهز است که با توجه به شرایط نور محیط اندازه دیافراگم را مابین F/1.5 الی F/2.4 تغییر خواهد داد. این موضوع باعث شده تا کیفیت ضبط عکس در محیط های کم نور یا پر نور توسط دوربین اصلی گلکسی S9+ بیشتر شود.

دوربین گلکسی S9 پلاس

از ویژگی های جدید دیگری که دوربین اصلی سامسونگ گلکسی S9+ دارد مربوط به قابلیت زوم اپتیکال 2X می‌ باشد که گلکسی اس 8 پلاس به آن مجهز نبود. قابلیت دیگر آن در دوربین گلکسی S9+ قابلیت ضبط ویدئوهای سوپر اسلوموشن است و این موضوع یکی دیگر از ویژگی های خوب دوربین اصلی این گوشی به حساب می آید. ولی بقیه ی ویژگی هایی که توسط دوربین Galaxy s9 plus پشتیبانی می‌ شوند مشابه با قابلیت های موجود در گلکسی اس 8 پلاس می باشند. بعنوان مثال می ‌توان به پشتیبانی دستگاه از قابلیت دوآل پیکسل، OIS، فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR خودکار، عکسبرداری پانوراما، ضبط وبدئوهای 4K  و غیره اشاره نمود.

ضمناً از نظر دوربین سلفی بین گلکسی S9+ و گلکسی S8+ هم هیچ تفاوتی وجود ندارد. هر دو گوشی مذکور به لنز دوربین سلفی یکسان و 8 مگاپیکسلی مجهز هستند.

باتری

باتری که در گلکسی S8+ از آن استفاده می شده، در Galaxy s9 plus هم بکار رفته است. باتری هر دو گوشی سامسونگ نام برده شده 3500 میلی آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم یونی می باشند و از تکنولوژی شارژ سریع 2.0 (Quick Charge 2.0) و شارژ بی سیم پشتیبانی می‌ کنند. مطمئناً با این موضوع که اندازه و مشخصات صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S9+ هم دقیقا یکسان با مشخصات گلکسی S8+ می باشد، پس پیش ‌بینی می شود که توان شارژدهی باتری Galaxy s9 plus هم مشابه با گلکسی S8+ خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *