راهنمای خرید

6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall)

blank

امروزه اکثر افراد زمان زیادی را در اینترنت صرف می‌کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا با نصب برنامه فایروال، امنیت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم 6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall) را معرفی کرده و لینک دانلود آن‌ها را خدمتتان ارائه کنیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

 مقدمه‌ای در رابطه با برنامه فایروال اندروید برای گوشی (Firewall)

امروزه دسترسی سریع و آسان به اینترنت از طریق گوشی های هوشمند به راحتی امکان پذیر است. با این حال گوشی های اندرویدی قابلیت پیشرفته جهت مدیریت اینترنت و اپلیکیشن های متصل به اینترنت را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهند. بنابراین کاربر نمی‌تواند نحوه اتصال گوشی به اینترنت را کنترل کند. در چنین شرایطی می‌توان از اپلیکیشن های فایروال استفاده کرد. با نصب برنامه فایروال اندروید (Firewall) روی گوشی خود می‌توانید اتصال اپلیکیشن های مختلف با اینترنت را کنترل کرده و در صورت تمایل از دسترسی اپلیکیشن ها و سرویس‌های مورد نظر خود به اینترنت جلوگیری کنید.

بدین ترتیب قادر به افزایش امنیت گوشی و کاهش مصرف اینترنت خواهید بود. در صورتی که با مشکل اتمام سریع حجم بسته اینترنتی خود مواجه هستید، مقاله‌های “روش های کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندروید” و “روش های کاهش مصرف حجم اینترنت در آیفون” را مطالعه کنید. حال در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی 6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall) بپردازیم.

محدود کردن دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت در اندروید

گوشی های اندرویدی با ورژن 7 و یا نسخه‌های بالاتر، قابلیت محدود کردن دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت در پس زمینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدین منظور تنها کافیست تا به بخش Apps در تنظیمات گوشی مراجعه نموده و از لیست نمایان شده اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس گزینه Data usage را لمس کرده و قابلیت Restrict app background data را در حالت فعال قرار دهید.

بدین ترتیب اپلیکیشن های مورد نظر در پس زمینه به اینترنت دسترسی نخواهند داشت. با این وجود در صورت اجرا، اپلیکیشن مورد نظر می‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد. بنابراین به منظور جلوگیری کامل از دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت نیاز به نصب برنامه فایروال (Firewall) روی گوشی خود خواهید داشت. در ادامه به معرفی برخی از بهترین برنامه فایروال اندروید (Firewall) خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن  NoRoot Firewall

اگر به دنبال برنامه فایروال برای گوشی روت نشده هستید، اپلیکیشن NoRoot Firewall از لحاظ ارائه قابلیت‌های متنوع، یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید دسترسی اپلیکیشن‌ها به اینترنت را کنترل کنید و از دسترسی اپلیکیشن مورد نظر خود به اینترنت وای فای و یا سیم کارت جلوگیری نمایید. علاوه بر آن، شما می‌توانید دسترسی به وب سایت‌ها و آدرس IP مورد نظر خود را مسدود کنید.

6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall)

متاسفانه اپلیکیشن NoRoot Firewall از آدرس‌های IPv6 پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین ممکن است در صورت اتصال به اینترنت 4G قادر به استفاده از قابلیت‌های این فایروال کاربردی نباشید. از مزایای برنامه  NoRoot Firewall می‌توان به رایگان بودن، عدم نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای و یا عدم وجود خرید درون برنامه‌ای اشاره کرد.

دانلود برنامه  : NoRoot Firewall

 

 blank

 

برنامه NetGuard

از دیگر برنامه فایروال اندروید (Firewall) می‌توان به اپلیکیشن NetGuard اشاره کرد. این برنامه نیز همانند اپلیکیشن NoRoot Firewall امکان جلوگیری از دسترسی اپلیکیشن‌ها به اینترنت موبایل و وای فای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال در مقایسه با NoRoot Firewall از رابط کاربری بهتری برخوردار بوده و متن باز است. شما می‌توانید به راحتی توسط این برنامه فایروال، دسترسی تمام اپلیکیشن ها به اینترنت را متوقف کرده و یا این عمل را تنها برای برنامه‌های مورد نظر خود انجام دهید.

6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall)

امکان فیلتر کردن بسته‌های آی پی، مدیریت دسترسی اپلیکیشن های سیستمی به اینترنت، شخصی سازی دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت و غیره از دیگر قابلیت‌های برنامه NetGuard به شمار می‌رود. بنابراین اگر به دنبال یک برنامه فایروال اندروید (Firewall) با قابلیت‌های رایگان و کاربردی هستید، اپلیکیشن NetGuard گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. این برنامه شامل تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شود و برخی از قابلیت‌های پیشرفته آن تنها با پرداخت هزینه و خرید درون برنامه‌ای قابل استفاده هستند.

دانلود اپلیکیشن NetGuard :

 

 blank

 

اپلیکیشن AFWall+ (نیازمند دسترسی روت)

اگر گوشی اندرویدی خود را روت کرده‌اید و به دنبال یک فایروال کاربردی جهت کنترل فعالیت‌های اینترنتی دستگاه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا از برنامه AFWall+ استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن AFWall+ می‌توانید دسترسی اینترنت اپلیکیشن های سیستمی و یا نصب شده را مدیریت کنید. این اپلیکیشن قابلیت‌های متعددی را شامل می‌شود و استفاده از آن بسیار آسان است. از قابلیت‌های ارائه شده توسط این برنامه می‌توان به امکان قفل گذاری و محافظت از تنظیمات  AFWall+، قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن ها، ارائه ویجت و بسیاری دیگر اشاره کرد. اپلیکیشن AFWall+ به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ گونه تبلیغات درون برنامه‌ای ارائه شده است.

6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall)

دانلود برنامه AFWall+ :

 

 blank

 

برنامه Mobiwol: NoRoot Firewall

اپلیکیشن Mobiwol از دیگر برنامه فایروال اندروید (Firewall) محسوب می‌شود. این فایروال امکان مسدود کردن دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت وای فای و سیم کارت را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. از مزایای این اپلیکیشن می‌توان به رابط کاربری ساده و امکان استفاده آسان از آن اشاره کرد. امکان مشاهده میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن ها از دیگر قابلیت‌های کاربردی برنامه Mobiwol به شمار می‌رود. همچنین شما می‌توانید توسط این فایروال حداکثر حجم اینترنت مصرفی برای هر اپلیکیشن را تعیین کنید. بدین ترتیب زمانی که اپلیکیشن مورد نظر به آن مقدار برسد، دسترسی آن به اینترنت سیم کارت قطع خواهد شد. این برنامه به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است. با این وجود شامل تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شود.

6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall)

دانلود اپلیکیشن Mobiwol: NoRoot Firewall :

 

 blank

 

برنامه NetPatch Firewall

درست همانند اپلیکیشن‌های معرفی شده در بالا، برنامه NetPatch Firewall امکان مدیریت و مسدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به اینترنت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اپلیکیشن NetPatch Firewall شامل قابلیتی می‌شود که به موجب آن کاربر می‌تواند از دسترسی اپلیکیشن‌ها به اینترنت در زمان خاموش بودن صفحه نمایش، جلوگیری کند. بنابراین در صورت عدم استفاده از گوشی، اپلیکیشن ها نیز از اینترنت استفاده نخواهند کرد و به محض آنلاک کردن دستگاه، اتصال اپلیکیشن‌ها به اینترنت برقرار می‌شود. این برنامه به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است. با این حال به منظور استفاده از برخی قابلیت‌های پیشرفته آن نیاز به پرداخت هزینه و خرید درون برنامه‌ای خواهید داشت.

6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall)

دانلود اپلیکیشن NetPatch Firewall :

 

 blank

 

اپلیکیشن Karma Firewall

اگر به دنبال برنامه فایروال اندروید (Firewall) با رابط کاربری ساده هستید، اپلیکیشن Karma Firewall یکی از گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود. این برنامه به تازگی ارائه شده و تنها قابلیت مسدود کردن دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت را ارائه می‌کنند‌. این برنامه شامل پرداخت و تبلیغات درون برنامه‌ای نمی‌شود و می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

6 برنامه فایروال اندروید برتر برای گوشی (Firewall)

دانلود برنامه  Karma Firewall :

blank

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 6 برنامه فایروال اندروید برتر (Firewall) پرداختیم. بنابراین جهت افزایش امنیت گوشی و کاهش مصرف حجم اینترنت پیشنهاد می‌کنیم یکی از برنامه های فایروال (Firewall) ذکر شده در فوق را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

مطالب مرتبط