ترفند اپل واچ

مشاهده و خواندن پیامک روی اپل واچ

blank

مشاهده و خواندن پیامک روی اپل واچ در این مقاله به صورت تصویری و کامل بررسی می شود.

کاربران ساعت های هوشمند اپل می توانند پیامک دریافتی از جنس متن و شکل را بر روی ساعت اپل خود بخوانند و در ادامه با استفاده از دو گزینه Dictate، Scribble و یا با استفاده از پاسخ های آماده و فوری به آنها پاسخ دهند. چنانچه دوست نداشته باشید پاسخ پیام را با استفاده از اپل واچ خود تایپ و ارسال کنید، می توانید با سوییچ کردن به آیفون، از گوشی خود برای ارسال و دریافت پیام استفاده کنید.

blankهشدار: زمان رانندگی و یا انجام کارهایی که نیاز به دقت دارند، می بایست با رعایت جوانب احتیاط از ارسال و دریافت پیام بر روی اپل واچ کمک گرفت. دقت کنید که استفاده از دستگاه های هوشمند همواره نیازمند دقت است.

مشاهده و خواندن پیامک روی اپل واچ

جهت مشاهده پیامک های دریافت شده روی اپل واچ، می توانید یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

  • روش اول:با شنیدن صدای هشدار، مشخص می شود که یک پیام وارد ساعت اپل شده است، برای مشاهده و خواندن پیام دریافت شده می توانید مچ دست خود را بالا بیاورید.
  • روش دوم: تاج دیجیتالی را بچرخانید تا به بخش پایینی پیام برسید.
  • روش سوم: برای پرش به بخش بالایی اس ام اس، بر روی بخش بالایی صفحه ضربه بزنید.

blankنکته: شما همچنین میتوانید بر روی پیوند و لینک وب سایتی که درون پیامک پیوست شده است، ضربه بزنید تا محتوایی را که توسط وب سایت برای مشاهده روی Apple Watch بهینه شده است،  مشاهده کنید. برای بزرگنمایی کردن محتوای پیامک بر روی صفحه نمایش دوبار تپ کنید.

مشاهده و خواندن پیامک روی اپل واچ

مشاهده-پیام-ها-روی-اپل-واچ

در تصویر بالا می توان اطلاع رسانی و نوتیفیکیشن پیامک را به همراه نماد پیام در بخش بالایی و سمت چپ تصویر و متن پیام را در بخش زیرین آن مشاهده کرد.

چنانچه پیامی طی چند دقیقه پیش وارد ساعت هوشمند اپل شما شده است، می توانید برای مشاهده آن پیام بالای صفحه نمایش را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید. برای دیدن جزئیات اطلاعات پیام دریافت شده، روی صفحه نمایش ضربه بزنید و صفحه را به سمت پایین بکشانید تا هشدارهای مرتبط و اعلان های آن را ببینید. برای علامت گذاری کردن پیام به عنوان پیام خوانده شده، به بخش پایینی صفحه بروید و بر روی Dismiss ضربه بزنید و یا پیام را بکشید. برای رد کردن نوتیفیکیشن بدون نشان دادن متن پیام و جلوگیری کردن از نشاندار کردن آن پیام به عنوان پیام خوانده شده، می بایست تاج دیجیتالی را فشار دهید.

  • مشاهده زمان ارسال شدن یک پیامک

بر روی یکی از مکالماتی که در لیست پیام های خود در برنامه Messages  با آیکون blank دارید ضربه بزنید و سپس بر روی پیام دلخواهی که در مکالمه وجود دارد ضربه بزنید تا زمان ارسال شدن آن پیام از دستگاه مخاطب را مشاهده کنید.

  • حذف مکالمه و پیامک های مرتبط با آن

بر روی یکی از مکالماتی که در لیست پیام های خود در برنامه Messages  با آیکون blank دارید ضربه بزنید و سپس بر روی پیام دلخواهی که قصد پاک کردن آن را دارید، ضربه بزنید و آن را به سمت چپ بکشانید و در نهایت بر روی گزینه  Trash تپ کنید.

  • دسترسی به عکس ها، صدا و ویدئوهای موجود در یک پیام دریافت شده

پیام ها می توانند شامل پیوست هایی از جنس عکس، صوت و ویدیو باشند. برای دسترسی به فایل های پیوست شده به پیام ها و از طریق ساعت اپل، این مراحل را دنبال کنید:

  • عکس: برای مشاهده عکس پیوست شده به پیام، روی عکس ضربه بزنید، برای نمایش تمام صفحه عکس روی صفحه نمایش ساعت، دوبار روی آن ضربه بزنید و آن را بکشید. وقتی تصویر را مشاهده کردید و کارتان به اتمام رسید بر روی آیکون < که در گوشه بالایی و سمت چپ صفحه مشاهده می شود تپ کنید تا به مکالمه برگردید.

چنانچه می خواهید عکس پیوست شده به پیام را ذخیره کنید، می بایست ابتدا آن پیام را درون برنامه Messages و در iPhone خود باز کنید و سپس آن را ذخیره کنید.

  • کلیپ صوتی: برای گوش دادن به کلیپ صوتی پیوست شده به پیام بر روی آن ضربه بزنید.

کلیپ های صوتی دو دقیقه پس از اجرای آنها روی ساعت و برای صرفه جویی در فضای حافظه ساعت حذف می شوند – چنانچه می خواهید کلیپ صوتی را نگه دارید، روی گزینه Keep که در بخش پایینی کلیپ قرار دارد، ضربه بزنید تا برای 30 روز روی آیفونتان باقی بماند. برای تنظیم زمان دلخواه حذف کلیپ های صوتی که از طریق ساعت هوشمند بر روی آیفون ذخیره شده اند به طریق زیر عمل کنید:

  • گام اول: به بخش Settings آیفون خود بروید.
  • گام دوم: بر روی گزینه Messages تپ کنید.
  • گام سوم: صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Audio Messages برسید.
  • گام چهارم: بر روی گزینه Expire تپ کرده و در نهایت مقداری را برای آن انتخاب کنید که پس از طی شدن این زمان، کلیپ صوتی از روی آیفون پاک شود.
  • ویدیو: برای پخش ویدئو به صورت تمام صفحه، بر روی یکی از ویدیوهای پیوست شده درون پیامک ضربه بزنید. برای نمایش کنترل های پخش، یک بار بر روی ویدیو ضربه بزنید. برای زوم کردن روی ویدیو دوبار روی صفحه ضربه بزنید. دایره دیجیتال را برای تنظیم صدا و کم و زیاد کردن آن بچرخانید. برای بازگشت به صفحه مکالمه، بر روی دکمه Back ضربه بزنید و یا ویدیو را گرفته و آن را به سمتی دلخواه بکشانید.

برای ذخیره کردن ویدئو، برنامه Messages را بر روی iPhone خود باز کنید و ویدیو را از این طریق روی آیفونتان ذخیره کنید.

  • انتخاب روش اعلان دریافت پیامک روی اپل واچ
انتخاب-روش-اعلان-دریافت-پیام-روی-اپل-واچ

انتخاب-روش-اعلان-دریافت-پیام-روی-اپل-واچ

تصویر بالا نمایی از صفحه تنظیمات پیامها را در برنامه Apple Watch ای که بر روی آیفون شما موجود است، نمایش می دهد. شما با استفاده از تغییر در تنظیمات موجود در این صفحه می توانید نحوه اعلان هشدار، صدای نوتیفیکیشن دریافت پیام، نحوه کارکرد بازخورد haptic، و زمان لازم برای تکرار هشدار را به دلخواه خود تنظیم کنید.

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی گزینه My Watch ضربه بزنید و سپس بر روی پیام های مورد نظرتان ضربه بزنید.
  • گام سوم: برای سفارشی کردن تنظیمات و تنظیم چگونگی دریافت اعلان و نوتیفیکیشن در زمان دریافت پیامک روی اپل واچ بر روی گزینه Custom تپ کنید.

چنانچه احتیاج به مشاوره بیشتر در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط بر قرار نمایید.

مطالب مرتبط