ترفند اپل واچ

ارسال پیامک با استفاده از اپل واچ

blank

کاربران اپل واچ ها می توانند به همان منوالی که از آیفون خود پیام ها را پاسخ دهند، توسط ساعت هوشمند خود پیامک ها را پاسخ داده و به ارسال پیامک بپردازند. ارسال پیامک با استفاده از اپل واچ بسیار متداول است.
یکی از اصولی ترین روش های ارسال پیامک استفاده از سیری است. برای این منظور می توانید پس از صدا زدن سیری جمله ای مانند “Tell Ali I’ll be there in 20 minutes” بگویید و پس از پایین آوردن مچ دستتان، پیامی مبنی بر اینکه شما در 20 دقیقه آینده خود را به علی خواهید رساند، به وی ارسال خواهد شد. بنابراین هنگام خرید ساعت هوشمند اپل، امکان ارسال پیامک که یکی از نکات مهم برای کاربران اسمارت واچ ها می باشد، می تواند یک امتیاز مثبت برای انتخاب این ساعت هوشمند در نظر گرفته شود.

ارسال پیامک با استفاده از اپل واچ: مراحل

برای نوشتن یک پیام یا پیامک بر روی اپل واچ خود نیاز دارید که گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Messages  را که با آیکون blank  نمایش داده می شود، بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: صفحه نمایش را فشار داده و در ادامه بر روی گزینه New Message ضربه بزنید.
  • گام سوم: بر روی گزینه Add Contact ضربه بزنید و در ادامه با انتخاب یکی از مخاطبین موجود در لیست مکالمات اخیر که بر روی صفحه نمایش ساعت ظاهر می شود، یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:
  • برای انتخاب مخاطب خود از لیست کامل مخاطبین بر روی دکمه  the Add Contact button  ضربه بزنید.
  • برای وارد کردن شماره تلفن مخاطب مورد نظر خود بر روی دکمه  the Keypad button  ضربه بزنید
  •  برای جستجوی یکی از مخاطبین خود و یا به منظور خواندن شماره تلفن مخاطب مورد نظرتان بر روی دکمه the Microphone button ضربه بزنید.
  • پاسخ دادن به پیامک های دریافت شده و ارسال پیامک از اپل واچ

با چرخاندن تاج دیجیتالی ساعت، به سمت پایین پیامک حرکت کرده و سپس نحوه پاسخ دادن دلخواه خود را انتخاب کنید.

ارسال پیامک با استفاده از اپل واچ

اسخ-دادن-به-پیامک-های-دریافت-شده-روی-اپل-واچ

تصویر بالا صفحه نمایش پاسخ به پیامک را که شامل گزینه های Dictate، Scribble، Digital Touch و Emoji است، نشان می دهد. انتخاب پاسخ از میان پاسخ های هوشمند یکی از گزینه های ارسال پیام است. برای مشاهده پاسخهای هوشمند بیشتری که توسط اپل واچ به شما پیشنهاد می شود، تاج دیجتالی را بچرخانید.
برای پاسخ سریع به یک پیامک و با استفاده از  Tapback، بر روی پیام مورد نظر خود دوبار ضربه زده و سپس روی یکی از تپ بک ها همانند علامت لایک، دیس لایک و یا تپش قلب تپ کنید.

پاسخ-سریع-به-پیام-با-استفاده-از-TapBack

پاسخ-سریع-به-پیام-با-استفاده-از-TapBack

تصویر بالا نمایی از پیام به همراه گزینه های موجود برای Tapback شامل قلب،لایک، دیس لایک، Ha Ha، !!، و… است.

  • نوشتن پیام با استفاده از اپل واچ

راه های زیادی برای نوشتن پیامک در اپل واچ وجود دارد.

  • ارسال پاسخ هوشمند: برای دیدن لیستی از عباراتی که می توانید از آنها به عنوان پاسخ سریع به پیام ها استفاده کنید، صفحه را به پایین اسکرول کنید و در نهایت بر روی پیام دلخواه خود تپ کنید تا این پیام برای مخاطبتان ارسال شود.

برای اضافه کردن عبارت مورد نظر برای ارسال پیامک، برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، بر روی My Watch ضربه بزنید، به Messages > Default Replies بروید، سپس روی گزینه Add Reply ضربه بزنید. برای سفارشی کردن پاسخ های پیش فرض، روی Edit ضربه بزنید، سپس برای جا به جا کردن پاسخ های پیش فرض آنها را گرفته و به مکان جدید بکشانید و یا با تپ کردن روی آیکون the Delete button پیام انتخاب شده را پاک کنید.

چنانچه دوست ندارید پاسخ های هوشمند فوری را به زبان انگلیسی ارسال کنید، می توانید صفحه نمایش را فشار داده و بر روی گزینه Choose Language تپ کنید. زبان های موجود برای انتخاب روی اپل واچ دقیقاً همان زبان هایی هستند که آنها را روی آیفون خود فعال کرده اید. انتخاب زبان در آیفون از طریق مسیر Settings > General > Keyboard > Keyboards امکان پذیر است.

ارسال-پاسخ-سریع-به-پیام-دریافت-شده

ارسال-پاسخ-سریع-به-پیام-دریافت-شده

تصویر بالا برنامه Messages را روی صفحه نمایش نشان می دهد. دکمه لغو در بخش بالایی و سه پاسخ پیش فرض به پیامک ها را در ادامه می بینید.

  • نوشتن پیامک: روی دکمه the Scribble button ضربه بزنید، سپس پیام خود را بنویسید. همانطور که در حال نگارش پیام هستید تاج دیجیتالی را برای دیدن گزینه های متنی پیش بینی شده بچرخانید و سپس روی عبارات دلخواه ضربه بزنید تا انتخاب شوند. برای ارسال پیام بر روی گزینه Send ضربه بزنید.
نوشتن-پیام-با-استفاده-از-رسم-شکل-روی-صفحه-نمایش-اپل-واچ

نوشتن-پیام-با-استفاده-از-رسم-شکل-روی-صفحه-نمایش-اپل-واچ

تصویر بالا نمایی از صفحه پاسخ به پیام است. متون پیش بینی شده در بالای صفحه ظاهر می شوند و شما می توانید پیام خود را در مرکز صفحه بنویسید.

  • دیکته کردن پیامک برای ساعت: روی دکمه the Dictate button ضربه زده و آنچه را که می خواهید به عنوان پیامک برای مخاطبتان ارسال شود دیکته کنید.در آخر بر روی Done ضربه بزنید. شما حتی می توانید علائم نگارشی را نیز می توان برای اپل واچ دیکته کنید.

می توانید زبان قابل فهم برای دیکته کردن را تغییر دهید و برای این منظور می بایست صفحه نمایش را محکم فشار داده و در ادامه بر روی گزینه Choose Language تپ کنید. دقت کنید که زبان فارسی جز زبان های قابل پشتیبانی آیفون نیست و می توانید به جای دیکته کردن و ارسال پیام از ارسال کلیپ های صوتی به عنوان پیامک استفاده کنید.

نوشتن-پیام-با-استفاده-از-صحبت-کردن

نوشتن-پیام-با-استفاده-از-صحبت-کردن

تصویر بالا نمایی از برنامه Messages را بر روی صفحه نمایش مکالمه نشان می دهد. پاسخ به صورت پیام صوتی است که در میانه صفحه دیده می شود.

  • ایجاد کلیپ صوتی: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، به  Messages > Dictated Messages بروید و در ادامه بر روی یکی از گزینه های  Audio یا Transcript or Audio ضربه بزنید. چنانچه روی Audio ضربه بزنید، گیرنده پیام، متن شما را به عنوان کلیپ صوتی دریافت می کند و نه یک پیام متنی. اگر روی Transcript or Audio ضربه بزنید، می توان هنگام ارسال پیام فرمت آن را انتخاب کرد.
  • ارسال emoji: بر روی دکمه the Emoji button ضربه بزنید، یک دسته را انتخاب کرده و بر روی آن تپ کنید و تصاویر موجود برای آن دسته را ببینید. وقتی ایموجی دلخواهتان را پیدا کردید بر روی آن ضربه بزنید تا به پیامتان اضافه شود و در نهایت بر روی Send ضربه بزنید.
  • ارسال استیکر: بر روی دکمه the Emoji button ضربه بزنید و به پایین حرکت کنید و در ادامه روی گزینه Stickers ضربه بزنید. برای ارسال هر استیکر کافی است که بر روی آن ضربه بزنید. برای ایجاد استیکرهای جدید و یا دیدن تمامی استیکرهای خود، از برنامه Messages در iPhone  استفاده کنید.
  • استفاده از پرداخت اپل برای ارسال و دریافت پول (تنها در برخی از کشورها)

برای ارسال و دریافت پول با استفاده از سرویس پرداخت Apple Pay که تنها در برخی از کشورها موجود است، می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Messages  را که با آیکون blank  نمایش داده می شود، بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: می توانید یک مکالمه جدید را شروع کرده و یا مکالمه موجودی ادامه دهید
  • گام سوم: روی دکمه پرداخت اپل که به شکل آیکون the Apple Pay button است، ضربه بزنید
  • گام چهارم:  با استفاده از چرخاندن تاج دیجیتالی مبلغی را برای ارسال انتخاب کرده و در آخر بر روی گزینه Pay ضربه بزنید.
  • گام پنجم: پرداخت را تأیید کرده و در نهایت با دوبار فشردن دکمه ساید ساعت، ارسال را انجام دهید.

مشاهده، ارسال، دریافت و درخواست پول با Apple Watch یکی دیگر از سرویس های پرداخت است و تنها در کشور آمریکا موجود است.

blankتوجه: سرویس پرداخت نقدی اپل و یا همان Apple Pay Cash در تمامی کشورها موجود نیست.

  • اشتراک گذاری مکان توسط ارسال پیام از اپل واچ 

حین مکالمه با یکی از مخاطبان خود برای ارسال نقشه ای که مکان فعلی شما را نشان می دهد، در حالی که هنوز روی صفحه تکست هستید، صفحه نمایش را محکم فشار داده و بر روی گزینه Send Location تپ کنید.

قبل از اشتراک گذاری مکان توسط اپل واچ می بایست از روشن بودن گزینه Share My Location بر روی آیفون جفت شده با ساعت مطمئن شوید. برای روشن کردن این گزینه به آدرس Settings > [your name] > iCloud > Share My Location بر روی آیفون خود رفته و یا بر روی ساعت اپل خود Setting با آیکون blank را باز کرده و در ادامه به آدرس General> Location Services بروید، سپس Share My Location را فعال کنید.

اشتراک-گذاری-مکان-توسط-اپل-واچ

اشتراک-گذاری-مکان-توسط-اپل-واچ

تصویر بالا نمایی از صفحه برنامه Messages به همراه نشانگر نقشه و موقعیت مکانی فرستنده است.

  • تماس با مخاطبی که در حال ارسال و دریافت پیام با وی هستید!

برای برقراری تماس با مخاطبی که در حال تکست دادن به هم هستید، می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: حین مشاهده مکالمه، صفحه نمایش را محکم فشار دهید.
  • گام دوم: روی گزینه Details ضربه زده و در ادامه دکمه the Phone button را لمس کنید.

مطالب مرتبط