ترفند iOS

حل مشکلات آی کلود در گوشی آیفون و آیپد

حل کردن مشکلات مربوط به iCloud در دستگاه های اپل

در این مطلب قصد داریم تا به نحوه حل کردن مشکلات رایج آی کلود در دستگاه های اپل بپردازیم. سرویس آی کلود اپل توسط میلیون ها کاربر استفاده می شود و از تعداد زیادی از اسناد و مقدار زیادی اطلاعات بک آپ می گیرد. بنابراین پیش آمدن مشکلات جزئی و هر از گاهی در آی کلود غیرقابل اجتناب است. در زیر به بررسی بعضی از مشکلات رایج کاربران با آی کلود می پردازیم. آی کلود  فضای ذخیره سازی اطلاعات دیوایس های اپل می باشد. این شرکت فضای ابری رایگانی را به صورت رایگان و پس از ساخت اپل آیدی در اختیار شما قرار خواهد داد . شما می توانید اسناد، مدارک، عکس ها و غیره را بر روی این فضا ذخیره کنید تا هر زمان که خواستید این اطلاعات را بر روی گوشی آیفون یا دیوایس دیگری از اپل دیگر ببرید .

حل مشکلات رایج آی کلود با ریبوت گوشی آیفون یا آیپد

صرف نظر از مشکلی که پیش آمده، برخی از مشکلاتی که در آی کلود پیش می آیند فقط با راه اندازی مجدد گوشی موبایل یا آیپد حل می شوند. بنابراین بهتر است تا قبل از امتحان کردن راه حل های دیگر یک بار دستگاه iOS خود را Reboot کنید.

حل مشکلات رایج آی کلود

حل مشکلات رایج آی کلود

ریبوت کردن گوشی موبایل آیفون X، آیفون 11 و آیفون 12

با توجه به اینکه سری گوشی های آیفون 11 و سری گوشی های آیفون 12 دکمه هوم را به صورت فیزیکی ندارند و از هوم در زیر صفحه نمایشگر بهره می برند می توان مطابق مراحل زیر عمل کرد:

  • در ابتدا یکی دکمه های تنظیم صدا را فشار دهید و نگه دارید و Side button گوشی را هم نگه دارید تا زمانی که اسلاید Power Off یا خاموش شدن دستگاه بر روی تصویر نمایش داده شود. (دکمه Side button یا تک دکمه ای که در سمت دیگر دکمه های تنظیم صدای آیفون قرار دارد با نام Power Off/On button و یا Side Button شناخته می شود. در این مقاله هر جا به دکمه Side button یا دکمه پاور اشاره شد منظور این دکمه می باشد).
  • اسلایدری که بر روی گوشی نمایش داده می شود را برای مدت 30 ثانیه به یک سمت بکشید و صبر کنید تا دستگاه خاموش شود.
  • حالا دکمه Side button را بار دیگر نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش داده شود

ریبوت کردن گوشی موبایل آیفون SE، آیفون 6 و 7 و 8

در مدل های گوشی آیفون 6، گوشی آیفون 7 و گوشی آیفون 8 دکمه هوم بر روی صفحه نمایشگر قرار دارد. می توان مراحل زیر را برای ریبوت کردن این گوشی ها در نظر گرفت:

  • دکمه پاور یا Side Button را نگه دارید تا زمانی که اسلایدر Power Off بر روی صفحه نمایش داده شود.
  • اسلایدر را درگ کنید و 30 ثانیه آن را نگه دارید تا گوشی آیفون شما خاموش شود.
  • دکمه Side button را نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش داده شود.

ریبوت کردن مدل های دیگر گوشی موبایل آیفون

از مدل آیفون 5 به قبل مراحل کمی متفاوت تر از دیگر گوشی های موبایل آیفون می باشند. می توان این مراحل را به ترتیب زیر انجام داد:

  • دکمه Top button یا دکمه بالای دستگاه را نگه دارید تا زمانی که اسلایدر Power Off بر روی صفحه نمایش داده شود.
  • اسلایدر را درگ کنید و 30 ثانیه آن را نگه دارید تا گوشی آیفون شما خاموش شود.
  • دکمه Top button را نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل را بر روی صفحه نمایش ببینید.

ریبوت کردن مدل آیپدهای بدون دکمه Home

در مدل های جدید تبلت اپل، همچون سری های جدید گوشی آیفون، دکمه هوم به زیر نمایشگر منتقل شده است و دیگر به صورت فیزیکی بر روی صفحه آیپد نیست. برای ریبوت کردن این سری آیپد می توان مطابق مراحل زیر عمل کرد:

  • یکی از دکمه های تنظیم صدا را به همراه دکمه بالای آیپد نگه دارید تا زمانی که اسلایدر Power Off بر روی دستگاه نشان داده شود.
  • اسلایدر را به یک سمت بکشید و 30 ثانیه نگه دارید تا دستگاه خاموش شود.
  • دکمه بالای آیپد را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل را بر روی صفحه مشاهده کنید.

ریبوت کردن مدل آیپدهای مجهز به دکمه Home

آیپد های قدیمی تر اپل دارای دکمه هوم بر روی صفحه نمایشگر هستند. می توان برای ریبوت کردن این سری از تبلت های اپل می توان مراحل زیر را انجام داد:

  • دکمه بالای آیپد را فشار دهید و نگه دارید تا اسلایدر خاموش شدن دستگاه را بر روی صفحه ببینید.
  • اسلایدر Power Off را درگ کنید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید تا آیپد خاموش شود.
  • دکمه بالای تبلت اپل را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که لوگول اپل را بر روی نمایشگر آیپد ببینید.

بعد از امتحان کردن این قسمت بر روی گوشی آیفون یا تبلت اپل خود، به چند تا از مشکلات رایج iCloud بر روی دستگاه های اپل و تنظیم آنها می پردازیم.

حل مشکلات مربوط به ورود به حساب کاربری یا تایید آن در آی کلود

هنگامی که شما با اپل آی دی یا ایمیل خود وارد دستگاه می شوید، مجددا نیازی نیست که Sign in کنید یا به حساب کاربری خود وارد شوید. اگر در این حالت از شما درخواست شد که مجددا (یا برای بار اول) وارد حساب کاربری خود شوید مشکل ممکن است مربوط به Apple’s End باشد. (برای اطلاعات حساس، اپل از یک نوع رمز گزاری End-to-end استفاده می کند به این معنی که فقط خود شما و در دستگاه هایی که قبلا با آی کلود در آنها وارد شده اید، به آن اطلاعات دسترسی دارید). این مشکل ممکن است به این دلیل ایجاد شود که اقدامات امنیتی اپل مانع از ورود به حریم دیگر کاربران می شود و شما به عنوان یک کاربر دیگر شناخته شده اید. لازم نیست در این مرحله با پشتیبانی اپل تماس داشته باشید می توانید با مراجعه به سایت اپل و در صفحه System Status این مشکل را پیگیری نمایید.

مشکلات مربوط به ورود به حساب کاربری یا تایید آن

مشکلات مربوط به ورود به حساب کاربری یا تایید آن

در این وبسایت، شما مشکلات رایج و شایعی که کاربران اخیرا با آنها مواجه شده اند را خواهید دید. این اطلاعات روش ساده ای را برای دسترسی به مشکلات و راه حل آنها برای آی کلود، در اختیار شما قرار می دهد. این مطالب شامل 12 بخش می شوند. این 12 بخش : حساب کاربری و ورود به آن، پشتیبان گیری آی کلود، تب ها و صفحات نشانه گذاری شده آی کلود، مخاطبان در آی کلود، آی کلود درایو، آی کلود نوت، iCloud Keychain، ایمیل آی کلود، یادآورهای آی کلود، ارتقاء های فضای ذخیره سازی در آی کلود و اپلیکیشن های تحت وب آی کلود می شوند.

پشتیبانی از خدمات آی کلود در System status

پشتیبانی از خدمات آی کلود در System status

اگر مشکلی که برای شما به وجود آمده خطای کلی سیستم آی کلود به صورت جهانی باشد، در این قسمت به شما نشان داده می شود. همچنین زمان حل مشکل یا اینکه چقدر طول می کشد نیز در این قسمت بیان می شود.

حل مشکلات آی کلود به جز مشکل ورود و تایید حساب کاربری

اگر بعد از طی کردن مراحل بالا متوجه شدید که اپل مشکل سازمانی ندارد و شما همچنان در لاگ این کردن به حساب کاربری آی کلود خود مشکل دارید می توانید راه حل های زیر را هم امتحان کنید.

  1. ابتدا مطابق مراحل عنوان شده در بالا گوشی خود را ریبوت کنید.
  2. مطمئن شوید که دستگاه به اینترنت متصل است. برای استفاده از خدمات آی کلود و ریموت کردن آن شما به اینترنت فعال نیاز دارید.
  3. بر روی گزینه Setting App در دستگاه اپل خود بزنید و سپس گزینه Your Name را در بالای صفحه انتخاب کنید. گزینه Sign Out را انتخاب کنید. در این مرحله شما مجبور نیستید که اطلاعات خود را بر روی دستگاه حفظ کنید.
  4. سپس به قسمت Setting App برگردید. حالا لازم است با یوزرنیم و پسور آی کلود خود لاگین کنید.
  5. اگر این گزینه هم کمکی نکرد می توانید اپل آی دی خود را با کمک سایت iForget Website ریست کنید..
  6. حالا مرحله 2 و 3 را با یوزرنیم و پسورد جدید یک بار دیگر تکرار کنید.
  7. اگر این راه حل هم کمکی نکرد لازم است تا از اطلاعات در دستگاه خود بک آپ بگیرید و ری استور کنید.

مراحلی که در بالا ذکر شد موقعی کاربرد دارد که مشکل شما مربوط به ورود به حساب کاربری یا Sign-in، تایید حساب کاربری یا Verification، لاگین یا مدیریت آی کلود است.

حل مشکلات مربوط به همگام سازی داده ها در آی کلود

یکی از اساسی ترین مشکلات مربوط می شود به همگام سازی داده ها در بین دستگاه های مختلف اپل که شامل کامپیوتر مک هم می شود. در هنگام Syncing یا همگام سازی داده ها، تغییر در یکی از دستگاه های اپل ممکن است که در این پروسه و بر سایر دستگاه ها نیز تاثیر بگذارد، مفروض بر اینه این دستگاه ها همگی به اینترنت دسترسی دارند. در غیر این صورت دستگاهی که آفلاین است پس از آنلاین شدن دوباره با گوشی موبایل یا دستگاه های دیگر همگام سازی یا Sync می شود.

مشکلات مربوط به همگام سازی داده ها در آی کلود

مشکلات مربوط به همگام سازی داده ها در آی کلود

اگر اطلاعات در یک دستگاه سینک نمی شوند مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا مطابق مراحل عنوان شده در بالا گوشی خود را ریبوت کنید.
  2. مطمئن شوید که دستگاه به اینترنت متصل است. برای استفاده از خدمات آی کلود و ریموت کردن آن شما نیاز دارید که به اینترنت متصل باشید.
  3. بر روی گزینه Setting App در دستگاه اپل خود بزنید و سپس گزینه Your Name را در بالای صفحه انتخاب کنید. گزینه Sign Out را انتخاب کنید. در این مرحله شما مجبور نیستید که اطلاعات خود را بر روی دستگاه حفظ کنید.
  4. سپس به قسمت Setting App برگردید. حالا لازم است با یوزرنیم و پسور آی کلود خود لاگین کنید.
  5. به قسمت Setting app برگردید و بر روی نام خود بزنید.
  6. بر روی iCloud بزنید.
  7. سرویس یا سرویس های مورد نظر برای همگام سازی را روشن و فعال کنید.
  8. برای چند دقیقه صبر کنید و مطمئن شوید که همگام سازی داده ها در حال انجام است.

حل مشکل عدم ذخیره سازی اطلاعات کاربری در آی کلود با نصب برنامه ثالث

اپ هایی که توسط اپل ساخته نشده اند، از آی کلود استفاده می کنند تا از اطلاعات شخصی شما و همگام سازی آنها با دستگاه های دیگر در فضای ابری پشتیبان بگیرند. این فرآیند همچنین زمانی مفید خواهد بود که شما دستگاه اپل خود را گم کنید یا به هر دلیل آسیب جدی دیده باشد. در هر صورت اطلاعات شما در فضای ابری یا iCloud ذخیره شده است. اگر آی کلود اطلاعات شما را ذخیره سازی نمی کند، یک راه ساده برای حل این مشکل وجود دارد:

  1. بر روی دیوایس اپل خود Setting app را انتخاب کنید و سپس گزینه Your Name را که در بالا قرار دارد بزنید.
  2. گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  3. برنامه ثالثی را که می خواهید از آی کلود استفاده کند را تغییر دهید.

اگر این برنامه از قبل در حالت On قرار داشت کافیست یکبار آن را Off کنید و مجددا On کنید. گاهی تمام چیزی که برای شروع پروسه همگام سازی نیاز است همین کار ساده است.

حل مشکل عدم وجود فضای اضافی ذخیره سازی در آی کلود

همه کاربران آی کلود به صورت رایگان 5 گیگابایت فضای ابری دریافت می کنند. متاسفانه این فضا برای اغلب افراد کافی نیست. اگر شما این پیام را در دیوایس اپل خود دریافت کردید که به فضای بیشتری برای ذخیره سازی نیاز دارید، دو راه پیش روی شما قرار دارد. شما می توانید از طریق آی کلود برخی از اطلاعات موجود خود را حذف کنید. راه دوم این است که فضای ذخیره سازی بیشتری بخرید. تا زمانی که شما این تغییرات را ایجاد نکنید آی کلود فقط به همان میزان محدودی که در اختیار دارد از اطلاعات شما بک آپ می گیرد.

وقتی فضای اضافه ای برای ذخیره سازی در آی کلود وجود ندارد

وقتی فضای اضافه ای برای ذخیره سازی در آی کلود وجود ندارد

برای افزایش فضای ذخیره سازی در گوشی آیفون یا آیپد می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بر روی دیوایس اپل خود Setting app را انتخاب کنید و سپس گزینه Your Name را که در بالا قرار دارد بزنید.
  2. گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  3. گزینه Manage Storage را انتخاب کنید.
  4. بر روی گزینه Change Storage Plan بزنید.

به محض اینکه شما بر روی طرح جدید ذخیره سازی خود کلیک کردید و البته بعد از اینکه پرداخت را انجام دادید، فضای اضافه فورا برای شما فعال می شود. اپل اخیرا سه طرح را برای افزایش فضای ابری در اختیار کاربران قرار می دهد:

  •  فضای 50 گیگابایت با هزینه ماهانه 1 دلار، برای ذخیره سازی عکس ها، ویدئوها، فایل ها و اپلیکیشن ها و بک آپ آن در دستگاه شما.
  • فضای 200 گیگابایت با هزینه 3 دلار در ماه، برای استفاده کل اعضای خانواده یا شخصی که فیلم و عکس ای زیادی برای ذخیره سازی دارد.
  • فضای 2 ترابایت به هزینه ماهانه 10 دلار، این طرح برای اشتراک گذاری و ذخیره داده هایی مثل تعداد بسیار بالای عکس و فیلم یا هر اطلاعات دیگر، بین اعضای یک خانواده تا 5 نفر بسیار عالی است.

در پایان باید گفت سرویس آی کلود یک سرویس بسیار باارزش و کاربردی است که توسط میلیون ها کاربر استفاده می شود. اگر مشکلات شما با این فضای ابری در طی اطلاعات بالا برطرف نشد، یا اگر خواستید از مشکل پیش آمده و راه حل آن مطمئن باشید، کافیست با مشاوران پشتیبانی اپل تماس بگیرید. حتی می توانید در صورتی که نخواستید از این فضا استفاده کنید، امکان غیر فعال کردن آی کلود در گوشی آیفون وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *