ترفند iOS

نحوه مشاهده و ویرایش نوت های اپل در ویندوز 10

نحوه مشاهده و ویرایش نوت های اپل در ویندوز 10

عناوین این مقاله

در این مطلب قصد داریم نحوه مشاهده و ویرایش نوت های ذخیره شده در دیوایس های اپل در ویندوز 10 را بررسی کنیم. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید می دانید که هیچ برنامه داخلی برای دسترسی به نوت های اپل در کامپیوتر و یا لپ تاپ شما نیست. هرچند راه های دیگری برای دسترسی و مشاهده و ویرایش این یادداشت ها که در گوشی آیفون، آیپد و یا مک بوک شما نوشته و ذخیره شده بود، بر روی کامپیوتر بر پایه ویندوز 10 وجود دارد.

استفاده از وبسایت آی کلود برای دسترسی به یادداشت های اپل

وبسایت آی کلود به شما اجازه می دهد که به سرویس های زیادی از اپل بر روی دستگاه های غیر از خود گوشی موبایل یا دیگر محصولات اپل دسترسی داشته باشید. یکی از این سرویس ها دسترسی به نوت های اپل است. شما می توانید با دسترسی به وبسایت اپل بر روی پی سی یا لپتاپ خود با ویندوز 10 به تمام یادداشت هایی که در گوشی آیفون، تبلت اپل یا سیستم macOS ذخیره کرده بودید دسترسی پیدا کنید. برای این کار ابتدا باید مطمئن شوید که یادداشت ها یا Apples Note شما در دیوایس های اپل با آی کلود سینک هستند.

مرحله اول: فعال کردن مشاهده نوت ها در ویندوز برای آیفون و آیپد

ابتدا در گوشی آیفون یا آیپد خود به بخش تنظیمات بروید، بر روی اسم خود بزنید و سپس در قسمت iCloud گزینه Note را بر روی حالت On قرار دهید.

فعال کردن مشاهده نوت ها در ویندوز برای آیفون و آیپد

فعال کردن مشاهده نوت ها در ویندوز برای آیفون و آیپد

مرحله دوم: فعال کردن مشاهده نوت ها در ویندوز برای Mac

در سیستم عامل macOS بر روی لوگوی اپل که در گوشه بالای سمت چپ تصویر قرار دارد بزنید، سپس گزینه System Preferences را انتخاب کنید، گزینه iCloud را انتخاب کنید و سپس بر روی باکس Notes کلیک کنید تا تیک آن روشن شود.

فعال کردن مشاهده نوت ها در ویندوز برای Mac

فعال کردن مشاهده نوت ها در ویندوز برای Mac

حالا نوت های شما در گوشی آیفون، آیپد و کامپیوتر مک شما، با آی کلود سینک می شود. شما می توانید از این پس بر روی ویندوز 10 هم آنها را مشاهده کنید. کافی است که یکی از براوزرهای خود را بر روی ویندوز باز کنید و به وبسایت آی کلود (iCloud Website) بروید. بعد از آن به حساب کاربری خود وارد شوید.

مرحله سوم: در وبسایت آی کلود به قسمت Notes بروید

وقتی وارد وبسایت آی کلود شدید بر روی گزینه Notes کلیک کنید. می توانید در این قسمت تمام یادداشت هایی که در iOS و macOS خود ذخیره کرده بودید را ببینید.

در وبسایت آی کلود به قسمت Notes بروید

در وبسایت آی کلود به قسمت Notes بروید

در این قسمت شما می توانید تمام یادداشت ها را ببینید، آنها را ویرایش کنید یا حتی از روی این صفحه یادداشت جدیدی را اضافه کنید. برای مشاهده یادداشت های اپل در اپلیکیشن تحت وب آی کلود می توانید از سه راه مختلف استفاده کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

ایجاد برنامه برای مشاهده یادداشت های اپل با استفاده از گوگل کروم

اگر علاقه ای نداشتید که برای مشاهده یادداشت های اپل به سایت آی کلود بروید و یا نخواستید هر بار برای مشاهده و ویرایش یادداشت های خود وارد آی کلود شوید، این وبسایت یک اپ تحت وب در اختیار شما قرار می دهد. ظاهر این برنامه برای مشاهده یادداشت ها شبیه به همان تجربه ای است که شما در وبسایت آی کلود مشاهده می کنید. این برنامه فرم ساده شده وبسایت برای مشاهده یادداشت های ذخیره شده در دیوایس های اپل است. از طریق مرورگر مایکروسافت اج و گوگل کروم می توان وارد شد تا برنامه ای را برای یادداشت های اپل ایجاد کرد. در زیر در مورد مراحل ایجاد این برنامه از طریق هر دو مرورگر بحث خواهد شد.

از طریق مرورگر Microsoft Edge و یا مرورگر Chrome به سایت آی کلود بروید. وارد حساب کاربری خود شوید و بر روی گزینه Notes بزنید تا بتوانید یادداشت های خود را مشاهده کنید. گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگرها برای جستجو در وب است که آپشن های زیادی برای تنظیمات دارد. در چند گام ساده می توان یک میانبر ایجاد کرد تا بتوان به یادداشت های اپل در آی کلود دسترسی داشت.

مرحله اول: در گوگل کروم وارد بخش منوی تنظیمات شوید

اگر از گوگل کروم استفاده می کنید بر روی علامت سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای مرورگر قرار دارد بزنید. سپس گزینه Tools را انتخاب کنید و بعد از آن بر روی گزینه Create Shortcuts بزنید.

در گوگل کروم وارد بخش منوی تنظیمات شوید

در گوگل کروم وارد بخش منوی تنظیمات شوید

مرحله دوم: تیک گزینه Open as Windows را فعال کنید

بعد از اینکه بر روی گزینه Create Shortcuts زدید و باکسی برای شما باز شد تیک گزینه Open as Windows را فعال کنید و سپس بر روی گزینه Create کلیک کنید. می توانید نام اپ را در این قسمت تغییر دهید زیرا این گزینه اختیاری می باشد.

تیک گزینه Open as Windows را فعال کنید

تیک گزینه Open as Windows را فعال کنید و بر روی گزینه Create کلیک کنید

مرحله سوم: مشاهده میانبر جدید برای iCloud Notes در منوی ویندوز 10

میانبر جدید ایجاد شده برای مشاهده یادداشت های ذخیره شده در آی کلود، در حال حاضر برای شما فراهم شده است و شما می توانید در دسکتاپ خود این Shortcut یا میانبر را ببینید. همچنین می توانید در منوی Start این برنامه را جستجو و پیدا کنید.

مشاهده میانبر جدید برای iCloud Notes در منوی ویندوز 10

مشاهده میانبر جدید برای iCloud Notes در منوی ویندوز 10

ایجاد برنامه برای مشاهده یادداشت های اپل با استفاده از مایکروسافت اج

اگر در حال استفاده از  مرورگر Microsoft Edge برای وبگردی های خود هستید می توانید می توانید یک Shortcut ایجاد کنید تا به یادداشت های ذخیره شده اپل خود در آی کلود دسترسی پیدا کنید. این برنامه و میانبر می تواند مستقیما شما را به یادداشت های شما و در یک برنامه تحت وب برساند.

مرحله اول: بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای تصویر کلیک کنید

در مرورگر مایکروسافت اج بر روی علامت سه نقطه که در بالای گوشه سمت راست تصویر قرار دارد بزنید. سپس گزینه Apps را انتخاب کنید و سپس (مطابق شکل زیر) بر روی گزینه Install this site as an app کلیک کنید.

بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای تصویر کلیک کنید

بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای تصویر کلیک کنید

مرحله دوم: نام فایل ایجاد شده را تغییر دهید

می توانید نام برنامه ایجاد شده را تغییر دهید و سپس بر روی گزینه install کلیک کنید. بعد از این مرحله می توانید از طریق منوی Start این برنامه را ببینید.

نام فایل ایجاد شده را تغییر دهید

نام فایل ایجاد شده را تغییر دهید و بر روی گزینه install کلیک کنید

با کلیک بر روی این اپ می توانید به Apple Notes به عنوان یک اپلیکیشن واقعی برای مشاهده نوت های ذخیره شده اپل بر روی ویندوز 10 دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه تمام عناصر استاندارد مرورگر شما چه گوگل کروم و چه مایکروسافت اج از بین رفته اند و حس کار کردن با یک برنامه واقعی را می دهد.

غیرفعال کردن برنامه ایجاد شده برای مشاهده Apple Notes

با توجه به اینکه برنامه ایجاد شده یکی از برنامه های استاندارد اپل محسوب می شود می توان آن را مانند دیگر برنامه های نصب شده بر روی ویندوز Uninstall کرد. اگر شما به آن احتیاج ندارید می توانید آن را غیرفعال نمایید. با استفاده از منوی Control Panel می توانید لیست برنامه های نصب شده در ویندوز را مشاهده کنید و برنامه مورد نظر را Uninstall کنید. کافیست برنامه را انتخاب کنید و بر روی گزینه Uninstall کلیک کنید.

غیرفعال کردن برنامه ایجاد شده برای مشاهده Apple Notes

غیرفعال کردن برنامه ایجاد شده برای مشاهده Apple Notes

استفاده از Gmail برای مشاهده Apple Notes در ویندوز 10

اگر از جی میل استفاده می کنید می توانید با ادغام جی میل و اپل نوتز تمام یادداشت های خود که در iOS و macOS ذخیره کرده بودید را ببینید. ذکر چند نکته قبل از انجام این کار ضروری می باشد:

  • شما نمی توانید یادداشت های ذخیره شده خود را به جی میل import کنید. فقط یادداشت هایی که بعد از این تنظیمات ایجاد می کنید در حساب کاربری اکانت Gmail شما قابل مشاهده است.
  • جی میل اجازه ویرایش یادداشت ها را به شما نمی دهد. شما فقط می توانید یادداشت ها را مشاهده کنید. اگر از طریق ادغام جی میل و نوت های اپل به این یادداشت ها دسترسی دارید امکان ویرایش فقط از طریق دیوایس های اپل قابل انجام می باشد.

اگر این موارد برای شما مناسب هستند می توانید مراحل زیر را پیگیری نمایید.

مرحله اول: به قسمت تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید

در دیوایس اپل خود ابتدا به بخش تنظیمات یا Setting بروید، سپس بر روی گزینه Passwords & Accounts بزنید. بر روی Gmail کلیک کنید و پس از آن گزینه Notes را بر روی حالت اکتیو قرار بدهید.

به قسمت تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید

به قسمت تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید و Notes را در قسمت جی میل اکتیو کنید

اگر در حال استفاده از سیستم عامل iOS 14 یا ورژن های بالاتر آن هستید می توانید با استفاده از منوی Setting و بخش Contacts و سپس کلیک بر روی Accounts و بعد از آن Gmail به گزینه Notes برسید و آن را فعال کنید و بر روی حالت On قرار بدهید.

مرحله دوم: مشاهده گزینه Notes در تنظیمات دیوایس اپل

بعد از انجام این مرحله جی میل برای شما یک فولدر با نام Gmail در بخش Notes در گوشی آیفون یا آیپد شما ایجاد می کند. هر یادداشتی که از این طریق ایجاد می کنید از طریق اکانت جی میل شما نیز قابل دسترسی می باشد.

مشاهده گزینه Notes در تنظیمات دیوایس اپل

مشاهده گزینه Notes در تنظیمات دیوایس اپل

مرحله سوم: مشاهده نوت های اپل در حساب کاربری جی میل

برای مشاهده یادداشت های اپل در جی میل می توانید سایت جی میل را باز کنید و با کلیک بر روی Notes در سمت چپ تصویر آنها را مشاهده کنید. می توانید همه یادداشت های ایجاد شده خود را زیر قسمت Gmail در اپ یادداشت ها یا دیوایس های خود مشاهده کنید.

مشاهده نوت های اپل در حساب کاربری جی میل

مشاهده نوت های اپل در حساب کاربری جی میل

در مجموع آی کلود می تواند راهی را در اختیار شما قرار دهد که با استفاده از آن اطلاعات خود را به شکل امن تری ذخیره کرد. برای حل مشکلات آی کلود در گوشی آیفون و آیپد هم در چند گام ساده امکان پذیر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *