ترفند iOS

نحوه غیر فعال کردن عکس های آی کلود در مک بوک

نحوه غیرفعال کردن عکس های آی کلود در مک بوک

نحوه غیر فعال کردن عکس های آی کلود در مک بوک که در این مطلب قصد داریم تا نحوه غیرفعال کردن عکس های آی کلود در مک بوک را بررسی کنیم. فضای ذخیره سازی آی کلود، عکس ها را به صورت اتوماتیک آپلود و این عکس ها را بین تمامی دیوایس های اپل شما سینک می کند. این از لحاظ پشتیبان گیری یک راه حل عالی محسوب می شود، اما در کامپیوتر مک شما ممکن است که فضای ذخیره سازی دستگاه را تا حد زیادی اشغال نماید. بنابراین راهی وجود دارد که می توانید عکس های آی کلود را بر روی مک غیرفعال نمایید. بر روی کامپیوتر مک، ویژگی iCloud Photos از طریق اپلیکیشن Photos کار می کند.

اگر شما گزینه iCloud Option را از ابتدای تنظیمات، بر روی مک خود فعال کرده باشید، به این معنی است که Photos app یا برنامه عکس ها در سیستم شما یک نسخه از عکس های آی کلود شما را بر روی مک ذخیره می کنند. این نسخه ذخیره شده از عکس ها هم نسخه بی کیفیتی می باشد. این برنامه باعث می شود که عکس ها و ویدئوهای جدید در بک گراند شما ذخیره شوند، حتی اگر شما به صورت فعال از اپ عکس ها استفاده نکنید.

مراحل غیر فعال کردن عکس های آی کلود بر روی مک

با توجه به نحوه کار در مک، ممکن است گالری عکس ها در مک به 20 گیگابات یا بیشتر گسترش پیدا کند. اگر این فقط فضایی باشد که برای عکس های شما اشغال می شود بدون اینکه نیاز به ذخیره سازی و اشغال حافظه نماید، پس بهتر است عکس های آی کلود را بر روی مک غیرفعال کنید تا فضای بیشتری را بر روی سیستم خود در اختیار داشته باشید. همچنین با غیرفعال کردن عکس های آی کلود بر روی مک می توانید فضای اشغال شده را بازیابی کنید.

مرحله اول: برنامه Photos را بر روی مک باز کنید

برای شروع، Photos app را بر روی سیستم خود باز کنید. می توانید این برنامه را سرچ یا در صورت ذخیره قبلی بر روی تسکبار، آن را باز کنید.

برنامه Photos را بر روی مک باز کنید

برنامه Photos را بر روی مک باز کنید

مرحله دوم: بر روی گزینه Photos کلیک کنید

در این قسمت مطابق شکل زیر بر روی دکمه Photos کلیک کنید. این گزینه در منوی بالا قرار دارد. سپس بر روی گزینه Preferences بزنید.

بر روی گزینه Photos کلیک کنید

بر روی گزینه Photos کلیک کنید

مرحله سوم: بر روی قسمت iCloud بزنید

در این قسمت بر روی گزینه iCloud بزنید و سپس تیک گزینه iCloud Photos را بردارید.

غیر فعال کردن عکس های آی کلود

بر روی قسمت iCloud بزنید

کامیپوتر مک شما حالا دانلود و آپلود عکس ها در فضای ابری آی کلود اپل را متوقف می کند و عکس های جدید ذخیره شده بر روی آی کلود را دانلود نمی کند. اما این گزینه همچنان بر روی گوشی آیفون یا آیپد شما فعال می ماند. پس نگران عکس ها در آی کلود خود نباشید. ممکن است بعد از غیرفعال کردن این گزینه هنوز ببینید که عکس های ذخیره شده از فضای ابری، از قبل بر روی مک شما قرار دارند. پس می توانید با ادامه مراحل زیر، عکس های قبلی را از روی مک حذف کرده و فضای خود را بازیابی کنید.

مرحله چهارم: به قسمت Library در اپلیکیشن عکس ها بروید

در قسمت Photos app بر روی گزینه Library بزنید و وارد شوید. در این قسمت عکس هایی را که می خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و آنها را Delete کنید. روی عکس هایی که انتخاب کرده اید راست کلیک کنید و گزینه Delete را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید از دکمه Delete بر روی کیبورد خود نیز استفاده کنید.

به قسمت Library در اپلیکیشن عکس ها بروید

به قسمت Library در اپلیکیشن عکس ها بروید

مرحله پنجم: به قسمت Recently Deleted بروید

در این مرحله به قسمت Recently Deleted بروید و با زدن بر روی گزینه Delete All همه عکس های پاک شده را نیز حذف نمایید.

به قسمت Recently Deleted بروید

به قسمت Recently Deleted بروید

مرحله ششم: بر روی گزینه Delete در پیام ظاهر شده روی تصویر بزنید

در این مرحله یک پیام تایید بر روی صفحه نشان داده می شود که می توانید با زدن بر روی گزینه Delete تایید کنید که همه عکس ها حذف شوند. حالا کامپیوتر مک شما فضای ذخیره سازی بیشتری دارد. بدون اینکه عکس های شما از آی کلود حذف شده باشند.

غیر فعال کردن عکس های آی کلود

بر روی گزینه Delete در پیام ظاهر شده روی تصویر بزنید

فضای ذخیره سازی آی کلود در دستگاه های اپل یک ویژگی خوب محسوب می شود که شما مجبور نباشید حافظه دستگاه خود را بی دلیل اشغال کنید. این فضای ابری بسیار کاربردی است و شما می توانید آن را از روی هر دستگاه اپل خود چک کنید. حل مشکلات آی کلود در گوشی آیفون و آیپد هم به طور مفصل در کوک موبایل توضیح داده شده است. پس با خیال راحت از این فضای ابری برای ذخیره اطلاعات خود بهره ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *