ترفند iOS

معرفی iOS 17- ای او اس ۱۷ برای چه گوشی هایی می آید

ای او اس ۱۷ برای چه گوشی هایی می آید

iOS 17 جدیدترین نسخه سیستم عاملی است که روی آیفون اجرا می‌شود و ویجت‌های تعاملی، حالت StandBy، تغییرات در پیام‌ها، به‌روزرسانی‌های مرورگر سافاری و هزاران چیز دیگر را به همراه دارد.

ابتدا فهرست وار به قابلیت هایی که در iOS 17 اضافه شده است، اشاره می کنیم.

ویژگی های iOS 17

  • به روز رسانی پیام ها، تلفن و فیس تایم
  • FaceTime در Apple TV با دوربین تداومی
  • ساخت استیکرهای متحرک از Live Photos
  • تصحیح خودکار بهبود یافته
  • دیگر خبری از «Hey» برای فعال‌سازی سیری نیست
  • حالت استندبای
  • ویجت های تعاملی
  • ردیابی خلق و خو و ژورنال
  • به اشتراک گذاری AirTags و AirPods

ای او اس ۱۷ برای چه گوشی هایی می آید

iOS 17 برای گوشی آیفون

iOS 17 برای گوشی آیفون

کدام آیفون با iOS 17 سازگار است؟ در زیر لیست آیفون هایی که می توانند به iOS 17 دسترسی داشته باشند را معرفی می کنیم.

  • آیفون XS
  • آیفون XS Max
  • آیفون XR
  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرو
  • آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون 12
  • آیفون 12 مینی
  • آیفون 12 پرو
  • آیفون 12 پرو مکس
  • آیفون 13
  • آیفون 13 مینی
  • آیفون 13 پرو
  • آیفون 13 پرو مکس
  • آیفون (SE نسل دوم به بعد)
  • آیفون 14 (از جمله پلاس)
  • آیفون 14 پرو

کدام مدل‌های آیفون از iOS 17 جدید استفاده نمی‌کنند؟

با انتشار iOS 17، سه مدل آیفون دیگر وجود دارد (آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X) که جدیدترین سیستم عامل موبایل اپل را اجرا نخواهند کرد. اپل سال گذشته با عرضه iOS 16، به‌روزرسانی ویژگی‌های سری آیفون 6 و آیفون 7 را متوقف کرد. این گوشی ها هنوز iOS 15 را اجرا می کنند.

اگر آیفون شما در لیست سازگاری iOS 17 نباشد چه؟

اگر آیفون شما در لیست بالا نیست، از iOS 17 پشتیبانی نمی کند و برای دانلود جدیدترین نرم افزار اعلانی دریافت نمی کنید. به عنوان مثال، اگر آیفون X یا آیفون 8 دارید، آخرین نرم افزاری که می توانید روی آن گوشی استفاده کنید iOS 16 است.

اگرچه آیفون‌های قدیمی‌تر از آخرین نسخه iOS پشتیبانی نمی‌کنند یا هیچ یک از ویژگی‌های جدید را دریافت نمی‌کنند، اما همچنان باید برای مدتی کاربردی باشند. آنها همچنین به دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی برای iOS 16 ادامه خواهند داد. اپل آخرین به‌روزرسانی امنیتی را برای iOS 15 در جولای 2023 منتشر کرد و در آینده نزدیک به انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی iOS 16 ادامه خواهد داد.

قبل از اینکه قابلیت های iOS 17 را شرح دهیم، چند لینک جالب که فکر می کنیم بیشتر کاربران ایرانی به دنبال آن هستند و با به روزرسانی به ای او اس ۱۷ به دنبال دانلود آن هستند را در اختیار شما قرار می دهیم.

پلیس من iOS

Balad iOS

دانلود ایرانسل من با لینک مستقیم iOS

Foxray iOS

Melodify iOS

نصب جدید همراه بانک مهر ایران iOS

همراه بانک ایران زمین نسخه iOS

دانلود تپسی رانندگان iOS

در ادامه به شرح کامل ویژگی های iOS 17 می پردازیم.

ویژگی های جدید iOS 17 – هر آنچه که باید بدانید

iOS 17 جدیدترین نسخه iOS است، سیستم عاملی که برای اجرا بر روی آیفون طراحی شده است. iOS 17 که در اواخر شهریور امسال رونمایی شد، اکنون در آیفون XR/XS و نسخه‌های جدیدتر موجود است.

ویژگی‌های جدیدی برای Phone، FaceTime و Messages به همراه بهبودهای کوچک برای سایر برنامه‌ها و یک برنامه کاملاً جدید که اواخر امسال برای ژورنال‌نویسی عرضه می‌شود، وجود دارد.

پوستر مخاطبین در iOS 17

پوستر مخاطبین در iOS 17

اپل بر ارتباطات متمرکز شد و برنامه Phone را بازنگری کرد. اکنون می‌توانید پوسترهای مخاطبین (contact poster) سفارشی ایجاد کنید که وقتی مخاطب شما تماس می گیرد، عکس و پوستر او روی صفحه، نمایش داده شود. می توانید یک عکس یا یک Memoji انتخاب کنید، یک فونت، یک رنگ فونت و موارد دیگر را انتخاب کنید. پوسترهای تماس برای برنامه تلفن و همچنین برای برنامه های شخص ثالث در دسترس هستند.

هنگامی که شخصی از پست صوتی خارج می شود، ویژگی پست صوتی زنده (Live Voicemail) رونویسی لحظه ای از پیام را در صفحه قفل (لاک اسکرین) در حالی که شخص در حال صحبت است نشان می دهد. بر اساس آنچه گفته شد، می توانید انتخاب کنید که گوشی را بردارید. تماس‌هایی که توسط شرکت‌های مخابراتی به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شده‌اند، فوراً رد می‌شوند و به‌عنوان پست صوتی زنده نشان داده نمی‌شوند.

قابلیت NameDrop در iOS 17

قابلیت NameDrop در iOS 17

قابلیت NameDrop ، یک جنبه جدید از AirDrop، به شما امکان می دهد آیفون خود را نزدیک آیفون دیگری بیاورید تا اطلاعات تماس را تبادل کنید. این با اپل واچ نیز کار می کند. کنار هم قرار دادن دو آیفون می تواند SharePlay را آغاز کند تا بتوانید با شخص دیگری که آیفون دارد به موسیقی گوش دهید، فیلم تماشا کنید یا یک بازی بازی کنید و همچنین برای انتقال محتوا کار می کند. اواخر امسال، AirDrop اجازه می دهد تا انتقال فایل های بزرگ توسط دو تلفن در مجاورت نزدیک انجام شود و انتقال از طریق iCloud به پایان برسد.

فیس تایم در iOS 17

فیس تایم در iOS 17

ویژگی FaceTime از پیام‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر تماسی را دریافت نکردید، فرد طرف مقابل می‌تواند یک فیلم ضبط‌شده یا یک پیام صوتی برای شما بگذارد.

افکت فیس تایم در iOS 17

افکت فیس تایم در iOS 17

فیس تایم همچنین از طیف وسیعی از واکنش ها مانند قلب، بادکنک، آتش بازی، پرتوهای لیزر و باران پشتیبانی می کند. جلوه‌ها از طریق ژست‌ها فعال می‌شوند و در برنامه‌های شخص ثالث نیز کار می‌کنند.

اتصال آیفون یا آی‌ پد به اپل تی وی در iOS 17

اتصال آیفون یا آی‌ پد به اپل تی وی در iOS 17

اکنون می توانید آیفون یا آی‌پد را به اپل تی وی با کیفیت فور کی و با فیس تایم در ارتباط باشید. با استفاده از دوربین تداومی (Continuity Camera)، یک دستگاه iOS به عنوان دوربین برای تماس فیس تایم عمل می کند، اما ویدیو در صفحه بزرگتر تلویزیون نمایش داده می شود. از قاب بندی سنتر استیج و سایر ویژگی های فیس تایم از جمله Handoff برای انتقال تماس ها بین دستگاه iOS و تلویزیون پشتیبانی می کند.

برنامه پیام در iOS 17

برنامه پیام در iOS 17

در برنامه پیام‌ها (Messages app) ، یک رابط تمیزتر با دسترسی به برنامه‌ها، عکس‌ها و دوربین در پشت دکمه «+» که در کنار نوار نوشتن قرار دارد، وجود دارد. با ضربه زدن روی دکمه دسترسی سریع به دوربین، عکس‌ها، Apple Cash، پیام‌های صوتی، برنامه‌های پیام‌های شما و تجربه به‌روز شده استیکرها را می‌دهد.

استیکر در iOS 17

استیکر در iOS 17

همه کاراکترهای ایموجی اکنون استیکر هستند و در بخش استیکرها در برنامه پیام‌ها قرار دارند. ایموجی را می توان به طور معمول استفاده کرد، اما همچنین می تواند مانند یک برچسب روی تصاویر و پیام ها قرار گیرد. می‌توانید با استفاده از ویژگی حذف اشیاء از بکگراند که در iOS 16 معرفی شد، استیکرهای شخصی خود را از روی عکس‌های خود ایجاد کنید. اگر از عکس زنده استفاده می‌کنید، در نهایت یک استیکر متحرک خواهید داشت که می‌توانید آن را در برنامه پیام‌ها به اشتراک بگذارید. استیکرها می‌توانند جلوه‌های ویژه‌ای مانند ظاهری با دست، زرق و برق یا رنگ متفاوت داشته باشند، و همچنین می‌توانند در سراسر iOS، اساساً در هر جایی که می‌توانید از ایموجی استفاده کنید، بکار ببرید.

جستجو در پیام‌ها از فیلترهای جستجو برای یافتن دقیقا همان چیزی که به دنبال آن هستید پشتیبانی می‌کند. می توانید با جستجوی گسترده شروع کنید و با وارد کردن عبارات جستجوی اضافی نتایج را محدود کنید. اگر در چت‌های گروهی یا شخصی که پیام‌های زیادی ارسال می‌کند مشکل دارید، پیکان پیگیری (catch-up arrow) به شما امکان می‌دهد دقیقاً بدانید کجا کار را ترک کرده‌اید تا بتوانید موارد خوانده نشده را ببینید. می‌توانید با کشیدن انگشت روی یک حباب متنی به‌خط درست پاسخ دهید، و اگر پیام صوتی ارسال کنید، اکنون به‌طور خودکار رونویسی می‌شود تا در همان لحظه خوانده شود. کدهای تأیید یکباره ارائه شده توسط برنامه پیام ها را می توان به طور خودکار حذف کرد.

قابلیت Check in در آی او اس 17

قابلیت Check in در آی او اس 17

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در پیام‌ها ساده‌تر است و وقتی کاربر یک مکان را به اشتراک می‌گذارد، در زمان واقعی در مکالمه به‌روزرسانی می‌شود. این ویژگی همراه با Check In کار می‌کند، یک ویژگی ایمنی که به دوست یا یکی از اعضای خانواده می‌گوید هنگام سفر با خیال راحت به مقصد خود رسیده‌اید. وقتی Check In روشن است، زمانی که به جایی که می‌روید رسیدید به شخصی که با او ارتباط برقرار می‌کنید مطلع می‌شود، و اگر به موقع به آن نرسیدید یا پیشرفت نکردید، مخاطب شما می‌تواند موقعیت مکانی آیفون، سطح باتری، و وضعیت سیم کارت برای تعیین اینکه آیا به کمک نیاز دارید یا خیر، را ببیند. عکس های برهنه ناخواسته نیز می توانند در پیام ها به لطف ویژگی هشدار برهنگی جدید مسدود شوند.

تصحیح خودکار در iOS 17

تصحیح خودکار در iOS 17

اپل تصحیح خودکار را در سراسر iOS بهبود بخشید و یک مدل یادگیری ماشینی جدید اضافه کرد که می‌تواند آنچه را که می‌خواهید بگویید، بهتر پیش‌بینی کند. می‌تواند هنگام تایپ کردن، تمام جملات را با پیش‌بینی‌های درون خطی تکمیل کند، بنابراین تکمیل یک کلمه یا جمله به سادگی فشار دادن کلید فاصله است. تصحیح اشتباهات آسان تر است، زیرا می توان آن را با یک ضربه انجام داد. همچنین یک مدل تشخیص گفتار جدید برای دیکته وجود دارد که آن را دقیق تر می کند.

حالت استندبای در iOS 17

حالت استندبای در iOS 17

هنگامی که از آیفون خود استفاده نمی کنید، می توانید آن را به صورت افقی روی شارژر قرار دهید تا حالت StandBy فعال شود، یک صفحه نمایش تمام صفحه با اطلاعاتی که در یک نگاه می توانید ببینید. حالت استندبای با نمایشگر همیشه روشن بهترین کار را دارد، اما می‌توانید با یک ضربه هم آن را ببینید. این حالت شبیه حالت Nightstand در اپل واچ است که سبک‌های ساعت، عکس‌ها، تقویم، آب و هوا، نمای Live Activities یا ویجت‌های قابل تنظیم را از طریق Smart Stack ارائه می‌دهد.

تقویم در iOS 17

تقویم در iOS 17

در صفحه اصلی، ویجت‌ها اکنون تعاملی هستند، بنابراین می‌توانید از آنها برای انجام کارهایی مانند کنترل موسیقی، فعال کردن چراغ، علامت‌گذاری یادآوری و موارد دیگر استفاده کنید. Spotlight Search همچنین تعاملی‌تر است، بنابراین می‌توانید کارهایی مانند تغییر تنظیمات را بدون باز کردن برنامه انجام دهید.

ویجت تعاملی در iOS 17

ویجت تعاملی در iOS 17

برنامه Health دارای یک ویژگی ردیابی خلق و خو است که به شما امکان می دهد احساسات روزانه خود را ثبت کنید تا وضعیت ذهنی خود را در طول زمان پیگیری کنید. گزینه هایی را برای ضبط حال و هوای شما به همراه آنچه باعث ایجاد آن خلق می شود ارائه می دهد، بنابراین می توانید ارتباطات مفیدی ایجاد کنید. اپل همچنین ارزیابی‌های افسردگی و اضطراب را ارائه می‌دهد که در کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به شما در تعیین اینکه آیا در معرض خطر هستید یا خیر، کمک کند.

برنامه Health در iOS 17

برنامه Health در iOS 17

با استفاده از دوربین TrueDepth، برنامه هلث می تواند به شما کمک کند تا از طریق ابزار اندازه گیری فاصله صفحه در Screen Time تعیین کنید که آیا خیلی به صفحه نمایش خود نزدیک هستید یا خیر. این برای کودکان طراحی شده است، اما بزرگسالان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، با این ویژگی که به شما امکان می‌دهد بدانید دستگاه خود را نزدیک‌تر از 30 سانتی متری به صورت خود گرفته‌اید.

برنامه Journal در iOS 17

برنامه Journal در iOS 17

اگرچه هنوز در دسترس نیست، iOS 17 یک برنامه Journal را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد افکار و فعالیت های خود را به صورت روزانه ثبت کنید. آیفون از یادگیری ماشینی روی دستگاه استفاده می‌کند تا موضوعاتی را به شما پیشنهاد دهد تا بر اساس کارهایی که در طول روز انجام داده‌اید، درباره آنها بنویسید، مانند سفر، انجام تمرین، بازدید از افراد، عکس‌برداری و موارد دیگر. برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند پیشنهادهای ژورنال ارائه دهند، اما تمام محتوا محافظت می‌شود و حتی با رمز عبور قفل می‌شود.

در مرورگر سافاری، وبگردی خصوصی با Face ID قفل می‌شود و همچنین ردیاب‌ها را از شناسایی دستگاه شما و پیگیری ترافیک مرور شما در وب‌سایت‌ها مسدود می‌کند. گزینه ای برای نمایه ها، مرور کاری شما را از مرور شخصی شما با سابقه، برنامه های افزودنی، گروه های برگه، موارد دلخواه و کوکی های مختلف جدا می کند.

برنامه Photos در iOS 17

برنامه Photos در iOS 17

برنامه Photos می‌تواند حیوانات خانگی را تشخیص دهد و Visual Look Up در ویدیوی متوقف‌شده کار می‌کند. این گزینه اکنون می‌تواند غذا را برای ارائه دستور العمل‌ها شناسایی کند، به‌علاوه ویترین فروشگاه‌ها، تابلوها و ویدیوها را تشخیص می‌دهد.

گذرواژه‌ها و کلیدهای عبور را می‌توان از طریق ویژگی اشتراک‌گذاری خانوادگی موجود در برنامه رمزهای عبور با افراد دیگر به اشتراک گذاشت. همه افراد در گروه می‌توانند گذرواژه‌هایی را که با خیال راحت از طریق iCloud Keychain به اشتراک گذاشته شده‌اند اضافه و ویرایش کنند. این ویژگی برای گذرواژه هایی که نیاز به دسترسی بیش از یک نفر دارند، مانند سرویس های پخش، مفید است.

برنامه Apple Music در iOS 17

برنامه Apple Music در iOS 17

Apple Music از لیست‌های پخش مشترک برای گوش دادن به موسیقی با دوستان پشتیبانی می‌کند و به لطف SharePlay در ماشین، مسافران می‌توانند حتی بدون اشتراک Apple Music آهنگ‌هایی را که از طریق CarPlay در حال پخش است اضافه کنند. با crossfade، آهنگ ها در یکدیگر محو می شوند، بنابراین هرگز مکثی وجود ندارد.

در برنامه Maps، اکنون می‌توانید نقشه‌های آفلاین را برای مناطق انتخابی بارگیری کنید، بنابراین می‌توانید به ناوبری گام به گام، زمان تخمینی رسیدن و مکان‌های نزدیک حتی بدون سیگنال دسترسی داشته باشید. اپل نقشه‌ها را برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد مسیرهای پیاده‌روی در پارک‌های سراسر ایالات متحده به‌روزرسانی کرد و اطلاعات در دسترس بودن شارژ بی‌درنگ برای وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد.

ایرتگ در iOS 17

ایرتگ در iOS 17

اکنون می‌توان AirTagها را با افراد دیگر به اشتراک گذاشت، بنابراین دوستان و اعضای خانواده که با هم زندگی می‌کنند می‌توانند هر دو مورد را با AirTag در برنامه Find My ردیابی کنند. همه می‌توانند مکان مورد را ببینند، صدا پخش کنند و از Precision Finding استفاده کنند، به علاوه با لوازم جانبی شبکه Find My کار می‌کند.

اکنون در ای او اس 17، ویژگی AirPlay هوشمندتر است و می‌تواند تنظیمات برگزیده اشتراک‌گذاری دستگاه شما را بیاموزد، به‌علاوه در اواخر امسال، هتل‌های منتخب از AirPlay در تلویزیون‌ها برای دسترسی آسان‌تر به محتوای شما هنگام سفر پشتیبانی می‌کنند. اکنون آسان‌تر است که با Apple ID خود با استفاده از یک دستگاه نزدیک یا آدرس ایمیل یا شماره تلفن فهرست شده در حساب کاربری خود وارد آیفون شوید.

ویژگی های جدیدی برای AirPods وجود دارد. یک گزینه صوتی تطبیقی برای AirPods Pro 2 حذف نویز فعال را با شفافیت ترکیب می‌کند تا بتوانید از محیط اطراف خود آگاهی بیشتری داشته باشید و در عین حال صدای ناخواسته را نیز کاهش دهید. با Conversation Awareness هنگامی که شخصی با شما صحبت می‌کند موسیقی شما را کم می‌کند تا بتوانید صدای او را بشنوید، و صدای شخصی‌شده صدا را مطابق با اولویت‌های شما تنظیم می‌کند. با پیشرفت‌هایی در سوئیچ خودکار، جابجایی بین دستگاه‌ها سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر است و می‌توانید با نگه داشتن پایه AirPods صدا را قطع و وصل کنید.

اپلیکیشن خانه (Home) به شما امکان می‌دهد تا 30 روز سابقه فعالیت را برای قفل‌های در، درهای گاراژ، حسگرهای تماس، و سیستم‌های هشدار، و کدهای پین مشاهده کنید و برای باز کردن قفل کار با قفل‌های هوشمند بر اساس جنس ساخت آنها، ضربه بزنید.

در یادآوری‌ها، یک فهرست خواربار داخلی وجود دارد که مواردی را که اضافه می‌کنید در دسته‌ها گروه‌بندی می‌کند، و در یادداشت‌ها، می‌توانید پیوندهایی بین یادداشت‌ها ایجاد کنید تا یادداشت‌های مرتبط به هم مرتبط شوند. برنامه Notes همچنین از فایل‌های PDF پشتیبانی می‌کند تا بتوانید فایل‌های PDF و اسکن‌ها را مشاهده و علامت‌گذاری کنید.

فقط بگویید «Siri»

فقط بگویید «Siri»

برای فعال کردن سیری، دیگر نیازی به گفتن Hey Siri ندارید و در عوض می توانید فقط بگویید «Siri». بدون نیاز به فعال سازی مجدد سیری، می توان چندین دستور را پشت سر هم صادر کرد. توجه داشته باشید که فعال کردن سیری بدون Hey محدود به دستگاه های جدیدتر است.

برنامه Mail از پر کردن خودکار کدهای تأیید درست مانند پیام ها پشتیبانی می کند. در Apple News، مشترکین می‌توانند به جدول کلمات متقاطع روزانه دسترسی داشته باشند و به داستان‌های صوتی Apple News+ در برنامه پادکست گوش دهند.

در برنامه تناسب اندام می توانید نکات برجسته فعالیت های تمرینی دوستان را ببینید و برنامه های تمرینی و مدیتیشن سفارشی را با برنامه های سفارشی Apple Fitness+ ایجاد کنید. Freeform دارای ابزارهای جدید طراحی مانند قلمو آبرنگ، هایلایتر و خط کش است.

با Personal Voice، کاربرانی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند، می‌توانند صدایی شبیه صدای خودشان ایجاد کنند، و ویژگی دسترسی به گفتار زنده اجازه می‌دهد تا کلمات تایپ شده را شخصا، روی تلفن یا از طریق FaceTime بیان کنند. Point and Speak متنی را روی اشیاء فیزیکی برای کسانی که بینایی ضعیفی دارند یا نابینا هستند می خواند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *