ترفند iOS

نحوه اتصال دسته بازی کنسول PS5 به آیفون و آیپد

نحوه اتصال دسته بازی کنسول PS5 به آیفون و آیپد

دسته بازی و کنترلر پلی استیشن 5 سونی به اسم DualSense Controller این قابلیت را دارد که براحتی به گوشی آیفون یا دستگاه آیپد تان متصل شود و این امکان برای بسیاری از بازی های معروف فراهم شده و با آنها کاملاً سازگاری دارد. در این پست آموزشی قصد داریم که روش اتصال دسته بازی کنسول PS5 به آیفون و آیپد را به شما عزیزان و گیمرهای دوست داشتنی آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

دسته DualSense کنسول بازی PlayStation 5 (PS5) مجهز به بلوتوث است، به این معنی که برای استفاده از کنسول خود نیازی به اتصال ندارید و می توانید آن را به گوشی آیفون و یا آیپد خود متصل کنید و از بازی کردن با آن لذت ببرید کنید.

برای اتصال کنترلر کنسول بازی پلی استیشن 5 با استفاده از قابلیت DualSense به آیفون یا آیپد به یک گوشی با سیستم عامل به روزرسانی شده به iOS 14.5، و آیپد iPadOS 14.5 و یا نسخه های جدیدتر نیاز خواهید داشت.

اکنون به نحوه اتصال دسته کنترل کنسول بازی PS5 به آیفون و آیپد می پردازیم. مراحل انجام این کار به شرح زیر می باشند:

1- دسته بازی DualSense controller را به حالت اتصال ببرید.

اگر شرایط اتصال کنترلر به دستگاه آیفون خود را مطابق آنچه که در بالا گفته شد، داشته باشید، همزمان دکمه لوگو PlayStation و دکمه Create روی دسته بازی را فشار داده و نگه دارید تا کنترلر در حالت اتصال قرار بگیرد. جای دکمه Create درست بالای D-Pad در سمت چپ و دکمه لوگو PlayStation بین دو اهرم کنترل دستی می باشد. در تصویر زیر جای این دکمه ها با فلش قرمز رنگ مشخص شده اند.

وقتی دسته بازی در حالت جفت شدن قرار می گیرد، چراغ های دور تاچ پد یا همان صفحه لمسی دسته بازی دوال سنس قبل از اینکه سیاه شوند به رنگ آبی تبدیل می شود و به سرعت دوبار چشمک می زنند، سپس دوبار دیگر چشمک می زنند.

دسته بازی کنسول PS5

دسته بازی DualSense controller را به حالت اتصال ببرید

2- بلوتوث دسته بازی را روشن کنید.

پس از اینکه دسته کنسول بازی PS5 در حالت جفت شدن قرار گرفت، روی آیکن چرخ دنده کلیک کنید و با وارد شدن به صفحه ی تنظیمات در آیفون یا آیپد خود، گزینه Bluetooth را انتخاب کنید.

بلوتوث دسته بازی را روشن کنید

بلوتوث دسته بازی را روشن کنید

3- روی گزینه DualSense Wireless Controller ضربه بزنید.

وقتی بلوتوث روشن می شود، پنجره ای بازی پیش روی شما باز می شود که می توانید لیست دستگاه هایی که قبلاً از طریق بلوتوث به این دسته بازی متصل شده اند را ببینید. کمی پایین تر از این لیست، بخش Other Devices را مشاهده خواهید کرد که در زیر آن، اکنون دستگاه جدیدی به نام DualSense Wireless Controller را به شما نشان می دهد، روی آن ضربه بزنید.

روی گزینه DualSense Wireless Controller ضربه بزنید

روی گزینه DualSense Wireless Controller ضربه بزنید

حالا دسته کنترل کنسول بازی PS5 شما به گوشی آیفون یا دستگاه آیپد شما متصل خواهد شد. هنگام اتصال، چراغ های ال ای دی دسته بازی بار دیگر تغییر رنگ می دهند. این بار در دو طرف صفحه لمسی، چراغ های نارنجی رنگ را خواهید دید و یا در یک طرف تاچ پد چراغ ال ای دی نارنجی رنگ و در بالای دکمه PlayStation نور ال ای دی سفید رنگ را مشاهده خواهید کرد.

پیشتر نحوه فعال و غیر فعال کردن صدا در PS5 از طریق دسته دوال سنس را به شما آموزش دادیم. امیدوارم ترفندهای پلی استیشن 5 در این سایت مورد رضایت شما واقع شده باشد. با ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در هر چه بهتر شدن مطالب آموزنده یاری نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *