ترفند iOS

بررسی iOS 16: بهترین به روز رسانی نرم افزار آیفون اپل در سال های اخیر

بررسی iOS 16

iOS 16 قطعا ارزش ارتقا را دارد، به خصوص پس از به روز رسانی iOS 16.1

iOS 16 امسال از بروزرسانی جذاب و جالبی بهره می برد. ویژگی‌ هایی که کارها را ساده‌تر می‌کند و در عین حال برنامه‌هایی مانند Maps، Messages و Mail را قدرتمندتر می‌کند. اینها تغییرات بزرگی نیستند، اما تجربه بهتری از آیفون را به همراه می آورند.

بررسی iOS 16

بررسی iOS 16

مزایا

  • صفحه قفل اکنون قابل تنظیم است
  • می‌توانید متن‌ها را در پیام‌ها ویرایش کنید و جلوی ارسال را بگیرید
  • My Sports افزودنی عالی به News است
  • اپلیکیشن های Maps، Health ویژگی‌های جدید مفیدی دریافت می‌کنند
  • اپلیکیشن جدید و فوق العاده تناسب اندام

معایب

  • ویژگی‌هایی مانند Live Text و Dictation در آیفون‌های قدیمی‌تر کار نمی‌کنند.
  • iCloud Shared Photo Library کمتر کسی به آن عادت می کند

هر بررسی سیستم عامل اپل، از جمله این بررسی iOS 16، بر دو سوال متمرکز است – چه زمانی باید آیفونم را به‌روزرسانی کنم و پس از آپدیت چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

دارندگان آیفون تقریباً همیشه آخرین نسخه نرم‌افزار موبایل اپل را نصب می کنند، زیرا برخلاف دوستان اندرویدی‌مان، ما در مورد اینکه چه زمانی می‌توانیم آن را ارتقا دهیم، مورد لطف و رحمت سازندگان و اپراتورهای آیفون نیستیم. وقتی اپل به‌روزرسانی iOS را در دسترس قرار می‌دهد، برای همه موجود است. در واقع، بر اساس برآوردهای شرکت حفاظت از تقلب در تبلیغات، Pixalate، در آغاز ماه اکتبر، تقریباً یک چهارم کاربران iOS به iOS 16 ارتقا یافته بودند.

حال سوال این است که آیا سه چهارم کاربران iOS باقی مانده باید در دنیای جدید و قدرتمند iOS 16 به آنها بپیوندند؟

فکر می کنم اینطور است، اما مدتی است که iOS 16 را اجرا می کنم. من iOS 16 را چند هفته قبل از ورود iOS 16 در سپتامبر، سیستم عامل تمام وقت خود کردم و به گذشته نگاه نکرده ام. ویژگی‌هایی که iOS 16 برای آیفون من به ارمغان می‌آورد، حتی با وجود باگ های گاه به گاه، ارزش داشتن آن را دارند. بنابراین، به طور طبیعی، فکر می‌کنم زمان مناسبی برای ارتقا به iOS 16 است. مهم‌تر از آن، افرادی که ارتقاء می‌دهند از آنچه دریافت می کنند راضی خواهند بود – به‌ویژه از راه‌اندازی به‌روزرسانی iOS 16.1در ماه اکتبر.

آپدیت iOS 16.1 تعدادی از ویژگی های جدید را به آیفون شما ارائه می دهد، که بسیاری از آنها در تابستان امسال در پیش نمایش iOS 16 وعده داده شده بودند اما در نسخه اولیه نرم افزار گنجانده نشدند. اینها عبارتند از iCloud Shared Photo Library، روشی جدید برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها با دیگران، و Live Activities، هشداری که دائماً برای صفحه اصلی شما به‌روزرسانی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به شارژ انرژی پاک، امکان استفاده از Apple Fitness Plus بدون اپل واچ و امکان اشتراک‌گذاری کلیدهای دیجیتال با دیگران اشاره کرد.

این ویژگی‌های جدید را به آنچه قبلاً از iOS 16 در دسترس بوده است اضافه کنید، و به‌روزرسانی بسیار قوی iOS را دریافت خواهید کرد. همانطور که این بررسی iOS 16 جزئیات خاص خود را دارد، ارتقا به iOS 16 هم ویژگی‌های جدید و هم به‌روزرسانی‌های خوش‌آمدگویی را برای موارد دلخواه قدیمی به ارمغان می‌آورد که تلفن شما را بسیار مفیدتر می‌کند.

چگونه iOS 16 را دانلود کنیم و کدام آیفون از آن پشتیبانی می کند

چه قبلاً iOS 16 را نصب کرده باشید و فقط می‌خواهید به‌روزرسانی iOS 16.1 را دریافت کنید یا هنوز منتظر اجرای iOS 16 هستید، می‌توانید آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار را با رفتن به برنامه تنظیمات و ضربه زدن روی گزینه General دریافت کنید. گزینه Software Update را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل‌های دانلود و نصب iOS 16 را دنبال کنید. (قبل از این کار، بهتر است از آیفون خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.) برای دانلود iOS 16 و نصب می توانید به صفحه پشتیبانی اپل مراجعه کنید.

برای نصب iOS 16، به آیفون 8 یا بالاتر نیاز دارید. این هر آیفونی که در سال 2017 و بعد از آن عرضه شده است را شامل می شود. این امر باعث حذف تعداد کمی از دستگاه‌هایی می‌شود که می‌توانند iOS 15 را اجرا کنند اما iOS 16 کنار گذاشته می‌شوند. همه مدل‌های iPhone 6s ، iPhone 7 و همچنین iPhone SE اصلی نمی‌توانند به iOS 16 ارتقا یابند (با این حال، نسخه‌های 2020 و 2022 SE پشتیبانی می‌شوند) نسل هفتم آی‌پاد تاچ نیز هنوز قطعی است.

حتی اگر گوشی شما از iOS 16 پشتیبانی می کند، ممکن است گوشی های قدیمی برخی از ویژگی ها را از دست بدهند. همانند iOS 15، برای استفاده از ویژگی‌هایی مانند Live Text و Visual Look Up به یک گوشی با پردازنده A12 Bionic یا جدیدتر نیاز دارید که هر دو ویژگی‌های جدیدی را در iOS 16 مشاهده می‌کنند.

بررسی iOS 16: تغییرات لاک اسکرین یا قفل صفحه نمایش

وقتی گوشی را از حالت خواب بیدار می کنید، به راحتی می توان بزرگترین تغییر در iOS 16 را مشاهده کرد. (یا اگر یکی از مدل‌های جدید آیفون 14 پرو را دارید و قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن آن فعال است.) صفحه قفل iOS 16 اکنون فراتر از والپیپرهای سفارشی است. می توانید فونت و رنگ نمایش تاریخ و زمان را تغییر دهید و در عین حال ویجت ها را نیز اضافه کنید.

iOS 16 و صفحه قفل قابل تنظیم

تغییرات لاک اسکرین یا قفل صفحه نمایش

قابلیت سفارشی کردن صفحه قفل برای کاربران اندروید ممکن است در حد ترفند اندروید، خاطره باشد، اما اگر آیفون را ترجیح می دهید، دنیای جدیدی است. همانطور که قبلاً روی یکی از والپیپرهای ارائه شده اپل کار می کردید یا از یکی از عکس های خود استفاده می کردید، iOS 16 حتی عکس هایی را از لایبرری عکس شما پیشنهاد می کند که مخصوصاً برای استفاده در والیپیپر صفحه قفل مناسب هستند.

شما می‌توانید از بین هشت فونت مختلف و رنگ‌های مختلف یکی را انتخاب کنید، اگرچه گاهی اوقات هنگام استفاده از یکی از عکس‌ها، یافتن کنتراست رنگ مناسب به‌طوری‌که تاریخ، زمان و ویجت‌ها همه به یک اندازه قابل مشاهده باشند، می تواند چالش باشد.

صفحه قفل قابل تنظیم در iOS 16

صفحه قفل قابل تنظیم در iOS 16

در مورد ویجت‌ها، انتخاب‌های شما در فرآیند iOS 16 بتا به پیشنهادات خود اپل محدود شده است. با عرضه iOS 16 در حال حاضر، سازندگان برنامه، ابزارک های خود را ارائه کرده اند که اطلاعات قابل توجهی را ارائه می دهند. این اطلاعات بلافاصله با نگاه به صفحه نمایش آیفون، قابل مشاهده هستند. ما برخی از برترین ویجت‌های صفحه قفل iOS 16 را که تاکنون دیده‌ایم جمع‌آوری کرده‌ایم، و احتمالاً وقتی به شخصی‌سازی صفحه قفل خود می‌روید، گزینه‌های شخص ثالث را مشاهده خواهید کرد.

فضایی برای یک ویجت در کنار تاریخ وجود دارد، اما به نظر من این فضا بسیار کوچکتر از آن است که چیزی بیشتر از ویجتی که دمای فعلی را نشان می‌دهد باشد. منطقه درست زیر زمان، فضای بیشتری را ارائه می‌کند – برای چهار ویجت مربع، دو ویجت بزرگتر یا ترکیبی از دو اندازه کافی است.

ویجت های صفحه قفل iOS 16

ویجت های صفحه قفل iOS 16

گزینه‌های برتر ویجت در حال حاضر شامل ویجت تقویمی است که قرارهای آینده را نشان می‌دهد، ویجتی که دستگاه‌های خانه هوشمند را از طریق برنامه Home کنترل می‌کند، علامت استوک، ویجت تیتر اخبار و یکی که پیشرفت شما را در برنامه جدید تناسب اندام iOS 16 به شما نشان می‌دهد. ویجت ساعتی پیدا کردم که به من می‌گوید آیا زنگ ساعتی دارم که مخصوصاً برای یادآوری تنظیم زنگ ساعت قبل از ورود به شب مفید باشد – به خصوص که می‌توانم برای روشن کردن زنگ ساعت بدون نیاز به باز کردن قفل، روی ویجت ضربه بزنم. و همچنین بتوانم گوشی و برنامه ساعت را خودم راه اندازی کنم.

برای ایجاد فضا برای همه این ویجت‌ها، اعلان‌ها اکنون در پایین صفحه ظاهر می‌شوند، تغییری که من در مدت کوتاهی به آن عادت کرده‌ام، حتی اگر مزاحمت‌هایی ایجاد کند. (برای مثال، در آیفون 12 من، گاهی اوقات صفحه قفل به حالت خواب می رود در حالی که من هنوز سعی می کنم اعلان ها را بخوانم، مشکلی که تصور می کنم دارندگان آیفون 14 پرو، به لطف نمایشگر همیشه روشن، مجبور نیستند با آن دست و پنجه نرم کنند).

به‌طور پیش‌فرض، اعلان‌ها روی هم چیده می‌شوند و با ضربه زدن روی آن‌ها بیرون می زنند، اگرچه می‌توانید به نمای فهرست قدیمی بازگردید و همه اعلان‌ها را نشان می‌دهد. یک گزینه اعلان‌های جدید همچنین تعداد اعلان‌هایی را که برای هر مینیمالیستی وجود دارد را نشان می‌دهد. با ضربه زدن روی عدد، نوتیفیکیشن ها باز می شند تا بتوانید آنها را مشاهده کنید.

نوتیفیکیشن های iOS 16

نوتیفیکیشن های iOS 16

سفارشی کردن صفحه قفل بسیار ساده است. از برنامه تنظیمات به بخش Wallpaper بروید یا روی صفحه قفل فشار دهید و نگه دارید تا گزینه های سفارشی سازی ظاهر شود. iOS 16 شما را در این فرآیند راهنمایی می کند و نحوه تنظیم فونت ها، رنگ ها و ویجت ها کاملاً واضح است. سفارشی کردن تصویر زمینه صفحه اصلی کمی ساده تر است. به‌طور پیش‌فرض، همان عکس یا طرحی که به‌عنوان پس‌زمینه صفحه قفل خود انتخاب کرده‌اید، در صفحه اصلی شما ظاهر می‌شود، اما می‌توانید از جلوه تاری روی آن عکس استفاده کنید یا در صورت تمایل، آن را با رنگ ثابت یا گرادیان جایگزین کنید. اگر عکسی که روی صفحه قفل شما قرار دارد، برای قرار دادن روی آیکن برنامه و ویجت‌ها در صفحه اصلی مناسب نیست، می‌توانید عکس دیگری را انتخاب کنید.

می‌توانید چندین صفحه قفل ایجاد کنید و به دلخواه بین آن‌ها جابه‌جا شوید، اگرچه دستورالعمل‌های انجام این کار را فقط می‌توانید در بخش تصویر زمینه تنظیمات پیدا کنید. هنگامی که صفحه قفل شما فعال است، فقط روی عکس ضربه بزنید و نگه دارید – آرایه ای از صفحه های قفلی که ایجاد کرده اید باز می شوند و می توانید روی عکس مورد نظر ضربه بزنید. همچنین گزینه هایی برای ویرایش صفحه قفل فعلی یا ایجاد صفحه جدید وجود دارد. اگر از یک صفحه قفل خاص خسته شده اید، انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا دکمه حذف ظاهر شود.

تغییر والپیپر صفحه قفل در iOS 16

تغییر والپیپر صفحه قفل در iOS 16

بررسی iOS 16: قابلیت Live Activities

یکی دیگر از موارد اضافه شده به صفحه قفل شما از طریق iOS 16.1 ارائه می شود، چرا که اپل قابلیت Live Activities را برای برنامه های شخص ثالث، باز می کند. Live Activities نوع جدیدی از هشدار است که برای به روز نگه داشتن شما در مورد چیزهایی که در جریان هستند – مثلاً امتیاز یک بازی بسکتبال یا وضعیت تحویل غذا شما توسط پیک موتوری- طراحی شده است. به‌جای اینکه دائماً شما را با به‌روزرسانی‌ها هشدار دهد، یک هشدار دائمی در پایین صفحه قفل شما باقی می‌ماند و وضعیت همیشه در حال تغییر را به شما نشان می‌دهد.

دارندگان آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، از این ویژگی بهره بیشتری می برند. در سری پرو آیفون 14، Live Activities در ناحیه جزیره دینامیک صفحه اصلی تلفن‌هایشان ظاهر می‌شوند. این روش دیگری است که اپل از آن افزوده هوشمند آیفون برای به روز نگه داشتن شما استفاده می کند.

از آنجایی که Live Activities به برنامه‌های شخص ثالث به‌روزرسانی‌شده بستگی دارد، زمانی که iOS 16.1 در نسخه بتا بود، فرصتی برای آزمایش آن نداشتم، اگرچه تصور می‌کنم اکنون که iOS 16.1 در اینجا آمده است، هجوم برنامه‌های به‌روزرسانی شده به اپ استور سرازیر می‌شود. با وجود برخی ویژگی‌های داخلی iOS 16، ما ایده‌ای داریم که از Live Activities چه انتظاری داریم. برای مثال، ویجت جدید تایمر شمارش معکوس، هر زمان که تایمر در حال اجرا باشد، در پایین صفحه قفل شما ظاهر می شود و ساعت را همزمان با شمارش معکوس نشان می دهد. این یک شرط‌بندی مطمئن است فعالیت‌های زنده برای ورزش، اشتراک‌گذاری سواری، تحویل و سایر برنامه‌ها به همین ترتیب کار می‌کنند.

ویجت صفحه قفل تایمر iOS 16

ویجت صفحه قفل تایمر iOS 16

منتظر به‌روزرسانی باشید که آیا Live Activities مطابق انتظارات ما عمل می کند یا خیر.

بررسی iOS 16: ابزارهای ویرایش جدید برای پیام رسانی

در آپدیت iOS جدید، تغییرات قابل توجهی در برنامه Messages خواهید دید. جای تعجب نیست زیرا برنامه پیامک اپل یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های داخلی آیفون است. می توانید مقاله نحوه فعالسازی iMessage در آیفون 14 را بخوانید. iOS 16 در برنامه پیامک، قابلیت خوش آمدگویی را برای ویرایش پیام‌های متنی، به ‌طور ایده‌آل برای حذف اشتباهات تایپی ناخواسته یا جملات گیج‌کننده، اضافه می‌کند. اکنون می‌توانید متن‌ها را به‌طور کلی در پیام‌ها، لغو ارسال کنید.

iOS 16 و ویرایش پیام ها در iMessage

iOS 16 و ویرایش پیام ها در iMessage

نمایش پنجره یادآوری ارسال متن، مخصوصاً مواقعی مفید است که به اشتباه به شخص دیگری پیام داده اید. مثل می خواهید به هسرتان پیام بدهید که شام چی داریم؟ آن را به اشتباه برای همکار خود ارسال می کنید. این یادآوری شما را متوجه می کند که دکمه ارسال را قرار است برای چه کسی فشار دهید.

اگر به اشتباه ارسال کرده باشید، با ضربه زدن و نگه داشتن روی پیام مورد نظر، می توانید از منوی پاپ آپ گزینه Undo Send را انتخاب کنید تا اشتباه شما برطرف شود. ویرایش متن هم به همین صورت عمل می‌کند – روی پیام ضربه بزنید و نگه دارید و ویرایش را از همان منوی بازشو انتخاب کنید.

اپل واکنش‌های قابل‌توجهی به این ویژگی دریافت کرده است. از افرادی که می ترسند این قابلیت ویرایش و ارسال متون توسط افراد شرور، برای تهدید یا ارعاب افراد، استفاده شود، یا براحتی می توانند هرگونه شواهد سوء استفاده از آنها را پاک کنند. اگرچه اپل محدودیت هایی را برای این ویژگی در نظر گرفته است.

پیام متنی ویرایش شده در iOS 16

پیام متنی ویرایش شده در iOS 16

iOS 16 Mail توانایی لغو ارسال ایمیل ها را نیز به دست می آورد و در اینجا پنجره حتی کوتاه تر است. شما بین 10 تا 30 ثانیه فرصت دارید تا ارسال یک ایمیل را متوقف کنید – در قسمت ایمیل تنظیمات زمانی را تعیین می کنید، جایی که می توانید این ویژگی را به طور کامل خاموش کنید. برخی از افراد از توانایی بازگرداندن ایمیل‌های ارسالی عجولانه قدردانی می‌کنند، همانطور که از ویژگی جدیدی در iOS 16 خوششان می‌آید که می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی فراموش کرده‌اید یک پیوست یا یک گیرنده را قبل از ارسال ایمیل اضافه کنید. با این حال، از نظر من، بهترین گزینه اضافه شده به iOS 16 Mail این است که می‌توان یک ایمیل را برنامه‌ریزی کرد تا بعداً ارسال شود – پیشرفتی که یک قابلیت طولانی مدت از جی‌میل به جعبه ابزار اپل میل اضافه می‌کند.

بررسی iOS 16: قابلیت Fucus و Photos ساده شده

بسیاری از تغییرات در iOS 16 در جهت ساده کردن وظایفی است که اگرچه پیچیده نیستند، اما هنوز مقداری از وقت شما را می گیرند. هیچ مثالی بهتر از Focus در iOS 16 برای این موضوع وجود ندارد .
اپل سال گذشته Focus را به‌عنوان ابزاری برای جلوگیری از اعلان‌ها و برنامه‌های حواس‌پرتی معرفی کرد تا بتوانید به کار خود ادامه دهید. این یک ویژگی موثر است، اگرچه من تصور می‌کنم روند تنظیم حالت‌های فوکوس برای زمان کار یا بیکاری (اگر نمی‌خواهید با هشدارها و پیام‌های دریافتی کارفرمایتان حواس‌تان پرت شود) مانع از آن شد که افراد فوکوس را امتحان کنند.

حالت فوکوس در iOS 16

قابلیت Fucus و Photos ساده شده

این بهانه در iOS 16 وجود ندارد، زیرا اپل به طور قابل توجهی فرآیند تنظیم فوکوس را ساده کرده است. اکنون فوکوس شما را در فرآیند مجاز کردن یا مسدود کردن اعلان‌ها از مخاطبین یا برنامه‌های خاص هدایت می‌ کند. همچنین می ‌توانید یک صفحه قفل مرتبط با یک حالت فوکوس خاص ایجاد کنید یا صفحه اصلی را انتخاب کنید که فقط با برنامه‌هایی که به حالتی که در آن هستید مرتبط هستند پر شده باشد. حتی بهتر از آن، Focus برنامه‌هایی را برای آن صفحه اصلی توصیه می‌کند، و ما متوجه شدیم که انتخاب‌های آن به صورت نقطه‌ای هستند – برای حالت کار من، Focus برنامه‌هایی مانند Slack، Gmail و تعدادی از برنامه‌های داخلی iOS 16 را پیشنهاد داد که در طول روز کاری، از آنها استفاده می ‌کنیم.

دیگر موارد اضافه شده در Focus شامل فیلترهای جدیدی است که می‌توانید روی برنامه‌های داخلی iOS 16 اعمال کنید که فقط به شما امکان می‌دهند تقویم‌ها، صندوق‌های ورودی یا گروه‌های برگه سافاری را ببینید. ابزارهای نرم افزاری در دست توسعه دهندگان هستند تا بتوانند فیلترهای فوکوس را برای برنامه های خود نیز ایجاد کنند.

در حالی که Focus ممکن است بهترین نمونه از ساده‌سازی کارها توسط اپل در iOS 16 باشد، برنامه اصلاح‌ شده Photos نیز دارای ویژگی‌های جدید خوب است. iOS 16 یک پوشه Duplicates اضافه می کند که من از آن برای شناسایی و ادغام عکس های یکسان در لایبرری خود استفاده کرده ام. (ادغام عکس‌ها، زیرنویس‌ها، کلمات کلیدی و سایر داده‌ها را در عکس با کیفیت‌تر ترکیب می‌کند.) همچنین می‌توانید ویرایش‌های عکس و ویدیو را کپی و جای‌گذاری کنید و زمانی که متوجه می‌شوید بارها و بارها تنظیمات مشابه را انجام می‌دهید، در زمان صرفه‌جویی می‌کنید. دکمه‌های واگرد و دوباره به فرآیند ویرایش عکس کمک می‌کنند.

بررسی iOS 16: ویژگی iCloud Shared Photo Library

iOS 16.1 روش جدیدی را برای اشتراک گذاری عکس ها با دوستان و خانواده معرفی می کند. iCloud Shared Photo Library در ابتدا بخشی از نسخه بتای عمومی iOS 16 بود و سپس حذف شد تا اپل بتواند نرم‌افزار را تنظیم کند و به سادگی عکس ها را بین 5 نفر دیگر به اشتراک بگدارد.

بخشی از لذت گرفتن عکس ها، اشتراک گذاری آن ها با افراد دیگر است، اما این امر مستلزم آن است که زمانی را برای ایمیل یا ارسال آن تصاویر به دیگران اختصاص دهید. قابلیت iCloud Shared Photo Library کار اشتراک‌گذاری عکس‌ های شما را انجام می‌دهد. حتی در برنامه دوربین یک گزینه وجود دارد که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را به‌طور خودکار به لایبرری مشترک خود انتقال دهید. وقتی از چیزی عکس می‌گیرید که لزوماً نمی‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید، به راحتی می توانید دکمه اشتراک‌گذاری را غیر فعال کنید، اما تصور می‌کنم برخی از افراد ممکن است فراموش کنند که این ویژگی را خاموش کنند.

قابلیت iCloud Shared Photo Library در iOS 16.1

قابلیت iCloud Shared Photo Library در iOS 16.1

ویژگی iCloud Shared Photo Library به لطف ویژگی اشتراک‌گذاری عکس با افراد مجاور شما، راه‌های دیگری برای دور زدن موانع اشتراک‌گذاری دارد. این امکان آپلود خودکار عکس‌ها را هر زمان که در اطراف افرادی هستید که عضو لایبرری مشترک شما هستند، امکان پذیر است. آنها باید iOS 16.1 را نیز روی آیفون خود نصب کنند، به همین دلیل است که من هنوز فرصتی برای آزمایش این بخش خاص از iCloud Shared Photo Library نداشته‌ام.

بررسی iOS 16: برنامه جدید تناسب اندام (Fitness)

برنامه جدید فیتنس در iOS 16، قابلیت جدیدی است که امسال به این سیستم عامل اضافه شده است. این به خصوص برای هر کسی که اپل واچ دارد، برنامه ای آشنا خواهد بود. آیفون شما اکنون دارای یک برنامه تناسب اندام مخصوص به خود است، به طوری که می توانید اهداف ورزشی خود را تعیین کنید، فعالیت خود را پیگیری کنید و سیکل های فعالیت ورزشی خود را درست مانند دوستان اپل واچ خود ببندید. حتی یک ویجت تناسب اندام وجود دارد که می توانید آن را روی صفحه قفل قرار دهید تا پیشرفت خود را با یک نگاه، مشاهده کنید.

برنامه تناسب اندام iOS 16

برنامه جدید تناسب اندام در iOS 16

ورود Fitness به آیفون شما با علاقه اخیر اپل به قابلیت های ردیابی سلامت مطابقت دارد. همچنین به نظر می‌رسد اپل تصدیق می‌کند که قرار نیست همه به دنبال خرید اپل واچ باشند و یکی از آن‌ها را برای خود بخرند – هرچند که اگر Fitness در نهایت شما را به خرید یکی از پوشیدنی‌هایش از ما وادار کند، ما بدمان نمی آید.

در نشانه دیگری مبنی بر اینکه اپل اذعان می کند که ساعت هوشمند ممکن است برای همه مناسب نباشد، iOS 16.1 الزام اپل فیتنس پلاس را که از اپل واچ برای تمرین با سرویس اشتراک استفاده می کنید، حذف می کند. اکنون تنها چیزی که نیاز دارید آیفون است (اگرچه دارندگان اپل واچ هنوز هم می توانند داده های تمرینی بیشتری را در Apple Fitness Plus ردیابی کنند).

بررسی iOS 16: به تغییرات Maps خوش آمدید

نرم افزار ناوبری اپل تعدادی تغییرات را در iOS 16 اضافه می کند، از جمله نماهای شهری با جزئیات بیشتر در شهرهای بیشتر، به علاوه هزینه کرایه اتوبوس و مترو که هنگام جستجوی مسیری با استفاده از حمل و نقل عمومی ظاهر می شود. با ویژگی دوم، اگر کارت حمل و نقل خود را در برنامه Wallet ذخیره کرده اید، می توانید شارژ کنید.

نقشه های iOS 16 کرایه تاکسی و اتوبوس را نشان می دهد

نقشه های iOS 16

به‌عنوان فردی که زیاد از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کند، از داشتن هزینه سفر در مسیرها استقبال می‌کنم، اگرچه فکر می‌کنم فونت تیره‌تر این اطلاعات را در یک نگاه بیشتر نمایان می‌کند. نقشه‌های iOS 16 به شما امکان می‌دهد بین کرایه‌های کارت حمل‌ونقل و کرایه نقدی نیز بتوانید یکی را انتخاب کنید. اگر پول نقد همراه نداشته باشید می توانید از حساب والت خود کم کنید.

با این حال، یکی از افزودنی‌های مورد علاقه من در iOS 16 در Maps، توانایی برنامه‌ریزی مسیرهای چند توقفه است. شما می‌توانید در iOS 15 یک توقف به مسیر اضافه کنید، اما iOS 16 از حداکثر 15 توقف در یک مسیر مشخص پشتیبانی می‌کند.

نحوه ترسیم یک مسیر با چندین توقف در نقشه های iOS 16

نحوه ترسیم یک مسیر با چندین توقف در نقشه های iOS 16

هنگامی که مسیرهای مکانی را جستجو می کنید، یک دکمه بسیار قابل مشاهده Add Stop وجود دارد و می توانید برای تغییر ترتیب مسیر خود، اطراف توقف ها را بکشید. با Continuity، می‌توانید مسیری را در Mac خود جستجو کنید و هنگامی که زمان خروج است، مسیرها را به آیفون خود ارسال کنید. مسیرهای چند توقفی در حال حاضر محدود به مسیرهای رانندگی هستند – متأسفیم، دوچرخه سواران – اما هنوز هم ابزاری عالی است که Maps را به یک برنامه ناوبری ارزشمندتر تبدیل می کند.

بررسی iOS 16: ارتقاء بزرگ در برنامه Health

تناسب اندام یک ارتقاء بزرگ برای سلامت کلی است، اما این تنها تغییری نیست که iOS 16 در این زمینه ایجاد کرده است. اکنون برنامه Health به شما امکان می دهد داروهایی را که باید مصرف کنید ثبت کنید. می‌توانید زمان‌ها و روزهای متفاوتی را برای هر دارو تنظیم کنید، و یک اعلان مفید دریافت خواهید کرد که زمان مصرف دارو را به شما می‌گوید.

ردیابی داروها در برنامه سلامت در iOS 16

ردیابی داروها در برنامه سلامت در iOS 16

این به ویژه برای افرادی مناسب است که با توجه به روزهای پر مشغله ای که داردند، براحتی فراموش می کنند که چه ساعتی باید قرص و داروی شان را مصرف کنند. برنامه Health در iOS 16 کمک بزرگی به این افراد خواهد کرد.

خب حتماً با خودتان می گویید که این چه کاری است، خب از برنامه یادآوری استفاده می کنم. بله این درست است اما نکته منصفانه ای که این ویژگی Health دارد این است که با این قابلیت می توانید اطلاعات سلامتی خود را با پزشکان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید حتی بهتر از آن، برنامه Health می تواند به شما در مورد تداخلات دارویی یا داروهایی که عوارض بد به همراه دارند، هشدار بدهد.

بررسی iOS 16: قابلیت My Sports News بهتر شده است

طرفداران ورزش که اپلیکیشن اخبار اپل را نادیده گرفته اند، با این آپدیت جدید، انگیزه پیدا خواهند کرد که دوباره این قابلیت را امتحان کنند. در iOS 16، News یک ویژگی My Sports اضافه می کند که در آن می توانید تیم های مورد علاقه خود را مشخص کنید. پس از راه اندازی My Sports در iOS 16، News بخش ویژه ای را اضافه می کند که شامل امتیازات، بازی های بعدی، ویدیوهای جذاب و جالب از بازیکنان و شرایط تیم مورد علاقه تان و موارد مرتبط دیگر هستند.

صفحه My Sport در iOS 16

My Sports در iOS 16

برای رسیدن به My Sports، که در پایین ترین نقطه برگه Today در برنامه News قرار دارد، کمی پیمایش لازم است. یک میانبر در بخش Favorites وجود دارد تا مقداری از پیمایش شما را ذخیره کند.

یکی از بخش‌های نادیده گرفته شده My Sports این است که چقدر با بقیه اکوسیستم اپل ارتباط دارد. بازی‌های آینده در صورتی که در حال پخش هستند، پیوندهایی دارند. و برنامه تلویزیون در iPhone و Apple TV شما (اگر صاحب یکی از آن ها هستید) بازی های زنده را در بخش Watch Now لیست می کند. همچنین زمانی که تیم من در شرف شروع بازی تلویزیونی یا در طول بازی است، از چند ساعت تا چند دقیقه مانده به بازی، مرتباً اعلان‌هایی دریافت می‌ شود.

بررسی iOS 16: ویژگی‌ همکاری بیشتر در Messages و Safari

یک گروه دیگر از تغییرات ارائه شده توسط iOS 16 وجود دارد که پیشرفت های تعدادی از برنامه های مختلف را شرح می دهد: این تحت عنوان ابزارهای همکاری جدید اپل معروف است. چندین نسخه اضافه شده در iOS 16 با هدف تبدیل آیفون شما به یک ابزار همکاری به گونه ای هستند که بتوانید مستقیماً از برنامه های داخلی اپل با افراد دیگر کار کنید. اپل به طور فزاینده ای کار کرده است تا مطمئن شود که یک تجربه یکپارچه بین نسخه های موبایل و دسکتاپ برنامه هایش وجود دارد – در واقع، بسیاری از تغییرات در Safari و Mail برای iOS 16 با به روز رسانی هایی که به macOS Ventura می آیند (هنوز تا زمان نگارش این مقاله در نسخه بتا ) اطلاع رسانی شده است. اما قرار است در ماه اکتبر وارد شود). اما اکنون یک عنصر اضافه شده برای به اشتراک گذاشتن کار با افراد دیگر به طور مستقیم از داخل برنامه ها وجود دارد.

پیام‌ها را بگیرید، که چیزی بیش از توانایی ویرایش متون یا حتی لذت بردن از ویدیوها با هم از طریق SharePlay است. بله، با iOS 16 نیز ارائه شده است. همچنین می توانید اسناد، صفحات گسترده، اسلاید و انواع دیگر فایل ها را در برنامه پیام رسانی به اشتراک بگذارید. با ضربه زدن روی یکی از آن اسناد به اشتراک گذاشته شده به شما امکان می دهد فوراً در برنامه هایی مانند Files، Freeform، Keynote، Notes، Numbers، Reminders و Safari همکاری کنید. (پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث در اواخر سال ارائه می شود.)

iOS 16 همکاری در پیام ها را بررسی می کند

ویژگی‌ همکاری بیشتر در Messages و Safari

این چیزی بیش از یک پیوند به فایلی است که از طریق پیام‌ها دریافت می‌شود. ویژگی‌های همکاری شامل به‌روزرسانی‌های فعالیت در مورد اینکه چه کسی چه تغییراتی را انجام داده است و پیوندهایی برای تماس با همکارانتان از طریق FaceTime در صورت داشتن سؤالات ضروری است. من تا کنون فقط با این ویژگی آشنا شده ام، اما بسیار امیدوار کننده است.

گروه‌های برگه مشترک سافاری در iOS 16

گروه‌های برگه مشترک سافاری در iOS 16

Safari در iOS 16 چیزی مشابه را اضافه می‌کند، با قابلیت اشتراک‌گذاری همه گروه‌های Tab که از زمانی که ویژگی گروه‌بندی در iOS 15 شروع به کار کردید، اکنون می‌توانید ایجاد کنید. در یک پروژه مدرسه با هم می‌توانید بی‌درنگ ببینید چه کسی کدام برگه را مشاهده می‌کند، و هر کسی در گروهی که با آن به اشتراک گذاشته‌اید می‌تواند برگه‌های خودش را اضافه کند.

بررسی iOS 16: پیشرفت دستیار سیری

به نظر می رسد که اپل و گوگل درگیر مبارزه ای بی پایان بر سر اینکه چه کسی می تواند نرم افزار موبایل خود را هوشمندتر کند، گرفتار شده اند. پس جای تعجب نیست که یکی از بهترین ویژگی‌های گوگل پیکسل 6 اکنون استفاده از بخشی از iOS 16 است – این دیکته هوشمندانه‌تر روی دستگاه است.

اکنون می‌توانید ایمیل‌ها را در Mail و متن‌ها را در پیام‌ها دیکته کنید، و ویژگی دیکته iOS 16 به اندازه کافی هوشمند است تا علائم نگارشی مناسب را وارد کنید. حتی ایموجی ها را هم تشخیص می دهد. (فقط بگویید «ایموجی قلب» یا «اموجی خنده» و نماد مناسب ظاهر می شود.)

این رونویسی دیکته کاملاً در دستگاه شما انجام می‌شود، و به اندازه کافی دقیق است که باعث می‌شود بیشتر از گذشته از Dictation برای نوشتن شفاهی پیام‌ها استفاده کنم. و اگر خطاهایی وجود داشته باشد، می‌توانم صفحه‌کلید را برای تصحیح آن‌ها در حالی که هنوز دیکته می‌کنم، بیاورم، اگرچه متوجه شده‌ام که این فرآیند کمی بیشتر از دیکته مستقیم مستعد خطا است.

همانطور که اشاره شد، اینها ویژگی هایی هستند که هر کسی که پیکسل 6 دارد قبلاً از آن لذت می برد. اما فکر نمی‌کنم کاربران آیفون به این موضوع اهمیت بدهند که چه کسی دیکته پیشرفته‌تری را در ابتدا ارائه می‌کند، آنها فقط خوشحال می‌شوند که این دیکته در تلفن آنها در دسترس است (به شرطی که دستگاه دارای پردازنده A12 Bionic یا بالاتر باشد)

دیکته پیام در iOS 16

دیکته پیام در iOS 16

افزونه مورد علاقه من در iOS 16 Siri این است که از سیری بپرسم که در یک برنامه خاص چه کاری می توانید انجام دهید. دستیار سیری با نکاتی در مورد دستورات خاص برنامه، پاسخ خواهد داد. من مدت‌ها از این شکایت داشتم که بزرگترین چالش سیری، به خاطر سپردن تمام توانایی‌های دستیار است، بنابراین دوست دارم که اپل یکی از آن موانع کشف شده را حذف کند.

سیری در iOS 16 کمی هوشمندتر است، عبارتی که احساس می کنم اپل برای هر به روز رسانی اصلی iOS آن را کپی و در یادداشت های انتشار قرار می دهد. با این حال، این بار، چیزی در این ادعا وجود دارد، زیرا سیری می تواند این ترفند ایموجی دیکته شده را انجام دهد و همچنین تماس های تلفنی شما را برای شما قطع کند. (فردی که در آن طرف خط قرار دارد می شنود که شما به سیری می گویید تلفن را قطع کند، که می تواند راه ناخوشایندی برای پایان دادن به برخی مکالمات باشد، اما هنوز در تماس های خودکار با مدرسه دخترم یا بانکم مفید است.)

متن زنده در ios16 ، متن را از ویدیو کپی کنید

قابلیت Live Text یا متن زنده در ios16

دو مورد از نمونه‌های برجسته نرم‌افزار هوشمند اپل که در iOS 16 به خوبی ارتقاء پیدا کرده اند، Live Text و Visual Look Up هستند. Live Text یا همان متن زنده، اکنون در iOS 16، به همان راحتی که می تواند متن را در عکس های ثابت شما بگیرد، متن را از ویدیوهای متوقف شده ضبط می کند. دکمه‌های اقدام سریع زمانی ظاهر می‌شوند که متن قابل اجرا را ضبط کرده‌اید، و انجام کارهای متنی مانند ترجمه کلمات خارجی یا تبدیل ارزها را ارائه می‌دهند.

ios 16 و متن زنده

عکس را از پس زمینه بردارید کپی کرده و در Notes یا tTexts قرار دهید.

در مورد Visual Look Up، ضربه زدن و فشار دادن روی یک تصویر در Photos، Safari، Quick Look یا اسکرین شات ها اکنون به شما امکان می دهد سوژه عکس را از پس زمینه آن بردارید. از آنجا، می توانید تصویر را کپی کرده و در Notes یا tTexts قرار دهید. به نظر می رسد این ویژگی به ویژه برای افزودن تصاویر پشتیبانی به Notes مناسب است، و قابل توجه است که iOS 16 چگونه می تواند یک تصویر را از پس زمینه خود حذف کند. از برخی جهات، این تأثیرگذارترین شاهکاری است که iOS 16 انجام می‌دهد.

بررسی iOS 16: بهبودهای امنیتی

اپل امنیت را با آپدیت iOS 16 فراموش نکرده است. حالت Lockdown جدید، بیشترین هیجان را در طول فرآیند بتا ایجاد کرد، اما این ویژگی یکی از ویژگی‌هایی است که اکثر دارندگان آیفون به آن نیازی ندارند. در عوض، Lockdown Mode برای محافظت از کاربران آیفون که ممکن است هدف نرم افزارهای جاسوسی تحت حمایت دولت باشند، با محدود کردن عملکردهای خاص تلفن برای محدود کردن آسیب پذیری ها، طراحی شده است.

قابلیت More مربوط به کاربران بیشتر، بررسی ایمنی است، قابلیتی که می تواند به کاربران کمک کند به سرعت مجوزهای اشتراک گذاری خود را در هنگام ترک یک رابطه توهین آمیز بازنشانی کنند. ویژگی بازنشانی اضطراری Safety Check با غیرفعال کردن دسترسی به FaceTime و iMessage در همه دستگاه‌های شما، ایمن کردن دسترسی iCloud، تنظیم مجدد مجوزهای اشتراک‌گذاری و بررسی دسترسی اضطراری، به سرعت این پیوندها را قطع می‌کند. همچنین می توانید از Safety Check برای مدیریت اینکه چه کسی به چه چیزی دسترسی دارد استفاده کنید. این قابلیتی است که هرگز امیدوار نیستید از آن استفاده کنید، اما این چیزی است که اپل به وضوح به آن فکر کرده است.

بررسی ایمنی iOS 16

بررسی ایمنی iOS 16

اکنون یک دکمه ویرایش وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تمام شبکه‌های بی‌سیم مختلفی را که به آن متصل شده‌اید بررسی کرده و آن‌هایی را که دیگر مورد نیاز نیستند حذف کنید. این همچنین یک راه عالی برای کپی کردن و به اشتراک گذاری رمزهای عبور با دوستانی است که می خواهند به شبکه ای که شما در آن هستید بپیوندند. این قابلیت با اینکه ناچیز است اما به بخش Wi-Fi تنظیمات اضافه شده است و باعث قدردانی است.

بررسی iOS 16: سایر تغییرات قابل توجه

غیرممکن است که در مورد هر تغییری که یک به‌روزرسانی اصلی iOS شامل می‌شود به عمق بپردازیم، اما هنوز برخی از اضافه‌های iOS 16 وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

شارژ انرژی پاک: این ویژگی که در آپدیت iOS 16.1 اضافه شده است، با هدف سازگاری بیشتر با محیط زیست شارژ تلفن همراه است. پس از فعال شدن از طریق بخش باتری در تنظیمات، شارژ انرژی پاک زمان شارژ شما را بهینه می‌کند تا با زمانی که شبکه برق محلی شما از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند، همگام شود، ایده این است که این به کاهش ردپای کربن آیفون شما کمک می‌کند.

دسترسی سریع به جستجو: دکمه کوچکی که در پایین صفحه اصلی آیفون شما قرار دارد و قبلاً به شما می‌گفت در چه صفحه‌ای هستید، اکنون به عنوان میانبر دکمه جستجو عمل می‌کند. روی آن ضربه بزنید و مستقیماً به صفحه جستجو می‌روید.

راه‌اندازی آسان‌تر دستگاه برای خانواده‌ها: اشتراک‌گذاری خانواده تعدادی به‌روزرسانی را مشاهده می‌کند، از جمله راه‌اندازی آسان‌تر دستگاه برای بچه‌ها و امکان نمایش درخواست‌های زمان صفحه نمایش مستقیماً در پیام‌ها.

Apple Pay Later: اپل در حال ورود به کسب و کار Buy Now Pay Later است و به کاربران Apple Pay اجازه می دهد برخی از اقلام را در چهار قسط پرداخت کنند. Apple Pay Later فقط در برنامه‌ها یا آنلاین کار می‌کند – از طریق فروشگاه‌های فیزیکی در دسترس نیست – و فعلاً به ایالات متحده محدود می‌شود.

تغییرات برنامه Home: برنامه Home با تأکید بر قرار دادن کنترل‌ها برای لوازم جانبی خانه هوشمند شما درست در بالای برگه اصلی My Home تغییرات اساسی پیدا می‌کند. اواخر امسال، Home پشتیبانی از استاندارد اتصال خانه هوشمند Matter را اضافه خواهد کرد.

نشانگر درصد باتری: در اکثر آیفون‌هایی که قابلیت اجرای iOS 16 را دارند، اکنون می‌توانید انتخاب کنید که نشانگر باتری سنتی حفظ شود یا از نشانگر جدیدی استفاده کنید که درصد دقیقی را در نوار وضعیت شما همیشه نشان می‌ دهد .

بررسی iOS 16: باگ و اشکالات

نوشتن در مورد باگ‌های به‌روزرسانی نرم‌افزار پیشنهاد دشواری است، زیرا اپل معمولاً به‌روزرسانی‌های سریع را برای رفع نقص‌ها منتشر می‌کند، درست زمانی که گزارش‌های گسترده از مشکلات ظاهر می‌شوند. به عنوان مثال، برخی از مدل‌های آیفون 14 نمی‌توانستند FaceTime را فعال کنند، اما با ورود آن تلفن‌های جدید به قفسه‌های خرده‌فروشی، راه‌حلی در انتظار آن بود. باگ دیگری که شامل درخواست‌های مکرر و آزاردهنده برای اعطای مجوز کپی و جای‌گذاری در یک برنامه است نیز برطرف شده است.

با توجه به برخی از به‌روزرسانی‌های ناراضی iOS 16 که پس از ارتقاء به iOS 16 با تخلیه قابل‌توجهی باتری مواجه شده‌اند، به نظر می‌رسد یک باگ وجود دارد. اعتراف می‌کنم که این مشکلی برای من در آیفون 12 ایجاد نکرده است، که همچنان در طول روز شارژ می‌شود، حتی با استفاده زیاد، اما گزارش‌های کافی در مورد تخلیه باتری وجود دارد که تأیید می‌کند این می‌تواند یک مشکل باشد. با ما همراه باشید تا ببینید آیا چیزی در آپدیت iOS 16.1ا ین مشکل را برطرف کرده است یا کاربران آیفون هنوز منتظر رفع مشکل هستند.

بررسی iOS 16: به روز رسانی های بعدی

iOS 16.1 اولین آپدیت بزرگ اپل برای iOS 16 است، اما من شک دارم که آخرین آپدیت باشد. تقریباً بلافاصله پس از انتشار iOS 16.1، انتظار می‌رود در مورد نسخه بتا iOS 16.2 و پیشرفت‌ها و اصلاحات آن بشنوید.

همانطور که گفته شد، به‌روزرسانی iOS 16.1 بسیاری از ویژگی‌های بزرگ دیگری را که اپل برای iOS 16 امیدوار کرده بود، اضافه می‌کند. یک استثنای بزرگ، برنامه همکاری Freeform است که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ژوئن وعده داده شد. در حالی که این در درجه اول یک برنامه iPad است، نسخه هایی برای iPhone و Mac وجود خواهد داشت تا بتوانید به صورت بلادرنگ از هر دستگاهی به وایت بردهای Freeform کمک کنید. Freeform در نسخه بتای iOS 16.2 که در حال حاضر در اختیار توسعه دهندگان است، می آید. انتظار می رود که تا پایان سال جاری منتشر شود.و حتی این احتمالاً آخرین به‌روزرسانی بین اکنون و انتشار iOS 17 در سال 2023 نخواهد بود، زیرا بیشتر تغییرات در آینده بر بهبودها و تنظیم دقیق تمرکز دارند.

بررسی iOS 16: نتیجه گیری

همانطور که در ابتدای بررسی iOS 16 گفتم، من قبلاً روی همه تلفن هایم سوئیچ کرده ام و به گذشته نگاه نمی کنم. من پیش‌بینی می‌کنم که چند باگ اینجا و آنجا وجود داشته باشد، حتی پس از انتشار iOS 16.1. با این حال، اکنون بیش از هر زمان دیگری، بر این باورم که مزایای داشتن iOS 16 در آیفون من بسیار بیشتر از مشکلاتی است که با انتشار نرم افزار جدید به وجود می آید. من انتظار دارم که به محض ارتقاء، احساس من را داشته باشید.

iOS 16 یک تجدید نظر انقلابی در مورد نرم افزار آیفون اپل نیست، بلکه توسعه معقولی از قابلیت هایی است که در حال حاضر وجود دارد. برنامه‌هایی که به آنها تکیه کرده‌اید حتی بهتر هستند، ویژگی‌های جدیدتر به‌خوبی تنظیم شده‌اند و افزوده‌های جدید درست مانند همیشه در آنجا قرار می‌گیرند. شما نمی توانید انتظار بیشتری از به روز رسانی iOS داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *