تعمیرات

تعویض هارد موبایل

تعویض هارد موبایل یکی از عملیات تخصصی در حوزه تعمیرات گوشی و تبلت است. این کار فقط باید به دست متخصص آموزش دیده انجام شود. تعمیر هارد گوشی و تبتت در اانواع برندهای سامسونگ، شیائومی، سامسونگ و غیره با هزینه بسیار مقرون به صرفه، تضمینی و بازگشت کیفیت گوشی به سابق را با کوک موبایل تجربه کنید. یادتان باشد بازیابی اطلاعات از هارد سوخته موبایل کار هر تعمیرکاری نیست..

هارد یا EMMC در گوشی های موبایل یکی از مهمترین آی سی ها محسوب می شود که ذخیره ‌سازی انواع اطلاعات در فرمت‌ های مختلف بر روی گوشی را بر عهده می گیرد. خرابی هارد یا آی سی نند (NAND) روی عملکرد گوشی موبایل، به ویژه هنگام بوت و راه اندازی، تاثیر جدی دارد. خرابی هارد گوشی های موبایل که به دلایلی مانند ضربه و آب خوردگی، ریست فکتوری زمانی که باتری زیر 20 درصد است، ریستارت کردن زمانی که گوشی در حال شارژ است، پایان عمر مفید آی سی هارد موبایل، ویروسی شدن گوشی، استفاده از شارژرهای غیر استاندارد، خاموش شدن گوشی در حین آپدیت، درآوردن باتری گوشی در حین استفاده، و غیره اتفاق می افتد، تقریباً غیر قابل تعمیر است و در اکثر مواقع باید تعویض شود.

تعویض هارد یکی از عملیات تعمیرات تخصصی موبایل درحوزه سخت افزاری است که توسط تعمیرکاران مجرب و آموزش دیده با کمک تجهیزات و ابزار تعمیرات موبایل پیشرفته انجام می شود. تعویض هارد گوشی اپل و سامسونگ و سایر برندها و مدل هایی که سی پی یو متفاوتی دارند، مختلف و از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. به دلیل فناوری ساخت و تولید هارد موبایل و نصب آن روی مادربرد و همچنین به خاطر چسبی بودن هارد گوشی های جدید، مهارت، داشتن تجربه، استفاده از ابزار و تجهیزات خاص، بکار بردن آی سی اورجینال و فایل پروگرم هارد، در تعویض هارد گوشی اهمیت زیادی دارد.

با توجه به اینکه خرابی هارد در گوشی های موبایل شایع و در برخی از گوشی ها و برندها مثل هواوی، اچ تی سی و غیره به وفور اتفاق می افتد، آموزش تعویض هارد گوشی های موبایل به تعمیرکاران تازه وارد که هنوز تجربه و دانش زیادی در تعمیرات تخصصی موبایل کسب نکرده اند، می تواند یک اتفاق بسیار جالب باشد که با پیشرفت حرفه و شغل پر درآمدشان در آینده رابطه بسیار نزدیکی داشته باشد.

در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا به موضوعات پیرامون خرابی هارد و تعویض EMMC یا هارد سوخته، و آموزش تعویض هارد در برندهای اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی، اچ تی سی، نوکیا و غیره بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02167319 در ساعات اداری تماس بگیرید.

هارد سوخته گوشی موبایل چیست؟

به هاردی(EMMC) که از نظر الکترونیکی آسیب دیده باشد hard سوخته(EMMC آسیب دیده) می گویند. آسیب هایی که نوسان برق میتواند به هارد وارد کند؛ این است که به برد یا آی سی کنترل یا هر دو آسیب می رساند.گاهی اوقات هارد گوشی قابل تعمیر است اما در مواردی نیز هارد قابلیت تعمیر را ندارد و می بایست آن را تعویض کرد. در مورد هارد سوخته ای که قابلیت تعمیر ندارد ,اطلاعات نوشته شده روی، هارد دیگر قابل بازیابی نیست و تعویض هارد به صرفه تر از تعمیر هارد انواع موبایل و تبلت است.

نشانه های سوختن هارد گوشی

به طور کلی علت خرابی و سوختن هارد گوشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل در میان تمام تلفن های همراه مشترک هستند.

  • زمانی که گوشی در حال شارژ است، هرگز اقدام به خاموش یا ریست کردن گوشی نکنید.
  • زمانی که باتری گوشی زیر ۲۰ % ظرفیت شارژ است اقدام به ریست فکتوری یا ریست معمولی نکنید، چرا که در این حالت عمل خواندن و نوشتن به ولتاژ بیشتری  نیاز دارد و این کار سبب میشود که به hard گوشی ولتاژ مناسبی نرسد و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.پس همیشه توجه داشته باشید که باطری گوشی بالای ۷۰ یا ۸۰ % شارژ بهینه داشته باشد.
  • شایعترین مورد سوختن hard که اکثرا در گوشی های اچ تی سی که دیده شده در حین بازی های گرافیکی است.
  • ضربه خوردگی و آب خوردگی نیز یکی از دلیل های شایع سوختن هارد میباشد.  زمانی که گوشی ضربه یا آب میخورد ولی مدتی کار میکند ولی یک دفعه و بی دلیل خاموش می شود، بی شک hard گوشی سوخته است و باید تعویض شود.اثرات منفی ناشی از ضربه خوردگی و آب خوردگی گوشی، هرگز از همان ابتدا مشخص نمی شود.
  • استفاده از شارژر های غیر استاندارد هم یکی دیگر از دلایل سوختن آی سی هارد و آی سی تغذیه گوشی است. همه ی گوشی ها برای شارژ شدن باتری از یک آمپر خاص استفاده میکنند که فقط مختص همان گوشی است. همه ی شارژ های امروزی که ما از آنها استفاده میکنیم روی اکثر مدل ها جواب می دهند و در حین شارژ فشار زیادی را به گوشی تحمیل میکند.برای شارژ هر گوشی قویا توصیه می کنیم از شارژر اصلی(اورجینال) و استاندارد همان مدل استفاده کنید.
  • تعمیر هارد انواع موبایل و تبلت، نیازمند تعویض برخی آی سی های واقع شده روی برد است و کارشناس تعمیرات هارد علاوه بر نیاز به اشتن دانش تخصصی حوزه ی سخت افزار و الکترونیک نیاز به تجربه و مهارت بالا در این کار نیز دارد.
  • گاهی تعمیر هارد انواع موبایل و تبلت، علاوه بر نیازمندی های سخت افزاری نیازمند تخصص در بازیابی اطلاعات هارد نیز می باشد ک این وظیفه بر عهده ی نرم افزار کاران حوزه ی موبایل است. در صورت نیاز به تهیه ی بکاپ از اطلاعات ذخیره شده روی هارد و یا نیز بازیابی اطلاعات، نیاز به همکاری یک نرم افزار کار موبایل در کنار سخت افزار کار موبایل است.
  • کار بازیابی اطلاعات ذخیره شده روی هارد گوشی ها، توسط باکس های نرم افزاری مرتبط با هر برند موبایل و تبلت صورت می گیرد.
  • تعمیر هارد انواع موبایل و تبلت نیازمند شناخت عمیق و تجربه ی بالا در ارتباط با شناخت آی سی ها و مدارات الکترونیکی موبایل ها است. کارشناسان سخت افزار کوک موبایل با احاطه به تعمیرات مدارات الکترونیکی موبایل های مولتی برند، می توانند تعمیر هارد گوشی را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

ما با بهره گیری از دانش روز اقدام به آموزش کارآموزان برای تعویض گلس آیفون و سامسونگ کرده ایم، اگر شما نیز به آموزش در این حوزه علاقه مندید، روی لینک آموزش تعمیرات موبایل کلیک کنید تا با شرایط و ضوابط آموزش تعمیرات موبایل در دپارتمان آموزش کوک موبایل آشنا شوید.

تعمیر و تعویض هارد موبایل

هارد (NAND) بخشی از سخت افزار و بعد از CPU یکی از مهمترین آی سی های روی مادربرد گوشی است که اغلب به دلایل مختلفی دچار خرابی می شوند و عملکرد گوشی ‌های هوشمند را به طور جدی مختل می ‌کنند. تعمیرات هارد گوشی های موبایل بسیار حساس و تخصصی است و تنها تعمیرکاران با دانش تخصصی و تجربه کافی در این حوزه می توانند مشکل خرابی هارد را به خوبی تشخیص داده و در صورت امکان آن را تعمیر و در نهایت تعویض کنند.

در بیشتر اوقات خرابی و آسیب به هارد گوشی موبایل قابل تعمیر نیست و ممکن است هارد سوخته باشد. وقتی هارد گوشی موبایل می سوزد، قابل تعمیر نیست و برای استفاده از دستگاه باید هارد موبایل تعویض شود. صدمه به هارد و سوختن هارد گوشی به این معنا نیست که گوشی شما دیگر از کار افتاده و باید به کلی آن را کنار گذاشت.با توجه به اهمیت بالای هارد در عملکرد درست گوشی موبایل، عیب یابی و تشخیص صحیح و استفاده از روش های مناسب تعمیر و یا تعویض هارد و در نتیجه ارائه خدمات تخصصی تعمیرات موبایل می تواند خیال کاربر گوشی های موبایل که از خرابی هارد رنج می برند را به طور کامل برطرف نماید.

تعویض هارد موبایل

تعویض هارد موبایل

تعویض و ارتقا هارد گوشی آیفون

در صورتی که بی دلیل صفحه موبایل آیفون شما خاموش و روشن شود، اگر موبایل آیفون شما بالا نمی آید، وقتی با ریست شدن آرم اپل مواجه می شوید و یا بی دلیل دستگاه آیفون شما ریستارت می شود و یا هنگ می کند، چنانچه نمی توانید به موبایل آیفون اپل خود اطلاعات وارد و یا حذف کنید و اگر با پیغام (Could not Active) مواجه شدید، بدیهی است که هارد موبایل iPhone شما دچار خرابی شده است و نیاز به تعمیر و یا در نهایت تعویض هارد آیفون می باشد.

شاید یکی از مشکلاتی که بسیاری از دوستان و مشترکین آیفون پسند با آن درگیر هستند، ظرفیت آیفون میباشد. عمده ی خریداران محصولات اپل، از عملکرد آیفون خود راضی هستند و تنها خرده ای که از گوشی خود می گیرند ظرفیت EMMC (هارد) آن باشد. اما این مسئله توسط تیم تعمیرات کوک موبایل حل شده است. از طرف دیگر اپل به ازای هر پله افزایش ظرفیت در دستگاه های خود حدود 100 دلار به قیمت گوشی اضافه می کند و چه بسا کاربرانی که به دلیل قیمت گران تر آیفون با ظرفیت بالاتر، مجبور به خرید آیفون های با ظرفیت 16 و 32 گیگابایتی شده اند! خبر خوب این است که

شما میتوانید در صورت ناکافی بودن ظرفیتEMMC (هارد) آیفون، اقدام به تعویض هارد و ارتقای حافظه آیفون خود کنید.

فرآیند تعویض و ارتقای EMMC آیفون ها به این طریق صورت می گیرد که ابتدا متخصص خبره ی سخت افزار آیفون با استفاده از نوین ترین تکنولوژی موجود در بازار اقدام به برداشتن NAND Flash آیفون از روی لاجیک برد گوشی کرده و سپس آن را با NAND Flash با ظرفیت مطلوب که بر اساس شماره سریال منحصر به فرد آیفون شما پروگرام شده است، جایگزین می نماید. در طی این فرآیند، هارد آیفون شما از روی برد بلند میشود و کلیه اطلاعات مربوط به سریال موبایل و IMEI و سایر آدرس های انحصاری ثبت شده روی گوشی شما یادداشت میشود و همگی روی هارد جدید نوشته میشود.

با این کار شما همان گوشی قبلی خودتان را دارید با این اوصاف که ظرفیت هاردتان را افزایش داده اید و از نظر امنیتی نیز خللی در گوشی موبایلتان ایجاد نمیشود ( برای مثال اگر گوشی شما دزدیده شود شما میتوانید با همان جعبه به نیروی انتظامی مراجعه کنید و از طریق IMEI پیگیری شکایت خود را انجام دهید) و همچنین بابت به روز رسانی آن از طریق آیفون ما میتوانیم این اطمینان را به شما دهیم که هر زمانی که کمپانی نسخه جدید iOS را برای گوشی شما ارسال کند شما قادر به آپدیت آن هستید پس از قرار دادن Nand Flash جدید روی لاجیک برد، می توانید از مسیر Setting—>About—>Storage نسبت به کنترل ظرفیت جدید هارد آیفون خود اقدام نمایید. برای دوستانی که ممکن است بابت اصل بودن هارد شبه ای داشته باشند، کوک موبایل این اطمینان را می دهد که کلیه هاردهای استفاده شده در مجموعه، آی سی اورجینال شرکت اپل میباشد و کوک موبایل بابت اصالت قطعات استفاده شده در ارتقای هارد آیفون، به کاربران آیفون ها گارانتی اعطا می کند.

تعویض هارد گوشی سامسونگ

هارد گوشی سامسونگ قطعه ای حساس در پیکربندی این گوشی محسوب می شود و می تواند تمامی اجزای داخلی موبایل را تحت تاثیر خود قرار بدهد. اگر چه مشکل و خرابی هارد گوشی سامسونگ، عملکرد آن را به طور جدی مختل می کند، اما در بسیاری از مواقع امکان تعویض هارد گوشی سامسونگ و بازیابی اطلاعات آن وجود دارد. تعویض هارد گوشی سامسونگ همانند تعویض هارد گوشی های آیفون اپل به تخصص و مهارت بسیار زیادی نیاز دارد و باید با هارد اورجینال و اصل جایگزین شود.

به این ترتیب، اگر تعویض هارد گوشی سامسونگ با قطعه غیر اورجینال و غیر مرتبط با برند دستگاه و توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود، می تواند باعث بروز اختلالات جدی در سایر قطعات موبایل شود. لذا توصیه می کنیم در صورت بروز مشکل در هارد گوشی سامسونگ خود از مراجعه به مراکز غیر معتبر و فاقد دانش لازم در این زمینه، جداً خودداری کنید. لازم به ذکر است که تعویض هارد گوشی سامسونگ با ارزان ترین قیمت تعمیر و تعویض هارد در مرکز تعمیرات کوک موبایل توسط کارشناسان حرفه ای و با نمونه اورجینال مشابه صورت می گیرد.

مزیت تعمیر هارد به تعویض هارد گوشی های موبایل

مزیت تعمیر هارد نسبت به تعویض هارد را می توان با ضرب المثل «ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است» به خوبی درک کرد. تشخیص درست و به موقع مشکل هارد گوشی موبایل بسیار حائز اهمیت می باشد و کاربر گوشی هارد آسیب دیده را از مواجه با مشکلات بعدی جدی تر و هزینه های سنگین تر تعمیرات موبایل، دور می کند. بدون شک تعویض هارد گوشی نسبت به تعمیر آن با هزینه بیشتری همراه است. بنابراین اگر به محض آگاهی از مشکل، به متخصص با تجربه در زمینه‌ تعمیرات تخصصی موبایل و هارد مراجعه کنید، ممکن است بتواند جلوی ضرر و زیان بیشتر را بگیرد و با هزینه کمتری نسبت به تعمیر هارد گوشی خود اقدام کنید. چنانچه مشکلات اولیه بوجود آمده در گوشی موبایل ناشی از خرابی هارد را نادیده بگیرید، در نهایت مجبور به تعویض هارد گوشی خواهید شد که هزینه های زیادی را به همراه می آورد.

بازیابی و ریکاوری هارد گوشی موبایل

وقتی گوشی موبایل شما از کار می افتد و با مراجعه به تعمیرکار متخصص متوجه می شوید که هارد گوشی شما خراب شده است یکی از مهمترین نگرانی شما از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در گوشی است. اگر به شما گفته شود که امکان بازیابی اطلاعات گوشی تان وجود دارد چقدر خوشحال خواهید شد.

این امکان در کوک موبایل در واحد ریکاوری توسط متخصصان بازیابی اطلاعات ماهر انجام می ‌شود. برخی از مهمترین خدمات واحد ریکاوری شامل بازیابی حافظه داخلی گوشی، ریکاوری عکس‌ ها، فیلم ‌ها، اسناد، آهنگ ها، خدمات بازیابی عکس‌ ها و فیلم های گرفته شده با گوشی، بازیابی فایل های منتقل شده از کامپیوتر به گوشی، خدمات بازیابی اطلاعات از حافظه SD ، خدمات اسکن و انتخاب فایل مورد نظر کاربر جهت بازیابی، ریکاوری و بازیابی اطلاعات رم گوشی، امکان بازگرداندن انواع فایل های حذف شده، آسیب دیده و از دست رفته، بازیابی اطلاعات گوشی و تبلت اندروید، بازیابی فایل پیامک‌ های متنی، بازیابی لیست مخاطبین و غیره می باشد.

هارد موبایل

هارد موبایل

هزینه تعمیر و یا تعویض هارد گوشی

اجرت تعمیر هارد گوشی چقدر است؟ هزینه تعویض هارد گوشی های موبایل در برندهای مختلف چه اپل و چه سامسونگ با توجه به حساسیتی که در این گوشی ها به خصوص آیفون ها وجود دارد و قطعات اورجینالی که برای تعویض هارد آنها به کار برده می شود متفاوت و تا حدی هم بالا است. به همین خاطر، تعمیر و یا تعویض هارد گوشی همواره به یک نگرانی برای مشتریان تبدیل شده است و همیشه پس از مراجعه اولین سوال شان این است که هزینه تعمیر و تعویض هارد چگونه محاسبه می شود. بدیهی است که هزینه تعمیر هارد گوشی به مراتب پایین تر از تعویض هارد با یک قطعه اورجینال می باشد.

خبر خوب اینکه در مرکز تعمیرات کوک موبایل با توجه به ورود آی سی های هارد اورجینال و باز شده از روی بردهای آیکلودی سالم به طور مستقیم از کشورهای همسایه و پایین آمدن هزینه خرید نهایی و تمام شده، قیمت و اجرت تعمیر و تعویض هارد بسیار پایین تر از هر مرکز دیگری در تهران می باشد. برای اطلاع از هزینه تعمیرات هارد گوشی های موبایل در تمام برندها و مدل ها با شماره 02167319 در ساعات اداری تماس بگیرید و ضمن راهنمایی و مشاوره لازم برای تعمیر، از لیست قیمت و هزینه های رفع مشکل هارد گوشی های خود مطلع شوید.

چرا برای تعمیر و یا تعویض هارد گوشی خود کوک موبایل را انتخاب کنیم

تعمیرات هارد گوشی های موبایل یکی از تخصصی ترین تعمیرات موبایل می باشد و تعمیرکار آن باید از تخصص و دانش کافی در رابطه با هارد و قطعات مرتبط با هارد موبایل برخوردار باشد. علاوه بر این استفاده از هارد اورجینال و اصل نیز در تعمیر هارد موفق و صد در صدی بسیار مهم می باشد. در کوک موبایل علاوه بر استفاده از متخصصان با دانش در حوزه تعمیرات از هارد گوشی اورجینال و مناسب با هر دستگاه و برند خاص خود استفاده می شود تا عملیات تعمیر و یا تعویض هارد با موفقیت و با رضایت کامل مشتری همراه شود.

تعمیرکاران این مرکز با موارد مرتبط با تعمیر و تعویض هارد به خوبی آشنا هستند ( مواردی که در اکثر مواقع کاربران عادی متوجه آن نیستند). اگر در تعمیرات موبایل از هارد نامتناسب استفاده شود، این امکان وجود دارد که گوشی روشن شود و به اصطلاح فلش بگیرد ولی چون نمی تواند اطلاعات هارد را بخواند گوشی پیغام write protection می دهد. همچنین در تعویض هارد گوشی های سامسونگ، وقتی از هارد خود گوشی استفاده می شود نیازی به تغییر cid نخواهید بود (cid شماره سریال هارد است که برای هر مدل هارد متفاوت می باشد) اما وقتی که بخواهید از هارد مشابه استفاده کنید باید cid هارد را به cid هارد قبلی تغییر دهید. اینها برخی از مواردی هستند که متخصصان ما در مرکز تعمیرات کوک موبایل به خوبی آنها را مد نظر قرار می دهند و خیال مشتری را از بابت بازگشت کارکرد و کیفیت گوشی به طور کامل راحت خواهند کرد.

سوالات متداول در مورد  تعمیر هارد انواع موبایل و تبلت

1- آیا خاموش شدن بی دلیل گوشی به خرابی هارد مربوط می شود؟

گاهی دیده می شود که گوشی بدون هیچ دلیل خاصی و بدون اینکه ضربه بخورد و یا رطوبت به آن نفوذ کرده باشد، حین کار کردن خاموش می‌ شود، خاموشی بی دلیل و بدون اینکه ضربه بخورد، می تواند احتمال بالایی برای خرابی هارد باشد. البته قطعاً نمی توان گفت که خاموشی به دلیل، علت خرابی هارد می باشد چرا که ممکن است گوشی مدت ها قبل ضربه یا آب خورده باشد اما الان مشکل را بروز دهد و دچار خاموشی بی دلیل شود.

2- اگر هارد خراب شود نمی توانم از اطلاعات گوشی موبایلم استفاده کنم؟

هارد گوشی زمانی خراب است که امکان ذخیره سازی اطلاعات جدید و یا انتقال داده های آن وجود ندارد. وقتی گوشی خود را روشن می کنید و سیستم عامل بالا می آید اما همانطور که گفتیم نه می توانید فایل و یا داده ای را جابجا کنید و اطلاعات جدیدی را روی هارد بریزید، قطعاً هارد خراب شده و از بین رفته است.

3- آیا هارد سوخته گوشی موبایلم را تعمیر و یا بهتر است آن را تعویض کنم؟

تشخیص درست و به موقع خرابی هارد گوشی مزیت زیادی برای کاربر به همراه دارد. بی شک تعویض یک هارد نسبت به تعمیر آن هزینه بالاتری به همراه دارد. اگر بلافاصله پس از متوجه شدن مشکل خرابی هارد و به تشخیص کارشناس ماهر در حوزه تعمیر موبایل نسبت به تعمیر آن اقدام شود، شاید بتوان جلوی ضررهای احتمالی بیشتر را گرفت. در غیر اینصورت تنها راه حل بر طرف کردن مشکل، تعویض هارد گوشی خواهد بود که هزینه بالایی را به کاربر تحمیل می کند.

4- آیا با سوختن هارد گوشی موبایل امکان بازیابی اطلاعات آن وجود دارد؟

با خراب شدن و سوختن هارد گوشی موبایل اولین و مهمترین نگرانی کاربر از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در گوشی می باشد. بازیابی اطلاعات هارد سوخته در گوشی های آیفون به خاطر مسائل امنیتی امکان پذیر نیست، اما در برخی از گوشی های سامسونگ تا70 درصد این امکان وجود دارد که بتوان اطلاعات هارد گوشی را ریکاوری کرد.

5- مراحل تعمیر هارد موبایل در کوک موبایل به چه صورت انجام می گیرد؟

می توانید به صورت حضوری به مرکز تعمیرات موبایل کوک موبایل مراجعه کنید و یا از طریق تماس با شماره تلفن 02167319 در ساعات اداری با کارشناسان تعمیر این مرکز تماس گرفته و برای ارسال گوشی موبایل خود و دریافت خدمات تعمیر هارد، سفارش خود راثبت کنید. سپس گوشی تحویل واحد تعمیر موبایل شده و در اسرع وقت نسبت به تعمیر و یا تعویض هارد اقدام می شود.

6- انجام تعمیر هارد گوشی موبایل چه مدت زمان می برد؟

مدت زمانی که برای تعمیر هارد موبایل در کوک موبایل در نظر گرفته شده است حدوداً 24 تا 48 ساعت است. اما در کل تعمیر هارد بستگی به مدل گوشی شما دارد و تعمیر هارد برخی از مدل های گوشی در کمتر از چند ساعت انجام می شود.

7- از کجا بفهمیم که مشکل گوشی از خرابی هارد است؟

وقتی هارد گوشی خراب می شود، مشکلات زیادی سراغ گوشی موبایل می آید. شایع ترین مشکلات ناشی از خرابی هارد گوشی موبایل شامل ریستارت شدن پشت سرهم گوشی، بوت نشدن گوشی، عدم اجرای برنامه ها و اپ های روی گوشی، خاموش شدن بی دلیل گوش، خاموشی گوشی پس از ریست فکتوری و یا فلش کردن، ظهور خطای Internal Storage Damaged روی صفحه نمایش گوشی با بالا آمدن گوشی، تغییر شکل در لوگوی برنامه و غیره می باشند.

8- بهترین راه برای تعمیر هارد گوشی موبایل چیست؟

بهترین و مطمئن ترین راه برای برای تعمیر هارد گوشی موبایل و همچنین ریکاوری اطلاعات آن، این است که گوشی با هارد معیوب خود را به متخصصان و مهندسین مرکز تعمیرات موبایل مجاز و معتبر بسپارید. کوک اولین و بزرگترین مرکز تعمیر موبایل در ایران با بهره مندی از متخصصات با تجربه و آموزش دیده در تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات آن از سابقه و پیشینه خوبی برخوردار بوده و با استفاده از خدمات عیب یابی و تعمیر هارد گوشی بوسیله ابزارهای فوق پیشرفته نسبت به بازیابی اطلاعات هارد گوشی شما اقدام کرده و سپس در صورت امکان هارد گوشی را به طور تخصصی تعمیر خواهد کرد.

9- آیا برای بازیابی اطلاعات هارد گوشی موبایل می توان از نرم افزار استفاده کرد؟

باور غلطی که بسیاری از کاربران درباره ریکاوری هارد موبایل و برگشت اطلاعات هارد خراب دارند این است که امکان بازیابی اطلاعات هارد سوخته با نرم ‌افزار های مختلف که به شدت در فضای وب تبلیغ می شود و به نام های نرم ‌افزارهای ریکاوری هارد معروف هستند وجود دارد. این باور در کل اشتباه است و استفاده از آنها به خراب تر شدن هارد و از بین رفتن کل اطلاعات هارد منجر می شوند. امکان بازیابی هارد خراب در گوشی های آیفون اصلاً وجود ندارد، و تنها در برخی از گوشی های سامسونگ می توان اطلاعات هارد سوخته را بازیابی کرد.

10- آیا امکان تعمیر هارد گوشی موبایل وجود دارد؟

تعمیر هارد گوشی موبایل به میزان صدمه و آسیبی که به قطعات اصلی هارد یعنی هد و پلاتر وارد شده است بستگی دارد. کارشناسان تعمیر مجرب و آموزش دیده ما در کوک موبایل تمام سعی خود را بر این دارند که هارد گوشی آسیب دیده را تعمیر کنند و اطلاعات از دست رفته آن را به نحو احسن ریکاوری کنند

11- اگر هارد گوشی (EMMC) بسوزد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

افتاده است و منجر به بروز اشکالات زیر در گوشی موبایل می شود. خاموشی بدون دلیل گوشی، فریز شدن لوگو یا آرم شرکت سازنده روی صفحه نمایش هنگام ریست کردن گوشی، عدم امکان خواندن اطلاعات یا ذخیره کردن داده های جدید به گوشی، و بسیاری از موارد دیگر همگی مربوط به خرابی هارد می باشد.

12- هنگام از کار افتادگی هارد گوشی چه کنیم؟

اگر با بروز و نشانه هایی روی گوشی خود مواجه شدید که حدس می زنید بابت خرابی هارد گوشی شماست، ابتدا قبل از هر اقدامی با مراجعه به مراکز تعمیر موبایل مجاز نسبت به عیب یابی صحیح و تشخیص دقیق خرابی هارد اقدام کنید. وقتی هارد می سوزد اولین چیزی که کاربر گوشی را نگران می کند، از دست رفتن اطلاعات و داده های گوشی است. البته در اکثر مواقع متخصصان تعمیر کوک موبایل با تعمیر هارد گوشی شما تمام اطلاعات روی ان را بازیابی می کنند. اگر با مشکل خرابی هارد گوشی خود روبرو شدید می توانید از خدمات تعمیر هارد کوک موبایل استفاده کنید.

مطالب مرتبط