ترفند اپل واچ

قفل گشایی اپل واچ

blank

باز کردن ساعت اپل با استفاده از آیفون

کاربران آیفونی که اپل واچ دارند، می توانند در هر زمانی که آیفون خود را بازمی کنند، ساعت اپلشان را نیز باز کنند. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه تنظیمات را که با آیکون  blank  نمایش داده می شود،  بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: روی Passcode ضربه بزنید و سپس گزینه Unlock with iPhone را روشن و فعال نمایید.

شما همچنین می توانید برنامه Apple Watch بر روی آیفون خود باز کرده و بر روی My Watch ضربه بزنید، حال بر روی Passcode ضربه زده و در ادامه گزینه Unlock with iPhone را روشن و فعال نمایید. دقت کنید که برای عمل کردن بازگشایی همزمان آیفون و اپل واچ، می بایست هر دو دستگاه آیفون و اپل واچ در محدوده نرمال بلوتوث (حدود 33 فوت یا 10 متر) قرار داشته باشند. تنها در این صورت می توانید با آنلاک کردن آیفون ساعت خود را نیز باز کنید.

باز کردن ساعت اپل با استفاده از آیفون

باز کردن ساعت اپل با استفاده از آیفون

blankنکته: کد گذرواژه اپل واچ میتواند متفاوت از گذرواژه آیفون شما باشد، بهتر است از رمزهای عبور مختلف برای هر یک از دستگاه های اپلتان استفاده کنید.

  • تغییر کد گذرواژه اپل واچ

کاربران آیفون ها و اپل واچ ها می توانند همزمان با انجام اولین تنظیمات مرتبط با ایجاد رمز عبور برای ساعت خود، رمز عبوری را که قبلا برای اپل واچ خود انتخاب کرده اند تغییر دهند. برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه تنظیمات را که با آیکون  blank  نمایش داده می شود،  بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: روی Passcode ضربه بزنید و سپس بر روی Change Passcode ضربه بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

شما همچنین می توانید برنامه اپل دیده را بر روی آی فون خود باز کنید، روی My Watch کلیک کنید، روی Passcode ضربه بزنید، سپس روی Change Passcode ضربه بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

blankنکته: برای استفاده از کدهای عبور طولانی تر از چهار رقم، می بایست برنامه Apple Watch را بر روی آیفون باز کرده و در ادامه بر روی My Watch ضربه بزنید، حال روی گزینه Passcode ضربه بزنید و در انتها گزینه Code Passcode را خاموش کنید.

 

تغییر-کد-گذرواژه-اپل-واچ

تغییر-کد-گذرواژه-اپل-واچ

در تصویر بالا می بینید که تنظیمات Passcode در ساعت اپل شامل صفحه ای است که دو گزینه  Passcode Off در بالا و تغییر رمز عبور در بخش زیرین آن قرار گرفته است. گزینه باز شدن اپل واچ همزمان با بازشدن آیفون نیز در پایینی ترین بخش این صفحه قرار گرفته است.

  • غیرفعال کردن رمز عبور اپل واچ

برای غیرفعالسازی درخواست رمز عبور برای ورود به ساعت می توانید مراحل زیر را طی کنید.

  • گام اول: برنامه تنظیمات را که با آیکون  blank  نمایش داده می شود،  بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: روی Passcode ضربه بزنید و سپس بر روی Turn Passcode Off ضربه بزنید.
غیرفعال-کردن-رمز-عبور-اپل-واچ

غیرفعال-کردن-رمز-عبور-اپل-واچ

همچنین در روشی دیگر برای خاموش کردن رمز عبور می توان برنامه Apple Watch را بر روی آیفون باز کرده و بر روی  My Watch ضربه بزنید، حال بر روی Passcode ضربه زده و در انتها بر روی گزینه  Turn Passcode Off تپ کنید.

blankتوجه: چنانچه رمز عبور خود را بر روی اپل واچ غیر فعال کنید، نمی توان از برنامه هایی مانند Apple Pay بر روی Apple Watch استفاده کرد.

  • قفل شدن خودکار اپل واچ

چنانچه گزینه شناسایی خودکار مچ دست را بر روی ساعت هوشمند خود فعال کنید، با بیرون آوردن ساعت از مچ دستتان ساعت قفل می شود و نیاز به کار اضافه ای برای قفل کردن آن نخواهد بود. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی Passcode  ضربه بزنید، حال می بایست گزینه  turn on Wrist Detection را فعال کنید.

چنانچه گزینه Wrist Detection را غیرفعال کنید برخی از قابلیت های اپل واچ های نسل های متفاوت را از دست خواهید داد. برای مثال با خاموش کردن Wrist Detection، در اپل واچ های نسل 1 دیگر نمیتوانید از Apple Pay بر روی Apple Watch خود استفاده کنید و Apple Watch Series 4 نیز پس از آن که اگر خدای ناکرده از محل بلندی سقوط کنید، به صورت خودکار تماس اضطراری را برقرار نخواهد ساخت.

  • قفل کردن دستی اپل واچ

پایین صفحه ساعت را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. حال صفحه را به سمت بالا بکشانید تا مرکز کنترل باز شود و بر روی آیکون the Lock button تپ کنید.

blankتوجه: برای قفل کردن دستی اپل واچ نیاز است که گزینه  Wrist Detection  را خاموش کنید. (برای این منظور می توانید پس از آن که بر روی My Watch در برنامه Apple Watch  قرار گرفته روی آیفونتان ضربه زدید، در ادامه بر روی Passcode  ضربه بزنید، حال می بایست گزینه  turn on Wrist Detection را غیر فعال کنید.)

با انجام این تنظیمات با وارد شدن دوباره به ساعت می باست رمز عبور ساعت خود را وارد کنید تا بتوانید از ساعت استفاده کنید.

همچنین می توان صفحه نمایش را برای جلوگیری از روشن شدن بر اثر لمس شدن و یا تپ شدن های ناگهانی حین ورزش، قفل کرد. برای این منظور زمان استفاده از برنامه Workout بر روی اپل واچ که با آیکون  blank  نمایش داده می شود، با کشیدن انگشت به سمت راست بر روی  Lock ضربه بزنید. با شروع کردن یک تمرین شنا در حالی که اپل واچ سری 2 و یا اپل واچ های جدیدتری به دست دارید، ساعت به صورت خودکار Water Lock را بر روی اپل واچ فعال می سازد.

قفل-کردن-دستی-اپل-واچ

قفل-کردن-دستی-اپل-واچ

در تصویر بالا می توان مرکز کنترل اپل واچ را همراه با آیکون قفل در گوشه سمت راست و پایین دید .

  • فراموشی رمز عبور اپل واچ

چنانچه گذرواژه  اپل واچ خود را فراموش کرده اید، می بایست کلیه اطلاعات موجود بر روی ساعت اپل خود را پاک کنید. این کار را می توان با روش های زیر انجام داد:

  • روش اول: اول از همه باید اپل واچ را از آیفون خود unpair کرده و پس از پاک کردن تنظیمات ساعت بار دیگر گوشی را با ساعت جفت کنید.
فراموشی-رمز-عبور-اپل-واچ

فراموشی-رمز-عبور-اپل-واچ

  • روش دوم: در روشی دیگر می توانید اپل واچ را ریستور کرده و پس از آن بار دیگر ساعت را با گوشی خود جفت کنید.
ریستور-کردن-اپل-واچ

ریستور-کردن-اپل-واچ

  • پاک کردن اطلاعات اپل واچ بعد از 10 بار ورودی ناموفق رمز عبور

در صورت گم شدن و یا دزدیده شدن اپل واچ تان و برای محافظت کردن از اطلاعات شخصی، می توان ساعت اپل طوری تنظیم کرد که در صورت 10 بار تلاش ناموفق برای ورود به ساعت، تمامی اطلاعات روی آن را پاک کند. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی Passcode ضربه بزنید، حال گزینه Data Erase را روشن کنید.

چنانچه لپ تاپ Mac ی دارید که سیستم عامل آن macOS Sierra و یا نسخه های جدیدتر از آن است، می توانید ساعت را همراه با لپ تتاپ خود قفل گشایی کنید. این آموزش در پست های آتی آورده خواهد شد.

مطالب مرتبط