ترفند شبکه های اجتماعی

کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ

کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ

در واقع دسکتاپ تلگرام، نسخه ‌ای از برنامه تلگرام است که برای این طراحی شده است که مختص نصب و اجرا در کامپیوترهای ویندوزی، لینوکسی یا مک ‌بوک ‌ها باشد. هر وقت که کاربری، دسکتاپ تلگرام را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود نصب کند، به راحتی می‌توانید از طریق کامپیوتر نسبت به انجام کارهای مورد نظر خود از طریق تلگرام بپردازد. علاوه بر این نسخه دسکتاپی برنامه تلگرام این امکان را در اختیار کاربران گذاشته است تا از کلیدهای میانبر اختصاصی استفاده نمایند و به این صورت از طریق کیبورد و بدون نیاز به لمس موس با تلگرام دسکتاپ ارتباط برقرار کنند. در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی استفاده از کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ (Desktop Telegram)  صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

چگونگی گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ را مطالعه کنید.

مقدمه‌ کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ (Desktop Telegram)

به صورت کلی می توان این گونه بیان کرد که دسکتاپ تلگرام در واقع نسخه ‌ای از برنامه پیام رسان محبوب تلگرام می باشد که برای کامپیوترها ارائه شده است و این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از طریق کامپیوتر و لپ‌تاپ ‌های خود از تلگرام استفاده نمایند. چند وقت پیش تیم تلگرام یک به روز رسانی عمده را برای نسخه دسکتاپی برنامه تلگرام عرضه نمود که قابلیت ‌های جدیدی از جمله امکان ساخت و پشتیبانی از تم‌های مختلف را به آن اضافه کرده است. ما در مقاله ای جداگانه با عنوان “ساخت تم دسکتاپ تلگرام” در مورد قابلیت جذاب ساخت تم در تلگرام صحبت کردیم، در صورتی که علاقمند به چگونگی انجام این پروسه بود می توانید به مقاله ی نامبرده مراجعه کنید

در حال حاضر کاربران زیادی از دسکتاپ تلگرام استفاده می کنند و رد و بدل اطلاعات و فایل های خود را با این پیام رسان انجام می دهند و با استقبالی که کاربران از “تلگرام دسکتاپ” یا “دسکتاپ تلگرام” داشتند، به این موضوع فکر کردیم که بهتر است تا ترفندها و قابلیت ‌های بیشتری از این برنامه را به شما معرفی کنیم. از قابلیت ‌های تلگرام دسکتاپ که بسیار کاربردی و شاید اغلب کاربران از وجود آن مطلع نباشید مربوط به پشتیبانی آن از کلیدهای میانبر کیبورد است. بدین معنی که، نسخه دسکتاپی برنامه تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از کلیدهای میانبر اختصاصی استفاده کرده و به این حالت از طریق کیبورد و بدون نیاز به لمس موس با تلگرام دسکتاپ ارتباط برقرار کنند. در این مقاله می خواهیم به آموزش چگونگی استفاده از کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ (Desktop Telegram) بپردازیم.

برای خرید گوشی موبایل به فروشگاه کوک موبایل مراجعه کنید و از تخفیف های باورنکردنی بهره مند شوید.

استفاده از کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ (Desktop Telegram)

همانطور که اشاره شد، استفاده از کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ می‌تواند بسیار کاربردی باشد، اما شناخت آن ‌ها و طرز عملکردشان کمی سخت است. عملکرد کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ (Desktop Telegram) به شرح زیر می باشند:

  • کلیدهای ترکیبی “Ctrl + Tab” یا “Ctrl + Page Down” یا “Ctrl + Arrow Down” در تلگرام دسکتاپ سبب می ‌شوند که بتوانید از چت پنجره گفتگوی فعلی به چت بعدی جهش یابید.
  • کلیدهای ترکیبی “Ctrl + Shift + Tab” یا “Ctrl + Page Up” یا “Ctrl + Arrow Up” در تلگرام دسکتاپ باعث می‌ شوند که بتوانید از چت پنجره گفتگوی فعلی به قبلی جهش کنید.
  • کلید ترکیبی “Ctrl + F” قابلیت جستجو یا سرچ تلگرام دسکتاپ را فعال می‌ کند. پس می توانید بعد از فشردن این کلیدهای ترکیبی، عیارت خاصی را جستجو نمایید.
  • کلید “Esc” در هر پنجره گفتگو منجر به خروج از آن پنجره شده و سبب فعال سازی بخش جستجو یا سرچ می‌ گردد.
  • کلید “Delete” در تلگرام دسکتاپ به معنی صادر کردن دستور حذف پیام انتخاب شده می باشد.
  • کلیدهای ترکیبی “Ctrl + Q” دستور خارج شدن از تلگرام دسکتاپ را صادر خواهد کرد.
  • کلیدهای ترکیبی “Ctrl + L” در صورت فعال بودن قابلیت PassCode باعث قفل شدن تلگرام دسکتاپ می‌ شود.
  • کلیدهای ترکیبی “Ctrl + M” سبب می شود برنامه تلگرام دسکتاپ، مینیمایز ‌شود.
  • کلیدهای ترکیبی “Ctrl + W” باعث خروج از تلگرام و البته فعال باقی ماندن آن در بخش System Tray یا Toolbar است.
  • کلید Arrow Up یا فلش بالا در چت یا پنجره ‌های گفتگوی تلگرام دسکتاپ به فعال شدن قابلیت ویرایش آخرین پیام ارسالی منجر می ‌شود.

همانطور که مشاهده کردید، استفاده از این کلید های میانبر، کار کردن با دسکتاپ تلگرام را ساده تر خواهد کرد و نیازی نیست برای هر کاری از موس استفاده کنید.  مواردی که در بالا به آن‌ ها اشاره شد ، به طور مختصر در شکل زیر هم ارائه شده است، و این ها کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ (Desktop Telegram) را تشکیل می‌دهند.

کلیدهای میانبر تلگرام

کلیدهای میانبر تلگرام

مطالب مرتبط

2 thoughts on “کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ

  1. blank سپیده صبوری گفت:

    خیلی ممنون بابت کمکتون ولی چیکار کنیم تا این قابلیت ها غیرفعال بشن خیلی اذیت کنندس که هر بار با دکمه arrow up هی پیام میخواد ویرایش بشه

    1. blank دهقان گفت:

      برای غیرفعال کردن این قابلیت در برنامه Slack، می‌توانید از مراحل زیر پیروی کنید:
      برنامه Slack را روی کامپیوتر خود باز کنید یا در مرورگر خود به برنامه Slack وب بروید.
      نام فضای کاری خود را که در گوشه بالا سمت چپ پنجره قرار دارد، کلیک کنید.
      گزینه “Preferences” را از منوی کشویی انتخاب کنید.
      به برگه “Accessibility” بروید و گزینه “Edit Your Last Message” را در زیر “Press [Up Arrow] In The Empty Message Field To” انتخاب کنید.
      با این تغییر، هرگاه در جعبه متن خالی دکمه arrow up را فشار دهید، پیام آخر شما ویرایش نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *